Vakantiepark
Kleine hotelsWeer vandaag18°7°
8,5

• Onderkomen9,0
  • Activiteiten8,3

We hebben een aantal aanbieders voor Village Huttopia Sud Ardèche voor je op een rij gezet:

8 reviews over Vakantiepark Village Huttopia Sud Ardèche in het Nederlands

Prachtig park, maar weinig gezelligheid

Anne,
5-1-2019
  • Onderkomen9
  • Activiteiten7
  • Onderkomen9
  • Activiteiten7

Huttopia Sud Ardèche is een prachtig, zeer uitgestrekt vakantiepark dichtbij Vallon pont d’Arc. In het hoogseizoen is dit een erg druk gebied en is het dagelijks filerijden naar de supermarkt en de strandjes langs de Ardèche. Het park ligt niet direct aan de Ardèche, maar heeft wel een fijn zwembad.

Het is geen camping, maar een vakantiepark. De (écht prachtige) accomodaties liggen ver uit elkaar en bieden dus veel privacy, maar weinig gezelligheid. Verder is het een autovrij park en dat betekent dat alles met bolderkarren over het terrein vervoerd moet worden. Als je de pech hebt dat je accomodatie ver van een parkeerplaats ligt moet je een ontzettend eind sjouwen over soms steile en stoffige weggetjes. Als het dan 38 graden is, dan is dit echt geen feest.

De activiteiten goed geregeld, maar moet je deze vroeg boeken (lees in de rij staan ‘s ochtends).

Wij komen hier vanwege de ongezellige en onpersoonlijke sfeer niet meer terug

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Geweldig

Fam van vliet,
7-8-2018
  • Onderkomen8
  • Onderkomen8
  • Activiteiten9

Een geweldige plek om te zijn. Ruim opgezet, privacy en schoon. Vriendelijk personeel.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Zeer mooie village in prachtige omgeving !

Fam Jorritsma,
24-7-2018
  • Onderkomen10
  • Onderkomen10
  • Activiteiten9

Mooi opgezette camping/village helemaal in het groen.

Erg ruimtelijk opgezet meeste plekken hebben veel schaduw.

Veel privacy !

Aardig zwembad (3 baden) mooi restaurant en voldoende activiteiten bijvoorbeeld: kindercircus, pijl en boog schieten, paard rijden.

Ook kun je fietsen huren op de camping etc

De pizza’s op de camping zijn trouwens heerlijk !

Verschillende nationaliteiten Fransen Belgen ook wel wat Nederlanders.

Het personeel is erg vriendelijk ook kun je heerlijk brood kopen op de camping.

De accomodaties was erg mooi alles erop en eraan.

Mooi park om zeker nog eens terug te keren !

Het commentaar van dat het niet groen genoeg is begrijpen we totaal niet echt onzin .

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Slechte camping voor tent-kampeerders

Tomas
20-9-2016

Ondanks de profilering van Huttopia als tent-camping is sud-ardeche hiervoor helemaal niet geschikt. Slechte plekken, vol stoppels, meestal vol in de zon met zicht op de parkeerplaats.

Omdat er om plekken te maken bos weggemaaid is, staan er overal stoppels op de plekken. Die gaan door je grondzeil en maken het voor kinderen een ramp om er rond te lopen. Het is er niet 1 of 10, maar 4 per vierkante meter.

Behalve dit zijn veel plekken vollop in de zon met zicht op een rij auto's. Op vraag om hulp, andere plek werd zeer lauw gereageerd. Pas toen we zeiden dat we zouden weggaan, kregen we een andere plek toegewezen. Beter, minder stoppels, maar zeker niet wat je mag verwachten.

Het sanitair is basic, kan beter schoon gemaakt worden, maar kan op zich wel. Alleen wat ons betreft niet voor deze prijs (65€ per plek voor 5 personen). De prijs/kwaliteit is ver te zoeken.

Wij hadden eerder bij Huttopia (Rille) gekampeerd en dat was ons erg goed bevallen. We dachten dit jaar: "Huttopia, dat zit wel goed", maar niets bleek minder waar. Enorme tegenvaller dus en zeker geen aanrader. Naar aanleiding van onze review bij Huttopia zelf hebben we helaas geen reactie gehad.

Wel goed:

zwembad.

de huisjes zagen er goed uit. Lijkt erop dat dit meer focus heeft dan tent-kampeerders.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016
Huttopia, Responsable Réservation, 28-2-2017

Beste gast,

Wij betreuren het om te lezen dat uw verblijf niet aan uw verwachtingen voldeed.

We nemen uw opmerkingen zeker mee, zodat wij dit voor aankomend seizoen kunnen verbeteren.

Aankomend seizoen zat Huttopia Sud Ardèche een village worden, waardoor wij minder staanplaatsen aanbieden.

De beste staanplaatsen zullen wij behouden voor de kampeerders.

We hopen echt het genoegen te hebben u weer te mogen verwelkomen dit jaar op één van onze Huttopia Campings in Frankrijk.

