Camping Village Camping Europa

Weer vandaag12°-1°
Camping Village Camping Europa
7,6

Omschrijving
Camping Village Europa Silvella, een aanrader met jonge kinderen. Een verwarmd en onverwarmd zwembad met glijbanen zorgen voor veel plezier. Daarnaast is er een speeltuin op de camping voor de kinderen en is er veel te doen in de prachtige omgeving. Rijd bijvoorbeeld in een paar minuten naar het bewaakte zandstrand Saint-Jorioz.

148 reviews over Camping Village Camping Europa in het Nederlands

Geweldig !

Karina,
24-8-2017

Wat een fijne camping !

Kan mij dan ook niet vinden in de kritiek die hier en daar te lezen is .

De steentjes op de kampeer plek hebben wij altijd doek voor mee .

De strenge badmeester ? Niks van gemerkt .

De weg langs de camping , ook geen last van gehad..

Prima restaurant .. warm brood smorgens.. om uur of 9 komt de camping op gang en 23 uur is het stil .. muisstil .. prachtige omgeving ! Gelukkig fietsen mee en raketten wij zo langs de file naar de drukte van Annecy !

Voor onze kinderen 14 ' 17 en 17 was er niks te doen, voor hun fietsen gehuurd en vertier buiten de camping opgezocht.. zat te doen hier in de omgeving

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Prima camping maar had er meer van verwacht

Vincent,
16-8-2017

Camping Europa is over het algemeen een prima camping. Het personeel is vriendelijk het terrein is netjes en de algemene voorzieningen (restaurant, zwembad etc.) en animatie zijn verder prima. Toch zijn er een aantal zaken die ons hebben verbaasd en/of die we als vervelend hebben ervaren. Dit past in onze ogen niet bij een camping van deze prijsklasse en die zichzelf 4 sterren toebedeeld. Ik denk niet dat wij er nog eens terug zouden gaan.

Positief

- mooie omgeving en veel te doen in directe omgeving

- over algemeen nette opgeruimde camping (op sanitair na)

- voldoende speelgelegenheid voor kleine kinderen

- restaurant (ook afhaal) is prima, niet goedkoop en niet bijzonder maar goed genoeg voor een camping.

- goed en schoon zwembad, veel te doen voor kleine kinderen, voldoende ligbedden.

- goede animatie, wel rare tijden voor de activiteiten. Voor kleintjes al vanaf 9 uur 's morgens (te vroeg in onze ogen) en voor de groteren begint het 's avonds te laat (na 21.00 uur).

Negatief

- ondanks kleine camping voelde het vrij druk en rumoerig. Wij hadden een plek tegenover het toiletgebouw, wat natuurlijk niet ideaal is. In andere reviews lees je over geluid van de drukke weg. Hier hebben wij geen last van gehad maar als je op een plek staat vlakbij de weg heb je hier wellicht wel last van. Daarnaast beginnen activiteiten laat waardoor er soms na 23.00 uur nog rumoer is.

- verouderd sanitair (in gebouw 1) dat zeer slecht wordt schoongemaakt (afspuiten met de tuinslang en klaar). Gebouw bij zwembad is gerenoveerd (ook alweer even geleden) maar dezelfde slechte schoonmaak, erg jammer!

- vrij krappe plaatsen en smalle straatjes. Hierdoor moet je de auto volledig op je plek zetten waardoor je weinig ruimte overhoudt. Je staat dicht op elkaar. Ook de huisjes zijn dicht op elkaar geplaatst.

- in hoogseizoen direct vanaf de camping in file als je richting Annecy wilt.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Mooie omgeving

Linda,
9-8-2017

mooie caravan (mobil home natura) zonder airco, met kleine vaatwasser. Veel servies en bestek aanwezig. Zeer fijn ligbed!

In de omgeving veel te doen, fietsen rond meer is een aanrader. Voor grotere kinderen is er op de camping weinig te beleven. 2 zwembaden zijn prima, maar overdreven strenge badmeesters.

Geen kampwinkel, bij aankomst op zondagmiddag geen mogelijkheid tot doen van inkopen.

