Camping La Rouvière les Pins

Met jonge kinderen

rustig en eenvoudig

Ceciel Sillevis en Kees van der Linden
4-9-2017

Wij wilden naar camping La Goule (in de buurt), maar deze was vol. Eigenaresse tipte deze camping omdat daar altijd wel plaats was. Dat klopte. Hoewel toch wel midden in het seizoen (9 augustus) is het bepaald rustig. Prima voor ons!

We kregen een plaats toegewezen, bleek goed gekozen.

Op een veld voor 6 plekken stonden we max. met zijn vieren. Schaduw is inderdaad niet overdadig aanwezig, dus met je stoeltje het veld over van boom naar boom. Omdat het zo rustig is kan dat ook prima. Handig aanrecht met gootsteen en kraan vlakbij de tent.

Pluspunten: Bar, terras en zwembadje precies genoeg luxe, Broodservice (had wel even gemeld kunnen worden bij aankomst), Uitstekende Pizza's van mevrouw ook twee keer de Thaise maaltijd genoten, Vriendelijke bejegening, de rust (ver van de weg), net en schoon sanitair. Van hieruit naartoe geweest: Gorge d'Ardeche, de Seze (waterval Sautadet), Barjac, Ruoms, Uzes, Argientere, gefietst over Voie Verte, wandelingen vanaf de camping.

Minpunt: disco (niet aangekondigd)

Dit nooit meer

Margaret Glazenburg
13-12-2013

Half juli 2013 (hoogseizoen) was deze camping voor nog geen kwart gevuld. De camping heeft weinig schaduw en op het moment dat wij aankwamen was het bijna 40 graden. Behalve een klein badje aan de overkant van de weg, geen water in de buurt. Er waren nauwelijks kinderen. De man bij de receptie was een onsympathieke norse Fransman. Wij zijn doorgereden naar de rivier De Ardeche. We vonden de omgeving daar een stuk aantrekkelijker en de campings vele malen mooier, met meer schaduw. Geen overbodige luxe, want de Ardeche kan warm zijn. Geen aanrader deze camping!!!

mooie, rustige relaxte camping

Meijer
22-8-2012

rustig gelegen, enigszins afgelegen, maar goed bereikbaar.

Wel moet je een voertuig ter beschikking hebben, omdat het ver van de bewoonde wereld gelegen is, 2 km.

door de geringe bezetting ruime plaatsen.

het sanitair is goed en goed schoon. wel de typisch franse hurktoiletten.

leuk voor mensen zonder kinderen

Fam.Koopman
20-8-2011

Van 3-8 t/m 15-8 2011 hier gestaan.Dit was niet onze voorkeur maar door een late vakantieplanning was alles volgeboekt,en op Le Rouviere was nog plek (zat).

Het weer in dit deel van Frankrijk was geweldig,wel een enkel buitje,maar over het algemeen 35 graden en warmer.De camping zelf is voorzien van 1 toiletgebouw,met 5 douches,5 toiletten en enkele afgeschermde wastafels,zowel de dames als de heren kant.Voor de hoeveelheid staplaatsen,toch wel rond de 200,is de voorziening wat summier,filevorming en koud water niet uitgesloten.Het zwembad is leuk,maar klein,de bar is slecht bevoorraad,meestal geen ijs,en vaak niemand aanwezig.Broodservice 's ochtends,afhaalpizza's van te voren bestellen.weinig speelgelegenheid voor kinderen.Vrijdagavond disco,tot diep in de nacht keiharde muziek.Camping soms onrustig door Franse jongeren.Auto's rijden hard over het terrein.Mooie omgeving,leuk om te wandelen,maar voor ons niet weer.

Rustige camping

Fam de Vries
17-8-2011

Bij aankomst werden we direct naar onze plaats geleid. We kregen geen uitleg over de mogelijkheid om pizza's of brood te bestellen. Een gemiste kans.

