Vakantiehuis Malfay

7.5Goed

Frankrijk, Rhône - Alps, St. Prix (Ardeche)

Op vakantie geweest naar Malfay?

7.5Goed

• 7.4Inrichting
  • 7.5Hoeveelheid ruimte

Vakantiehuis info

Meer vakantiehuis info

4 reviews over Vakantiehuis Malfay

• 2018
    8Chris Stevens01-08-2018

Eerst afzien voor je de top bereikt, dan genieten.

Gite is gezellig en authentiek. Perfect geschikt voor gezin tot 8 personen. Inrichting oude gebouw met slaapkamers en sanitair is gezellig, maar redelijk rudimentair. Vooral douche benedenverdieping is dringend toe aan renovatie. Niet enkel kranenwerk (geen thermostatische kraan) en douche zelf zijn aan vervanging toe, maar vooral hygiëne en douchegordijn zijn een totaal niet te verzoenen duo...Boven is de zoldering een klein probleem omdat houtwormen voedselresten laten neerdwarrelen. Ook in de grote kamer op het gelijkvloers hield een houtworm ons de eerste nacht wakker door zijn geknabbel...We hebben 's anderendaags zijn stiekeme schuilplaats ontdekt in het kader van een schilderij. Het slaapcomfort zou beter kunnen. De bedden en matrassen zijn niet in verhouding tot de gevraagde huurprijs. Goed kunnen slapen is tijdens de vakantie een topprioriteit. Vliegen- of muggenhorren zouden erg nuttig kunnen zijn, zowel in het hoofd- als in het bijgebouw. Men moet 's nachts en overdag kunnen verluchten zonder dat men overlast krijgt van allerlei ongewenste beestjes. Groot voordeel vh gebouw tijdens hete zomers is de koelte binnen de dikke muren. De recentere buiten keuken en leefruimte is een erg aangename en functionele ruimte met heel veel daglicht en uitzicht, maar zonder afscherming tegen zon en hitte... Misschien zou daar een toilet ook wel erg praktisch kunnen zijn. De weg naar de gite is een attractie voor offroad racers en inboorlingen, een nachtmerrie echter voor amateurs en beslist niet voor lieden wiens wagen meer service krijgt dan hun eega...Er is geen parking in de schaduw voorzien. De gastheren of conciërges waren super attent, correct en vriendelijk. Hartelijk dank Ronald en Henny. Besluit: mooie, hoog gelegen en rustige gite midden de natuur met een prachtig proper en gezellig rond zwembad. Minpunten zijn: weinig comfortabele bedden en matrassen, krakende vloeren en aldus nogal luidruchtige woning, sanitair met ontbreken van thermostatische kranen en het gebruik van weinig hygiënische douchegordijnen en moeilijke bereikbaarheid door supersteile bochtenrijke en een niet volledig verharde weg erheen. Wij hadden hier in Malfay een bijzonder fijne week en hebben op geen enkel moment spijt gehad van onze keuze (behalve even toen ik die verdomd steile berg zwaar beladen opreed...). Indien de belangrijkste tekorten die ik hierbij vermeldde worden verholpen, kan ik me makkelijker vinden in de huurprijs.

Gereisd met vrienden in juli 2018

• Oude reviews

9Emma Visser16-07-2017

We voelde ons als een god in Frankrijk.

Het huis voelde heel gastvrij aan, de bedden opgemaakt, in de keuken was alles ruimschoots aanwezig en het zwembad vol en schoon. Overal hadden we voldoende ruimte met een groep van 7 jongeren (tussen 17 en 21 jaar). De omgeving is geweldig om te wandelen (met google maps) en overal heb je prachtig uitzicht. We voelde ons als een god in Frankrijk, in het zwembad, en lezend onder de boom in de schaduw. Het enige wat we hoorden was het zoemen van de insecten en s'ochtends de haan (op afstand). Als we vragen hadden, werden we heel vriendelijk geholpen door de buren. Normaal gaan we elk jaar naar een andere locatie (camping), maar hier wilde iedereen graag terug komen.

Gereisd met vrienden in juli 2017

• 8Eva20-02-2015

heerlijk tot rust komen

Wij zijn al meerdere keren op deze fijne plek boven op een berg in de Ardeche geweest. Natuurlijk moet je om boven te komen stijl omhoog, maar dit staat, net als de eenvoudige badkamers, helder vermeld in de beschrijving op de website. Het huis is net als de regio niet luxe maar authentiek en comfortabel. De woonkeuken heeft vorig jaar een uitbreiding gehad waardoor daar nu een heerlijke zitkamer is voor frisse avonden. Bij mooi weer zijn er buiten meerdere zitjes om van te genieten maar ook het ronde zwembad met panorama uitzicht. Het is heerlijk tot rust komen op deze prachtige en gezellig ingerichte plek.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2015

• 2Hoins23-08-2013

Prijs / kwaliteit zijn niet in verhouding

Het huis is moeilijk bereikbaar, de weg is heel steil. Het terrein is niet geschikt voor jonge kinderen vanwege steile helling. Buitenkeuken is te klein voor 8 personen. Badkamers zijn zeer minimaal, alle binnen muren van grof steen, plafonds zijn een zimple laag houten planken en dus gehorig en stoffige afscheiding tussen de verdiepingen. De slaapkamers zijn muf. Tuin niet/slecht onderhouden. Geen binnenruimte bij slecht weer. Na verblijf van een nacht hebben we gelukkig de hele huursom terug ontvangen en zijn we vertrokken.

Gereisd met vrienden in augustus 2013

0 tips over Vakantiehuis Malfay