Hotel Balafon Resort

Gambia, Gambia, Kololi

8Fantastisch

• Jacuzzi
  • Kinderopvang

Verblijven in Afrikaanse stijl bij Hotel Balafon Beach Resort in Gambia. Vanuit het zwembad loop je door de mooie tuin zo het strand op. Eten kan in het hotel, maar op loopafstand zijn er ook veel restaurants te vinden. Behalve genieten van het mooie strand is het aan te raden een safaritocht te boeken om de wilde dieren van Gambia te ontdekken.

24 reviews over Hotel Balafon Resort

• 9Marlies09-04-2020

Geweldig hotel op superplek

Ligging is top, aan strand met eigen ligbedden. Kleinschalig, adults only en lekker rustig. Af en toe livemuziek bij hotel. Kamers mooi en ruim, kies voor zeezicht of aan zwembad! Er loopt een waterloop (afgeleide van zwembad) door het complex. Personeel is top en maakt heel graag een praatje. Alles wordt goed schoongemaakt. Ontbijt is goed, buffetvorm. Let wel op, drankjes bij bar besteld, die heeft zgn. nooit wisselgeld... Uit het hotel lopend (via hotel Djembe) vind je de 'kleine' strip met restaurantjes, via strand lopen en bij Senegambia hotel in en uit, dan kom je op de 'grote' strip met meer restaurants. Wij hebben eigenlijk overal lekker gegeten. Iedereen wil je gids zijn en wat aan je verdienen en dat is logisch, het blijft Afrika... Wij zijn niet bang en o.a. lekker op stap geweest met locals, dat was prima! Vaak waterpolo gespeeld met animatieteam, superleuk!

Gereisd met partner in maart 2020

• 9Loek Elsinga18-03-2020

SUPER VERBLIJF TOP LOCATIE

Top verblijf SUPER Locatie. Ruime kamers - Goede hygiëne het enige er was wat weinig kastruimte. Goed ontbijt TOP. Dagelijkse goede schoonmaak. Dagelijks schone handdoeken. Het is voor Gambiaanse begrippen gewoon Super goed. Vriendelijke personeel. Niets te klagen.

Snap niet dat er mensen klagen we zijn in Afrika niet aan de franse Riviera Als je er niet tegen kan blijf dan thuis.

• 9Kristin22-01-2020

Geweldig!

Prachtige vakantie. Vriendelijk personeel, ruime kamers in een gezellige setting. Ik lees hier regelmatig dat er bv. geen deur was aan de badkamer maar dat was bij ons wel. We hadden zeezicht bijgeboekt maar zou dat wel niet meer doen. We zaten op de eerste verdieping en dat vond ik dan weer wel een echte plus. Door het hotel lopen er ook wat kleine mangroves waar heel wat vogels in huizen. Bij zonsopgang en -ondergang was dat prachtig. Enig minpuntje was het koude water van het zwembad maar de zee was heel aangenaam en was dus niet zo erg. Tip: boek logies en ontbijt. Er zijn heel leuke restaurantjes op en rond de strip zoals Gusto, Tao, Scala, Seashells,... Neem cash geld mee. Je kan in het hotel wisselen. De locals zijn heel vriendelijk maar zoals overal zitten er ook wel tss die denken dat ze snel iets aan je kunnen verdienen. Dus wel een beetje op je hoede zijn. Fruit- en juicebar op strand zijn top. Zeker voor herhaling vatbaar!

• 9Angelique14-01-2020

Geweldig!

Het resort is geweldig! Goede hygiene, goed eten, vriendelijke mensen, mooi strand met luxe bedden, goede ligging, ruime kamers. Minpuntje: het zwembad is heel koud ;)

Tip: boek je excursie local'. Deze local biedt op alle 3 de resorts zijn (op maat gemaakte) excursies aan, heeft 25 jaar ervaring en laat je plekjes zien waar je anders met een groep niet komt. Het is ook nog eens goedkoper en je uitgegeven geld blijft in het land. Deze man heeft ons onvergetelijke dagen gegeven!

• 2019
    7Marjolein30-12-2019

Bijzondere vakantie

Balafon Resort is een sfeervol resort door de mooie gebouwen met rieten kappen, hoge plafonds maar met name de prachtige tuin met op veel plekken (privé) zwembaden langs de appartementen. Appartement vonden wij niet 4,5 ster waardig vanuit Nederlandse begrippen. Appartement is slecht afgewerkt, gordijnen waren 20 cm te kort, ramen zitten er zo maar net in wat maakt dat het heel gehorig was (zee maakt enorme herrie, verder veel geluiden vanaf het strand) waterdruk in douche heel laag. Ik keek enorm uit naar het Only Adult aspect (rust), niets bleek minder waar. Soms wel 8 verkopers tegelijk roepend vanaf het strand, personeel spreekt je continue aan en ook security blijft tegen je praten. Enerzijds vriendelijke mensen, anderzijds geeft het ook het gevoel dat je continue gestalkt wordt. Kom hier niet als je van je rust wil genieten. Wanneer je Gambia beter leert kennen schaam je je weer dat je het niet 4,5 ster waardig vindt.

