Aparthotel Chalet Alpina

• Sauna
Meer aparthotel info

18 reviews over Aparthotel Chalet Alpina

• 8els_meurrens13-01-2014

Kom zeker nog eens terug

Net een heel leuk verblijf in Chalet Club Alpina in Tignes achter de rug. Had een mooie, naar Franse normen erg ruime en gerenoveerd kamer. Was eigenlijk een suite terwijl ik gewone kamer had geboekt. Woonkamer/slaapkamer met dubbel bed en sofa (en flatscreen), aparte 2de slaapkamer met stapelbed, apart toilet, eetkamer/keuken, badkamer. Top! Eenvoudige keuken maar wel lekker, alles in buffetvorm 's ochtends en 's avonds. Zeer vriendelijke bediening in het restaurant en ook aan de receptie. Het enigste waar nog aan moet worden gewerkt is het zwembad. De ruimte om je om te kleden/ te douchen moeten dringend worden aangepakt. Versleten indruk, deuren die niet meer sluiten, onaangename geur.

• 10Ligging t.o.v. pistes

Alleen gereisd in januari 2014

• 5C.20-12-2010

Verouderd, (stoffig) hotel

Wij hadden met z'n tweeën de kamer "suite" geboekt. Deze kamer is voor 4 personen. De kamer bestond uit een ruime hal met keuken, slaapkamertje met stapelbed, ouderlijke slaapkamer met een tweepersoons twijfelaar, klein tafeltje met 4 antieke stoelen, tv. De kamer had de uitstraling van een houten chalet wat wij zeer konden waarderen. Het bed echter was met voetboard, waardoor wij (beiden 1.86m lang) ongeveer 20 cm te kort kwamen om recht te kunnen liggen in ons bed. De breedte van 1.40m liet ook geen ruimte over om hierin te compenseren. Of het kwam door de kwaliteit van het matras of bodem, uit pure ellende hebben we het matras op de grond gelegd. We zaten een week voordat het seizoen op gang kwam. De keuze van het diner was er niet. We kregen een vast drie-gangen-menu. Hierin zijn we teleurgesteld. Dit hebben we aangegeven en hierna deed men hun best om met verse groente en een completere maaltijd voor te zetten. In het restaurant was het even koud als op de piste. Next time? Not!

Gereisd met partner in december 2010

• 8els13-04-2009

leuk hotel in zijn prijsklasse

Familiekamer was zeer ruim (zeker naar Franse normen): centrale ruimte me eettafel en keukentje, badkamer, aparte wc, kleine slaapkamer met stapelbed en grotere slaapkamer met dubbel bed en sofa. De kamers werden iedere dag opgeruimd en de bedden opgemaakt. De maaltijden waren ook telkens zeer verzorgd: 's ochtends een uitgebreid continentaal buffet en 's avonds een gevarieerde 3-gangenmaaltijd die meestal aan de tafel werd geserveerd. Er was steeds mogelijkheid om aanpassingen aan het menu te maken indien er iets niet in de smaak zou vallen, hebben we slechts 1x voor de kinderen gedaan. Wat wij een minder punt vonden zijn de kleine ruimtes voor het skimateriaal op te bergen, het ontbreken van enige kinderanimatie en de omhooggevallen uitbater van de skishop onder het hotel. Is zeer arrogant en probeert steeds meer dan de kost/huurprijs aan te rekenen...

Gereisd met jonge kinderen in april 2009

• 7marijke18-03-2009

super !

wij verblijven momenteel nog in chalet alpina , gedeelte hotel met eten want je kan hier ook apart een chalet nemen , maar dat is niet hetzelfde. sommige commentaren hier zijn toch echt overdreven : ja de kamer is klein en de matrassen zijn dun , das het enige wat niet goed is. maar het eten : ontbijt en avondeten zijn echt lekker , vandaag buffet als voorgerecht ( zalm , gamba's,meloen met parmaham , groentjes , ....) , dan nog je warme schotel en dan een dessertenbuffet met chocomousse , taartjes , fruit , ....als dit niet goed genoeg is , tjaaaa dan moet je op een 4 sterren hotel gaan hoor ! wij hebben hier nu al 5 dagen zeer lekker gegeten. ik heb wel vernomen dat het sinds vorig jaar een andere kok is , mss vandaar. de ligging is uitstekend , vlakbij lift en pistes. het hotel is inderdaad slecht aangeduid , nergens staat een bordje met de naam erop , dus het was eventjes zoeken. personeel is wel vriendelijk. prijs/kwaliteit : dik in orde !!!!

