Camping Huttopia Le Moulin - Ardèchestersterster

7.7Goed

Frankrijk, Rhône - Alps, St. Martin d'Ardèche (Ardeche)

7.7Goed

• 7.5Eetgelegenheden
  • 7.7Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Huttopia Le Moulin - Ardèche voor je op een rij gezet:

Meer camping info
Tonen op kaart

De hele familie kan terecht op Camping Huttopia Le Moulin in Saint-Martin-d'Ardèche (Frankrijk). Verwacht niet te veel luxe, maar wel leuke activiteiten, een schoon zwembad en goed eten in het restaurant. Ook kun je vanaf de camping zo de rivier de Ardèche in met een strandje aan de oever. Ga zeker eens kanoën of bezoek de grotten in Saint Marcel.

95 reviews over Camping Huttopia Le Moulin - Ardèche

• 2019
    7Sneeckertje29-12-2019

Gezellige, bosrijke camping met verbeterpunten.

Wij waren juli/augustus op deze camping en verbleven in een stacaravan. Het is een mooie camping, de meeste faciliteiten zijn netjes en verzorgd. Kinderen vermaken zich hier top! Het zwembad is voldoende groot voor de camping en dat geldt ook voor het restaurant. In de omgeving is ook genoeg te doen. Rivier heerlijk, pas op voor horzels. (En 's nachts tijgermuggen)

Ik vond het onderhoud rondom de stacaravan matig. ( Bijv. de ramen waren stuk en konden niet vast, dus veilig op ventilatie stand staan, niet handig bij +35C . En er kropen allemaal mieren binnen. De veranda was verrot en daar groeide allemaal onkruid doorheen.)

Verder wordt de camping gerund door jongeren (geen manager?), dit vind ik wel een minpunt, omdat je niet goed bij hen terecht kan met evt. klachten. Zo hadden we voor ong. 45 euro 4 pikzwarte pizza's en met mijn klacht werd helemaal niets gedaan. Dus klantvriendelijkheid is wat mij betreft nog een verbeterpunt.

• 6M17-09-2019

Voor ons geen tweede keer.

Een prima camping, maar wij vonden het tegenvallen. De toiletgebouwen werden slecht gepoetst en de vlonder bij het zwembad splinterde dus dat zorgde voor veel splinters in de voetjes. Wij stonden achteraan op de camping en hadden veel schaduw en een ruime plaats, maar er waren veel plaatsen zonder schaduw. De broodjes die je op de camping kunt bestellen zijn prima. Maar er zit ook een bakker op loopafstand. Ook het dorpje is op loopafstand en hier is wekelijks een leuk marktje. Het animatie stelt niet veel voor en is voornamelijk in het frans. De optredens 's avonds op het terras is wel gezellig.

• 5Staat v/h sanitair

• 7Annegien Smit20-08-2019

Nette camping

Nette, grote camping. Wat opvalt is dat er veel huur tenten en chalets staan. Deed voor mij iets af aan het camping gevoel. Douches en toiletten worden vaak schoongemaakt en zijn netjes en het water is warm. Het is wat ons betreft geen aanrader om het brood af te halen op de camping. Zelf afgebakken baguettes die er bleekjes uit zien. Wij liepen naar de boulangerie (Au Chant du pain) in het dorp. Fantastische broden, zelden zulk lekker brood gevonden in Frankrijk! Eten hebben we niet geprobeerd op de camping. Relatief duur voor wat je krijgt en wij vinden het leuker om de omliggende dorpjes in te gaan. Aiguèze is erg leuk om te bezoeken en rivier is fijn om in af te koelen. Met de kinderen hebben we een waterfiets gehuurd en zijn naar de overkant gefietst. Hier werd veel van de rotsen gesprongen in het diepe gedeelte. Erg leuk! Al met al een prachtige omgeving, maar zoeken we de volgende keer een camping met betrokken eigenaar.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Badoetje20-08-2019

Als zwembad geen hoogste prioriteit heeft, doen!

