6,8

Omschrijving
Camping le Bontemps in Vernioz is geschikt voor de hele familie. Franse animatie, een verwarmd binnenzwembad, speeltoestellen voor de kinderen en een visvijver vind je op deze camping. In de directe omgeving is niet heel veel te doen, dus een auto is een must. De Grotte de Choranche en het klimbos in Septème zijn de moeite waard te bezoeken.

19 reviews over Camping Le Bontemps in het Nederlands

De camping heeft goede faciliteiten, het is zoals op de foto’s, maar... Alles staat dicht op elkaar met veel tenten van allerlei organisaties. , dito publiek. Meer nationaliteiten, maar Hollanders duidelijk herkenbaar. Geregeld Hazes aan en schreeuwen naar de kinderen. tot laat Muziek. Veel kinderen tussen de 2 en de 9. Animatie alleen in het Frans en alleen gericht op pubers. Sanitair was het aan het einde van de dag een stuk minder. Logisch als je de gehele dag je kinderen gewoon loslaat en ze ook onbegeleid naar toilet laat gaan. De receptie was wisselend: soms ok, soms buiten rokend. de WiFi is hopeloos en dat weten ze. 1 dag =.4 euro voor geen verbinding. Heel erg fout! Het bereik van de normale providers is heel mager. Al met al, Lyon bezoeken ging prima, maar de streek is totaal oninteressant. de rest is voor ons beroerd, al kunnen we ons prima voorstellen dat je hier best een fijne tijd kunt hebben. Wij niet

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Fantastic

Bergies,
17-8-2018

Wij misten recreatie voor jonge kinderen even voor bed tijd een dansje meteen leuk verhaaltje. Voor de rest hebben wij met ons gezin van 2 volwassenen en 3 kinderen (5/14/17) een geweldige tijd gehad.

Vakantie van jullie-augustus 2 weken

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Niet nogmaals

karin,
6-8-2018

We komen al een aantal jaren op deze camping voor een overnachting op de stop en go. Ook ditmaal. Tot onze stomme verbazing waren alle plekken van te voren al gereserveerd. Ik vind dit niet de bedoeling van een overnachtings gedeelte. Er waren nog wel wat plaatsen vrij op de camping zelf. Vindt het voor de vakantiegangers die daar langer verblijven onprettig omdat de overnachters weer vroeg vertrekken. Wij rijden hier niet meer naar toe. Zwembad is heerlijk en sanitair netjes. Dit jaar nieuwe eigenaar die de overnachtingen op deze manier doet, slecht plan.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Happy Tent

Plek was ruim genoeg voor caravan + luifel en bijzettentje.

Wat ver van de Route af maar de moeite waard.

Zwembad verboden voor zwemshorts viel bij de jonge heren niet in de smaak.

Animatie alleen in Frans, voor doorreis geen probleem voor langer verblijf mogelijk wat minder.

Eetgelegenheid heeft een beperkte kaart en oogt wat amateuristisch maar de kwaliteit van de gerechten maakt dat allemaal goed.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Prima Camping met opmerkingen

Herbert
14-8-2016

Camping is goed en netjes, eetgelegenheid en supermarkt ver onder de maat van wat je mag verwachten.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Rustige Nederlandse colonie

Party Van Selm
14-8-2016

Redelijk grote camping waarbij je kan kiezen of je "buiten" of "binnen" wilt staan. "Buiten" is het stop&go veld, waarbij je altijd weg kan. Anders moet je wachten tot 08:00 uur en de slagboom bedienbaar is.

Slagboom aan de weg sluit van 22:00-08:00 uur, maar is bedienbaar met code. Slagboom aan de camping bedienbaar van 08:00-22:00 met code.

Camping: ruime plaatsen met stroomvoorziening en watertappunt. Schoon en onderhouden. Veel Nederlanders (> 75%).

Klein riviertje met keien waar kinderen in kunnen spelen.

Mix van huurtenten en vrije plaatsen. Veel schaduw.

Gratis mini golf (eigenlijk te lichte golfballen).

Sanitair: schoon (2 x per dag schoongemaakt), maar eigenlijk te weining. Warm water. Geen wc brillen. Wel wc papier.

Afwasbakken met warm water (ook hier eigenlijk te weinig)

Wasmachines+wasdroger (€5)

Zwembad: geen shorts (standaard in Frankrijk). Badmeester die een soort van controle houdt. Redelijk veel chloor in het water.

Drie glijbanen (twee paralel) en een lange. Lekker glijden. Kouder water dan in zwembad.

Apart peuterbad.

