Lodge AbCa's Creek Lodge

Meer lodge info

15 reviews over Lodge AbCa's Creek Lodge

• 2019
    7Corelly21-01-2019

Paradijsje, maar niet zo intiem als verwacht.

Dit resort ligt op een heel mooi plekje, een uur rijden van de kust. Zoals meerdere gasten hadden wij een kleiner, intiemer, adres voorgesteld. In de voorafgaande mailwisseling hadden we het idee dat het persoonlijker zou zijn dan wat we hebben ervaren. We hebben Carlijn in een hele week slechts twee maal gezien. Er wordt nog steeds aan uitbreiding gewerkt en doordat touroperator tours heeft naar het resort zal het alleen maar drukker worden. Wellicht geen probleem als je dat van te voren weet. De kamers van de "boomhut" zijn erg klein, de "gewone" kamers iets ruimer, maar die hebben wat minder privacy. De boomhutkamers liggen aan de rand van het parkje. TIP: reken per dag je consumpties en excursies af. Niet alleen de bon controleren, maar gewoon afrekenen. De medewerkers zijn aardig, maar bijhouden van administratie is soms wat lastig voor ze.

Gereisd met partner in januari 2019

• 9Conny.09-01-2019

Mooie start van 2019

Mooie omgeving. Rust, ruimte, groen. Goede en gastvrije service

Gereisd met partner in januari 2019

• 2018
    10Theo Leek17-11-2018

Geweldig een dikke 10. Wat een aardige mensen en wat een prachtige locatie. Zeker dien.

Gereisd met partner in november 2018

• 9Marianne14-06-2018

Een paradijsje.

Geweldig. Als je in Gambia bent is het echt een aanrader om 1 of 2 nachten bij AbCa's door te brengen. Na al de drukte van de kust een oase van rust. Vriendelijke mensen, een heerlijk restaurant en prachtige excursies

Gereisd met vrienden in februari 2018

• Oude reviews

10Kees20-12-2016

Onvergetelijke ervaring in de Mangrove

Fantastische plek om tot rust te komen of om te genieten van de natuur. Abca's Lodge is gelegen aan een rivier met mangrovebossen. Het verschil tussen eb en vloed is ongeveer 2m. Als je bij de lodge bent kan je uren genieten van het in en uitstromen van het tij en het schouwspel van vogels apen en schaaldieren. Fijne menukaart, eten is heel goed en redelijk geprijsd. Er worden veel redelijk geprijsde excursies aangeboden...bv vogelwandeling of kajaktocht beide vanuit het hotel voor €5 en €8 pp. De gidsen zijn heel kundig en enthousiast. Eigenaren van het hotel en het personeel zijn vriendelijk en behulpzaam. Echt een aanrader om je strandvakantie bij de kust compleet te maken. Prima ophaalservice van hotel of vliegveld voor €33. Gewoon doen!

Gereisd met partner in december 2016

• 10Carla01-05-2016

Een fantastische plek

Een heerlijke plek voor wie van rust en natuur houdt. Alles wordt prima geregeld, vervoer vanaf het vliegveld, excursies, heerlijk eten. Carlijn is een zeer goede gastvrouw die de lodge samen runt met haar man Abdul. Personeel en gidsen zijn erg vriendelijk. Leuke ervaringen met de plaatselijke bevolking. Een zeer verrassend land waar wij zeker nog een keer naar terug zullen keren en dan ook weer een bezoek zullen brengen aan Abca's. Een echte aanrader!

• 9Liesbeth07-03-2016

Afrikaans paradijsje

Een prachtig aangelegde lodge met veel oog voor detail, middenin de natuur. Eenvoudige, maar schone huisjes, meer heb je niet nodig. De koude douche is even wennen maar aan het einde van een warme dag uiteindelijk een genot om onder te staan. Zelfs aan handzeep en europese stroom-adapters is gedacht. Goed en vooral heel lekker gegeten in het restaurant. Overal relaxte zitjes met mooi uitzicht over de creek, de vele vogels en aapjes die zich niet gestoord voelen door de gasten. Onze kinderen vermaakten zich super en voelden Abca's Lodge als hun thuis. Wij hebben een aantal excursies gedaan naar een schooltje, James Island, een fietstochtje naar Bintang. Verschillende keren hebben wij een bezoekje gebracht aan het dorpje Kassagne, waar onze kinderen hebben gevoetbald met de kinderen van het dorp. Een geweldige ervaring. Tijdens de trips hebben wij het echte Afrika mogen meemaken, en na een lange dag vol indrukken weer heerlijk ontspannen aan de Creek. Wat ons betreft een echte aanrader dus!

