Camping Au Pré du Lac

42 reviews over Camping Au Pré du Lac

• 2019
    7Fam. L12-08-2019

Mooie locatie, prima camping

De camping ligt op een super mooie locatie aan het meer tussen de bergen. Het ligt inderdaad aan de weg, maar daar hebben we geen last van gehad. De plekken zijn erg ruim en op veel plaatsen heb je uitzicht over het meer. Bij aankomst kan je zelf een plekje uitzoeken. Er zijn veel mensen die voor een nacht of paar dagen komen. Maar wij zaten er 1.5 week en met ons waren er nog meer die zo lang bleven dus het zijn niet alleen maar trekkers. Het sanitair wordt goed schoongemaakt. Het sanitair boven op de camping is prima, alleen geen wc papier. Het gebouw beneden is schoon maar de indeling en hoeveelheid wc's is minimaal. Er is wifi, maar dat doet het de ene keer beter dan de andere. Heerlijke broodjes te bestellen (wel pas vanaf 9 uur op te halen, dus vrij laat) leuk restaurant. Vriendelijke personeel, spreekt Engels. We hebben er een hele mooie vakantie gehad. In de omgeving kun je prachtig wandelen! En heerlijk zwemmen in het meer!

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8Lba10-08-2019

Meer dan prima

Leuke camping. Route Napoleon hoor je wel maar stoort echt niet. Prachtige ligging aan meer van laffrey. Je kunt er fijn in zwemmen. Plaatsen zijn ruim, grasgrond. Camping wordt veel voor korte stops gebruikt, daarom nooit vol. Sanitair bij receptie is echt aan een update toe maar is functioneel. Geen koelkast verhuur maar wel Vries mogelijkheid voor koelelementen. Omgeving is prachtig voor fietsers en wandelaars.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2019

• Oude reviews

5Keimpe07-08-2015

Veel verkeerslawaai, hurk van een chef

Mooie locatie. Weinig sanitair. Alles matig onderhouden, veel onkruid en brandnetels. Veel keuze uit ook schaduwrijke plekken op de half bezette camping. Wel per ongeluk iets te veel (vooruit) betaald, maar dat zouden we later op de avond l 'met een biertje verrekenen'. 's Avonds op het restaurant-terras bleef de chef ons negeren. Drukte kon niet de reden zijn, het restaurant was leeg het terras niet vol. Misschien door luidkeels geruzie met de keuken wat gestresst? Na lang wachten geïnformeerd waarom er niemand aan onze tafel kwam. Luid en zeer onvriendelijk werd ons -te midden van andere gasten- gemeld dat we niet hadden gereserveerd en er geen eten voor ons was... Op de vraag of we dan wel iets konden drinken werd op boze toon uitgelegd dat we in een restaurant waren en niet in een bar... Achteraf natuurlijk gelachen over deze Louis de Funès achtige vertoning. Over het teveel betaalde bedrag(je) vandaag maar eens overleggen. Geen aanrader voor een lang verblijf.

• 5Staat v/h sanitair
    • 1Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2015

• 9Harrie Janssen14-09-2014

Heerlijke Plek, rust en activiteiten.

Deze camping is prachtig gelegen en beidt een fantastisch uitzicht over meer en omgeving. De voorzieningen zijn goed en schoon. En het beheerders echtpaar is bijzonder vriendelijk, voorkomend en service gericht. Wij gaan hier na 3 keer in 2 jaar zeker weer terugkomen! Voor ons een dikke negen!

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in januari 2014

• 5JMB18-08-2014

Geen camping voor een lang verblijf

Wij hebben 3 wk, jul/aug 2014 op deze camping gestaan met 2 tieners en een kind van 9 jr. en het volgende ervaren:

• Prima camping als je op doorreis bent, veel moois in de buurt te zien voor dagjes uit.
    • Rustige (lees: lege/ongezellige) camping omdat meeste mensen 's middags aankomen en volgende morgen weer vertrekken. Max. 40% vd plaatsten was af en toe bezet, men bleef max. 1 week.
    • Slechts 3 toiletten, 3 wastafels, 3 douches beschikbaar (2e toiletgebouw gesloten in hoogseizoen!)
    • Camping ligt hoog in de bergen daarom ca. 5 gr. kouder en bewolkter dan plaatsen die in de buurt (lager) gelegen zijn. Meer is ook kouder
    • Camping ligt aan doorgaande weg waardoor voorbij razende auto's goed hoorbaar zijn.
    • 2Staat v/h sanitair
    • 2Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

• 3Michiel Visscher28-08-2013

Een teleurstelling

Voor de verandering een keer richting de Alpen vertrokken. Maar wat viel dit me tegen. De camping was sfeerloos en te rustig. Er lagen dode kakkerlakken in het sanitair en het was er smerig. En de campingeigenaar was erg onvriendelijk en onpersoonlijk: Toen wij onverhoopt naar Nederland terug moesten keren was het niet mogelijk om (een gedeelte) van de betaling terug te krijgen. De eigenaar beweerde eerst dat hij de plek had vrijgehouden voor ons en dus omzet mis zou lopen. Dit terwijl wij geen directe buren hadden en een groot deel van de camping leeg stond, hij heeft in ieder geval niemand af hoeven te wijzen. Toen wij dit aangaven kon hij het opeens niet in zijn systeem doorvoeren (?!). Uiteindelijk zijn wij zonder enige vorm van restitutie van de camping vertrokken.