De plekken zijn ruim (10m x 10m) en is voorzien van 16A elektriciteit. De camping is verder rustig, er is veel jeugd van 7-16 jaar, wat minder van 16 jaar en ouder. Lopen naar een bakker of slager is wat ver. De camping is ideaal als rustige uitvalsbasis voor de Pont de Arc en de toeristische Ardeche (10km rijden) en zit zelfs in het hoogseizoen nooit vol. Het sanitair is schoon maar wel iets gedateerd. Er zijn geen toiletzittingen en de douches zijn lauw/warm. Op een warme dag is bij het zwembad het goed uit te houden.

Een aardige camping voor een week in de toeristische Ardeche.

Eenvoud en rust tussen de wijnvelden

jesfrich
9-8-2011

Dit is een eenvoudige camping, maar wel met een paar extraatjes; zwembad, afhaalpizza's (op bestelling) en vers brood (dag tevoren bestellen).

Vanaf de camping kun je een kanotocht over de Ardeche regelen, hier hebben we geen ervaring mee of gehoord. Onze kinderen (3 en 5 jaar) mochten helaas niet mee de Ardeche op in een kano, dus dit hebben we niet gedaan.

Nadelen van de camping: geen brillen op de WC (Duh, het is Frankrijk, het was wel schoon), weinig te beleven, vooral voor de kids. Niet op loopafstand of zelfs fietsafstand van een dorpje waar wat te beleven is. De Ardeche is een km of 8, met de auto goed te doen, maar verwacht niet 'aan de Ardeche' te staan. Zwembad heeft geen ondiep kindergedeelte en is 's avonds op tijd gesloten.

Voordelen: rustig, zeker in vergelijking tot de drukte rondom de Ardeche zelf. Lekker fris zwembad. Ruime plaatsen met veel water tappunten, veel plekken hebben zelfs een eigen aanrecht. Mooie omgeving met wandelmogelijkheden tussen de druivenstruiken.

Rustig, ruime plekken.

Coosje
9-8-2011

Rustige camping met ruime plekken. Sanitair is inderdaad verouderd maar schoon en je kunt er gratis douchen.

Zwembad is klein, maar om even af te koelen prima, geen peuterbad aanwezig.

Iedere dag kun je brood bestellen voor de volgende dag aan de bar.

Er is geen recreatie programma voor kinderen. Voor onze kinderen ook niet echt nodig geweest, ze vermaakte zich prima met andere kinderen.

Vrouw van de eigenaar spreekt een aardig woordje engels wat het voor ons wel makkelijkere maakte.

Vanaf de camping loop je zo de wijnvelden in of het bos.

Voor wie rust zoekt in drukke regio

Paul
25-8-2009

Beetkje vergane glorie, maar zeer geschikte plek voor rustzoekers in de buurt van de (te) drukke Ardèche. Goede uitvalsbasis voor Ardèche en Cèze-regio, maar niet erg sfeervol.

Pluspunten: de ruime emplacementen en de privacy (een schril contrast met het gebrek daaraan vlak aan de Ardèche). Bij de bezetting tijdens ons verblijf (tijdens hoogseizoen maar 25% van capaciteit) voldoende douches, wc's en warm water. Beetje verouderd sanitair, maar wordt goed schoongehouden. Aanrechten op de plaats. Relaxte sfeer. Prima afhaalpizza's. Vele mogelijkheden voor recreatie in de omgeving (zowel bij de Ardèche als richting Cèze), mooi landschap en uitzicht.

Minpunten: Te weinig schaduw op onze plaats. Bijna geen kinderen en jongeren, weinig activiteiten en gezelligheid, ondanks de goede bedoelingen van de eigenaar en zijn vrouw. Disco houdt campinggasten uit de slaap tot in de nacht, voor maar enkele dansende gasten. Dat was overigens eenmalig. Geen restaurant, geen WC-papier, geen WiFi.

mooie camping

Marcel de Beer
24-6-2009

de camping is rustig mooi gelegen en een oase van rust en heeft mooie plaatsen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Rouvière les Pins in Vagnas, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Rouvière les Pins zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.