Controle bij eindschoonmaak overdreven. Nog niet eerder meegemaakt dat men gaat vegen om te kijken of er ergens nog een stofje, korreltje oid ligt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Fijne vakantie

Driessen,
7-8-2017

Hele fijne vakantie gehad, helaas is het weer wat onvoorspelbaar

Veel te doen in de omgeving, fietsen bij hebben is een must

Camping is goed, jammer dat alle straatjes doodlopend zijn, altijd leuk om s avonds rondje te wandelen

Zeer vriendelijk personeel vooral the nightguy

Tevens hebben wij een nieuwe Franse slag ontdekt, schoonmaak van het sanitair op de camping, dit is meer dan slecht het gaat 2x daags met een Franse slag tot de macht 3, buiten de vloeren afspoelen en droog trekken gebeurt er nauwelijks iets, poepvegen blijven er weken op de wand vh toilet zitten: goor echt jammer, zo niet hoeven, helaas controleerd de directie dit niet !

Geweldige camping!

E.,
7-8-2017

Ik vond het een geweldige camping! Klein, knus, fijne sfeer, lekkere pizza's en frietjes, vriendelijk personeel, hele leuke kids club met betrokken begeleiding. Het zwembad was heerlijk en afwisselend (waterpark en recht toe rechtaan zwembad). Superschoon en lekker water! Douches altijd heerlijk warm en groot met voldoende kapstokjes. Ik kan werkelijk geen minpunt opnoemen behalve dan misschien de wc's die niet altijd schoon waren. Voor kinderen boven de 12 is er weinig te doen denk ik... maar verder een aanrader!!!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Omgeving is werkelijk schitterend voor de natuurliefhebber. Camping valt tegen op de volgende punten: 1. Het sanitair. Erg vies. Bloed en poep zat aan de wc. Je moet hier geen smetvrees hebben. Bovendien is het sterk verouderd. Volgens mij hangen de toiletborstels er al 20 jaar aan de aangevreten toestand te zien (wat kost nu een nieuw toiletborstel?). Koud of lauw water tijdens het douchen. Kun je helaas niet zelf regelen. Met andere woorden totaal geen 4 sterren waardig. Afwassen doe je hier met koud of met lauw water. Wederom slecht. Voor de oudere jeugd is hier weinig te doen. Hebben ze wat vrienden gevonden, worden ze door de bewaking gesommeerd om naar bed te gaan om 22.30. Het is kortom een leuke camping voor kinderen tot 10 jaar. Wij komen hier in ieder geval niet meer terug. Het gemiddelde hoge cijfer van de reviews valt zo positief uit door diegene die een eigen huisje hebben gehad en dus eigen sanitair en heet water...

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Mooie camping, erg vies sanitair

Erika Boone,
6-8-2017

Mooie camping, maar erg vies sanitair. Overal schimmel tussen kitranden,bloed in wcpot wat er 's avonds nog in lag, enorm vieze afzuigsystemen in plafond; zaten compleet dicht met stof, geen handzeep in 1 toiletgebouw, nieuwere gebouw wel, op kinderen geen toiletbril, urine lag standaard op alle wcranden. Gezien hoe 2 jonge jongens wc's schoonmaakten. 3x op een dag maakten ze er een grappig spelletje van, elkaar natspuiten enz. Wordt schoongemaakt met hogedruk, maar onder wc randen en in hoeken&plafonds komen ze niet. Veel spinnenwebben,ook vieze deurklinken. Onbegrijpelijk, want de camping is verder echt heel Mooi, ook superleuk zwembad (met een wel errrrg strenge badmeester ;-)) Jammer, voor de camping zouden we terugkomen, maar nu dus niet meer vanwege de vieze toestand.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Mooie camping goed santair.

Anthony Ketelaars,
6-8-2017

Plaatsen prima een 9 waard.

Water tappunten weinig druk (lang het knopje ingedrukt houden) jerrycan 5 liter duurt 10 min

Nooit heet water voor de afwas. Echt slecht!

Andere faciliteiten allemaal meer als goed.

Behulpzame Nederlands sprekende receptie.

Gereisd met partner in juli 2017

Had er meer van verwacht

linda,
6-8-2017

Camping europa is een mooie camping. Ook het zwembad is erg mooi aangelegd. Het sanitair was helaas vaak vies. Snap niet dat mensen het soms zo smerig achterlaten, voor de afwas moest je soms in de rij staan. De animatie was voor de kleinere kinderen tot 7 jaar al om 9.15uur. Voor ons veel te vroeg, ook was er weinig te doen voor kleuters dan alleen in de vroege ochtend. De rest van de activiteiten waren voor oudere kinderen en dan om 21uur of later in de avond?? Een speurtochtje of een keertje muziek (minidisco) lijkt mij toch niet heel lastig om te organiseren. Jammer aangezien je genoeg betaald voor deze camping, dan mag je ook wel wat meer verwachten. De omgeving is werkelijk prachtig.

