Frankrijk

Frankrijk is misschien wel de populairste vakantiebestemming onder Nederlanders. Door de veelzijdigheid is een vakantie naar Frankrijk het hele jaar door aantrekkelijk. Of je nu de zonnige Cote d’Azur wilt opzoeken, graag de bergen in gaat of wilt ontspannen in de groene regio’s zoals Auvergne en Franche Comte: in dit gevarieerde, bourgondische land kan het allemaal.

Lees meer over Frankrijk

35.522

vakanties Frankrijk

We hebben een aantal aanbieders voor Frankrijk voor je op een rij gezet:

Over Frankrijk

Voor de een is Frankrijk het land van wijn, stokbrood en kaas, terwijl de ander misschien meteen denkt aan de Tour de France, eindeloos kamperen of de Eiffeltoren. Frankrijk is ook het land van heerlijk zonnen aan de Côte d’Azur en cultuur snuiven in romantische steden. Waar je ook voor gaat, één ding is zeker: een vakantie in Frankrijk is eigenlijk altijd goed.

Zonvakanties in Frankrijk

Worden zonvakantie en Frankrijk in één zin genoemd, dan denk je meteen aan de Côte d’Azur of de Franse Rivièra. Saint-Tropez, Nice en Cannes zijn dan dé places to be als je voor een luxe vakantie gaat. Je kunt natuurlijk ook voor een zonvakantie aan één van de talrijke Franse meren of rivieren kiezen. Rondom deze plaatsen vind je veel campings waar het, met of zonder kinderen, fijn vakantie vieren is.

Cultuur in Frankrijk

Ga je liever voor een culturele vakantie? Ook dan kun je in Frankrijk je lol op. De sfeervolle steegjes, mooie pleinen en bijzondere gebouwen maken van Frankrijk een ideale culturele vakantiebestemming. Je kunt natuurlijk naar de bekende, grote steden als Parijs of Marseille gaan en hier de Eiffeltoren, de Arc de Triomphe en Disneyland Parijs bezoeken. Maar ook tal van kleinere Franse steden of dorpjes hebben heel wat cultureels te bieden. Bezoek bijvoorbeeld het kleine schiereiland Mont Saint-Michel in Normandië of bekijk het woonhuis, de tuinen en het atelier van schilder Monet in Giverny.

Last minute naar Frankrijk

Last minute reizen worden steeds populairder en ook Frankrijk is een ideale en vaak ook goedkope last minute bestemming. Onverwachts een paar dagen vrij? Stap in de auto, pak het vliegtuig of neem de trein en je bent zo op je favoriete bestemming. Populair op dit moment zijn een vakantie naar Normandië, vakantie Corsica en een vakantie naar Côte d'Azur

Kamperen in Frankrijk

In Frankrijk barst het van de campings. Ze zijn overal te vinden. Van de grote resorts aan de Middellandse zee, gericht op gezinnen met kinderen tot schitterende agriturismo's in de Provence. Geniet ook van de wijnstreek bij de Bourgogne of de ruige omgeving van Normandië.