Camping Village Camping Europa

Camping Village Camping Europa
7,6

Omschrijving
Camping Village Europa Silvella, een aanrader met jonge kinderen. Een verwarmd en onverwarmd zwembad met glijbanen zorgen voor veel plezier. Daarnaast is er een speeltuin op de camping voor de kinderen en is er veel te doen in de prachtige omgeving. Rijd bijvoorbeeld in een paar minuten naar het bewaakte zandstrand Saint-Jorioz.

23 reviews over Camping Village Camping Europa in het Nederlands

Fijne camping voor jonge gezinnen!

Eelko,
11-8-2018

Heerlijke camping en een prima plek in de buurtvan Annecy. Niet direct aan het meer. Weinig jongeren en veel jonge kinderen. Nieuwe mobile homes zijn keurig! Wel weinig schaduw op veel plekken en geen airco. Deze zomer was dat erg heet. Zwembad is heerlijk. Veel te doen in de omgeving. Het betaalde strandje in de buurt heeft een kinderstrandje en bomen. Echt een aanrader en het kost amper wat. Deze camping vinden we leuker dan de andere campings die meer zuidelijk liggen. Aanrader, zeker met jongere kinderen. Speeltuintje mag wat uitgebreider en jammer dat deze zo uit het zicht ligt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Vakantie 2018

Henk,
31-7-2018

Na jaren vakantie te hebben gehouden in Duitsland wou mijn dochter dit jaar eens iets anders. Ze wou graag dit jaar naar Frankrijk of Spanje. WE hebben haar de keuze gegeven om zelf een camping uit te zoeken en deze aan ons voor te leggen.

Na een poosje zoeken kwamen we uit bij Camping Europa in Saint Jorioz 9 km van Annecy. We hebben per mail contact gezocht met de camping. De foto’s op de website zagen er allemaal heel erg leuk uit, maar er waren ook enkele negatieve referenties te lezen. Dit hebben wij ook per mail voorgelegd maar ons werd verzekerd dat dat dit jaar niet meer zou gebeuren.

Drie weken geleden zijn wij dan ook afgereisd naar de camping. Bij aankomst werden we direct netjes ontvangen in de taal naar behoeven. De inschrijving verliep vlot en werden netjes naar onze plaats begeleid. Na 3 weken op de camping aanwezig te zijn geweest kunnen we alleen maar positief over de camping zijn.

Positieve punten:

- Gemoedelijk

- Klein maar gezellig

- Zwembaden voor groot en klein

- Heel veel te doen in de omgeving (paragliding, klimbos, wandelen, shoppen, etc, etc)

Eigenlijk teveel om op te noemen.

- Zeer goede WiFi (glasvezel) voor 10 euro per week per Device)

- Kinderanimatie

- Zeer vriendelijke personeel

- Problemen worden direct opgelost (als deze bekend zijn)

- Toegang camping (beveiliging)

Voor verbetering vatbaar:

- Restaurant zou een uurtje eerder open mogen (beperkt meeneem menu)

- WiFi niet in alle hoeken van de camping een goede bereik

- Toegang fietspad

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Geweldig !

Karina,
24-8-2017

Wat een fijne camping !

Kan mij dan ook niet vinden in de kritiek die hier en daar te lezen is .

De steentjes op de kampeer plek hebben wij altijd doek voor mee .

De strenge badmeester ? Niks van gemerkt .

De weg langs de camping , ook geen last van gehad..

Prima restaurant .. warm brood smorgens.. om uur of 9 komt de camping op gang en 23 uur is het stil .. muisstil .. prachtige omgeving ! Gelukkig fietsen mee en raketten wij zo langs de file naar de drukte van Annecy !

Voor onze kinderen 14 ' 17 en 17 was er niks te doen, voor hun fietsen gehuurd en vertier buiten de camping opgezocht.. zat te doen hier in de omgeving

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Mooie omgeving

Linda,
9-8-2017

mooie caravan (mobil home natura) zonder airco, met kleine vaatwasser. Veel servies en bestek aanwezig. Zeer fijn ligbed!

In de omgeving veel te doen, fietsen rond meer is een aanrader. Voor grotere kinderen is er op de camping weinig te beleven. 2 zwembaden zijn prima, maar overdreven strenge badmeesters.

Geen kampwinkel, bij aankomst op zondagmiddag geen mogelijkheid tot doen van inkopen.

