Hotel Balafon Resort

7.3Hygiëne

Hotel Info

• Jacuzzi
  • Kinderopvang

Verblijven in Afrikaanse stijl bij Hotel Balafon Beach Resort in Gambia. Vanuit het zwembad loop je door de mooie tuin zo het strand op. Eten kan in het hotel, maar op loopafstand zijn er ook veel restaurants te vinden. Behalve genieten van het mooie strand is het aan te raden een safaritocht te boeken om de wilde dieren van Gambia te ontdekken.

18 reviews over Hotel Balafon Resort in het Nederlands

• 8Gerard31-03-2019

Weer prima

Nu voor de 3e keer het was weer super zeker als je prijs en kwaliteit vergelijkt. De huisjes zijn groot en met zeezicht. S morgens en s avonds lekker koel en overdag lekker warm. Pocoloco op loop afstand. Volgend jaar voor de 4e keer minpuntje blijft het koude zwembadwater. Afrika blijft toch een verhaal apart het personeel was vriendelijk en attent

8Eten
    6Zwembad

Met vrienden

• 7Jos K14-03-2019

Heel mooie locatie maar ......

We hadden een mooie grote kamer met privé zwembad en op 15 m van de zee ... wakker worden was gewoon fantastisch. Maar al bij al is dit hotel geen 4 sterren waard, vooral door het "gebrek aan management". Geen deur naar de badkamer en toilet is niet altijd prettig. Het ontbijt was redelijk maar iedere dag hetzelfde, geen vers fruit, geen pannenkoeken (het zusterhotel Djembe dat een mindere klasse heeft geeft dit wel) aangelengd fruitsap, ananas uit blik ! We kregen te horen bij aankomst "verse handdoeken slechts om de drie dagen", dus op een week tijd eenmaal ververst. Verder was er niets buiten één zeepje en twee flaconnetjes met doucheschuim & shampoo. We hadden een prachtig groot tv-scherm, met op 4 posten iets van sneeuw zonder klank .... dus totaal nutteloos. Alhoewel slechts 3 oud zie je toch al dat kleine zaken niet hersteld/opgevolgd worden ... Restaurant is qua prijs/kwaliteit niet goed. Jammer want het kan iets zijn ..

6Service
    7Prijs/kwaliteit
    5Eten
    7Hygiëne

• 9Geert Schuurmans10-03-2019

Fantastisch!

Wij zijn hier al 3 keer geweest, wederom een fijne vakantie gehad in het mooi en ruim opgezet Balafon. Ruime kamers, alles aanwezig, schoonmaak prima, lekker ontbijt aan het strand. Er zijn soms negatieve recensies, maar ze doen ontzettend hun best, ze zijn vriendelijk, soms valt de stroom uit maar het hotel schakelt danover op een aggregaat, op straat aangesproken worden klopt, reageer vriendelijk en maak een praatje, de meeste hebben goede bedoelingen, het hotel kan hier niets aan doen. Leuk prive strand met relaxbedden, de beachboys doen alles voor je, mooi schoon zwembad, wat koud, maar heerlijk om af te koelen bij 35 graden. Op het strand bewaking wat mensen die wat willen verkopen op afstand houden, en wil je wat kopen, loop je een naar voren en koopt een lekker sapje van de juiceboy of een bord vers fruit van je fruitlady. ‘S-avonds lekker eten in buurt, dan naar Pocoloco met altijd een liveband. Heerlijk zo’n week!

10Ligging
    8Eten

• 8Van den Berg 15-2-201926-02-2019

Een top vakantie in een vriendelijk en zonnig land

Wij zijn hier geweest met onze zoon en schoondochter en verbleven in het Balafon Beach Resort. Een kleinschalig en mooi opgezet resort aan het strand. Wij hebben hier een fantastische vakantie gehad en wat een lieve mensen allemaal. Wij hebben ons geen een keer ongewenst gevoeld. Bijna iedereen komt je lachend tegemoet. Met de locals twee dagen weg geweest om het echte Gambia wat beter te ervaren. Je kan ze vinden bij het restaurant Manos en als je naar gids vraagt dan kan je zelf je tour bespreken. Veel leuker en goedkoper dan via een organisatie en je helpt de bevolking ook nog. Wij zijn naar het apenpark geweest, de krokodillen, de vismarkt in Tanji, Paradise Beach, de geitenmarkt, een local schooltje in Brikama en een markt waar wij zonder onze gids zeker waren verdwaald. Wat een belevenis om daar overheen te lopen. Er zijn genoeg restaurantjes waar je lekker kan eten. Wij gaan zeker nog eens terug.

8Ligging
    8Prijs/kwaliteit
    7Eten
    8Kamers
    7Zwembad

Met vrienden

• 9Jean Minkenberg19-02-2019

Een echte aanrader!