Vriendelijke groeten,

Eco belofte wordt niet waar gemaakt

Edwin Boersma
18-9-2016

Huttopia Sud Ardeche beloofd een 'terug naar de natuur' ervaring maar in werkelijkheid komt daar weinig van terecht. Op de website staat alles zo mooi beschreven: ruime plekken, ongerepte natuur, een uniek uitzicht en ga zo maar door. Toen wij aankwamen kregen we een plek met vieze grond naast slecht weggemaaide bosjes met stekels en uitzicht op een parkeerplaats vol stationwagens. Om ons heen allemaal koepeltenten en geen privacy. Vijf meter verderop stond een wc hok wat vies was. Er lag vuilnis. Mensen bakenden hun terrein af met spanbanden en enorme waslijnen. Hoe back to nature is dat? Het was echt een troosteloze bedoeling. En dat voor zo'n 45,00 euro per nacht. Wij hebben om een andere plek gevraagd en kregen die ook. Onze volgende plek was beter, deze lag wel mooi in de natuur. Er op terugkijkend ben ik toch niet tevreden, het eco concept wordt gewoon niet waar gemaakt. Het is er veel te druk. Het geheel heeft een commercieel karakter, zeker niet ecologisch of rustiek.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Heerlijke vakantie!

Joery
15-8-2016

Wij kunnen ons gelukkig niet vinden in de 'nooit meer' recensie. We hadden een tweepersoons (bonaventure) tent gehuurd en dat is goed bevallen. Ruim, prima bed en voldoende inboedel. Moesten in het begin wel even wennen dat er niet echt een weggetje naar en 'plateau' (als in; egaal stukje grond) voor onze tent beschikbaar was. Dat was nog wel fijner geweest, maar na verloop van tijd vind je vanzelf wel je routes naar de tent en plekjes om te zitten. Wat dat betreft geeft Huttopia zeker wat het belooft; kamperen in de natuur. Een verademing in vergelijking met de volbezette 'hutje-mutje' campings die we ook in de Ardeche zijn tegen gekomen. Personeel (klein hecht team) zeer vriendelijk en hardwerkend. Bij vragen en klachten komen ze direct in actie. Het terrein is verder prachtig. Inderdaad wel losse steentjes op de weg, waardoor sommige auto's moeite hadden omhoog te komen. Zwembad mooi, maar wel echt te klein voor het aantal mensen. Te weinig bedjes en teveel mensen op te klein zwemoppervlakte. Gezien het grote aantal gemaakte 'bommetjes' en kinderen op opblaasbeesten, soms best wel pijnlijke botsingen gezien. Sanitair wordt voldoende schoongemaakt, al vonden wij het niet prettig dat douche en wc onder hetzelfde dakje zaten. Ik hoef denk ik niet uit te leggen waarom. Al met al zijn we zeker tot rust gekomen op deze prachtige camping. We zouden het zeker aanraden.

Gereisd met partner in juli 2016

nooit meer,

Jeannette
16-7-2016

Personeel was vriendelijk. Wij stonden vrijwel alleen met caravan op camping. De stroompaal stond ver weg en bovendien aan de andere kant van de weg.

Water was alleen bij het sanitairblok en restaurant beschikbaar, verder weg dan 50 meter.

Was geen stortplaats voor chemisch toilet aanwezig.

In restaurant waren regelmatig symposia, die heel luidruchtig waren tot diep in de nacht. Campinggasten waren dan niet welkom in restaurant.

De wegen waren niet verhard, maar hadden losse steenslag waar je je autobanden op stuk reed en bovendien bij optrekken met caravan zeer gemakkelijk met voorwielen spinden.

Op het hele terrein ontbraken afvalbakken. De poubelle was buiten de camping.

Gereisd met partner in juni 2016
Huttopia sud Ardèche team, Responsable Ecommerce et Webmarketing, 19-12-2016

Dear guest,

Thank you for taking the time to tell us your opinion about you stay in Huttopia Sud Ardeche.

We are happy to read that you were satisfied by your pitch and by the staff.

Indeed our restaurant is usually closed on evenings during low season, and we clearly mention it on our website, brochures or other communication medium.

However, this is true that we sometimes open for private company’s diners, and we are sorry if you were disappointed by that.

We are surprised by your remark regarding the distance from your pitch to the sanitary block as far as we let you chose the spot which suited the most and were not full at this period.

We hope that you will not stay on this reserved first impression and that you will come back on another of our Huttopia campsites in France.

Best regards,

Prachtige nieuwe camping

Marion
12-5-2016

Mooi opgezette bosrijke camping met grote kampeerplekken en schitterende accommodaties. Voor sommige accommodaties (cahutte) moet je wel klimmen, maar dan heb je ook een prachtig uitzicht. De camping ligt aan een drukke weg, waar je last van kunt hebben als je een kampeerplek hebt aan de rand van de camping. Aan de andere kant van diezelfde weg ligt een groot klimpark voor jong en oud. Verder is er in de omgeving op loopafstand niet veel te doen. Voor de Pont d'Arc moet je echt wel de fiets of auto pakken. De camping heeft enthousiaste en erg vriendelijke medewerkers!

Tip: maak een kanotocht over de Ardèche met Castor Canoe . Super enthousiaste club jongens die veel plezier hebben in hun werk!

Gereisd met jonge kinderen in mei 2016
Huttopia Sud Ardèche team, Responsable Réservation, 27-7-2016

Hallo,

Wij willen u hartelijk bedanken voor uw positieve recensie over onze camping en het verheugd ons dat u een leuke excursie heeft gehad met onze partner Castor Canoë, wij zullen hen dit zeker laten weten.

Het klopt dat de weg naar Vallon Pont d’Arc druk is omdat deze naar de belangrijkste toeristische attracties leidt.

De locatie van onze camping is voor ons een sterk punt maar het is af te raden om met uw familie op deze weg te fietsen.

We hopen dat we het genoegen hebben om u weer van harte welkom te heten bij Huttopia Sud Ardèche.

Met vriendelijke groet,

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Village Huttopia Sud Ardèche in Vagnas, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Village Huttopia Sud Ardèche zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.