Controle bij eindschoonmaak overdreven. Nog niet eerder meegemaakt dat men gaat vegen om te kijken of er ergens nog een stofje, korreltje oid ligt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Omgeving is werkelijk schitterend voor de natuurliefhebber. Camping valt tegen op de volgende punten: 1. Het sanitair. Erg vies. Bloed en poep zat aan de wc. Je moet hier geen smetvrees hebben. Bovendien is het sterk verouderd. Volgens mij hangen de toiletborstels er al 20 jaar aan de aangevreten toestand te zien (wat kost nu een nieuw toiletborstel?). Koud of lauw water tijdens het douchen. Kun je helaas niet zelf regelen. Met andere woorden totaal geen 4 sterren waardig. Afwassen doe je hier met koud of met lauw water. Wederom slecht. Voor de oudere jeugd is hier weinig te doen. Hebben ze wat vrienden gevonden, worden ze door de bewaking gesommeerd om naar bed te gaan om 22.30. Het is kortom een leuke camping voor kinderen tot 10 jaar. Wij komen hier in ieder geval niet meer terug. Het gemiddelde hoge cijfer van de reviews valt zo positief uit door diegene die een eigen huisje hebben gehad en dus eigen sanitair en heet water...

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

leuke kleine camping

van der Baaren
24-8-2016

bij aankomst vriendelijk ontvangen mooie ruime plek veel schaduw misschien wel teveel, mooi zwembad wel erg gericht op kleinere kinderen.

1x in het restaurant gegeten was goed verzorgt alleen prijzig voor een camping restaurant. sanitair gebouw bij het zwembad was over het algemeen netjes bij het speel plaatsje was echt een behoorlijk stuk minder.

verder erg nette camping de mobile homes zagen er heel mooi uit.

afwas water was veel te koud, douches konden ermee door( afhankelijk van tijdstip)

mooie ligging dicht bij de super u, drukke weg langs de camping was wel jammer daardoor ga je niet snel even rustig wandelen geen last van het geluid gehad,

omgeving is prachtig veel te doen duikschool op het strand erg leuke en vriendelijke mensen

hele omgeving is erg duur.

fietsen op de camping gehuurd waren ook prijzig t.o.v de kwaliteit van de fiets.

er wordt wel te weinig met de animatie gedaan die ze op een mooi bord bij het zwembad aangeven

wel een hele leuke vakantie gehad met zijn vieren kinderen 11 en 14 jaar oud

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Natacha
5-9-2015

Propere camping en aangezien ze kleinschalig is heb je voldoende plaats bij het zwembad.

Wel spijtig dat er geen winkeltje aan de camping is. Je moet steeds de wagen nemen om iets te gaan halen. Wel een hele goede camping om van daaruit te gaan fietsen. Het restaurant is wel veel minder. De eerste dag konden we alles krijgen wat er op de kaart stond maar de volgende dagen was het juist een klein krijtbordje met een gerechtje of 6 op. Met als resultaat dat je met de kinderen, die zin hadden in pizza, in de auto mocht stappen om ergens anders te gaan eten.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Viel wat tegen, had beter verwacht!

M. Jansen
9-8-2015

Om met de goede punten te beginnen: de camping heeft een prima, schoon zwembad. De omgeving is prachtig en er is veel te doen. Bij de receptie zijn ze erg aardig en geven prima advies over activiteiten in de omgeving. Leuk voetbalveldje voor de kids!

De minpunten: op de staanplaatsen ligt veel grind (niet handig met een tent!), het sanitair is zeer verouderd en wordt slecht schoongemaakt. De staanplaatsen ogen erg klein omdat iedereen ook zijn auto op de plaats moet zetten. Naast onze (wel grote) tent en auto was er geen plek meer voor een bijzettentje. De grote weg langs de camping geeft behoorlijk wat herrie! De wifi,10 euro per week of 2 euro per dag is zeer traag!

Voor ons de volgende keer weer een andere camping!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

De camping ligt fantastisch tussen de bergen, helaas is de naastliggende weg altijd hoorbaar.

Het sanitair wordt redelijk bijgehouden, maar is niet altijd schoon. De camping heeft geen campingwinkel en de bakker is erg duur.Tijdens ons verblijf was er nooit heet water te krijgen.

Het zwembad was wel erg netjes en ruim voldoende bedjes en baden. Al met al een camping in een bijzonder mooie omgeving die naar mijn inziens niet 4 sterren waardig is.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Mooie camping

Familie
10-8-2014

Goed onderhouden camping, zeer schoon sanitair. Leuk animatieteam.Ruime kampeerplekken. Voor kinderen tot 15 jaar prima camping. Prachtig zwembad .Nederlands sprekende dame op de receptie ,vriendelijke mensen op de receptie.Erg goed restaurant op de camping. Vele mogelijkheden voor uitstapjes ( Mont Blanc/ Georges des Fierres/ Col de Forclaz/fietsen/Annecy) Omgeving die erg veel te bieden heeft. Supermarkten dichtbij ( hebben kampwinkel niet gemist) . Heel erg jammer dat de camping niet aan het meer ligt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Village Camping Europa in St. Jorioz (Haute Savoie), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Village Camping Europa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.