Gereisd met partner in december 2019

• 9Ingrid26-11-2019

Heerlijk

Heerlijke week gehad in Balafon. Fijne kamer direct bij receptie met uitzicht op het zwembad. Super personeel op strand en in het restaurant. Zwembad vond ik echt niet te koud. Heel mooi opgezet met al die privé zwembadjes voor de deur. Heel veel levendigheid op het strand. Echt een heel fijn hotel

Gereisd met partner in november 2019

• 8Gerard31-03-2019

Weer prima

Nu voor de 3e keer het was weer super zeker als je prijs en kwaliteit vergelijkt. De huisjes zijn groot en met zeezicht. S morgens en s avonds lekker koel en overdag lekker warm. Pocoloco op loop afstand. Volgend jaar voor de 4e keer minpuntje blijft het koude zwembadwater. Afrika blijft toch een verhaal apart het personeel was vriendelijk en attent

Gereisd met vrienden in maart 2019

• 7Jos K14-03-2019

Heel mooie locatie maar ......

We hadden een mooie grote kamer met privé zwembad en op 15 m van de zee ... wakker worden was gewoon fantastisch. Maar al bij al is dit hotel geen 4 sterren waard, vooral door het "gebrek aan management". Geen deur naar de badkamer en toilet is niet altijd prettig. Het ontbijt was redelijk maar iedere dag hetzelfde, geen vers fruit, geen pannenkoeken (het zusterhotel Djembe dat een mindere klasse heeft geeft dit wel) aangelengd fruitsap, ananas uit blik ! We kregen te horen bij aankomst "verse handdoeken slechts om de drie dagen", dus op een week tijd eenmaal ververst. Verder was er niets buiten één zeepje en twee flaconnetjes met doucheschuim & shampoo. We hadden een prachtig groot tv-scherm, met op 4 posten iets van sneeuw zonder klank .... dus totaal nutteloos. Alhoewel slechts 3 oud zie je toch al dat kleine zaken niet hersteld/opgevolgd worden ... Restaurant is qua prijs/kwaliteit niet goed. Jammer want het kan iets zijn ..

Gereisd met partner in maart 2019

• 9Geert Schuurmans10-03-2019

Fantastisch!

Wij zijn hier al 3 keer geweest, wederom een fijne vakantie gehad in het mooi en ruim opgezet Balafon. Ruime kamers, alles aanwezig, schoonmaak prima, lekker ontbijt aan het strand. Er zijn soms negatieve recensies, maar ze doen ontzettend hun best, ze zijn vriendelijk, soms valt de stroom uit maar het hotel schakelt danover op een aggregaat, op straat aangesproken worden klopt, reageer vriendelijk en maak een praatje, de meeste hebben goede bedoelingen, het hotel kan hier niets aan doen. Leuk prive strand met relaxbedden, de beachboys doen alles voor je, mooi schoon zwembad, wat koud, maar heerlijk om af te koelen bij 35 graden. Op het strand bewaking wat mensen die wat willen verkopen op afstand houden, en wil je wat kopen, loop je een naar voren en koopt een lekker sapje van de juiceboy of een bord vers fruit van je fruitlady. ‘S-avonds lekker eten in buurt, dan naar Pocoloco met altijd een liveband. Heerlijk zo’n week!

Gereisd met partner in maart 2019

• 8Van den Berg 15-2-201926-02-2019

Een top vakantie in een vriendelijk en zonnig land

Wij zijn hier geweest met onze zoon en schoondochter en verbleven in het Balafon Beach Resort. Een kleinschalig en mooi opgezet resort aan het strand. Wij hebben hier een fantastische vakantie gehad en wat een lieve mensen allemaal. Wij hebben ons geen een keer ongewenst gevoeld. Bijna iedereen komt je lachend tegemoet. Met de locals twee dagen weg geweest om het echte Gambia wat beter te ervaren. Je kan ze vinden bij het restaurant Manos en als je naar gids vraagt dan kan je zelf je tour bespreken. Veel leuker en goedkoper dan via een organisatie en je helpt de bevolking ook nog. Wij zijn naar het apenpark geweest, de krokodillen, de vismarkt in Tanji, Paradise Beach, de geitenmarkt, een local schooltje in Brikama en een markt waar wij zonder onze gids zeker waren verdwaald. Wat een belevenis om daar overheen te lopen. Er zijn genoeg restaurantjes waar je lekker kan eten. Wij gaan zeker nog eens terug.

Gereisd met vrienden in februari 2019

• TemperatuurregelingAirco, Ventilator
  • JacuzziAanwezig
  • KeukenKeuken

• Op het terreinBagageruimte, Terras
  • Overige servicesGeld wisselen mogelijk, Handdoeken(service)

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats