Camping l'Oree du Lac

Camping l'Oree du Lac
7,9

5 reviews over Camping l'Oree du Lac in het Nederlands

Leuke kleine camping bij mooi stuwmeer.

Annelies
26-10-2017

Leuke, kleine camping met vriendelijke eigenaren.

Ze zijn sinds 3 jaren eigenaar en doen er alles aan het iedereen naar de zin te maken. Schoon sanitair en mooi zwembad.

Gelegen bij een prachtig stuwmeer waar het mooi wandelen is.

Bij het meer zijn picknick plekken en een zwemparadijs.

Fijn, gemoedelijk, rustig

Simone vd. Beukel
11-9-2017

Heerlijk kleine camping, twee gezellige eigenaren, klein zwembad met zonnestoelen en parasols eromheen. Wij zaten in een stacaravan, was allemaal prima! Alle campingplekken zijn redelijk beschut door bomen. Naast de camping een heel mooi stuwmeer (let op of het zwemwater oke is). Er zijn een paar restaurantjes in de buurt en je rijdt in 10 minuten naar Roanne; leuke stad met haven.

Op de camping weinig te beleven, alles is redelijk basic. Met kids die zichzelf vermaken kun je hier naar toe, maar er is niet veel vertier. Wel een man met gitaar 's avonds, is toch even leuk voor volwassenen.

Je kunt op de camping trouwens ook goed eten, gemaakt door de eigenaren zelf. En als je 's avonds brood besteld dan heb je de volgende ochtend verse baguettes of croissants!

Wij hadden mountainbikes meegenomen, voor sportievelingen een leuke uitdaging. Kom je op plekken met supermooi uitzicht (wandelend kan natuurlijk ook).

Wij zijn helemaal tot rust gekomen, ideale camping voor mensen met een druk leven die even alleen maar natuurgeluiden willen horen.

Oude reviews (archief)

Tot rust gekomen; heerlijk!

simone
1-8-2015

L'oree du lac is een rustiek gelegen camping. Ontzettend aardige beheerdersechtpaar. Ze beheren deze camping met z'n tweeën. 2 schone sanitair blokken, bovenaan een nieuwe onder aan een meer nostalgisch blok incl 2 hurk toiletten. (Wel zelf toiletpapier meenemen) gratis onbeperkt douchen. Zwembad is simpel maar heerlijk met ligbedden. Bij het overdekte terras mag je spelletjes gebruiken voor binnen en buiten. Om de camping heen ligt een paadje wat naar de Loire loopt: langs de enorme stuwdam. De camping ligt vlakbij het mooie Lac du Villerest. (10 minuten lopen). Bij het meer is een klein aquapark, Waterfietsen en treintje langs het meer. Op de camping is er gelegenheid om te eten een van een eenvoudige kaart; maar wel heerlijk. Een goede uitrust plek om deze omgeving goed uit te spitten! Ik heb tips toegevoegd!

Camping voor rust en plezier

Sander & Fleur
7-7-2012

De camping ligt aan een prachtige stuwdam met stuwmeer. De camping heeft net onderhouden en voldoende sanitair. Staanplaatsen zijn ruim en vaak gedeeltelijk met schaduw. Een klein zwembad is aanwezig. Tevens een afgeschermd kinderbadje. Overkapt bar/restaurant voor broodservice, dranken, lunch en diner. Fietsen zijn gratis te gebruiken. Villerest heeft in het dorpscentrum een bakker en een bar voor kranten en sigaretten. Villerest heeft geen bankautomaat op geld op te nemen.

Roanne is bereikbaar met een lokale bus vanaf dorpscentrum, maar let op beperkte vertrektijden! De meeste winkels in Roanne zijn van 12u tot 15u gesloten. Grote supermarkten zijn wel de hele dag geopend.

Deze camping is prima voor doorreizen en voor langer verblijf.

Let op: Verblijf kan alleen contact afgerekend worden!

gezellige kleine en rustige camping

Karolien
8-8-2011

een weekje verbeleven in een mobilhome. Hoewel het weer ons niet zo gunstig was, hebben wij er goed geamuseerd. Wij keren zeker eens terug. Ideaal voor kleine kinderen (3,5 en 10 maanden oud). Wij vonden het in eerste instantie spijtig dat je niet naar de rivier kon bij de camping (was afgezet en je kon ook niet echt in de rivier) wel kon je na een kleine wandeling (500m) naar het lac. Bij nader inzien was dat juist goed omdat we zo onze oudste dochter haar gang konden laten gaan: als zij zin had kon ze naar het speelpleintje zonder dat we mee moesten gaan)

Een leuke camping die zeer rustig is en goede plaatsen heeft (allemaal tussen bomen).

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping l'Oree du Lac in Villerest, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping l'Oree du Lac zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping l'Oree du Lac scoort een 7.9 uit 10 op basis van 9 reviews.