Zwembad dat voor 80% overkapt kan worden. Maximale diepte: 1:60 meter. Lengte: 25 meter (?), breedte: 10 meter (schatting).

Niet bijzonder warm water.

Weer: 's nachts koude temperaturen mogelijk (<15 degC) bij verblijf in juli/augustus (bron Netatmo station in de buurt). Overdag: 25 degC. Wel veel wind. Niet bijzonder warm.

Animatie: geen ervaring mee. Naar het gevoel een beetje weinig vermaak.

Omgeving: grote winkels in Viene (LeClerc/Geant/Carafour/Lidl/Aldi). Niet bijzonder veel in de omgeving

Navigatie: gebruik de routebeschrijving van de camping, de autonavigatie (Ford/Michelin) leid je door kleine kronkelwegen.

Omgeving: niet bijzonder veel in de omgeving.

Stukje rijden: Haribo museum, Pont d'Arc, grot van Chauvet

Overal: redelijk/goede camping met veel Nederlanders. rustig gelegen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Topdagen

René
1-9-2015

We waren twee nachten op deze camping op doorreis naar de Cote d'Azur. We kregen een leuk plekje vlakbij het riviertje. Een topplek voor onze zoon die het water niet meer uit kwam.

Eigenlijk wilden we van hier uit een dagje naar Lyon. Vanwege het heerlijke weer en mijn kinderen die zich prima vermaakten bij het riviertje en in het zwembad besloten we slechts een uitstapje naar Vienne te maken. Daar hebben we geen moment spijt van gehad. We hadden twee superrelaxte dagen waar we, toen we in de Cote d'azur in de drukte belandden nog wel eens aan terugdachten.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Geen aanrader voor langere vakantie

Peter en Joyce Kuijken
23-2-2015

De camping ligt in een wat onbeduidend gebied van Frankrijk. De leukste attractie was de Tour de France die langs kwam. De tent van touroperaor viel wat tegen qua ligging. Totaal geen ruimte voor de tent behalve een vlondertje. Voor de kinderen wel leuk, veel Nederlanders op de camping. Camping is wel een trekkerscamping. Zwembad is leuk met een glijbaan. Animatieprogramma niet geschikt voor grotere kinderen. Verder weinig faciliteiten op de camping. Winkeltje is te verwaarlozen. Er is wel een kleine bar met terras.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Erg kind onvriendelijk

nkegel
9-5-2014

In de mei vakantie 2 weken in tent van touroperator gezeten met 3 kinderen in de leeftijd van 7 tot 12 jaar. Gastheer en vrouw van touroperator zijn geweldige mensen. Helpen waar nodig gastvrij en super in de omgang. Helaas mindere ervaring met camping beheerder en schoonmaak personeel. Kinderen werden vaak grof benaderd of benadeeld vooral tegenover de Franse gasten/ kinderen waar niets op aangemerkt werd. Erg jammer want het is echt een super mooie camping ook leuke recreatie zoals zwembad tennis , springkussen (als het aanmocht)!!!!! Schone toiletten en douches waar jammer genoeg wel een super onvriendelijke Franse schoonmaakster rondliep die allerlei beschuldigingen naar nl kinderen uitte. Voor boodschappen moet je wel even rijden maar dan heb je wel mooie grote supermarkten. Markt in Vienne ook een aanrader en palais ideale is ook schitterend

Gereisd met oudere kinderen in april 2014
de beheerder, directeur, 17-6-2014
Hallo, het hangt ook van de kinderen zelf af hoe het personeel of de beheerder vriendelijk kan of wil blijven. als kinderen zelf camping materiaal stuk maken, en de schoonmaaksters steeds voor de voeten lopen, worden ze inderdaad wel al eens aangesproken aangezien de ouders dit vaak niet doen.

Prima overnachtingscamping

engage
27-8-2013

Wij hebben deze camping als overnachtingscamping gebruikt op weg naar de Pyreneeën. Door zijn ligging net onder Lyon is hij hiervoor zeer geschikt.

Wij stonden op het speciale 'stop-and-go' veldje, dit is bedoelt voor overnachters en ligt eigenlijk buiten de camping. We hebben dus maar een beperkt aantal voorzieningen gebruikt. Sanitair bij het veldje is redelijk, wifi functioneert gebrekkig,waarschijnlijk omdat we buiten de camping zelf zaten. In het restuarant kan je redelijk eten, de bediening is echter wat knullig maar wel enthousiast.

De broodverkoop 's ochtendsvroeg door de jonge medewerkers gaat met de "Franse slag", dus lange rijen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

Happy Tent

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Bontemps in Vernioz, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Bontemps zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.