Ruime camping met veel verschillende kampeer mogelijkheden (verhuur ook) op ruime plekken. Wij hadden een safaritent gehuurd en deze staan op supergrote plekken. Wij hadden het geluk ook nog wat boompjes erom/erop te hebben zodat we altijd ook wel wat natuurlijke schaduw hadden. Heerlijke plek. De rivier is leuk, de pizza's, hamburgers en frieten lekker en het personeel allemaal even aardig. Het terras bij het restaurant is altijd toegankelijk, ook om gewoon even te gaan zitten/hangen. Op zich relaxed, alleen als je daar wilt eten niet altijd handig dat op deze manier tafeltjes bezet zijn. Wij vonden het zwembad absoluut onaantrekkelijk, zo jammer. Te klein, te weinig ruimte eromheen, te druk. Voor zo'n mooie camping een echt minpunt. Toiletgebouwen prima al was het vanaf onze tent best een stuk lopen...Altijd warm water gehad, heel fijn. De rivier is leuk, het dorpje op loopafstand ook prima. Voor ons was een week wel genoeg hier.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Elly18-08-2019

leuke camping, geschikt voor jongere kinderen

Leuke camping direct aan de rivier en in het dorp St Martin. Enorm ruime staanplaatsen. Voornamelijk jonge kinderen, voor onze tieners niet makkelijk contact te krijgen en ook de voor hen belangrijke wifi-zone werkte niet. Zwembad klein en vol, wel fijn dat er stoelen stonden. Op zich rustig maar....als je op het middenpad staat dan komt er wel veel camping verkeer langs (ook 's avonds heel laat of 's ochtends heel vroeg)en het is een behoorlijk eind lopen naar het sanitair. Bovendien hadden wij aan diverse kanten elke dag luidruchtige buren (tot na 00.00 uur, blijkbaar toegestaan)

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8T. Blonk16-08-2019

Rustige kindvriendelijke camping

Op Le Moulin verbleven wij in een sweet-tent van Huttopia. Het is een rustige natuurcamping. Het is kindvriendelijk en prachtig gelegen aan de Ardèche. Er is genoeg ruimte om langs de rivier te recreëren, er is wel weinig schaduw en er liggen alleen stenen. Het zwembad is redelijk. Het is een aantal dagen gedeeltelijk dicht geweest vanwege een storing. Hierdoor was het zwembad echt te klein voor de hele camping. Daardoor werd het water ook troebel en was het niet fris om te zwemmen. Op loopafstand ligt het dorpje St. Martin d'Ardeche. Op woensdag is er een gezellige markt en iedere dag gingen we brood halen bij de bakker. Er is animatie, maar wij hebben hier geen gebruik van gemaakt. Het was iedere avond om half 11 stil. De pizza's zijn echt een aanrader. Ze worden gebakken in een steenoven. Je kunt het afhalen, maar ook daar eten. Kies wel een goed moment, want als het regent is er weinig plek om naar binnen te gaan.

• 9Eetgelegenheden

• 8Familie S.11-08-2019

Leuke camping, goede sfeer & locatie.

Een gezellige, niet te drukke camping met veel Nederlands. Wij hadden 2 plekken; safaritent 4p en camperplek. De safaritent is van alles voorzien (koffiefilter), de bedden zijn van prima kwaliteit en voor de koude nachten genoeg dekens. Tip: neem een tarp oid mee want er zijn plekken zonder schaduw! Sanitair is schoon. Het zwembad is prima, wel koud water. Rivier is erg leuk maar ook hier weinig schaduw dus beetje in de bosjes zitten. Tip: waterschoenen (must) en stevige mat (alleen maar stenen). Brood kan je bestellen (aanrader) en in het dorp zit een mini supermarkt. Uiteten is echt leuk in het dorp aan de andere kant; Aiguèze! Grotten van Saint Marcel zijn mooi en hebben NL-tour (check wel de tijden).

