Camping Rives d'Arcsterstersterster

8.1Fantastisch

Frankrijk, Rhône - Alps, Vallon Pont d'Arc (Ardeche)

8.1Fantastisch

• 7.5Eetgelegenheden
  • 8.3Staat v/h sanitair

• Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

Camping Mondial Ardèche in Frankrijk is de ideale camping voor gezinnen met kinderen door het uitgebreide animatieprogramma en zwemparadijs. Er is een directe toegang tot de rivier en kanoverhuur op de camping. Er hangt een gemoedelijke sfeer en de camping wordt goed schoongehouden. Vergeet niet de prehistorische grotten van Chauvet te bezoeken.

Contact

350 reviews over Camping Rives d'Arc

• 2019
    9Petra22-08-2019

Prima bevallen

Prima camping, schoon en van deze tijd. Op loopafstand van Vallon, dus prima uitvalsbasis. Wij stond op Nord, was prima. Alleen wat lastig om naar de rivier te komen. Maar je kunt gemakkelijk naar Sud en dan kom je gemakkelijker bij de rivier.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8Jody21-08-2019

Prima camping voor meerdere doelgroepen

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad op deze camping. Goed om te weten dat de camping bestaat uit twee samengevoegde campings en er een zuid en een noord deel is (met een doorgangspad in het midden). Wij stonden aan de zuidkant en vonden de sfeer daar gemoedelijker dan aan de noordkant. Er is duidelijk aandacht besteed om de camping een hippe uitstraling te geven: de receptie ziet er heel fancy uit en alle bewegwijzering is in dezelfde stijl. Het nieuwe sanitairgebouw aan de zuidkant was altijd schoon. Er was een babybadje afgeschermd met een code en twee familiedouches. Er is een zwembad aan beide kanten, 1 met en 1 zonder glijbanen. Er was altijd een ligbedje beschikbaar. Via een houten brug loop je zo langs de fantastisch mooie nieuwe huisjes naar de rivier. Ook prima in te zwemmen met kleine kids (waterschoenen aan en een klein opblaasbootje mee).

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8Rosa18-08-2019

Twijfel over nog een keer

Deze camping heeft de perfecte ligging, pal aan de ardeche! Leuk zwembad met bescheiden glijbanen. Voor onze kinderen (6 en 9) prima. Entree, restaurants en de nieuwe huisjes voelen luxe en high-end aan, benieuwd waar de nieuwe eigenaar naartoe wil qua uitstraling. De camping is namelijk ‘gewoon’ een camping zonder luxe of zeer ruime plekken. Door de straatjes-opstelling heb je altijd wel iemand achter je staan. Onze voorkeur heeft grotere plekken met meer privacy. De tweede dag (v d 5) kregen we achter ons 3 jonge Franse jongens, die vooral snachts leefden. We hebben daardoor 3 nachten slecht geslapen! Receptie en de eigenaar namen onze klachten gelukkig serieus. Wij begrijpen nog steeds niet, dat ze deze jongens een plek pal achter ons (en andere jonge gezinnen) gaven, terwijl er ruimte zat was. We zagen meer jonge gasten, logischer zou zijn geweest als die allemaal bij elkaar in de buurt zouden staan. Twijfel dus over nog een keer..

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8Mila08-08-2019

Fijne vakantie!

Fijne niet al te grote camping met schoon sanitair en nette stacaravans. Vooral de nieuwe challets zijn prachtig. Zwembad is klein, maar schoon met prettige ligbedden. Rivier is leuk om de hele dag te vertoeven. Neem wel waterschoenen mee. Het “strandje” bestaat vooral uit stenen dus echt lekker liggen is geen optie Het personeel is vriendelijk en spreekt goed Engels, een zelfs Nederlands. Geen hysterische animatie maar voor wie wil genoeg te doen. Elke dag lekker vers brood. Veel Nederlanders. Wij misten wel een luifel of een afdak aan onze caravan en vonden de stoeltjes niet echt comfortabel. Maar verder was alles prima geregeld Restaurant bij de camping is redelijk. Wij vonden het in ieder geval een heerlijke vakantie.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8Henri van der Velden27-04-2019

Prachtige camping, genoeg te doen in de omgeving.

Heerlijke camping aan de rivier. Vanaf de camping loop je zo de stroomversnelling in voor een verkoeling (die was wel nodig). De hele dag komen de kano's voorbij. 's Avonds bij het zwembad kwam de jeugd bij elkaar.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 7Merel Metselaar11-02-2019

Mooie camping voor gezinnen, mag iets rustiger

Mooi gelegen aan rivier, veel schaduw op de plekken. Mooi (niet al te groot)zwembad en genoeg animatie (ook in NL), bij de bar. Slechte wifi. Wat kleine speeltuin echter wel mooi multi sportveld en jeux de boules. Elke dag boogschieten. Kano op de camping te huur. Piepklein winkeltje wel vers brood te bestellen en koude dranken. In het hoogseizoen druk op de camping en in omgeving, drukke wegen en supermarkten. Leuke bezienswaardigheden in de omgeving. Tijdens wolkbreuk waardoor ardeche enkele meters steeg geen overlast hiervan op camping, in nabije omgeving wel camping waar mensen geëvacueerd moesten worden. In de omgeving nog enkele andere campings met restaurant en onafhankelijk restaurant op loopafstand . Dorpje alleen per fiets (wel heuvels) of auto bereikbaar. In de omgeving veel mooie trails om te wandelen, hardlopen of mountainbiken.S' avonds tot ongeveer 23 uur rumoerig, probeer niet naast een looppad te gaan staan!

