Camping Village Camping Europa

Weer vandaag3°-2°
Camping Village Camping Europa
7,6

Omschrijving
Camping Village Europa Silvella, een aanrader met jonge kinderen. Een verwarmd en onverwarmd zwembad met glijbanen zorgen voor veel plezier. Daarnaast is er een speeltuin op de camping voor de kinderen en is er veel te doen in de prachtige omgeving. Rijd bijvoorbeeld in een paar minuten naar het bewaakte zandstrand Saint-Jorioz.

148 reviews over Camping Village Camping Europa in het Nederlands

Geweldige vakantie gehad op camping Europa

Scherjon,
21-11-2018

Revieuws waren niet allemaal even top, maar toch voor deze camping gekozen. En wat hebben wij een top vakantie gehad! Het zwembad is in één woord geweldig. Sanitair is verouderd en kan een opknapbeurt gebruiken. Restaurant is goed en personeel is erg vriendelijk. De weg oversteken en je bent aan het meer! Prachtige kleine strandjes maar ook grote stranden( zijn wel drukker, en je staat dan wel snel in de file)

Oud annecy is een prachtige stad! Met veel leuke uitstapjes. Wij komen zeker nog eens terug!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Leuke camping, sanitair matig.

Zoever,
25-10-2018

Mooi gelegen camping, vriendelijke medewerkers. Kleine zwembad lekker qua temperatuur, grotere met glijbanen echt koud. Met 35 graden geen probleem, maar met 25 -30 graden wel, zeker voor de kleintjes. Restaurantje is oké. De speeltuin kan inderdaad beter, het is ook lastig toezicht houden in die hoek en de trampoline was kapot. De reviews met de mobil homes zijn positief, maar mijn cijfer valt lager uit vanwege de staat en de slechte schoonmaak van het sanitair. De douches zijn prima, maar de wc’s worden globaal schoongespoten en dus niet onder de rand e.d. gereinigd. Daardoor ruikt het er naar urine. Na het schoonmaken is het er ook kletsnat en glad! Het afwaswater is niet heet te krijgen en ook daar wordt er alleen met een hogedrukspuit schoongemaakt, dus de vettigheid blijft in de bakken zitten. Toch jammer, de camping zou er meer van kunnen maken. De omgeving is prachtig. Col de Sambuy is een aanrader, zeker met kinderen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Prima camping in een prachtige omgeving

Ferdinand,
23-8-2018

Een prima camping in een prachtige omgeving. De faciliteiten op de camping zijn goed en de medewerkers behulpzaam. Een heel leuk zwembad voor gezinnen met jonge kinderen, fietsverhuur, bakker etc. Alleen de speeltuin vonden we wat tegenvallen, we denken dat hier meer van te maken is. Weinig speeltoestellen en een vervelend stoeprandje waar jonge kinderen over kunnen vallen.

De stacaravan was basic, maar nog redelijk ruim en schoon en met fijne overdekte veranda. Wel misten we de airco, wat ook kwam door de hoge temperaturen tijdens ons verblijf.

De omgeving is prachtig, er zijn heel veel uitstapjes mogelijk in de (directe) omgeving die ook voor gezinnen met jonge kinderen leuk zijn. Daarnaast is het bewaakte zandstrandje in Saint Jorioz op een paar minuten rijden afstand met de auto een hele leuke plek voor vermaak bij het meer.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Fijne camping voor jonge gezinnen!

Eelko,
11-8-2018

Heerlijke camping en een prima plek in de buurtvan Annecy. Niet direct aan het meer. Weinig jongeren en veel jonge kinderen. Nieuwe mobile homes zijn keurig! Wel weinig schaduw op veel plekken en geen airco. Deze zomer was dat erg heet. Zwembad is heerlijk. Veel te doen in de omgeving. Het betaalde strandje in de buurt heeft een kinderstrandje en bomen. Echt een aanrader en het kost amper wat. Deze camping vinden we leuker dan de andere campings die meer zuidelijk liggen. Aanrader, zeker met jongere kinderen. Speeltuintje mag wat uitgebreider en jammer dat deze zo uit het zicht ligt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Vakantie 2018

Henk,
31-7-2018

Na jaren vakantie te hebben gehouden in Duitsland wou mijn dochter dit jaar eens iets anders. Ze wou graag dit jaar naar Frankrijk of Spanje. WE hebben haar de keuze gegeven om zelf een camping uit te zoeken en deze aan ons voor te leggen.

Na een poosje zoeken kwamen we uit bij Camping Europa in Saint Jorioz 9 km van Annecy. We hebben per mail contact gezocht met de camping. De foto’s op de website zagen er allemaal heel erg leuk uit, maar er waren ook enkele negatieve referenties te lezen. Dit hebben wij ook per mail voorgelegd maar ons werd verzekerd dat dat dit jaar niet meer zou gebeuren.

