Camping Les 3 Lacs du Soleil (Glamping)

Camping Les 3 Lacs du Soleil (Glamping)
7,4

248 reviews over Camping Les 3 Lacs du Soleil (Glamping) in het Nederlands

Vorig jaar al op deze camping geweest op een comfort plek. Dit jaar weer terug en samen met nog een familie een vaste plek gereserveerd (comfort plek). Echter bij aankomst bleek 1 van de 2 plekken bezet te zijn. Er was iets mis gegaan met de reservering. Hierdoor moesten wij uitwijken naar een standaard plek. Ik vond dat dit niet goed opgelost is door de receptie. Er was dit jaar nog genoeg keuze. Vorig jaar stond alles vol. Ik weet niet of dit door de warmte in Nederland te maken had. Animatie is top. Erg enthousiast. Genoeg Nederlanders. Sanitair vond ik dit jaar schoner dan vorig jaar. Komt misschien ook door minder gasten. Is inderdaad wat verouderd, maar werkt prima. Leuke visvijver en de zwemvijver is fijn. Er wordt wel met verschillende maten gemeten op de camping. Wij hoorde van andere dat zij een presentje kregen nadat zij de betaling hadden voldaan. Wij hebben voor het tweede jaar niets gehad. Volgend jaar een andere camping.

Niet aan te raden

@nna
7-8-2018

Deze camping is enorm aan onderhoud toe, echt vergane glorie. Sanitair is flink verouderd, speeltoestellen slecht onderhouden (bijvoorbeeld trampoline op harde ondergrond zonder net, en met de springveren in het zicht). Deze camping wordt veelal gebruikt als doorreiscamping en daardoor onrustig. Het zwemmeer is direct enorm diep en hierdoor gevaarlijk voor kleine kinderen. De glijbaan is zonder toezicht en in slechte staat. Hierdoor ontstaan gevaarlijke situaties. Je moet op voorhand het volledige stageld betalen en bij eerder vertrek staat de campingeigenaar in zijn geheel niet open voor een redelijke restitutie.

Heerlijke camping

Emilie
5-8-2018

Fijne, rustige camping. We hadden een geweldig ruime plek. Sanitair was prima. Warme douches (maar niet te warm zoals in vorige recenties staat), alles werd regelmatig schoongemaakt. Onze 3 pubers hadden het prima naar de zin met leeftijdgenoten.

Minpunt was dat er in de omgeving echt niet veel te doen is, niet genoeg voor 3 weken. De camping zelf biedt 3 wandelingen (9-11 km) in de omgeving aan, erg leuk om te doen, alleen met de beschrijvingen redt je het niet :-). Die kloppen voor geen meter, dus wel een kaart meenemen. Verder zijn we naar Lyon geweest (aanrader!) en naar het meer van Annecy (tip: ga NOOIT in het weekend naar Annecy, het verkeer staat daar vast, zonde van de tijd).

Het eten in de bar/pub is zozo, ze mogen het frituurvet wel wat vaker vervangen. De pizza's in de pizzeria zijn ok, maar de rest van de kaart is niet echt om naar huis te schrijven (vette friet, bijna rauwe biefstuk, zielig hoopje salade...).

Wij hadden vanuit de plattegrond een mobilhome geboekt aan het water. Als je dit wilt is dit aan te bevelen. Een aantal huisjes staan nl. in het bos en kan een andere vakantiebeleving opleveren. Camping heeft voldoende zwemmogelijkheden ( zwembad en zwemmeer waar je heerlijk kunt dobberen op je luchtbedje. De camping trekt ook veel visliefhebbers ( met name karpers van 5 tot 14 kilo ).Sommige overdrijven dit om met de complete uitrusting naar de camping te komen incl. voerboot, tent rottpots met 4 hengels etc. etc. helemaal niet nodig.. Tip: houd de visstand op peil, laat iedereen vissen met max 2 hengels, zet een liefhebber in om vissers ( jeugd ) te coachen hoe men met de vissen om moet gaan. Dit voorkomt dat de vis onnodig te leiden heeft. Verder een prima camping met opvallend veel ouderen met jeugd in de leeftijd van 15 tot 20 jaar, die het 'avonds goed met elkaar kon vinden. Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam.

Leuk maar de camping is toe aan vernieuwing

Dijkstra
31-7-2018

Nederlands sprekende receptie en animatie. Ik las op deze site dat iemand het jammer vond dat dit een doorreis camping was maar dit hebben wij totaal niet zo ervaren. Er waren genoeg speelmaatjes voor onze kids 2 weken lang. Het meer en zwembad zijn top!

Er slecht is de sta-caravan van SUNCAMP. Alles is net niet kapot. Deze organisatie was t goedkoopste maar goedkoop is geen duurkoop.

Erg slecht is ook de staat van de speeltuin, echt werkelijk alles is kapot. Eigenlijk is de staat van de speeltuin te schandalig voor woorden.

Samengevat: hele leuke camping door het zwembad , het meer en animatie!

Fijne vakantie!

Fam Dijk
24-9-2017

Vooraf, gezien de negatieve recensies, erg benieuwd naar de camping. We hebben een heerlijke vakantie gehad. Wanneer je niet veel nodig hebt qua vermaak, of hoge eisen stelt, is het een prima camping. De toiletten waren hygiënisch en de douches op een fijne temperatuur. Inderdaad is het gehele gebouw wat verouderd maar wel functioneel.. in de omgeving is niet veel te doen maar wij zijn zelf naar Lyon en Annecy geweest welke op een uur afstand rijden zijn. Prima camping maar wel wanneer je niet veeleisend bent t.a.v de faciliteiten die er zijn.

Geen 4 sterretjes waard

suus
31-8-2017

Na twee weken op deze camping blij dat ik nu weer thuis ben. We hadden een huurtent van touroperator welke normaal prima zijn. Echter zijn de matrassen ingewisseld voor blauwe plastic matten en slaapcomfort is daarmee slecht. Het zwembad is simpel maar leuk. Het zwemmeer is erg mooi maar staat vol van de algen en stinkt erg. Op de grote glijbaan gebeuren veel ongelukken. Het sanitair is oud en vies en de douche is te heet voor kleine kinderen. Mijn dochter van 5 stond er steeds te huilen. Het is een doorreis camping met als gevolg weinig langdurige speelmaatjes voor onze kinderen. Het is ook lawaaiig en vaak tot laat dronken Fransen die twee nachtjes de camping komen bevuilen. Er zijn er meerdere van de camping gestuurd.Ook dagelijks vanaf 6 uur de doorreis mensen die er met veel kabaal van doorgaan maken het onrustig. Ron en Yvonne camping beheerders van de touroperator zijn fijne mensen die je goed ontvangen. Wij komen niet meer terug.

Voor herhaling vatbaar

Fam. Smit
28-8-2017

Zojuist teruggekeerd van deze camping en we hebben een prima vakantie gehad. Nederlands sprekende receptie medewerkers en animatie team.De hele dag door werd er wel wat georganiseerd helemaal top !

Geen toiletbrillen en het wc papier was regelmatig op, dus zelf even ouderwets een rolletje meenemen ;) Douche regelmatig erg heet niet regelbaar helaas ! Sommige gasten mogen zelf ook wel eens wat beter de hygiëne regels in acht nemen. Er viel soms niet tegenop te werken door de schoonmaakdienst ! die overigens de hele dag bezig was met het sanitair, chapeau ! Hier en daar de voorzieningen zoals de minigolf en de tennisbaan wel wat verouderd/aan vervanging toe. Maar over het algemeen een prima prijs/kwaliteit verhouding.

Fijne camping met heerlijk zwem meer.

Visser
25-8-2017

Vrij rustige camping. Beter dan dat je verwacht als je de site bekijkt. Zwembad stelt weinig voor, afgezien van de kinderdisco elke dag om 5 uur. Ontzettend leuk voor de kinderen. Heel mooi, schoon zwemmeer met fijn strandje. Genoeg plek voor iedereen. Pizzaria bij het meer is erg goed.

Vies sanitair, veel wisselingen

Hugo
23-8-2017

Mooi aangelegde camping met ruime plaatsen. Veel activiteiten via de Nederlandstalige animatie. Helaas is er te weinig sanitair 20 wc's op 600 a 700 gasten en dus zijn de wc's zonder bril vaak vies en is het wc papier op. De betaalde wifi doet het maar sporadisch en ook heb je vaak geen normaal bereik met je telefoon. De stroom is een paar keer kort uitgevallen. Een aantal camping plaatsen stond na een uur of 5 regen blank incl. 1 verhuurtent. Nadeel is ook dat veel mensen maar een paar dagen blijven en de camping gebruiken op doorreis naar bijvoorbeeld Spanje.

Camping Les 3 Lacs du Soleil (Glamping) 7.4 10 248 .