• 9Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met partner in maart 2009

• 5M Korpershoek15-03-2009

Leven in een hok in Frankrijk

We komen al jaren in appartementen van Val Claret we wisten dus wel wat we konden aantreffen.( (een hok) Maar wel jammer dat we als stel een in een stapel bed(wat heel de nacht kraakte) en de ander op een bedbank moesten slapen De matrassen waren zo dun , dat we 2 matrassen op ekaar moesten leggen om de bedbodem te voelen .. De douche liep niet door. hebben we gemeld .niemand geweest...dus mensen vannr 48 ik heb het gemeld!! ook de tegels zaten los konden er elk moment afvallen ..een douchegordijn wat tegen je lichaam kleefden affijn net als zovelen je weet het en de fransen doen er tochniets aan zolang hun de Alpen hebben , hebben zij de macht. Het eten vonden wij goed..gezien de prijs ruim voldoende ontbijt ..vriendelijke mensen en avondeten was ook goed met een rijk gevuld saladebuffet ..prijs/kwaliteit was wel goed . Jammer dat je 300 E borg moet betalen voor iets wat nog geen 100 E waard is wat daar staat ..

• 10Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met partner in maart 2009

• 5Ingrid24-08-2008

ergernis

Wat jammer van de vakantie! Een prachtig skigebied,groot ,mooi en veel verschillende pistes, kortom geweldig! Maar al deze mooie woorden zijn absoluut niet van toepassing op het "hotel". Ten 1e moet je al zoeken naar de ingang, geen duidelijke naamsvermelding op de gevel en als je na lang wachten eindelijk op je "kamer"mag, schrik je je rot van de kamer, die we thuis "de schuur" noemen! Zo klein....geen eens ruimte voor een fasoenlijk bed....dit moet je dus elke keer in en uit klappen en na een dag skieën heb je wel behoefte om lekker te kunnen uitrusten zonder s'morgens met stijve spieren en rugpijn op te staan! En om nog maar te zwijgen over de schimmel op de muren en de vloerbedekking! De badkamer was wel netjes en schoon! Het eten in het restaurant is simpel maar wel binnen te houden. Het ontbijt(lopend buffet) staat slecht opgesteld, als het druk is stoot je het eten van elkaars bord. Kortom erg matig allemaal!!!!!!

• 6Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met partner in januari 2008

• 7E. E. te E04-03-2008

Na de beoordelingen van deze bestemming gelezen te hebben met de eindbeoordeling 2,4 was ik erg benieuwd waar we terecht zouden komen. Het leek wel een andere bestemming dan beschreven. Erg vriendelijk personeel, prima eten met mogelijkheid tot andere keuze. Goede service, de koffers konden op vertekdag in de bar blijven. Natuurlijk zijn de kamers klein, maar dat was van te voren bekend en daar kies je dan ook voor. Het is niet voor niets een twee sterren hotel. Ook het schoonmaken met de Franse slag was hier van toepassing. Kortom wij hebben een prima vakantie gehad in Chalet Alpina dat overigens heel centraal in dit geweldige skigebied ligt. Je kunt direct alle kanten op skien.

Gereisd met vrienden in februari 2008

• 7Arthur04-03-2008

Eerst geboekt (selectie obv prijs/faciliteiten) daarna pas de )slechte) recensies gelezen en dus vertrokken met de verwachting iets verschrikkelijks aan te treffen. Wij (vader + 2 zoontjes van 10 en 8) hebben ons echter uitstekend vermaakt. Ja de kamer is klein, maar gegeven ons ritme gebruikten we die alleen als wooruimte tussen 16.30 en 19.30. In deze tijd werd er fruit gegeten, gesnoept, gehangen voor de TV, een boekje gelezen en gedouched. Dit ging zonder problemen. Eten was OK, het hoofdgerecht van het standaard 3-gangen menu ruilen met (een beperkt aantal) pizza's en pasta's van de kaart was mogelijk. Na het oversteken van de weg en de parkeerplaats (totaal ca 100m) sta je op de piste bij een lift. Zwembad is inderdaad minimaal.

Gereisd met familie in maart 2008

• 6maart 200725-03-2007

Appartement is op z'n Frans minimaal. Als stel slaap je dus op een uittrekbed in de kamer ( +/- 2,5m bij 4m incl keuken). Keuken stelt weinig voor. Ligging in het dorp is oke. Ontbijt is heerlijk, evenals het diner (waarbij er helaas geen keuze is, ook niet voor het hoofgerecht).

• 7Ligging t.o.v. pistes

Gereisd in maart 2007

• 3wvdwal26-02-2007

Dit Chalet mag de naam chalet niet hebben. wij hebben het omgedoopt tot hondehok. Wij, echtpaar en 1 kind van 14 hadden een stapelbed en een uittrek bank om te slapen.Het vertrek was zo klein dat als het bed stond je er niet meer kon lopen. Het ontbijt was minimaal,het diner was echt van zeer slechte kwaliteit. ja je kon wat anders bestellen maar dan moest je bijbetalen.helaas hadden wij al hp geboekt en betaald.

Gereisd in februari 2007

Aparthotel Chalet Alpina info