Sorteren

Reviews over Gunjur

Gunjur, je kijkt je ogen uit

Henk Pieters
    8-3-2014

In Gunjur ontdek je het Gambiaanse leven. De mensen leven zeer sober in onze ogen. Ze wonen in lemen huisjes/compounds en leven van de verkoop van vis en groenten die ze zelf vangen en/of verbouwen. Het is er zeer gemoedelijk, kortom een fantastische ervaring om op deze manier Gambia te proeven. Tip: ga kijken, geniet en me laat je overrompelen door de vriendelijke mensen.

Mooie mix

Kristel
    9-2-2014

Wat je ook zoekt, Gunjur is een prima uitvalsbasis. Allerlei activiteiten, bezienswaardigheden en het strand binnen handbereik. Ik kan vooral het Gunjur Village Museum en Nature Park aanraden. Nog niet helemaal klaar toen wij er waren, maar een super initiatief met potentie!

Mis ook Sankule's Beach Bar niet als je een muziek liefhebber bent. Sankule vertelt je graag over zijn vele rondzwervingen in de scene (gerespecteerrd drummer) en heeft een geweldige persoonlijkheid die zich niet in woorden laat vangen. Dat moet je gewoon zelf ervaren.

Rondom Gunjur is ook aardig wat straatkunst te vinden die in het kader van het Wide Open Walls project door grote namen uit de straatkunstwereld zijn gemaakt. Prachtige stukken die niet heel lang te zien zullen blijven, dus neem vooral een kijkje als je dan toch in de buurt bent :)

Volgend bezoek is al gepland

Marcel W.
    9-2-2014

Ik kan niet in een paar woorden uitdrukken waarom het zo geweldig is, of het nu de mooie locatie is, vriendelijke personeel, het uitstekende eten of de oase van rust. Of het feit dat je al die zaken hebt en weet dat het allemaal is opgezet op een duurzame manier zonder dat je het gevoel krijgt consessies te doen.

Ik kan dan ook niet wachten om terug te gaan.

Gastvrij en nieuwsgierig

Fam. Roling
    25-1-2014

Gunjur is als in een warm bad stappen en dan hebben wij het niet alleen over de buitentemperatuur. Zelden hebben wij zo'n hartelijkheid ervaren tijdens een vakantie. De mensen vragen je het hemd van het lijf, maar enkel uit belangstelling en nieuwsgierigheid (de meesten zijn nog nooit buiten Gambia geweest). Er is ons niet 1 keer om geld gevraagd, hoewel we hier vooraf huiverig voor waren. De Gambianen en Gunjur zitten vanaf nu in ons hart.

Gunjur scoort een 7,7 uit 10, op basis van 20 reviews