Hotel Le Sherpa

7Goed

Frankrijk, Rhône - Alps, Val Thorens

Op vakantie geweest naar Le Sherpa?

7Goed

• 8.4Ligging t.o.v. pistes

• Sauna

16 reviews over Hotel Le Sherpa

• 6Jong stel28-04-2017

Goede ligging, hotel zelf matig.

Hotel mooi dichtbij de piste. Spa ruimte vond ik minimaal. Kleine ruimte en nodigt niet uit. Balkon was prima,maar we misten de stoelen en tafel. Kamer was oud. Badkamer was klein en douchen moest staand in het bad. Ook de straal was veelte hard. Enkele personeelsleden erg kortaf. We vroegen bijvoorbeeld om een bakje nootjes bij de wijn 's avonds en werden min of meer uitgelachen. Je kunt in de loungeruimte wel heerlijk zitten. Biertje kost €7,50 dat vonden we aan de prijzige kant. Ontbijt elke morgen vers, maar wel beperkte keuze. Ik miste broodjes om te roosteren of gewone bolletjes. Er was stokbrood aanwezig of zelfgemaakte croissantjes/chocolade bladerdeegbroodjes. Qua drank kon je kiezen uit water of sap (helaas niet vers). Wel was er vers gesneden fruit aanwezig en een bak met yoghurt. Ook bakken met Corn flakes/muesli. We hebben een mooie tijd gehad in Val Thorens, maar vonden de prijs / kwaliteit verhouding van het hotel slecht. Te duur voor wat je daadwerkelijk krijgt.

Gereisd met partner in april 2017

• 9Jos Pouw samen met dochter28-02-2016

Fantastisch hotel

Super lieve bediening en service, het eten is helemaal af s'avonds Iedere dag opnieuw zeer verrassend en erg uitgebreid, heerlijk gegeten Ook het ontbijtbuffet is prima Genoten van de sauna, hamam en bubbelbad De kamer was ruim voldoende voor twee personen en elke dag goede service

Enige minpuntje is misschien dat de drankjes niet echt goedkoop zijn

Wij zijn iets eerder vertrokken en hebben het laatste ontbijt overgeslagen, in ruil daarvoor kregen we een heerlijk pakket mee met Sandwich( groot stokbrood rijkelijk belegd met rauwkost tomaat kaas en ham, drinken en elk een appel voor de terugreis ( super geregeld door het personeel van Le Sherpa )

• 8Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met oudere kinderen in februari 2016

• 8Leon En Jolanda01-02-2014

prima hotel eten was af

Wij waren hier met 7 vrienden. Kamers konden iets groter maar wel netjes. Eten en Ontbijt was Toppie zelden zo goed gezien. Bediening e.d. super.

Aanrader

• 8Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met vrienden in januari 2014

• 9Jolanda de Vries20-01-2014

Fantastisch hotel op geweldige locatie!!

Het eten is elke dag anders en bijna elke avond een 5-gangen diner. Het hoofdgerecht bestaat uit een keuze menu, dat word je 's ochtend bij het ontbijt buffet gevraagd. Het ontbijt bestaat uit oa. verschillende soorten honing, jam, ontbijtgranen, chocopaste, 2 soorten vleeswaren en kaas. Bruin, wit brood en verschillende soorten croissantjes met en zonder vulling. 2x kregen wij ipv 5 gangen diner, 1x raclette en 1x fondeue.De kamers zijn niet groot, wij hadden een superior kamer, maar vonden het een "normale" afmeting, met genoeg plek om je spullen goed op te bergen. Wellness is klein, maar vonden wij voldoende, een sauna, stoombad en jacuzzi, geen relax ruimte, wel handdoeken vrij beschikbaar, let op, met badkleding. De laatste dag na het skien konden wij ons daar douchen voor vertrek met de bus, zonder extra kosten.Personeel is zeer vriendelijk en ze werken allemaal even hard. ski in :ja, ski out= 10m ophoog+40 m lopen dan ski's onder en gaan (een goed opwarmetje van de spieren).

