Camping Ser Sirant

72 reviews over Camping Ser Sirant

• 2019
    6Christine Roelofs25-08-2019

Geen aanrader

Mooie camping met kleine plaatsen aan een meer. Wij hadden voor 5 nachten geboekt maar zijn na 3 nachten weggegaan vanwege geluidsoverlast door een groep kinderen (12-16 jaar) die de hele namiddag en avond, soms tot drie uur ‘s nachts, bij de trampoline op het speelveldje waren. Geen ouders te zien die hun kinderen in de gaten hielden, helaas ook geen personeel. Het kleine strandje voor de receptie lag al vroeg vol met surfplanken en zeilen voor het geval de wind op zou steken, waardoor het moeilijk was je een plekje te vinden om even te gaan zitten.

• 6Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 9Maurice24-08-2019

Sfeervolle camping voor een actieve vakantie

Prachtig gelegen aan het meer (Lac de Laffrey). Wij vonden de camping erg sfeervol. De campingeigenaren doen er veel aan om het je naar de zin te maken. Voor de kinderen is het ook fantastisch, want ze kunnen zwemmen in het meer, of nog beter: surfen en zeilen. Onze kinderen hadden surfles van Mariska (Nederlandstalig). Voor kinderen van 12+ is het erg leuk omdat ze ongestoord in de buurt van de camping met een groep kunnen chillen. De camping is ook een ideale uitvalsbasis voor activiteiten in de omgeving, zoals bergwandelen. Ook raften en canyoning kun je in de omgeving doen. Een bezoek aan Grenoble is ook de moeite waard. We hadden zelf dit jaar een houten chalet gehuurd. Dit was in prima staat en ruim genoeg. Om het chalet heen was voldoende ruimte. Dit is de tweede keer dat we deze camping bezochten, wat eigenlijk nooit gebeurt. De kinderen hadden het hier echt zo naar de zin dat ze graag terug wilden.

• 7Eetgelegenheden

• 9Niels17-08-2019

Gezellige, leuke camping!

Mooie camping direct gelegen aan 'Le Lac de Laffrey' waar je goed kunt zwemmen en windsurfen. Staat van het sanitair prima en leuke animatie op de camping voor jong en oud met een heel weekschema van georganiseerde activiteiten. Eigenaren zijn erg vriendelijk en toegankelijk, toch wel de aardigste die wij ooit hebben gehad. Er wordt bij de receptie op de camping zowel Nederlands gesproken als Engels. Verder kun je bij het restaurant ook nog lekker eten. Voor jongeren ook nog in de avond mogelijk om in een overdekte ruimte samen te komen. Op vrijdagavond standaard een kampvuur.

Al met al een hele goede, gezellige camping, in tegendeel wat door sommigen hieronder wordt beweerd!

• 9Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

• 9Adri Stormbroek17-08-2019

Fantastische camping.

Fantastische camping met zeer vriendelijke eigenaren en personeel. Op camping genoeg activiteiten voor de oudere jeugd. Lekker aan een mooi meer ( zwemmen/surfen/zeilen etc ook bij naastgelegen zeilschool ) en ook camping zelf is zeer verzorgd. De omgeving is schitterend en je kan er goed wandelen/fietsen en in de Alpen zijn er nog genoeg andere dingen te doen. Probeer ook de burger in het restaurant van de camping. Volgend jaar weer terug, als de huuraccomodaties niet bezet zijn.

• 8Eetgelegenheden

• 2Matthijs02-08-2019

Er zijn betere campings in de omgeving

Aardig maar niet bijzonder. De plekken zijn klein, voor elektra heb je een kabel nodig van 20mtr, water punten zijn er nauwelijks. Sanitair is matig schoon en er is geen wc papier. Animatie jongen belooft kinderen een bal in ruil voor snoep en beledigt kinderen. "Wat Ben jij flauw als je niet mee doet" kreeg mijn dochter te horen. Dienstverlening van receptie/eigenaar is niet correct. Wij zouden 3 weken staan, na 1 week besloten wij naar vrienden op een andere camping te verhuizen, maar we hadden 3 wkn vooruit betaald. Eerst bood eigenaar aan om €350, terug te betalen, daar ben ik niet mee akkoord gegaan, dus kwamen we uit op €495,- retour. Fijn dacht ik, acceptabel aanbod. Uiteindelijk duurt het ruim 2 weken, na 10tal telefoontjes en smoesjes van eigenaar, om het geld terug te krijgen en dan krijgen we niet eens alles terug maar houdt hij nog €50,- achter. Op e-mails wordt niet gereageerd en er wordt geen uitleg versterkt.

• 1Eetgelegenheden
    • 3Staat v/h sanitair

De directie, eigenaar, 07-08-2019

In principe reageren wij niet op commentaren op welke beoordelings-site dan ook, maar in dit geval maken we een uitzondering. We zijn blij met het feit dat de camping als "aardig"bestempeld wordt. We willen de aandacht vestigen op het feit dat wij wettelijk absoluut niet verplicht zijn om geld terug te geven als een gast besluit eerder weg te gaan (dit staat in de algemene voorwaarden (te vinden op de website van de camping). Dit voorval vond plaats midden in het hoogseizoen en de campingeigenaar was uiteraard niet in de gelegenheid om direct te reageren (in principe is daar pas tijd voor aan het einde van het seizoen). We hopen dat de familie een fijn vervolg gehad heeft op hun vakantie bij ons.

