Camping Huttopia Le Moulin - Ardèche

Camping Huttopia Le Moulin - Ardèche
8,4

Omschrijving
De hele familie kan terecht op Camping Huttopia Le Moulin in Saint-Martin-d'Ardèche (Frankrijk). Verwacht niet te veel luxe, maar wel leuke activiteiten, een schoon zwembad en goed eten in het restaurant. Ook kun je vanaf de camping zo de rivier de Ardèche in met een strandje aan de oever. Ga zeker eens kanoën of bezoek de grotten in Saint Marcel.

75 reviews over Camping Huttopia Le Moulin - Ardèche in het Nederlands

Geweldige camping met top personeel!!

M Lugtenberg,
9-8-2018

Net terug van 2 weken verblijf in een tent met sanitair. Super leuke vakantie gehad in een mooie omgeving en fijne camping. Voor de kids genoeg Nederlandse kids en animatie was erg leuk voor onze kinderen van 4 en 8 jaar. Personeel van de camping zeer behulpzaam bij alle vragen die er zijn. Frans en Engelse taal goed te spreken en 1 medewerker kon zelfs goed Nederlands.

Restaurant op camping erg lekker en goed, voor een pizza of salade zeker op de juiste plek.

Zwembad fijn en schoon. Kids niet uit het water te krijgen en ze vermaakte zich prima zonder glijbaan.

Een echte natuurcamping waarbij een goede mix is van accomodaties en kampeerplekken.

Omgeving is super en de ligging bij het dorp ook fijn. Genoeg leuke restaurantjes om eens te bezoeken en een paar winkeltjes aanwezig.

Kortom een top camping en het concept van huttopia is super, als je niet van massale campings houd met 24 uur per dag animatie!!!

Volgend jaar weer!!!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Hele fijne plek voor vakantie!

Fam. Hagen,
8-8-2018

Wij zijn heel tevreden over ons verblijf bij Huttopia le Moulin! De ligging tov dorpje en rivier is perfect, camping is mooi, zwembad prima, bar/restaurant prima, animatie voor kinderen heel leuk, kortom; een aanrader.

Het personeel is heel vriendelijk en hebben ons enorm geholpen toen onze auto kapot was. Ze hebben geholpen met vertalen, ons de mogelijkheid gegeven om langer te kunnen blijven en erg meelevend!

Vanwege het langere verblijf hebben wij overnacht in zowel chalet als ingerichte tent. Beide perfect! Toen we in de tent sliepen, hadden we geen eigen sanitair, maar het openbare sanitair was netjes en schoon.

Ondanks het gedoe met onze auto kijken we terug op een fijne vakantie!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Heerlijke camping met mooie plekken!

Nathalie,
3-8-2018

Wij hebben hier in juni 10 dagen gestaan en hebben het echt heel erg naar ons zin gehad! We hadden een hele mooie schaduwplek, wat wel fijn was met de hitte. Je kan via de camping zo de rivier inlopen, het strandje viel ons wat tegen. Het is aan te raden om je stoel daar mee naar toe te nemen. Zwembad was ook heerlijk, lekkere temperatuur. Kan me wel voorstellen dat dit wat klein is in de zomer met alle rondrennende kinderen. Verder is er veel te doen voor kinderen. Wij waren in het voorseizoen dus lekker rustig nog. Sanitair was ook prima, in rustige periode waren niet alle gebouwen open voor douches maar ook wel begrijpelijk. Afstand tot andere gebouwen was verder prima te doen. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad en zouden hier zeker nog weleens terug kunnen komen!

Gereisd met partner in juni 2018

Heerlijke vakantie

Ash,
17-8-2017

+ vriendelijk en behulpzaam personeel

+ goede ligging om de mooie omgeving te ontdekken

+ mooie tent met bijbehorende sanitair, goede en volledige inventaris

+ leuk riviertje, prima strand

- was wel minder rustig dan verwacht door verkeersgeluid nabijgelegen weg, straaljagers (4 a 5x gehoord in 2 weken) en optredende bandjes tot een uurtje op 23:00 (1x per week). Allemaal wel overkomelijk, maar is wel persoonlijk

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017
Camping Huttopia Le Moulin, Responsable Réservations, 22-8-2017

Geachte Familie

Bedankt voor uw beoordeling.

Inderdaad, de camping ligt aan het begin van de mooie Gorges de l'Ardèche met en direct toegang naar de rivier. Perfect om af te koelen met de hitte van het Zuide

Een keer per week hebben we een band die komt spelen op de camping,

Natuurlijk voor 23uur is het afgelopen, we vraagen ook aan onze campers

om geen herrie te maaken vanaf 23uur.

