Sorteren

Reviews over Kafatu

Het echte Gambia; duurzaam toerisme!

Leonie
    19-12-2015

Het dorpje Tumani Tenda ligt ten zuiden van de stad Brikama. Je kunt er vanuit bijvoorbeeld Kololi makkelijk en veilig komen met het operbaar vervoer, dat duurt ca 2,5 uur en kost je dan €1,20.

Je kunt bij dit dorpje slapen, maar ook alleen lunch/avond eten mee eten. Je wordt echt ontzettend lief en hartelijk ontvangen door 7 gidsen/dorpsbewoners. Het zijn 7 mensen omdat er van elk gezin uit het dorp een iemand is die mee werkt in de lodge. Al het geld dat je er besteed wordt dan ook rechtstreek over de 7 gezinnen verdeeld; niks strijkstok, direct resultaat!

Het kost ca €20,- om een nacht te blijven slapen inclusief 3 heerlijke maaltijden. Het zijn hutjes met 3 kamers, bedden met prima matras, klamboe's en een kleine veranda. Er zijn gedeelde (westerse) toiletten en douches met stromend water. Je kunt er zwemmen in de rivier met mangroves en vogels rondom.

Kortom: een prachtige plek, uiterst vriendelijke mensen die veel kunnen vertellen over hun cultuur! Een echte aanrader.

Tumani Tenda is byzonder mooi gelegen aan een zijrivier de

Monica van Shooten
    11-10-2007

Tumani Tenda is byzonder mooi gelegen aan een zijrivier van de Gambia river. Het heeft een uiterst vriendelijk en deskundige staf, die diverse activtieten ondersteunt zoals birdwatching, tochten over de rivier,boswandeling, Afrikaans koken, batikken.

De accomodatie is eenvoudig,niveau camping. De relatie met het dorp is intens. Wederzijdse ondersteuning.

Kafatu scoort een 10 uit 10, op basis van 1 reviews