Bakau

Zeewatertemp (℃)25°24°24°24°25°26°28°28°29°29°29°27°
Dagen regen110014131613511

Reviews over Bakau

• 8MALDOY23-11-2005

aangenaam strand, mogelijkheid tot hengelen. uitgangsleven is beperkt. neem ook liefst een gids mee. Het is veel aangenamer om zelf een jeep met chauffeur te huren die je naar meer onbekende plaatsen kan brengen.

• 5Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd in november 2005

• 7piet smits26-11-2012

aparte hoofdstad

het is de hoofdstad met een hele relaxte sfeer.

• 10Stranden

Gereisd met partner in januari 2012

• 7Hans + Ietse17-12-2012

Een plek vol contrasten

Een uitstekende bestemming om Gambia te leren kennen.

• 6Sfeer in stad
    • 6Uitgaanslevenn
    • 5Stranden

Gereisd met partner in november 2012

• 8Maarten29-12-2012

Bakau heerlijk bijkomen!!

Rustig gelegen maar voldoende te doen, veilige omgeving dus 's avonds gewoon de straat op om te eten of drankje te doen. Vanuit Bakau zijn er voldoende excursies te regelen om iets van het echte Gambia te zien. Met de taxi zit je zo in het drukkere gedeelte waar uitgaan goed mogelijk is.

• 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in december 2012

• 8wout en Yvonne16-03-2013

Ervaring om nooit te vergeten

De Gambianen zullen alles doen om je tevreden naar Nederland terug te laten gaan om daar reclame voor hun land te maken als vakantie land. Wat ond betreft zijn zij daar in geslaagd.

Gereisd met partner in maart 2013

• 9Gerrrit, Martje Joost en Maja24-04-2009

geweldig

Bakau is een leuk plaatsje. Vooal de visafslag is de moeite waard. Enige minpuntje is de school waar je binnen gehaald wordt. Dit klopt volgens mij niet helemaal.Wanneer je met een gids of iemand van de lokale bevolking cape point uitgaat en bakau ingaat hoef je je volgens mij niet onveilig te voelen. We hebben geweldige mensen ontmoet die allemaal in zijn voor een praatje. Het strand bij het hotel ( wij zaten in Sunbeach) is geweldig. Mooi schoon, Lekker rustig.En natuurlijk wordt er geprobeerd jou wat te verkopen maar als je aangeeft hier niet op in te willen gaan is het ook prima. Absoluut niet opdringerig. Je kunt leuke excursies maken, de gidsen tegenover het hotel zijn prettig gezelschap. Monkey Forest (heel grappig) crocodile poole, Lamin Lodge De restaurants in Bakau zijn eenvoudig maar goed. Heerlijke vis. Probeer de baracuda. Kortom een prima plaats om te verblijven

Gereisd met vrienden in april 2009

• 9Ina van Prooijen18-01-2016

Wij vinden alles leuk de mensen de omgeving het strand de markt . Heerlijk eten bij Happy Corner met iedere avond live muziek. Buitengewoon vriendelijk personeel je word op je wenken bediend. Bij Happy Corner kan je ook terecht voor een massage, pedicure of manicure en voor een Afrikaans kapsel even een afspraak maken en Finda een heel vriendelijke dame die werkelijk fantastisch kan masseren geeft u voor weinig geld een goede massage ze is er dagelijks van 9 uur in de morgen tot 5/6 uur in de middag.Of bij Calypso eten overheerlijk en op een mooie locatie. De plaatselijke markt is ook leuk. De de krokodillenpoel en Monkeypark echt hartstikke leuk.

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Stranden

Gereisd met partner in december 2015

• 6Ria14-10-2013

Geen bestemming voor het laagseizoen

In het laagseizoen (t/m half Oktober) zijn de meeste restaurantjes gesloten. De restaurants die open zijn, hebben nog geen volledige menukaart en het personeel is nog niet toeristenklaar (vooral bij Kunte Kinte werden we bijna het restaurant uitgekeken!).Het strand is nog niet gebruiksklaar, er staan geen ligbedden en parasols en het strand is vies. doordat er zo weinig toeristen zijn, worden degenen die er wel zijn bijna besprongen door taxichauffeurs, gidsen en overige gambianen die een graantje mee willen pikken van de "rijkdom" van de westerlingen. Dit kan soms erg bedreigend overkomen en het wordt op den duur erg vervelend om als wandelende portemonnee gezien te worden. We zijn maar weinig Gambianen tegen gekomen die geen klaagzang hielden en de "smiling coast: is zeker in het laagseizoen geen correcte benaming. Jammer, want Gambia is een mooi land. Wij hebben het na drie weken echter wel gezien en zullen niet weer terug komen.

• 3Uitgaanslevenn
    • 2Stranden

Gereisd met partner in september 2013

• 8fam. van Dalen24-12-2014

Een land in opbouw met behoud van eigen cultuur

De bevolking spreekt prima engels, door het koloniale verleden. Superbehulpzame inwoners.

• 8Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

december 2014

• 7J. Timmermans06-08-2007

een rustig dorp met weinig actie. Maar dit vonden wij geen ramp!

Gereisd met familie in juli 2007

10 van de 69 reviews gezien