Hotel Balafon Beach resort is een heel mooi, redelijk nieuw hotel waar het je werkelijk aan niets ontbreekt. Voor Afrikaanse begrippen ongelooflijk luxe kamers, met goede bedden en met heerlijke ligbedden aan zwembad en strand. Een gezellige sfeer met goed ontbijt. Fantastische ligging aan de poco loco strip. Ik zou niet weten wat ik negatief moet vermelden over dit hotel.

9Eten

• 4Jan Zwart05-02-2019

Personeel doet zijn best....

Vriendelijk personeel in een hotel dat aardig wat te wensen overlaat. Bijna alle gasten hadden last van buikloop. Op het strand en op de straat word je constant lastig gevallen door allerlei mensen die zich ongevraagd aan je opdringen. Drie Nederlandse vrouwen durfden daardoor in de avond het hotel niet meer uit. In het restaurant lopen zwerfkatten over de stoelen en tafels, het personeel doet daar niets aan. Echt smerig. In het zwembad kun je eigenlijk niet zwemmen. Dit is ijs en ijskoud! Strandbedjes en personeel op het strand is prima. Prijzen restaurant aan de hoge kant, zeker voor een Afrikaans land. In de kamer ontbreekt de deur van de WC en douche. Wifi is een ramp. Over het algemeen niet beschikbaar. Wanneer het wel beschikbaar is, zeer traag.

7Ligging
    3Zwembad
    2Hygiëne

• 4Sightseer56326922-01-2019

Nooit meer!

Geen warm water, geen wifi, geen werkende telefoon, stank vanuit de badkamer, geen goed flushende wc pot. Ellendig! Te veel mensen op de kamer om de problemen te kunnen bekijken en vervolgens wordt niks gedaan, helemaal geen rust gehad in de bungalow tijdens mijn vakantie. No disturb bordje wordt gewoon genegeerd. Je wordt ook niet serieus genomen als je een klacht meldt bij de reisleidster. Voor mij geen tweede keer Balafon beach resort. De medewerk(st)ers van restaurant en housekeeping waren super vriendelijk en aardig. Een klant is een koning maar daar voelde ik me gewoon gediscrimineerd. Slechte reiservaring!

5Hygiëne
    5Service
    6Ligging

• 2018
    9Jan11-11-2018

Zoals de foto’s op de site staan Is ook werkelijk het hotel super netjes zeer vriendelijk en geen op dringerige personeel. Ze maken van je vakantie echt een zeer aangename tijd. Buiten resort kun je ook overal heerlijk eten en hoef je geen frees te hebben voor de lokale bevolking. Ze proberen wat aan je te verkopen maar als je gewoon vriendelijk bedankt gaan ze zelf weer de weg vervolgen. Wij zelf hadden logies ontbijt dat was zeer goed bevallen omdat zoals ik al had aangegeven leuke en goede restauranten genoeg zijn.

9Hygiëne
    8Zwembad
    9Eten

• Oude reviews

8Berdien29-10-2018

Heerlijke plek.

Mooie locatie. Één van de weinige resorts met een strand. Een aantal appartementen hebben een eigen zwembad. Kamers zijn super, bedden iets minder. En we misten een deur naar de badkamer.

6Hygiëne
    8Ligging

• Oude reviews

8Gerrit14-04-2018

voor herhaling vatbaar

geweldig land. prima kamers, alleen, boek GEEN zeezicht want alle kamers zijn volgens het management zeezicht. Ontbijt ruim voldoende als je niet te vroeg gaat want dan is de helft er nog niet. 's morgens en 's avonds erg fris, vooral als je de hele dag in de zon gezeten hebt. Zeer te spreken over Woodies en lunch bij Poco Loco. Balafon is een erg rustig resort, eigenlijk geen zak te doen, maar Poco Loco op 100 meter elke avond live muziek. Zwembaden gooien ze volgens mij elke nacht ijsblokken in, zooo koud.

5Zwembad

0 tips over Hotel Balafon Resort

3 vragen over Hotel Balafon Resort

• Ies , 21-10-2017

Zwembad en kamers

Mogen , kunnen de gasten van Djembe hotel ook gebruik maken van het zwembad ? En weet iemand hoe de voordeelkamers eruit zien en waar deze staan ?

• Dorette , 05-10-2017

Eten

Hoe is het diner in het hotel? En kun je veilig naar de Senegambia Strip lopen 's avonds?

• p.Hitijahubessy, 18-02-2017

prijzen

wat zijn de prijzen van de kamers

• VerzorgingHalfpension, Volpension

• TemperatuurregelingAirco, Ventilator
    • JacuzziAanwezig
    • KeukenKeuken

• Op het terreinBagageruimte, Terras
    • Overige servicesGeld wisselen mogelijk, Handdoeken(service)

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats