6,6

Omschrijving
Camping le Bontemps in Vernioz is geschikt voor de hele familie. Franse animatie, een verwarmd binnenzwembad, speeltoestellen voor de kinderen en een visvijver vind je op deze camping. In de directe omgeving is niet heel veel te doen, dus een auto is een must. De Grotte de Choranche en het klimbos in Septème zijn de moeite waard te bezoeken.

147 reviews over Camping Le Bontemps in het Nederlands

Een overzichtelijke camping, waar met name voor kinderen tot 12 jaar leuke dingen te doen zijn. Dammen bouwen in het riviertje, genieten van het zwembad met 2 glijbanen (en een 3e voor de allerkleinsten), springen op het springkussen, tafeltennissen, voetballen en de kids-club.

Wij hadden zelf fietsen mee en hebben in de directe omgeving leuke tochten gemaakt met soms pittige klimmetjes. Echte aanrader voor de meer ontspannen fietser is de ViaRhôna. Deze fietsroute langs de Rhône is vlak, grote delen autovrij en je komt langs veel dorpjes en mooie natuur.

Het sanitair op de camping is goed onderhouden en wordt meerdere keren per dag schoongemaakt. De beheerders spreken Nederlands, zijn via de receptie goed bereikbaar en zorgen goed voor hun gasten. Het winkeltje biedt beperkte keuze, maar de supermarkten in de omgeving zijn goed bereikbaar.

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad, met dank aan Jan en Ans die ons namens touroperator een warm welkom en super vakantie bezorgd hebben.

Gereisd met partner in augustus 2016

Nooit meer

Claudia
4-9-2016

Gelukkig hebben wij gezellige nederlander ontmoet wat onze vakantie aangenamer maakte.

Nergens staat vermeld dat er ook franse recreanten staan, die behoorlijk geluids overlast maken in het weekend. Campingwinkel tuurlijk 3 planken bij de bar met veel wijn. Sanitair sterkt verouderd brillen bij de toiletten kapot schimmel enz enz. Omdat wij met 7 nederlandse kinderen waren daar ontmoet, speelde deze heerlijk samen. Met natuurlijk wat gegil. Daar werden de kinderen op aangesproken wij als ouders niemand gehoord of gezien.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Fijn verblijf, aanrader ook voor langere tijd.

Familie Schrama/Pluim
1-9-2016

Ruim opgezette en niet te grote camping met diversiteit aan nationaliteiten. Wij hadden als gezin met 3 kinderen van 2,4 en 5 een hele leuke vakantie. Mobile home van de touroperator was netjes en ruim. We werden leuk ontvangen door organisatie middels Jan en Ans, nogmaals dank ! Zwembad was schoon en divers, jammer van de strakke zwembroeken die verplicht zijn. Leuke speelmogelijkheden voor kids, speeltuin en beekje en grasveld. Restaurantje is ok, maar mist charme, kan gezelliger daar. Animatie kan wat pro actiever, ga kinderen halen of organiseer iets buiten animatieverblijf. Camping is rustig en heeft ook leuke mogelijkheden voor uitstapjes naar een markt, Lyon, Vienne of oud stadje bijv. We zijn 2,5 week geweest, was niet te lang, had best nog paar dagen willen blijven.

Happy Tent

Plek was ruim genoeg voor caravan + luifel en bijzettentje.

Wat ver van de Route af maar de moeite waard.

Zwembad verboden voor zwemshorts viel bij de jonge heren niet in de smaak.

Animatie alleen in Frans, voor doorreis geen probleem voor langer verblijf mogelijk wat minder.

Eetgelegenheid heeft een beperkte kaart en oogt wat amateuristisch maar de kwaliteit van de gerechten maakt dat allemaal goed.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Super camping

Amy
22-8-2016

We vonden de camping erg leuk en vooral voor onze dochter van bijna 5. De camping was niet al te groot waardoor ze zelf vanalles kon doen.

De speeltuin met springkussen was geweldig. Ook het zwembad was erg leuk.

De badmeester stelt niet veel voor. Die houdt wat controle maar verder ook niet. Het sanitar werd meerdere keren per dag schoon gemaakt en was dan ook erg netjes.

We vonden dat er aan de bar nog wel wat kan worden verbeterd. Lange wachttijden. Het eten was eenvoudig maar goed.

De camping winkel mag geen naam hebben. Die hebben nagenoeg niks en wat ze wel hebben is erg duur. Hier mag nog wel wat aan verbeterd worden.

Het beekje is ook erg leuk om vissen in te vangen en dammen te bouwen.

We hebben een geweldige vakantie gehad.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Met onze 3 kinderen van 8 jaar, 6 jaar en 2,5 jaar oud verbleven wij 2,5 week in een gehuurde luxe tent van touroperator. De safaritent was prima, ruim opgezet, goede bedden, gasfornuis en luxe BBQ.

Het verblijf bij Le Bontemps is ons zeer goed bevallen. Douches en WC's schoon, leuk zwembad ook voor de kleinste met verwarmd water, leuk beekje om in te vissen, springkussen, etc. De animatie werd verzorgd door Elke, een leuke en enthousiaste meid die zelfs een keer een minidisco bij de tent kwam geven toen de geluidsinstallatie bij de animatie het niet deed, Top!!

Het restaurant op de camping is inderdaad niet bijzonder maar prima genoeg om hier een aankomst-pizza te eten na een lange rit. Brood kochten wij bij de lokale bakker, een kleine 5 minuten rijden. Voor boodschappen gingen wij naar E. Leclerc in St. Clair du Rhone, een 20 minuten rijden met een breed en prima assortiment.

Wij hebben een leuke vakantie gehad en de combinatie touroperator en Le Bontemps een perfecte match!!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Prima Camping met opmerkingen

Herbert
14-8-2016

Camping is goed en netjes, eetgelegenheid en supermarkt ver onder de maat van wat je mag verwachten.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Rustige Nederlandse colonie

Party Van Selm
14-8-2016

Redelijk grote camping waarbij je kan kiezen of je "buiten" of "binnen" wilt staan. "Buiten" is het stop&go veld, waarbij je altijd weg kan. Anders moet je wachten tot 08:00 uur en de slagboom bedienbaar is.

Slagboom aan de weg sluit van 22:00-08:00 uur, maar is bedienbaar met code. Slagboom aan de camping bedienbaar van 08:00-22:00 met code.

Camping: ruime plaatsen met stroomvoorziening en watertappunt. Schoon en onderhouden. Veel Nederlanders (> 75%).

Klein riviertje met keien waar kinderen in kunnen spelen.

Mix van huurtenten en vrije plaatsen. Veel schaduw.

Gratis mini golf (eigenlijk te lichte golfballen).

Sanitair: schoon (2 x per dag schoongemaakt), maar eigenlijk te weining. Warm water. Geen wc brillen. Wel wc papier.

Afwasbakken met warm water (ook hier eigenlijk te weinig)

Wasmachines+wasdroger (€5)

Zwembad: geen shorts (standaard in Frankrijk). Badmeester die een soort van controle houdt. Redelijk veel chloor in het water.

Drie glijbanen (twee paralel) en een lange. Lekker glijden. Kouder water dan in zwembad.

Apart peuterbad.

Zwembad dat voor 80% overkapt kan worden. Maximale diepte: 1:60 meter. Lengte: 25 meter (?), breedte: 10 meter (schatting).

Niet bijzonder warm water.

Weer: 's nachts koude temperaturen mogelijk (<15 degC) bij verblijf in juli/augustus (bron Netatmo station in de buurt). Overdag: 25 degC. Wel veel wind. Niet bijzonder warm.

Animatie: geen ervaring mee. Naar het gevoel een beetje weinig vermaak.

Omgeving: grote winkels in Viene (LeClerc/Geant/Carafour/Lidl/Aldi). Niet bijzonder veel in de omgeving

Navigatie: gebruik de routebeschrijving van de camping, de autonavigatie (Ford/Michelin) leid je door kleine kronkelwegen.

Omgeving: niet bijzonder veel in de omgeving.

Stukje rijden: Haribo museum, Pont d'Arc, grot van Chauvet

Overal: redelijk/goede camping met veel Nederlanders. rustig gelegen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Ligging super en een lekker ontspannen sfeer dit is zoals een camping hoort te zijn zeker voor het geld met deze hoge kwaliteit.

Zwembad uitstekend uitgebalanceerd, sanitair Top.

Plekken mooi op tijd stil op de camping.

Een mooi verbeter punt waardoor de camping nog hoger kan worden aangeschreven als er wat onderhoud aan het beekje wordt gedaan. Wat bomen weg iets betere doorgang van het water onkruid verwijderen waardoor je een soort ligweide creëert dan kan je helemaal niet meer om deze camping heen.

Zeker een camping waar je ons terug ziet komen

Fantastische kindercamping met NL animatie

Fam. Sterk
7-8-2016

Ruime staanplaatsen met voldoende schaduw/zon. De sanitaire voorzieningen waren er voldoende van ook schoon. Douches met heerlijk warm water, zelfs een kinderbad met een aparte kinderdouche is aanwezig. Verwarmde zwembaden met glijbanen waren prima, ze hebben zich heerlijk vermaakt! De NL animatie was erg leuk onze dochter ging er bijna iedere ochtend en middag heen. Verder is er nog een heel groot sportveld met basket, badminton, visvijver, pingpongtafel, fitnessapparatuur er is nog een tennisbaan, midgetgolf en een prachtig aangelegde tuin. Een leuk riviertje waar kinderen zich vermaken met dammen bouwen loopt gelijk langs de camping. Winkels zijn inderdaad wat verder van de camping, maar wij combineerden dat meestal gelijk met een uitstapje. Viënne is een heel leuk stadje met veel bezienswaardigheden. Valence is wat verder maar is een mooie stad met een schitterend park waar kinderen zich kunnen uitleven. Mooie omgeving met genoeg mogelijkheden voor uitstapjes.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Bontemps in Vernioz, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Bontemps zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.