Mooie camping, bittere nasmaak

S.,
30-7-2017

We hebben dit jaar voor de 3e keer in een Taos huisje onze vakantie gevierd. Dit wel na twijfel over de hoge prijs in het hoogseizoen voor 2 weken.

Ook het feit dat er geen airco in het huisje zit en het een sauna kan worden in de zomer vonden we een groot nadeel voor die prijs.

De camping is niet te groot, rustig achteraan.

Het zwembad is vrij koud, veel te koud voor kinderen onder de 1 jaar.

Het sanitair is verouderd, en bijv toiletdeuren hebben gaten erin. Wel genoeg te doen op de camping, al is de animatie voor 7+ kinderen vrij laat (start 9 uur 's avonds) en rennen er nog gillende kinderen om 23.00 uur rond.

De omgeving is geweldig, de camping ligt goed al is de weg van en naar Annecy een drama in het hoogseizoen; filerijden.

In het huisje ligt een boekje met activiteiten, bij een regenachtige dag zijn we naar een locatie gegaan waar er kinderen kunnen spelen en ouders wat kunnen drinken. Na 2 uur door de file worstelen en de overvolle parkeerplaatsen te zijn afgegaan bleek deze locatie niet meer te bestaan, waarna we weer een uur filerijdend terug moesten. Dan is het wel een beperkte plek om activiteiten te ondernemen met kinderen bij regen en 17 graden, en zijn voor kinderen nihile 'binnen' activiteiten vanuit de animatie op de camping.

Ook miste er bij vrienden in een ander huisje enkele materialen (bijv. kurkentrekker) en waren er stoelen kapot wat was aangegeven op de inventarisatielijst. Deze zijn niet aangevuld of vervangen. Daar zou je dan zelf achteraan moeten gaan.

Aangezien je alleen van za-za kan boeken in het hoogseizoen betekend dat vaak op drukke zaterdagen vertrekken. De eindcheck is tussen 8-10 uur 's ochtends.

Omdat we de files zoveel mogelijk voor wilden zijn zijn we na eindschoonmaak eerder vertrokken, om 5.30 ( hier was de receptioniste niet blij mee, dat we eerder weg wilden rijden) We moesten een formulier ondertekenen dat we niet aanwezig waren bij de eindcheck, nog nooit zo gedaan dus was een beetje een gok. Ik heb nog getwijfeld of ik een filmpje zou maken van het door ons schoongemaakte huisje voor het geval dat. Niet gedaan, daar achteraf spijt van.

Dat hebben we geweten: er is 100 euro (!) van onze borg ingehouden omdat er een streepje stift van onze dochter is gevonden, een papiertje van de eindschoonmaakeisen op het aanrecht is achtergebleven, en het schoonmaken van de vloer en 1 badkamermeubel niet goed genoeg was.

We hebben andere jaren nooit problemen gehad bij de eindcheck, en we hebben alles netjes achter gelaten, incl een doekje door het huisje.

We zijn hier heel erg ontevreden over, met name omdat er altijd nog een schoonmaakdienst door het huisje gaat voor de volgende gast!! In overleg met de receptioniste was er geen ruimte tot redelijke bespreking (als we naar hun maatstaven niet aan de eisen hebben voldaan waren we akkoord gegaan met inhouden van een klein bedrag voor het extra werk voor de schoonmaker, maar 100 hiervoor is echt belachelijk)

Als we dit hadden geweten hadden we niets schoongemaakt of opgeruimd en 100 betaald voor een schoonmaakdienst.

Zeer onprofessioneel om zo met vaste klanten om te gaan, naar onze mening, zo laat je wel een vakantiegevoel verdwijnen op de terugweg naar huis.

Een bittere nasmaak over deze mooie camping op deze manier!

Geen 4 sterren (klantenservice) kwaliteit!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Village Camping Europa in St. Jorioz (Haute Savoie), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Village Camping Europa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.