• 7Staat v/h sanitair

• 2018
    8Ik03-11-2018

Top camping

Een gezellige, gemoedelijke en schone camping. Er wordt veel georganiseerd voor de kinderen. En de medewerkers zijn erg gastvrij en behulpzaam. We zijn nu twee keer geweest, terwijl we eigenlijk nooit terug gaan naar dezelfde camping.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 8Frank13-09-2018

Hele leuke camping!

Wij zijn hier afgelopen augustus met 3 kinderen van 6, 3 en 2 jaar geweest en het was helemaal super. Camping ligt direct aan de Ardeche (voor ons net iets minder geschikt om in te zwemmen met 3 kleine kinderen), waar het een gezellige drukte van jewelste is. Prima zwembad (peuterbad wel vrij diep) met glijbaan en verschillende dieptes. Wel nog strakke zwembroek verplicht (welkom terug in 1990...), wordt ook actief op gecontroleerd. Leuk Nederlandstalig animatieprogramma, vooral de speurtocht en de minidisco vielen goed in de smaak bij onze kleintjes. Gezellig terras voor een koel drankje of heerlijk schepijs. Restaurant was iets minder, maar wij laten een chagrijnige bediening en een rauw ei op de pizza onze vakantie niet bederven. Daarvoor was het eten bij de buurcamping veel te goed ;). Marktje in het dorp iets te druk voor ons, maar de relaxte sfeer op de camping heeft ons dan ook veel op de camping laten vertoeven!

• 6Eetgelegenheden

• 9Sheila04-09-2018

Geweldig !

Super leuke camping. Mist wat aankleding voor bij het restaurant, maar wij hebben het super gezellig gehad. Top animatie!!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 8Hanneke en Royke20-08-2018

Super gehad op deze camping!!

super leuke camping, met schoon sanitair leuk zwembad alleen voor de hele kleine kindjes (babys) is het net te diep. elke ochtend kan je broodjes halen leuk camping winkeltje en de pizza's daar zijn heerlijk! De ardeche lig je zo in en super mooi en helder water wat erg leuk is om de vele kanovaarders die langs varen nat te spuiten ;-) Grotten in de buurt om te bezoeken en watervallen wat super mooi is om te zien! leuke animatie

12 tips over Camping Rives d'Arc

• Familie Jacobs, 29-09-2013

Kanoën kan vanaf de camping. Dit is vanaf 7 jaar en ze moeten kunnen zwemmen. Er zitten op het eerste stuk twee behoorlijke stroomversnellingen. Van de verhuurlocatie op de camping krijg je ook de tip om van tevoren te stoppen en eerst te kijken. Dit is inderdaad aan te raden.

De dag na het kanoën kan je bij verschillende winkels in Vallon-Pont-d'Arc een digitalen en afgedrukte foto kopen. Erg leuk.

De avond markt in Vallon-Pont-d'Arc is een aanrader . Vooral voor de dames.

• Inge, 28-06-2013

Neem iets van een partytent of shelter mee voor beschutting. Het is er erg warm en onze plek had totaal geen schaduw.

• heroz, 21-08-2012

Oordoppen mee!! Topper is L'aven Ornac (prachtige grot)

54 vragen over Camping Rives d'Arc

• Sandra, 23-11-2019

Te voet naar Vallon

Ik lees dat Vallon op 5 minuten fietsen ligt. Is er ook een wandelpad naar Vallon? Wij vinden het leuk om naar het dorpje te kunnen lopen met de hond.

• Jessy Doorn, 28-06-2019

Fietsen

Kun je vanaf de camping met gewone fietsen naar het plaatsje Vallon pont d’arc? Is het stijl of valt dat wel mee?

• Annemarie Dubbeld, 23-06-2018

Koelkast huren

Kunnen we een koelkast huren op de camping?

Femke, 28-06-2018

Ja dat kan. Even een mailtje naar de camping sturen dat u een koelkast wilt huren. Dan krijgt u de contactgegevens van de verhuurder

Femke, 28-06-2018

Ja dat kan. Even een mail naar de camping sturen dat je graag een koelkast wilt huren, dan krijg je de contactgegevens van de verhuurder.

Camping Rives d'Arc info

• Aantal sterrensterstersterster