We hopen u nogmaals te welkomen op onze camping

Leuke camping met zeer vriendelijke staf

Barbara,
16-8-2017

Leuke, gemoedelijke camping met gemeleerd publiek (vooral Fransen en Nederlanders, maar ook Engelsen, Duitsers en Belgen). Wij houden niet van aangeharkte campings waar je man-aan-man in straatjes staat en bij Huttopia campings is dat gelukkig niet het geval. De camping heeft verschillende pluspunten: goede uitvalsbasis voor verschillende uitstapjes, zeer vriendelijke staf, leuke kleinschalige recreatie-activiteiten, ruime plekken, en toegang tot de rivier. De zwembaden (peuterbadje, bad van 1.10m en bad van 1.50m diep) zijn prima en waren tijdens ons verblijf in augustus nooit te vol. Verwacht van het sanitair geen superdeluxe gebouwen, maar gewoon basic, schoon en voldoende in aantal. De camping ligt aan een weg, waardoor je wel verkeer hoort, maar wij vonden het niet storend. Hoewel de camping ruime plekken heeft als je het vergelijkt met veel andere campings, vinden wij dat sommige andere Huttopia campings duidelijk meer ruimte bieden.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017
Camping Huttopia Le Moulin, Responsable Réservations, 22-8-2017

Hallo

Bedankt voor uw beordeling over camping Huttopia Le Moulin te schrijven, het is een plezier om u te leezen

En dank voor al uw complimenten dat we aan onze medewerkers zullen doorgeven

Inderdaad, van de camping is er directe toegang tot de Ardèche en we zijn twee minuten lopen van het dorp.

We zijn heel blij dat u heeft genoten van de ruime staanplaatsen van de camping, wij vinden het belangrijk dat ze groot en ruim zijn.

We hopen u weer te welkomen voor uw volgende vakantie in Ardèche

Mooie ruim opgezette camping.

Liseth,
5-8-2017

Grote plaatsen. Leuk strandje aan de ardeche.

Leuke omgeving, vele bezienswaardigheden, en leuke plaatsjes in de omgeving.

Leuk zwembadje, helaas wel wat klein.

Gereisd met partner in juni 2017
Huttopia team of Le Moulin, Responsable Réservations, 27-11-2017

Geachte Liseth

Bedankt voor uw beoordeling

Het is en plénière te weten dat u heeft genoeten van onze camping en onze groote standplaatsen

We hopen u nogmaals te welkomen op onze camping

Met vriendelijke groet

Geen aanrader

Pasquello,
8-6-2017

Op het eerste zicht ligt de camping op een mooie plek... echter, dat is dan zonder de lokale rally-Johnny zonder knalpot en de duizenden motards gerekend die de drukke D290 (gelegen naast de camping) aanzien als racecircuit. Elke wagen die doorrijdt naar de gorges d'Ardêche of afslaat naar het dorp hoor je zeer goed. Bovendien werden wij tijdens ons verblijf dagelijks getrakteerd op een hels lawaai van de Franse luchtmacht. Gevechtsstraaljagers van een basis id Provence hielden elke dag urenlang schijngevechten boven de vallei (soms op lage hoogte) met oorverdovend lawaai tot gevolg. Voor mensen die komen voor de rust is deze camping absoluut te mijden (tenzij de hel vh massadrukte jou ligt en je zelfs veel ergere drukte gewoon bent). Buiten seizoen bestaat er klaarblijkelijk nog iets als "de gruwel van de verlengde weekends", waarbij elke goedkopere verblijfswijze voor vakantiegangers (vooral campings dus) wordt overspoeld door de nachtmerrie voor wie van rust houdt : de gezinnetjesterreur ! Fransen, Nederlanders en Duitsers (de heilige drievuldigheid van elke camping) overspoelen dan elke beschikbare accomodatie, restaurant- en/of terrastafel en overheersen als ware het een bezettingsmacht. Krijsende, huilende, schreeuwende, fietsende, joelende koters zijn plots overal en de ouders... tja... die zijn alleen begaan met hun eigen kleine Einsteins en Mozarts natuurlijk. Meteen HET signaal dat een kindvrije camping voor bepaalde mensen (zoals ik) de enige optie is... maar dat kon ik zelf ook wel bedenken vooraleer Le Moulin te boeken. Voor het overige sluit ik mij aan bij een groot aantal commentaren hier : zeer bedenkelijke hygiëne in de sanitaire blokken (toilet...), zeer jong (maar heel behulpzaam en supervriendelijk personeel dat keihard moet werken), vreselijke wifi (veelal geen of gebrekkige verbinding), geen enkele drink of eetmogelijkheid op de camping (wegens nog geen seizoen) en megafiles in het verlengde weekend wanneer pizza's en ijsjes wel kunnen, geen borrel-mogelijkheid bij die bar (wegens geen licentie), geen restaurant die naam waardig in het dorp (wel toeristische eettenten met plastic tuinstoelen langs de rivier), gebrekkige uitrusting van de kampeertenten (met douche en keuken in ons geval), zeer zanderige grond met amper gras, kuisploegen die op vroeg ochtenduur met luidruchtige stofzuigers aan de slag gaan in naburige tenten, gevaarlijke zwembadvloer in vervormde planken met hallucinant uitstekende nagels en vijzen, permanente ligstoelchaos rond het zwembad, piepkleine toegang tot de rivier en allesbehalve aantrekkelijk om te zwemmen wegens te weinig of teveel water (verderop in het dorp is wel een "strandje" maar daar kruipt de meute dan weer bij elkaar op weekenddagen, tenten die volgens sommigen op een "ruime" camping staan maar naar mijn oordeel "hutje mutje" (je hebt permanent inkijk). Enfin, werk, heel veel werk aan de winkel. Fantastisch vriendelijk personeel en helemaal geweldig voor wie gek is van massa en hysterische kinderen en al even hysterische ouders. Voor rustzoekers als ik daarentegen een verkeerde keuze. Opgelet, elk extraatje wat je koopt/huurt op de camping (bbq, wasmachine-jeton etc...) is extreem duur ! Kijk goed naar de tarieven op de site !