Gereisd met partner in januari 2014

• 9Berry06-03-2012

Wat een toplocatie met fantastisch eten

Op dit moment verblijf ik in hotel Le Sherpa in Val Thorens (begin maart 2012). Wat een goed hotel met fantastisch eten. Het halfpension is uitstekend, zeer ruim ontbijtbuffet maar het diner slaat alles. Vijf gangen diner waarbij alles uitgeserveerd wordt. Wat een kwaliteit! Soep, voorgerecht en hoofdgerecht naar keuze. Vervolgens de kaasboer met zeer uitgebreide keuze aan verschillende kazen. Daarna nog een geweldig dessertbuffet! Bediening is perfect. De kamers zijn goed en je kan skiën tot aan de voordeur! Fantastische keuze. Als dit hotel volgend jaar wederom voor dit bedrag wordt aangeboden ( denk van niet), ben ik weer van de partij! Groeten uit Val Thorens

• 10Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met vrienden in maart 2012

• 7Van Vierssen25-03-2011

Mooi hotel met enkele minpunten

La Sherpa is een mooi hotel, het eten is goed en de ligging t.o.v. de pistes is prima. Het tweepersoonsbed was veel te smal en het matras was keihard. Eerste paar nachten geen oog dichtgedaan. Jammer, als je uitgerust wilt skieën. Op woensdag massage geboekt om 16 uur. Om kwart over drie in hotel, massage werd door de masseuse afgezegd zonder alternatief en het is er dus ook niet meer van gekomen.

Bij een vorig bezoek in 2007 hadden we al geconstateerd dat de jacuzzi/sauna gedateerd waren en dat er een rioollucht in de ruimte hing, dat was nog niet veranderd. Hier dus geen gebruik van gemaakt. Eten en bar zijn goed voor elkaar.

Personeel restaurant, bar en receptie zijn aardig en service is verder goed. Ligging goed

Gereisd met partner in februari 2011

• 4M raats10-03-2010

nooit meer

Vijf jaar geleden waren wij ook in Le Sherpa dus toen wij dit jaar de keuze maakten om weer een hotel te boeken in ValThorens was voor ons de keuze niet moeilijk! Toen was het een super hotel met fantastisch eten en een heel leuke sfeer. Weet niet wat daar de afgelopen jaren is gebeurd maar wat viel het dit jaar tegen!!! Het eten was rondom slecht,Vijf gangen nou een smakeloose soep iedere dag was deze groen van licht naar donker.Een tussen gerecht had de grote van een amuse dus was geen gerecht. Het hoofd gerecht is zo minimaal ik denk dat het vlees of vis wat je op je bord had niet meer woog dan 50 gram.Het enige wat goed was was het dessert buffet.Ik vind het echt niet erg om cullinair te eten ben er zelfs gek op maar dan moet het ook wel cullinair smaken!! De service is ook niet meer wat het was. En de sfeer in de bar lijkt wel ofdat er net een begravenis was geweest iedere avond Dus Le Sherpa echt zonde was zo goed maar nu nooit meer. Fam Raats

• 5Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met partner in februari 2010

• 8M.M.M. Hofstede14-01-2008

Goed hotel; prima keuken; vriendelijk personeel; goede ligging t.o.v. pistes en een leuke plaats om te verblijven.

Gereisd met partner in januari 2008

• 9Verstraete29-07-2007

Dit hotel is relatief duur, maar is zijn prijs waard: enorm charmant en gezellig (veel hout), uitstekende keuken en een perfecte ligging aan de piste.

• 10Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met partner in juli 2007

• 8ski-liefhebber20-06-2007

Prima, knus en gezellig hotel. Goede ligging t.o.v. de pistes maar dat heb je overal wel in ValTho. Het eten was echt erg goed iedere dag weer verzorgd en lekker. Er hangt een ontspannen sfeer in het hotel. De kamers zijn wel wat klein maar dat is typisch Frans.

Gereisd in juni 2007

Hotel Le Sherpa info