Gunjur

We hebben een aantal aanbieders voor Gunjur voor je op een rij gezet:

Reviews over Gunjur

• 4de tender willy06-11-2015

gunjur is afgelegen

het is goed voor de plaatselijke bevolking bezig te zien aan het strand met het uitvaren en aan land brengen van de vis en een bezoek te brengen aan de kompaans waar de bevolking leeft en dan zie je eens in welke erbamelijke omstandigheden deze mensen moeten overleven

• 2Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 2Zorg voor natuur

Gereisd met partner in november 2015

• 4williamgiva05-11-2015

goed voor eenmaal

u kan gunjur niet vergelijken met senegambia waar het veel toeristischer is want in gunjur is niets te zien buiten de vissers aan de kust of een bezoek te brengen aan de kompaans waar de mensen leven voor de rest is het er stil en zijn er weinig of geen toeristen

• 6Cultuur
    • 6Omgeving
    • 4Sfeer in stad
    • 2Zorg voor natuur

Gereisd met partner in november 2015

• 8Henk Pieters08-03-2014

Gunjur, je kijkt je ogen uit

In Gunjur ontdek je het Gambiaanse leven. De mensen leven zeer sober in onze ogen. Ze wonen in lemen huisjes/compounds en leven van de verkoop van vis en groenten die ze zelf vangen en/of verbouwen. Het is er zeer gemoedelijk, kortom een fantastische ervaring om op deze manier Gambia te proeven. Tip: ga kijken, geniet en me laat je overrompelen door de vriendelijke mensen.

• 9Omgeving

Gereisd met vrienden in februari 2014

• 8Femke Luken10-02-2014

Nice place

Hard to write a review or give point's. Some people for example take care about nature parks but people who live there don't realise how important it is to be carefull not to abuse nature and destroy it. They live from day to day and they don't know better than to cut would to be able to build a fire to het themselves at night. It's the gouvernement that should invest in education and guarding nature and wild life. There is no nightlife in Gunjur if you want to sit in bars. Night life is enjoying camp fires, go to festiavals or music events they organize.

• 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in januari 2014

• 9Kristel09-02-2014

Mooie mix

Wat je ook zoekt, Gunjur is een prima uitvalsbasis. Allerlei activiteiten, bezienswaardigheden en het strand binnen handbereik. Ik kan vooral het Gunjur Village Museum en Nature Park aanraden. Nog niet helemaal klaar toen wij er waren, maar een super initiatief met potentie!

Mis ook Sankule's Beach Bar niet als je een muziek liefhebber bent. Sankule vertelt je graag over zijn vele rondzwervingen in de scene (gerespecteerrd drummer) en heeft een geweldige persoonlijkheid die zich niet in woorden laat vangen. Dat moet je gewoon zelf ervaren.

Rondom Gunjur is ook aardig wat straatkunst te vinden die in het kader van het Wide Open Walls project door grote namen uit de straatkunstwereld zijn gemaakt. Prachtige stukken die niet heel lang te zien zullen blijven, dus neem vooral een kijkje als je dan toch in de buurt bent :)

Gereisd met vrienden in oktober 2013

• 10Marcel W.09-02-2014

Volgend bezoek is al gepland

Ik kan niet in een paar woorden uitdrukken waarom het zo geweldig is, of het nu de mooie locatie is, vriendelijke personeel, het uitstekende eten of de oase van rust. Of het feit dat je al die zaken hebt en weet dat het allemaal is opgezet op een duurzame manier zonder dat je het gevoel krijgt consessies te doen. Ik kan dan ook niet wachten om terug te gaan.

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in oktober 2013

• 8Fam. Roling25-01-2014

Gastvrij en nieuwsgierig

Gunjur is als in een warm bad stappen en dan hebben wij het niet alleen over de buitentemperatuur. Zelden hebben wij zo'n hartelijkheid ervaren tijdens een vakantie. De mensen vragen je het hemd van het lijf, maar enkel uit belangstelling en nieuwsgierigheid (de meesten zijn nog nooit buiten Gambia geweest). Er is ons niet 1 keer om geld gevraagd, hoewel we hier vooraf huiverig voor waren. De Gambianen en Gunjur zitten vanaf nu in ons hart.

• 10Cultuur
    • 9Omgeving

Gereisd met vrienden in januari 2014

• 10Pascale Huault-Hood18-07-2013

A beautiful and educational experience

There is no nightlife at the lodge in the rainy season

• 8Omgeving

juli 2013

• 10zoe20-05-2013

Off the beaten track!!

This is not in the main part of The Gambia, but this is even better as it allows you to see the local area, the local way of life and away from the hustle and bustle you would get ion the main tourist area

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

april 2012

• 8Bernhard24-03-2013

Eine Stadt wie ein Dorf

Die Stadt Gunjur (ca. 25.000 Einwohner) mussten wir erst suchen. Städte, wie wir sie kennen, gibt es in dieser Ecke Gambias nicht. Alle Häuser sind einstöckig. Es ist eher ein großes Dorf, aber voll mit lieben , netten Menschen. Wenn man sich darauf einläßt, wird man mit Warmherzigkeit, Neugier, Zeit für Gespräche und vielen interessanten Informationen über das Leben in Gambia belohnt. Die meisten Dinge sind für uns gewöhnungsbedürftig, speziell der viele Plastikmüll auf den Straßen und in den Randgebieten der Stadt. Das Fischerdorf Gunjur an der Küste ist wiederum ganz anders - eher sehr geschäftig. Die Gerüche sind sehr stark. Aber es gibt viel buntes Treiben und ein paar Meter daneben ist der Strand menschenleer - traumhaft! Gunjur ist ein Ort für das Lernen mit allen Sinnen und für die Interaktion mit einer anderen Kultur. Wir waren auf einer „Exkursion“ mit erholsamen Elementen und vielen guten Eindrücken. Diese werden uns auch noch sehr lange begleiten.

Gereisd met partner in februari 2013

10 van de 20 reviews gezien