Lodge Tumani Tenda

Lodge Tumani Tenda

8Fantastisch

Gambia, Gambia, Brikama

Op vakantie geweest naar Tumani Tenda?

8Fantastisch

Lodge info

Meer lodge info

3 reviews over Lodge Tumani Tenda

• 9Leonie19-12-2015

Het echte Gambia; Duurzaam toerisme!

Het dorpje Tumani Tenda ligt ten zuiden van de stad Brikama. Je kunt er vanuit bijvoorbeeld Kololi makkelijk en veilig komen met het operbaar vervoer, dat duurt ca 2,5 uur en kost je dan €1,20. Je kunt bij dit dorpje slapen, maar ook alleen lunch/avond eten mee eten. Je wordt echt ontzettend lief en hartelijk ontvangen door 7 gidsen/dorpsbewoners. Het zijn 7 mensen omdat er van elk gezin uit het dorp een iemand is die mee werkt in de lodge. Al het geld dat je er besteed wordt dan ook rechtstreek over de 7 gezinnen verdeeld; niks strijkstok, direct resultaat! Het kost ca €20,- om een nacht te blijven slapen inclusief 3 heerlijke maaltijden. Het zijn hutjes met 3 kamers, bedden met prima matras, klamboe's en een kleine veranda. Er zijn gedeelde (westerse) toiletten en douches met stromend water. Je kunt er zwemmen in de rivier met mangroves en vogels rondom. Kortom: een prachtige plek, uiterst vriendelijke mensen die veel kunnen vertellen over hun cultuur! Een echte aanrader.

Gereisd met partner in november 2015

• 6Els01-02-2010

Afrikaanse gastvrijheid

Tijdens onze rondreis kwamen we hier onaangekondigd aan. De eigenaar moest verderop in de straat worden gehaald. Eigenlijk waren er op dat moment geen kamers vrij, maar natuurlijk konden we er slapen: er werd snel een achterkamer van het personeel vrij gemaakt, de dames zelf zouden die nacht wel op een noodbed in de bar doorbrengen. Douche en toilet waren op de gang en "echt Afrikaans", maar we stellen geen hoge eisen. De kamer was met het bed en een kast helemaal vol, maar ja je slaapt er alleen maar. 's Avonds liet de eigenaar ons wat van de omgeving zien en de volgende ochtend werd er voor een lekker ontbijtje met koffie (normaal niet bij de kamer) op het terassje buiten gezorgd. Van de dames kon er zelfs na de oncomfortabele nacht voor hen nog een brede glimlach af. We voelden ons daar heel welkom!

Gereisd met vrienden in januari 2010

• 9Simone26-02-2009

Gastvrijheid, dorpsleven & natuur, geen luxe

Het dorp Tumani Tenda (ca 400 inw.) biedt bijzondere gelegenheid om kennis te maken met het Gambiaanse dorpsleven. Je kunt verblijven in een van de (1/2) ronde hutjes van Tumani Tenda Camp, 500 m van het dorp en direct aan een zoutwaterkreek (zwemmen geen probleem), met open restaurant-bar, (europees) toilet- & douchegebouw (elke dag door dorpsvrouwen schoongemaakt), bij bos en mangrove, tussen een weelde aan vogels. Wij dachten hier drie dagen te blijven, maar bleven een week omdat het zo goed beviel. Er is veel te doen. De gidsen, die eigenlijk altijd in het camp zijn, weten echt veel te vertellen, laten zien en zijn prettig gezelschap. Ook de dames die dagelijks voor ons kookten (alle maaltijden zijn inclusief, lokaal en lekker), verdienen vermelding.

Activiteiten variëren van een 'village tour' en 'boat trip' (aanraders) tot in een hangmat hangen en helemaal niks doen (ook een aanrader) en vanalles daar tussenin.

Tumani Tenda Camp is een community project van het dorp zelf.

Gereisd met partner in februari 2009

0 tips over Lodge Tumani Tenda