• 2018
    7Pieters14-08-2018

Camping voor sportieve kampeerders

Top camping voor de wat meer gevorderde mountainbiker. Vanaf de camping zijn er veel routes te rijden die super goed staan aangegeven met het bekende mtb teken.

Sanitair, wel schoon maar geen wc rol ( alleen kleine doekjes) geen wc papier geen zeep en gehorige ruimes voor dames en heren gemengd is echt een minpunt voor deze camping.

Pluspunt ruime plaatsen met schaduw. En een heerlijk meer. Vers brood alleen bij bestelling vooraf maar heerlijk vers. Fietsafstand naar de bakker voor ons als ervaren fietser toch net iets te ver ( niet vlak )

• 6Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• Oude reviews

8Houtstra28-08-2017

Mooie plek met veel mogelijkheden

Wij hebben hier met 4 jongvolwassenen 2 weken gestaan. Vooraf een bang voor het vele lawaai dat we zouden hebben omdat we aan het begin van de camping stonden. Uiteindelijk hier helemaal geen last van gehad omdat het een fijne, kleine camping is. Er is voor jong en oud voldoende te doen. Van wandelen/fietsen in de omgeving tot animatie op de camping voor de kleintjes. Het ontvangst is erg vriendelijk en helpt je graag de regio verkennen. Het sanitair was over het algemeen schoon, maar tegen bepaalde drukte/mensen was het gewoon niet schoon te maken. De plekken zijn ruim en een aantal (o.a. C01 en C02) bieden een mooi uitzicht over het meer.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 8Moriaantje30-06-2017

Beslist voor herhaling vatbaar

De camping ligt geweldig aan het Lac de Laffrey, langs de Route Napoleon. De camping is gelukkig niet te groot, het sanitair is netjes en modern. Bij de receptie is ook een bar en terras. Vriendelijke bemensing van de receptie. Mooie omgeving, veel te zien. Goede prijs/kwaliteitsverhouding.

• 7Eetgelegenheden

Alleen gereisd in mei 2017

• 7Sabine06-08-2016

Minder gericht op pubers dan verwacht

Na het lezen van recensies hadden we deze camping gekozen. M.n. omdat de animatie gericht was op pubers, zoals elke avond kampvuur. Dacht leuk voor puberzoon om makkelijk in contact te komen met leeftijdsgenoten. Helaas was het kampvuur maar 1x p.w. en het ging toen wij er waren niet door ivm regen. We waren er maar 1wk dus geen kampvuur meegemaakt. Ook was er geen initiatief vanuit de animatie om de wat minder sociale pubers ergens bij te betrekken, eea was voornamelijk op eigen initiatief. Jammer.

Surfschool naast de camping is top! Ik raad aan om te vragen naar Silvain, hij geeft enorm goed les! Via camping konden wij 3dgn les boeken bij hun NL'se instructrice, maar dat was erg druk, chaos, weinig sturing. Door Silvain toch de beginselen van het surfen onder de knie kunnen krijgen.

Restaurant op de camping is vermoedelijk niet met dezelfde kok als waar in eerdere recensies over is gesproken. Summiere kaart met simpele gerechten (bijv spaghetti met olie, peper en spek). .

• 6Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 10G. Goud25-07-2016

Mooie camping - fantastisch gelegen aan het meer

Deze camping is een echte aanrader. Mooie ruime plaatsen. Direct aan het meer waar je kunt zwemmen, kanoën, zeilen, surfen etc. Naast de camping is een zeilschool waar je voor een leuke prijs zeil en surflessen kan volgen. De eigenaar zijn super vriendelijk en dien er alles aan om het de gasten naar de zin te maken. Sanitair is schoon en de douches zijn altijd warm. Mooie uitvalsbasis voor bergwandelingen en mountainbiketochten.

• 8Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2016

12 tips over Camping Ser Sirant

• Petra Kats, 29-08-2013 Rapporteren

Neem waterschoenen mee voor het zwemmen in het meertje.

• Spaan46, 13-11-2012 Rapporteren

Bezoek ook Vizille, daar is een kasteel met museum, wat toen wij er waren gratis toegankelijk was. Ook het park achter het kasteel is de moeite waard.

• Rob Mulders, 09-08-2012 Rapporteren

gorges du ferron, rondje op het meer met de kano en genieten van de gehele omgeving

8 vragen over Camping Ser Sirant

• Henny Z, 17-02-2019 Rapporteren

Oudere jeugd

Wij overwegen komende zomer (20 juli-3 aug) naar deze camping te gaan met zoon van 17, komen er meer jongeren in de leeftijd van 16-18 op deze camping, eigenlijk wel een must voor ons.

• Irene Hopstaken, 08-03-2018 Rapporteren

Temperatuur meer.

Kan iemand mij vertellen wat de temperatuur van het meer is? Of iig gevoelstemperatuur....

• bd_dierink, 23-05-2016 Rapporteren

tieners 2016

dag wij komen in de week van 30 juli - 6 augustus; zijn er dan nog meer tieners? 14-16 jaar?

Camping Ser Sirant info

• SchaduwplaatsenAanwezig