Appartement Les Chalets de Vallée d'Or

7.4Goed

• 7.7Ligging t.o.v. pistes
  • 7.1Inrichting
  • 7.5Hoeveelheid ruimte

We hebben een aantal aanbieders voor Les Chalets de Vallée d'Or voor je op een rij gezet:

Appartement info

• Sauna
Meer appartement info

42 reviews over Appartement Les Chalets de Vallée d'Or

• 8Vd Berg15-02-2016

Ruim appartement met typisch Franse "afwerking"

Je weet dat de afwerking in Frankrijk ontbreekt. Koreanen of een heel plafond, fatsoenlijk stucwerk... Vergeet het maar. Toch hadden wij een groot 3-kamer appartement met gescheiden douche, bad en WC en is het al met al goed bevallen. Dat de kap van het stopcontact naast(!) de wasbak in de keuken ontbrak mocht de pret niet drukken.

• veel ruimte
    • ski-in, ski-out
    • vaatwasser
    • vriendelijke receptie
    • bedden voor Franse begrippen heel redelijk, ook de slaapbank
    • klein, maar fijn zwembad
    • uitstekende busshuttle naar het dorp (via de piste 250m, met busje ca. 500-900m)

• slecht afgewerkt appartement, soms ronduit gevaarlijk en smerig (ontbrekende kitranden)
    • geen kroeg in de buurt
    • 10Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met jonge kinderen in februari 2016

• 8Grooveman107-02-2016

Voor herhaling vatbaar

Afgelopen week hebben we met zijn tweeën in Les Chalets de Vallée d'or overnacht. Wij zaten in een vier persoonsappartement. Dat is prima te doen. Voor vier personen is het net te klein. Knusse houten Franse inrichting. Appartement is voorzien van een vaatwasser (neem vaatwastabletten mee). Je doucht in de badkuip en je moet hier je douchekop vasthouden (vonden wij niet heel prettig, maar komt vaker voor in Frankrijk). Tweepersoonsbed is niet al te groot. Wij hadden twee handdoekpakketten genomen, maar de inhoud viel tegen. 6 euro per pakket, voor 2 handdoeken! Neem dus eigen handdoeken mee. Mooi balkon, met uitzicht op Valloire. Vallée d'or bevat meerdere appartementcomplexen; dit bepaalt of de ligging ten opzichte van de piste gunstig is. In ons geval moesten we 150 meter lopen; goed te doen. Skilockers zijn prima! Door heel Valloire rijden diverse gratis shuttlebussen (iedere 10 minuten). Erg vriendelijk volk. Tip; neem je pantoffels mee (koude vloer). Aanrader vinden wij restaurant La Pizza.

Gereisd met partner in februari 2016

• 9wilma03-02-2014

Voor herhaling vatbaar

Voor het eerst skiën in Frankrijk. Dit is zeker een aanrader. Mooie accommodatie, goede ligging en van alle gemakken voorzien. De receptionistes spreken moeilijk Engels. Een receptioniste sprak wel Engels. Het appartementen complex ligt aan de zijkant van de piste. Je kunt d.m.v. een shuttle busje naar het dorp/ gondel. Broodjes service is aanwezig met heerlijke croissantjes (1eur p.s.) en stokbroden. Verder beschikt het app. over een eigen skikast, die zelf kunt sluiten met sleutel app) helaas niet verwarmd (koude schoenen). Zwembad/ sauna prima ! Internet te koop voor 5 euro p.p.p.d.

• 9Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met partner in januari 2014

• 9Tessa03-09-2013

Leuk appartement aan de piste

Afgelopen voorjaar een week vertoefd in dit appartement. Netjes ingericht, standaard, badkamer en keuken waren ok. Wij hadden een 2 kamerappartement voor 4 personen maar eerlijk gezegd zou ik dit veel te klein vinden om met 4 volwassen te verblijven. Bed in de slaapkamer was ronduit slecht, dunne matrassen, doorgelegen, kuilen erin en smerig. Absoluut slecht. We hebben de kussen van de bank gebruikt om nog enigszins comfortabel te liggen en gelukkig hadden we ons eigen topmatras van thuis meegenomen, we waren namelijk al gewaarschuwd door recensies. Overigens slechte zaak als je een week aan het sporten bent en je komt elke ochtend kreupel uit bed. Ook de ontvangst was niet al te vriendelijk maar gelukkig heb je daar nadien niets meer mee te maken. Ligging van het appartement was geweldig! Ons balkon "hing" boven de piste, erg leuk om in de namiddag iedereen naar beneden te zien komen.

• 10Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met partner in maart 2013

• 9Nienke05-04-2013

Super

Zijn een week verbleven in een appartement (gebouw Gentiane, laagste gebouw). Perfect bevallen!! Tytpisch Frans qua inrichting, maar alle spullen waren netjes en heel. Appartement zelf was goed verzorgd (het leek redelijk nieuw, dus misschien ook wel recent opgeknapt) en heel schoon. Inventaris was niet helemaal compleet meer zo aan het einde van het seizoen, maar er ontbrak niks wat we niet konden missen. Ze hebben een broodjes service in het hoofdgebouw (daar moet je de croissantjes ed ophalen), heeeerrrlijk ontbijtje elke dag! Nadeel is wel dat alleen het wifi punt ook in het hoofdgebouw is. Chalets liggen inderdaad aan de piste, maar is wel een beetje een onhandig klimmetje/afdaling, maar wel goed te doen. Je zit zo bij de gondel in elk geval! Daarnaast rijdt er ook een gratis navette naar boven en beneden. Voordeel: bij elke kamer hoort een eigen ski/board hokje, dus veilig alles opbergen, maar wel met 1 nadeel: geen verwarmde schoenophangers! Dus die droogden we in het app. :-)

Gereisd met partner in maart 2013

• 8tanja18-02-2013

Zeker nog een keer

Accomodatie was niet helemaal schoon, maar schoon genoeg. Menig huisjes in nederland zijn minde schoon. Er was tot tegenstellng van de operator wel een koffiezetapparaat en waterkoker aanwezig. 3kmr app. was groot genoeg voor 5 a 6 personen. We hadden 2 badkamers echter maar 1 in gebruik omdat de andere kapot was. Aparte wc en woon/slaap/kook kamer. Echt groot genoeg. Grote koelkast , 4 pits electrisch fornuis. Grill/magnetron ook aanwezig. Dus niets te klagen. Het enigste nadeel is dat de receptie helemaal boven is en het complex uit 9 gebouwen bestaat. Je weet dus niet welk complex je hebt. Vanuit app. makelijk op de piste te komen. Zo niet vanuit je app. dan wel met een gratis skibus. Qua prijs voor het appartement is het goed te doen en is het niet erg duur voor een leuke wintersport.

Gereisd met oudere kinderen in februari 2013

• 8Ad04-04-2012

Gewoon goed

We hadden niet al te hoge verwachtingen, maar we hebben een geweldige week gehad. Met vier volwassen personen in een 6 persoonsappartement. Het apartement was nieuw en redelijk schoon. Goed uitgerust en had een mooi uitzicht. Ontvangst aan receptie kon beter maar voor dit geld ga ik niet meer naar oostenrijk

• 7Ligging t.o.v. pistes

• 9irene gijbels29-03-2012

voor herhaling vatbaar

Net terug uit Valloire.We kunnen terug kijken op een geweldige vakantie met verse sneeuw, maar helaas toch net te weinig om vanaf de appartementen de piste op te skieen. Het busje rijd echter constant heen en weer tussen de gondel en de appartementen. Verwarmd binnen en buitenzwembad is een mooi extraatje.Pistes voor elk wat wils.Valmeinier wat moeilijker voor beginner dan Valloire.Valloire is een gezellig authentiek frans dorpje.

• 9irene gijbels29-03-2012

mooie appartementen aan de piste

Wij hadden het geluk om in het hoofdgebouw te zitten. Uitzicht op de skipiste. In het gebouw is een lift. Goede skiopbergruimte. Voor de deur stopte de skibus die de hele dag door rijd naar de gondels van Cret de brive. Zit je hoger bij de gebouwen dan is het een stuk lopen naar de skibus.Ligt er sneeuw genoeg dan kun je van alle appartementen af skieen naar de gondel. In het hoofdgebouw is het verwarmde binnen en buitenzwembad. Aparte beleving in de sneeuw zwemmen.Vraag bij aankomst gelijk naar de code,om in het zwembad te komen.

• 9Ligging t.o.v. pistes

• 1wens08-03-2012

Wat een drama deze organisatie

Receptie is lastig te vinden. Auto parkeren is een grote uitdaging. Bij aankomst 2,5 uur!! in de rij gestaan om de sleutel te verkrijgen. Er zit geen systeem in het checkin proces. Als je dan eindelijk aan de beurt bent duurt het nog 15 min voordat je de sleutel krijgt. Zonder dat ik een vraag gesteld heb. De manager was niet aanspreekbaar, had een vreselijke alcohol walm om hem heen. Zwembad is koud. Broodjes service dramatisch om 8:15 uur niemand te bekenen bij de receptie terwijl overal staat aangegeven dat vanaf 7 uur de broodjes af te halen zijn bij de receptie. Toch jammer als de kinderen om 8:50 bij de skischool moeten zijn.

twee persoonsbed is een twijfelaar. Dekens te smal voor de bedden. Douche kop kon je niet ophangen. Lockers zijn vochtig dus schoenen meenemen naar apartement en een fohn erin leggen is de beste oplossing.

• 7Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met jonge kinderen in januari 2012

6 tips over Appartement Les Chalets de Vallée d'Or

• wilma, 03-02-2014 Rapporteren

Pannenkoeken bakken? Neem je eigen koekenpan mee !

• Tessa, 03-09-2013 Rapporteren

Neem je eigen schoonmaakspulletjes mee voor de eindschoonmaak, daar ter plaatse kopen is vrij prijzig en je bespaart veel geld door zelf even een doekje door je aanpersend te halen (€90) In de omgeving voldoende leuke eettentjes en winkeltjes.

• Nienke, 05-04-2013 Rapporteren

Broodjes bestellen bij receptie, erg lekkere croissantjes, pain au chocolat en baguettes. Wil je uit eten in het dorpje? --> Au feu de bois, heerlijke pizzas en pastas of als je van meer gezelligheid houdt: Plancher des Vaches, heel cosy met hout en openhaard. Heerlijke pannenkoekjes hebben ze daar!

0 vragen over Appartement Les Chalets de Vallée d'Or

Appartement Les Chalets de Vallée d'Or info