Gereisd met jonge kinderen in februari 2016

• 9Richard02-02-2016

best goed

Goede lodge jammer dat de stroom zo snel op is als je water warm wil maken met een reisdompelaar,verder prima verblijf een echte aanrader.

• 9Marijke23-01-2016

Een waar paradijs!

Een aantal fantastische dagen doorgebracht op Abca's Creek Lodge! Op het vliegveld werden we opgehaald door een medewerker van de lodge. Na een rit van ruim een uur arriveerden we in een waar paradijs. Wat ziet het er prachtig uit op de lodge. Deze lodge bestaat slechts enkele jaren en is in handen van de Nederlandse Carlijn en de Gambiaan Abdoul. Een aantal huisjes (gastenverblijven) in vrolijke kleuren, prachtige beplanting, liggend aan een kreek (met eb en vloed), een prachtig open restaurant, het gekwetter dag en nacht van de vele vogels. We waren overdonderd! We hebben een hele poos aan de kreek staan kijken totdat de fantastische gastvrouw Carlijn ons vroeg of we wat wilden eten of drinken. Er is wat eten en drinken betreft keuze genoeg en voor ieder wat wils. De huisjes zijn basic, maar fris en schoon. De nachten zijn koel dus we hebben er heerlijk geslapen. We hadden aangegeven zoveel mogelijk van het land te willen zien en hebben vrijwel dagelijks een excursie ondernomen. Zie hun website voor de vele mogelijkheden voor een goede prijs. Carlijn en Abdoul willen hun gasten het ware Gambia laten zien. We hebben genoten van prachtige excursies onder leiding van onze enthousiaste gidsen, naar o.m. James Island, een boottocht door de mangroven (veel prachtige vogels gespot), een wandeling door de natuur, een safari met o.a. een bezoek aan een compound, een kookworkshop bij een familie thuis. Als we niet op excursie waren is het heerlijk genieten op de lodge (diverse zitjes, ligbedden, hangmatten). Ook nog regelmatig gezwommen in de kreek. Wij zijn daarna nog een aantal dagen naar een strandhotel gegaan om de vakantie af te sluiten. Ook vervoer naar dat hotel en zelfs het vervoer van het strandhotel naar de luchthaven werd door de lodge verzorgd. Deze lodge is een aanrader. We gaan zeker nog een keer terug!

• 9Leo Reijerkerk13-06-2015

Een aanvulling voor Gambia

Wat een heerlijke plaats om even stoom af te blazen. De omgeving is nog echt authentiek en de mensen zijn vriendelijk en oprecht, maar in en om de lodge is het fantastische. De eigenaren doen er alles aan om het naar je zin te maken en de bediening is vriendelijk. De huisjes zijn in Gambiaanse stijl en de kamers zijn schoon en voldoende ingericht. Wat wil je nog meer vergeet niet het is Afrika. Verder kan je lekker een kano huren om op de bintang te varen of een georganiseerde boottochtje door de mangrove maken. Ook is het mogelijk om een natuur wandeltocht in de omgeving te maken en vele vogels te spotten of met de auto een kleine safaritocht met bezoek aan dorpjes waar de tijd bijna stilstaat. Ga eens weg van de kust en geniet van het binnenland, laat je verwennen door Abdoul en Carlijn en de gehele crew. Dit vraagt naar meer

Gereisd met partner in april 2015

Lodge AbCa's Creek Lodge info

• Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • Aantal personenMeer dan 12

• Balkon / terrasAanwezig
  • Huishoudelijke apparatuurGratis bedlinnen

• Receptie24-uurs receptie
  • Op het terreinTerras, Tuin
  • Overige servicesFietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportKanoën, Vissen