Het enige pluspunt van deze camping is de locatie, Grenoble (25 min rijden) is een mooie stad en het gebied zelf was mooi.

Wij gaan hier niet meer naartoe. Volgend jaar naar een camping waar we wel welkom zijn.

• 3Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2013

• 8Harma12-01-2013

Rustige camping met relaxte sfeer

Rustige camping, ruime plaatsen. Door heggen weinig last van de wind, vaak ‘s middags vanaf het meer. Zelfs in hoogseizoen zo weinig gasten dat het grote nieuwe toiletgebouw eerst nog gesloten was. Maar nooit wachten en steeds voldoende warm water. De camping ligt direct aan het meer met een eigen strand. Schitterend uitzicht op meer en bergen. De omgeving biedt veel op gebied van watersport (te huur op naastgeleden camping), wandelen en fietsen (rond het meer). De Tour komt soms vlakbij langs. Er is een tafeltennistafel en een trampoline voor de jeugd. Het eigenaarsechtpaar is erg vriendelijk en hulpvaardig, verdient een kans.Er is een Nederlands sprekende hulp. Het kleine restaurant met terras aan het water heeft een aardige menukaart. Er is geen winkel, wel elke morgen verse broodjes. De Route Napoleon vlak naast de camping is druk, maar de camping ligt lager en het verkeerslawaai valt erg mee. Deze camping verdient meer dan passantencamping. Er zijn ook aardige chalets te huur.

Gereisd met partner in juli 2012

• 8Harma12-01-2013

Rustige camping met relacte sfeer

Gereisd met partner in juli 2012

• 6Spaan4625-09-2012

Camping direkt aan het meer

Camping aan het meer, waar een prive strandje is van de camping. De weg naar de camping is smal en heeft een haarspeldbocht vlak bij de ingang. Keren is niet mogelijk, want de camping is gesloten met een slagboom. De ontvangst was vriendelijk. Daar het toiletgebouw op de camping gesloten was moest iedereen naar het sanitair bij de receptie, waar ook de bezoekers van het restaurant gebruik van moesten maken. Bij de receptie was slechts een toilet voor dames en een voor heren. Beperkt aantal douches.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2011

• 8M.Jeschke30-07-2012

Mooie plek voor MTB, Racefiets, Wandelen, Zeilen

Kleine basic camping. Mooie grote plekken. Een van de twee toiletgebouwen was zo goed als nieuw. Nooit wachten, schoon en altijd warm water. Personeel is vriendelijk en er was altijd iemand die Nederlands sprak. In de omgeving genoeg te doen voor de kids - Canyoning, Hydro Speed, Raften, Abseilen, Zeilen, Surfen, Wandelen, Fietsen. Op de camping zelf is er een tafeltennistafel, de plek voor voor de jongeren om bij elkaar te komen. Er zijn er maar een paar nodig om het gezellig te hebben. Op minder dan 5 min lopen kan je een surfplank, zeilboot huren tegen schappeljike prijzen. In de middag nagenoeg altijd wind! Water is prachtig - heerlijk koel en schoon. Prachtige wandelingen, mooie uitgezette tochten voor MTB (relatief zwaar, uitdagend). Voor de Racefiets Alpe 'dHuez (30km) en de andere reuzen om de hoek. Was voor ons de derde keer. Wederom prima bevallen. Die weg langs de camping ... ja die hoor je als je er op let...ligging aan het meer en uitzicht over het meer maakt veel goed.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

3 tips over Camping Au Pré du Lac

• ruud, 20-03-2012 Rapporteren

Geen borg afgeven op basis van bankrekening; de camping kan zonder opgaaf van reden na vertrek alsnog geld af laten schrijven.

• Tamara, 21-07-2012 Rapporteren

Ook leuk: isere-verticale.blogspot.com

• JMB, 18-08-2014 Rapporteren

Betaal niet meer dan 2 dagen vooraf en ervaar zelf hoe de camping is. Er is altijd genoeg ruimte om achteraf extra dagen bij te boeken!

0 vragen over Camping Au Pré du Lac

Camping Au Pré du Lac info