Gereisd met partner in mei 2017
Le Moulin team, Responsable E commerce, 26-6-2017

Geachte Mevrouw Van Lierde,

Dank u voor uw complimenten over ons team.

We vinden het jammer om te horen dat uw eerste camping ervaring geen succes was.

Inderdaad, u heeft nooit klachten gemeld aan ons team.

Inderdaad, onze camping is een familiecamping, kinderen die spelen en plezier hebben is niet verboden op onze camping

De Camping is aan de ingang van de Ardèche de beroemde departementale,maaar het is geen kart circuit.

Inderdaad St Martin zijn er touristich restaurants, als u naar de receptie was gekomen om te vragen voor advies dan hadden wij u onze beste adressen geven.

Onze Huttopia is bekend voor de natuur camping, familie,en rustig. Onvergelijkbaar met andere grote structuur.

Dus ik denk oprecht dat de wereld van de camping niet geschikt is voor uw vakantie stijl.

Met vriendelijke groeten

Het Team

prachtige plek om te verblijven

Bert,
9-4-2017

zeer ruime standplaatsen , goed sanitair, leuk afkoelzwembad, vriendelijke horeca, uitstekende plek om de omgeving te bezoeken..., de gorges, aven d'Orgnac, Avignon, Orange, oude dorpjes.

aanzienlijke korting met euro camping carnet

Gereisd met partner in juni 2016
Josette, Huttopia Le Moulin, Responsable E commerce, 18-5-2017

Geachte Meneer,

Hartelijk dank voor u beoordeling en all de complimenten..

We hopen u nog een keer welkomen op onze camping.

mijn kinderjeugd

Sas
2-10-2016

ik ga al vanaf mijnu 3 de naar deze camping.

ik ben hier naar toegegaan tot mijn 10e

wat heb ik een mooie kindertijd gehad op deze camping en de omgeving!

vorig jaar ben ik weer geweest.het was nu 14 jaar geleden dat ik er geweest was.

samen met mijn gezin en familie heb ik weer genoten van een super vakantie.was een bijzondere ervaring om weer terug te zijn op die plek.

heel raar om mijn zoontje te zien spelen waar ik ook altijd zo graag speelde.

het zwembad is echt een pluspunt! die hadden ze toen nog niet.

zeker een aanrader.

je kan gaan kanoën vogelsshows bekijken leuke markten avion straatfeesten grotten leuke dorpjes bezoeken en nog veel meer..

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Volgend jaar weer!!

Jolanda
17-9-2016

Super vriendelijk personeel. Restaurant netjes, lekker en verzorgd. Animatie voor kinderen voldoende, mag ook wat meer voor volwassene georganiseerd worden. Dicht bij het kleine centrum. Hele grote kampeerplaatsen met zon en schaduw. Zwembad word netjes bijgehouden. Wij komen volgend jaar zeker terug. Niet alleen voor de camping maar ook voor de omgeving.

Gereisd met partner in juli 2016

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • NaturistencampingJa

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Huttopia Le Moulin - Ardèche in St. Martin d'Ardèche (Ardeche), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Huttopia Le Moulin - Ardèche zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.