Tignes-les-Brévières

Vakantie in Tignes-les-Brévières

We hebben een aantal aanbieders voor Tignes-les-Brévières voor je op een rij gezet:

Chalet.nl
Chalet.nl
Skichalets.nl
Skichalets.nl

Reviews over Tignes-les-Brévières

• 9Margot Spanjersberg17-02-2020

Authentiek dorpje in Tignes

We verbleven in Tignes Les Brévières, het authentieke dorpsdeel. Hier geen moderne gebouwen. We zaten in het prachtig gerestaureerde skichalet Ariane. Vanuit dit dorpsdeel zit je meteen in het skigebied:

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met vrienden in februari 2020

• 9Amy den Hartogh04-12-2019

Pracht van een bestemming

Les Brévières is het authentieke Tignes. Als je van een charmedorp houdt, moet je hier zijn. Hier geen moderne gebouwen, maar een oud kerkje, een bakkertje, voldoende barretjes en restaurants. Er is een nieuwe lift gebouwd en je kunt terugskiën naar Tignes-les-Brévières. We zaten in skichalet Ariane, bij de piste en liften. Een aanrader is om naar Val d'Isère te skiën en te lunchen in Le Fornet. Daar zit een soort van auberge op de piste en daar kan je heerlijk eten.

• 9Cultuur

Gereisd met vrienden in januari 2019

• 9Nienke van Straaten06-11-2019

Groot en sneeuwzeker skigebied en mooi skichalet.

We zijn niet zo'n fan van die ongezellige Franse resorts, maar wel fan van de Franse skigebieden. Dat zijn de beste gewoon. Groot en sneeuwzeker. We hebben nu wel een pareltje gevonden en dat is Tignes Les Brévières. Dit is een oud gezellig dorpje, zonder moderne gebouwen. Echt knus met genoeg kroegjes, restaurants en terrasjes. Vanuit ons skichalet Ariane (geweldig chalet trouwens) stap je zo de gondelbaan. Chalet ligt aan de piste. Top gewoon. We hebben ook een daagje geskied in Val d'Isère. Leuk om daar eens een kijkje te nemen. Aan de chique kant daar.

• 9Cultuur

Gereisd met vrienden in maart 2019

• 10Christel Horvers02-08-2018

Tignes Les Brévières, daar moet je boeken.

Als je van de Franse authentieke charme houdt van een gezellig dorpje met leuke restaurantjes, kroegjes en terrasjes moet je hiernaar toe gaan. Over het skigebied hoeven we het niet te hebben, dat heeft alles wat je wilt. Sneeuwzeker, groot en hooggelegen.

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in februari 2018

• 10Pepijn Kramer16-07-2018

Mooi authentiek dorp.

We skiën al flink wat jaren hier en we zitten het liefst in Tignes Les Brevieres of in Val d'Isere omdat deze dorpen authentiek zijn.

• 10Cultuur
    • 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in maart 2018

• 10wilco01-02-2015

geweldig dorp

met prima aansluiting op een geweldig skigebied

• 3Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur

Gereisd met vrienden in januari 2015

• 8Peter06-05-2012

Hele mooi dal.

Ligt aan rand van het uitstekende skigebied Espace Killy. Voor mensen die rustig willen verblijven en geen behoefte hebben aan apres-ski.

• 2Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur

april 2012

• 5poupet24-04-2012

séjour calme et reposant

Tignes les Brévières ne comprend que des restaurants . Pour tout ce qui est distraction, courses il faut prendre la voiture

• 1Uitgaanslevenn
    • 1Cultuur
    • 7Omgeving

april 2012

• 8Marcia Nouwen15-03-2012

klein maar fijn

Het is een klein dorpje waar niet echt veel te doen is, maar het heeft leuke authentieke huizen en niet van die grote appartementen complexen als in Tignes. De pistes terug naar het dorp kunnen bij vriesweer wel erg ijzig zijn, maar je kan ook met de gondel naar beneden.

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 8Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in maart 2012

• 7Martin08-09-2010

Rustig dorpje

Het is een rustig dorpje met enkele hotels, appartementen en chalets die verhuurd worden. Het ligt onderaan het skigebied, waardoor geen rijen bij de skilift. Wel een aantal liften nodig om bij Tignes te komen. Er rijden geen ski-bussen naar Tignes toe! Dan is men al verplicht met een klein stoeltjeslift naar het bovengelegen plaatsje te gaan en daar op te stappen. Men moet hierdoor wel rekening houden hoe men terug komt!

Plaatsje is weinig te beleven, wel erg sfeervol een een aantal gezellige restaurantjes, inclusief 1 gezellige bar!

• 6Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur