Lodge Tendaba Rivercamp

Lodge info

Meer lodge info

8 reviews over Lodge Tendaba Rivercamp

• 3Ben en Rosa Kremer09-05-2017

Zeer sober en niet onderhouden

Wij zijn hier voor 1 nacht geweest. Toen we aankwamen kregen we de kaart aangeboden maar dit was niet nodig want er was alleen kip werd er gezegd. Het eten was koud en de drankjes waren warm. Helaas konden we de boottocht niet maken omdat de rivier erg onstuimig was en je vanaf de steiger een trapje naar beneden moest en dan op een wiebelend bootje moest stappen. Dit leek mij geen goed idee voor mijn vrouw met haar kunstheup. Door het dorp lopen met je gids is een goed idee dan zie je echt de armoede die er is. Kortom Tendaba Camp is heel basic met een vies zwembad, koud eten, warm bier en frisdrank, redelijke VIP room met alleen in de avonduren stroom en een koude douche. Wij vonden het een dure trip en qua kamp zeker niet de moeite waard, wellicht had de boottocht veel goed kunnen maken maar ja dit was gezien de zeer harde wind op dat moment niet mogelijk.

Gereisd met partner in april 2017

• 7Patrick26-02-2014

ligging doet de rest vergeten

De kamers zijn basic maar dit is Afrika. We hadden geen licht in de badkamer, er kwam geen water uit de kraan van de wastafel. Het eten was lekker, kip of vis in buffetvorm. Wat chaotisch. Kuieren door het dorp levert aan elke vinger een kindje op. Hoewel het vakantie was troonden ze ons mee naar hun schooltje waar de leraar ook opdaagde en ze hun engelse les opzegden. Prachtige zonsondergang met totale stilte. Tocht over mangrove was leuk maar zagen geen krokodillen.

Gereisd met partner in april 2013

• 7miep07-12-2013

prima

Er is hard gewerkt aan verbeteringen. Het zwembad is geheel vernieuwd. Kamers zijn ruim. Sanitair schoon. Bedden zijn niet goed. Eten is prima. Gewoon a la carte. Je zit in Afrika en bovenstaande is niet belangrijk. De omgeving is prachtig. Varen door de mangrove is fantastisch. En 's avonds genieten van een prachtige zonsondergang vanaf de steiger die over het water loopt. Een prima plek.

Alleen gereisd in december 2013

• 6Bert25-02-2013

Even basic

Erg eenvoudige accomodatie, niet echt schoon en vreselijke bedden. Omgeving is bijzi=onder mooi

Gereisd met partner in januari 2013

• 6Udo14-01-2012

Authentiek Afrikaans met originele details!

Deze lodge is in het binnenland van Gambia gelegen en daar moet je rekening mee houden. Wil je niet in zo'n gelegenheid slapen dan is het binnenland van Gambia misschien niet zo'n goede keuze. Maar zoek je een prachtig uitzicht over de rivier, een mooie boottocht, een kijkje op het leven op het platteland en rust dan is het een prima plek. Geen goede bedden, onbeholpen sanitair, eten wat de pot schaft (en dat is niet zoveel), maar wat hebben we genoten!

Gereisd met partner in december 2011

• 6co mandemakers21-10-2010

prachtig gelegen aan de rivier

Een beetje rommelig, echt Afrikaans, ver weg van wat wij ij EU gewend zijn. Dat maakt het ook leuk om te bezoekn, je komt in en andere wereld. Een rondwandeling in de buurt van het kamp is een aparte ervaring. Verwende reizigers moeten hier niet naartoe gaan......

Gereisd met partner in december 2009

• 4judithvanderwerf28-09-2010

Jammer

Dit camp hebben wij 1 nacht gebruikt op doorreis. 's Middags aangekomen, zwembadje had slechts 30 cm zeer groen water. Jammer want het was erg warm! Kamers zijn even doorbijten. Kleurrijke doeken op het bed als laken maar erg synthetisch dus plakkerig en vies (lakenzak meenemen!). De badkamer is verschrikkelijk, 1x1 meter met een toilet, wasbak en o ja, ergens aan de muur een douchekop en een heel vies zeil op de grond. Praktisch met 1 been in het toilet om te kunnen douchen. 's Avonds in het openluchtrestaurant gegeten, lange houten tafels met lange houten banken, geen enkele aankleding erbij. Aangezien er maar 10 gasten waren, kregen we een heel klein buffetje met 1 voorgerecht, 1 hoofdgerecht en 1 nagerecht. Maar het hoofdgerecht was heel erg lekker. We hebben ook nog een boottochtje gemaakt, helemaal niets gezien maar wel een lekker fris windje! Nu zijn de hotels in de niet-toeristische plaatsen in Gambia allemaal niet echt denderend dus of er iets beters in de buurt is?

Gereisd met vrienden in mei 2010

• 2Patricia Dodemont28-06-2010

Jammer, mooie locatie maar niet onderhouden.

Het camp is gelegen t.o. de mangrovebossen, mooi in vrije natuur, maar bij aankomst is het al duidelijk, een zootje, welk nodig aan vernieuwing toe is. Water was er pas om 20.30 uur, want dan ging de generator aan... Pas dan is er elektriciteit en kan er gedoucht worden... Eten krijg je geserveerd, zonder toelichting en smaakte niet echt.

Gereisd met vrienden in mei 2010

Lodge Tendaba Rivercamp info