Drie weken geleden zijn wij dan ook afgereisd naar de camping. Bij aankomst werden we direct netjes ontvangen in de taal naar behoeven. De inschrijving verliep vlot en werden netjes naar onze plaats begeleid. Na 3 weken op de camping aanwezig te zijn geweest kunnen we alleen maar positief over de camping zijn.

Positieve punten:

- Gemoedelijk

- Klein maar gezellig

- Zwembaden voor groot en klein

- Heel veel te doen in de omgeving (paragliding, klimbos, wandelen, shoppen, etc, etc)

Eigenlijk teveel om op te noemen.

- Zeer goede WiFi (glasvezel) voor 10 euro per week per Device)

- Kinderanimatie

- Zeer vriendelijke personeel

- Problemen worden direct opgelost (als deze bekend zijn)

- Toegang camping (beveiliging)

Voor verbetering vatbaar:

- Restaurant zou een uurtje eerder open mogen (beperkt meeneem menu)

- WiFi niet in alle hoeken van de camping een goede bereik

- Toegang fietspad

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Zeer mooie camping

Heleen,
20-7-2018

Mooie camping toilet gebouw zag er keurig uit. Vanaf de camping kon je rond het meer fietsen. De mensen waren erg vriendelijk. Dichtbij Annecy we komen zeker een keer terug.

Gereisd met partner in juni 2018

Fijne vakantie

Milou,
7-12-2017

Erg leuke camping. Klein maar ideaal voor kleine kinderen. Heel overzichtelijk! Prachtig zwembad. De animatie vond ik wisselend. Niet altijd alles voor elkaar en 1 ( iets oudere meid ) kwam niet vriendelijk over .

Broodjes heerlijk! Stacaravan mooi, maar geen airco! Fietspad achter de camping heel handig!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Prachtig schone camping- mooie ligging en keurig zwembad. Echter subtropisch zwembad steen koud. Diepe zwembad heerlijk.

Het afwas water was altijd lauw- niet prettig om je afwas goed te doen. en verouderd

Douches waren heerlijk warm en nieuw.

Bij de receptie - Nl dame zeer netjes maar Franse dames niet altijd even vriendelijk.

Per 1 September ging bijna alles dicht- Restaurant- afhalen broodjes kon niet meer, zwembad maar bepaalde uren. Deel van de Douches en Wc's werden afgesloten terwijl er nog zeker 75 % bezetting was.

Ik heb wel last gehad van de weg die erlangs liep. vanaf 6 uur smorgens lawaai.

Tegenover de rotonde ligt een nw. Industrie terrein. met veel vracht verkeer.

Jammer dat je niet overal rond het meer kunt wandelen of even heerlijk zitten.

Maar het uitzicht overal is adembenemend

Gereisd met partner in september 2017

Heerlijke vakantie op een mooie camping

Linda,
1-9-2017

Een mooie, leuke en gezellige camping met heerlijk zwembad.

Het zwembad is geschikt voor jong en oud en biedt genoeg mogelijkheden voor actie en relaxtijd. Voor de kinderen is er daarnaast een speeltuin, voetbalveld, tafeltennistafel en springkussen.

Op de camping staan twee prima sanitairgebouwen, er is een restaurant waar je heerlijk kan eten en iedere ochtend vers brood.

De camping is een prima uitgangspunt om de omgeving te verkennen. En die omgeving is prachtig!

Prima camping

Irene,
26-8-2017

Wij hadden een zeer mooie ruime plaats voor onze tent. Auto konden wij er prima kwijt. Geen last gehad van de weg die er langs loopt qua geluidsoverlast. Wel als je deze zelf op moet om naar Annecy te gaan, meteen in de file.

Heerlijk gegeten bij het restaurant, voor ieder wat wils.

's Morgens kon je een broodje halen, maar een zeer goede bakker om de hoek (Leon).

Het enige waar wij over vielen was het sanitair. Deze werd schoongehouden door de medewerkers. Maar er is helaas niet tegenaan te werken. Hoe mensen dit zo kunnen achterlaten? Geen idee. Poep in/op/rondom de wc, papiertjes op de grond, rook niet fris etc. Ze doen echt goed hun best, maar het ligt meer aan de medemens.

Er is genoeg in de omgeving te doen. Wij hebben de vuurwerkshow bijgewoond (altijd de eerste zaterdag van augustus), een fiets gehuurd, Annecy bekeken, rondje om het meer en in de bergen.

Zou er graag naar teruggaan, maar dan hopen wij wel dat het sanitair/hygiene in betere staat zal zijn.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Village Camping Europa in St. Jorioz (Haute Savoie), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Village Camping Europa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.