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 7Feni07-08-2019

Heerlijke vakantie met enkele opmerkingen

Wij hadden een heerlijke week op camping le Moulin. We verbleven in 2 stacaravans met 5 volwassenen en 3 kinderen van 1,5, 3 en 4 jaar. Caravan was prima voor 4 personen en we hebben niks gemist. Wat wel erg tegen viel was de drukke weg naast de camping . Deze is goed te horen op een deel van de camping en zorgt voor een gestoorde avond en nachtrust. Het zwembad was heerlijk maar de houten vlonder zorgde voor veel splinterleed. Dit zou makkelijk te voorkomen zijn indien men waterschoentjes of watersokken mocht dragen. Dit advies ook doorgegeven aan camping. De parasols bij het zwembad staan in grote platte ijzeren platen die gloeiend heet worden in de zon. Kleine kinderen vinden het leuk om rondjes te draaien dus opletten ! De rivier langs de camping is ideaal voor visjes te vangen steentjes te gooien dammen te bouwen. Een groot compliment krijgt het jonge hardwerkende behulpzame altijd vriendelijke personeel.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8Linda Van Asselt02-08-2019

Erg fijne camping, een aanrader!

Erg fijne camping op een goede plek. Aan de rivier en in een dorpje. Niet massaal. Genoeg ruimte bij de tenten en de accomodaties.

• 2018
    9M Lugtenberg09-08-2018

Geweldige camping met top personeel!!

Net terug van 2 weken verblijf in een tent met sanitair. Super leuke vakantie gehad in een mooie omgeving en fijne camping. Voor de kids genoeg Nederlandse kids en animatie was erg leuk voor onze kinderen van 4 en 8 jaar. Personeel van de camping zeer behulpzaam bij alle vragen die er zijn. Frans en Engelse taal goed te spreken en 1 medewerker kon zelfs goed Nederlands. Restaurant op camping erg lekker en goed, voor een pizza of salade zeker op de juiste plek. Zwembad fijn en schoon. Kids niet uit het water te krijgen en ze vermaakte zich prima zonder glijbaan. Een echte natuurcamping waarbij een goede mix is van accomodaties en kampeerplekken. Omgeving is super en de ligging bij het dorp ook fijn. Genoeg leuke restaurantjes om eens te bezoeken en een paar winkeltjes aanwezig. Kortom een top camping en het concept van huttopia is super, als je niet van massale campings houd met 24 uur per dag animatie!!! Volgend jaar weer!!!

• 10Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

L’équipe du Camping Huttopia le Moulin., Responsable Réservations, 26-04-2019

Bonjour, Nous vous remercions de votre retour sur le Camping Huttopia le Moulin. Effectivement nous proposons tous les jours des animations pour les enfants et également pour toute la famille. Cette année encore, notre équipe parle anglais, allemand et néerlandais afin de vous accueillir dans les meilleures conditions. Nous sommes très heureux de pouvoir vous renseignez sur les activités de la région. Nous sommes aussi ravis que vous ayez apprécié le restaurant du camping. Venez découvrir sa nouvelle carte à partir du mois de juin. Au plaisir de vous accueillir à nouveau cet été dans le magnifique cadre du Camping Huttopia le Moulin. A bientôt !

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

6 tips over Camping Huttopia Le Moulin - Ardèche

• Op `t Ende, 17-03-2019

Wat is de lengte en breedte graad. Ik kan dat nergens vinden

• naa, 09-07-2013

Kanotocht lijkt een must, er wordt heel veel mee geadverteerd. Maar wij, toch best sportief, vonden de 25km toch wel erg lang, er is in het laagwater seizoen weinig stroming. Hebben er 6 uur over gedaan. Denk goed na of je dat echt wil.

• Debbie, 30-07-2012

Als je een kanotocht boekt dan is dat voor 25 km, onze kinderen zijn 11 en 9 en dan komt de kracht neer op de volwassenen. Je vaart door een hele mooie omgeving (Vallon Pont d'Arc) maar wij vonden het eigenlijk veel te zwaar voor ons gezelschap.

25 vragen over Camping Huttopia Le Moulin - Ardèche

• Piet Weisfelt, 09-02-2019

Wanneer open?

hele jaar open?

• G. Op `t Ende, 29-12-2018

Route

Ik wil graag de lengtegraad en breedtegraad weten.

• Ash, 06-06-2017

Barbecue (kolen)

Is het toegestaan om een eigen kolenbarbecue te gebruiken?

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig