Gaat mijn vakantie door?

Hier vind je de laatste updates over het reisadvies en de ontwikkelingen voor jouw bestemming.

Laatste update: donderdag 9 november 8:30

Het Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft op 28 oktober besloten het oranje reisadvies voor de Canarische Eilanden op te heffen. Voor de Canarische Eilanden is het per 14/11 verplichtom in het bezit te zijn van een negatieve PCR test

Vanaf 7 november om 6:00 is heel Griekenland in lockdown. Hierdoor heeft het Ministerie van Buitenlandse Zaken besloten om het reisadvies aan te passen van code geel naar code oranje. Voor zowel Portugal als Madeira is ook het reisadvies aangepast naar code oranje. De Azoren hebben wel nog code geel. Je hoeft dus niet in

thuisquarantainena een vakantie op de Azoren.

We werken samen met verschillende touroperators. Zo verkopen we reizen van TUI, FTI en Vakanties.nl. Elke reisorganisatie hanteert zijn eigen regels. Veel touroperators hebben besloten om de reizen te schrappen. In dit geval nemen we persoonlijk contact met je op. Over het algemeen is het volgende van toepassing:

Annuleringen voor boekingen met reisorganisatie FTI

• Nog geen informatie beschikbaar, neem contact op met de klantenservice.

Annuleringen voor boekingen met reisorganisatie Alltours

• Alltours annuleert de vakanties voor de volgende bestemmingen (afzegging voor vertrek t/m)
    • Cyprus, Tsjechië (15/11)
    • Egypte, Malta, Marokko, Tunesië, VAE, Oman, Bahrein, Spanje (vasteland), verre bestemmingen (30/11)
    • Montenegro, Kroatië, Spanje (Ibiza, Formentera & Menorca) (31/12)

Annuleringen voor boekingen van andere touroperators.

• Heb je geen vakantie geboekt bij FTI of Alltours, dan worden alle boekingen die uiterlijk over twee weken vertrekken naar een gebied met oranje reisadvies geannuleerd.

Waar vind ik mijn uitvoerende touroperator?

Wie jouw uitvoerende reisorganisatie is vind je terug op:

• Je factuur
  • Je reisbescheiden

Gaat mijn vakantie door?

Of je vakantie doorgaat hangt af van het reisadvies. Over het algemeen geldt het volgende:

• Is het reisadvies voor je bestemmingcode geel? Dan heb je geluk, je vakantie gaat door! Voel je je er toch niet prettig bij om in deze tijden op vakantie te gaan. Kijk dan of je je reis kunt omboeken. Annuleren is alleen mogelijk volgens de voorwaarden van de reisuitvoerder
  • Is het reisadvies voor jouw bestemming code geel met restricties zoals quarantaine of een inreisverbod? Dan kan je helaas nog niet op vakantie en wordt je vakantie kosteloos omgeboekt of geannuleerd. We kijken hierbij tussen de 10 tot 14 dagen vooruit.
  • Is het reisadvies voor jebestemming oranje en vertrek je binnen 14 dagen? In dit geval wordt je reis kosteloos omgeboekt of geannuleerd in overeenstemming met de touroperator. We kijken hierbij ook 10 tot 14 dagen vooruit.
  • Is het reisadvies voor jouw bestemmingcode oranje en vertrek je over 15 dagen of later

, dan wordt je vakantie niet kosteloos geannuleerd. De kans is aanwezig dat het reisadvies in de tussentijd wordt aangepast. We kijken hierbij maximaal twee weken vooruit.

Vakanties naar Turkije, Spanje, Kroatië, Cyprus, Malta, Egypte, Tunesië en alle verre bestemmingen

Op dit moment hebben deze bestemmingen een oranje reisadvies. Boek je een vakantie terwijl het reisadvies oranje is, dan wordt je vakantie niet kosteloos geannuleerd. Boeken en reizen is op eigen risico. Daarbij dien je bij thuiskomst in thuisquarantaine te gaan voor een periode van 10 dagen.

Krijg ik mijn geld terug?

Als je vakantie is geannuleerd wegens een negatief reisadvies, inreisverbod, onveilige situatie of omdat je touroperator de reis heeft geannuleerd, heb je recht op een speciale SGR Corona-Voucher. Lees hier meer over je betaling en de coronavoucher.

Je vakantie is pas over een tijdje

In dit geval willen we graag een beroep doen op je geduld. We behandelen alle boekingen op volgorde van urgentie. Daarbij hopen we ondertussen dat de situatie beter wordt. We vragen je daarom vriendelijk om geen contact met ons op te nemen. De klantenservice is druk bezig met het contact opnemen met alle vakantiegangers. Let op: de situatie rondom het Coronavirus geeft géén mogelijkheid tot het uitstellen van de restantbetaling. We verzoeken je daarom vriendelijk om je restantbetaling netjes voor het uiterlijke betaaltermijn te voldoen.

Is het mogelijk om kosteloos om te boeken als ik later vertrek?

Veel reisorganisaties hebben hun reizen geannuleerd. Iedereen die een vakantie gepland had staan voor deze periode is inmiddels al op de hoogte gesteld. Heb je een vakantie gepland voor later in het jaar? Dan kunnen we je helaas nog geen bevestiging geven. We zijn hierbij afhankelijk van onze partners en de reisadviezen.

Wil je toch liever alvast je vakantie annuleren? Dat kan altijd maar houd er rekening mee dat hier kosten aan verbonden zijn. Lees hier meer over het annuleren van je vakantie.

Voor nog meer informatie, bekijk deze pagina's: