Camping Le Solitaire du Lac

8.1Fantastisch

Frankrijk, Rhône - Alps, St. Jorioz (Haute Savoie)

8.1Fantastisch

• 6.7Eetgelegenheden
  • 7.9Staat v/h sanitair

Meer camping info

46 reviews over Camping Le Solitaire du Lac

• 2019
    8Arjan06-08-2019

Prima camping goed en schoon sanitair

Goede en goedkope camping, goed en schoon sanitair, camping direct aan het meer, fantastische omgeving, neem fietsen mee als dat mogelijk is om het meer ligt een mooi fietspad (40 kilometer), annecy per fiets op 7 kilometer, in de omgeving veel te doen. Geen zwembad wel sportterrein

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 2018
    9Wil04-07-2018

Geweldig!!

Prachtige camping met geweldige mobil homes.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2018

• Oude reviews

10Zuidenga17-07-2017

Geweldig hier!

Een gezellige en bedrijvige camping. Leuke plekken. Alles aanwezig of op korte afstand. Vriendelijk personeel. We hebben ontzettend genoten. En komen volgend jaar zeker terug.

Gereisd met partner in juli 2017

• 8Eduard Bruinink.03-10-2016

Redelijke camping, matig sanitair.

We waren hier in het voorjaar, dus heel rustig, geweldige uitvalsbasis voor de omgeving, vriendelijke receptie, helaas geen restaurant. Grappig is hier wel dat je als je water nodig hebt als camper je er voor moet betalen. Ruime plekken en je kan staan waar je wilt. Besteen camping om nog eens terug te komen.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in april 2015

• 8René18-08-2016

Schone, nette camping zonder poespas

Wij hebben ons verblijf (30-07 t/m 10-08) als prettig ervaren. Het sanitair was uitstekend, de 'oude' douches waren altijd voorzien van warm water. De 'nieuwe' douches waren wat minder warm wanneer het drukker was maar nog altijd goed te doen. De toiletten werden 2x per 24 uur gepoetst. De camping ligt direct aan het meer echter ga je hier niet met je handdoek liggen, dit doe je wel 200m verder op. Loop je weer 200m verder dan kom je een aangelegd strand tegen. Hier moet je wel betalen. Wat ook positief was is het 'campingwinkeltje', hier waren de basisbehoefte verkrijgbaar voor eten/drinken/ontbijt/alcohol en snacks.

Wat wij minder vonden is de indeling van de camping, het waren 4 parallellen straten met tussenstraatjes. Waardoor er altijd wel verkeer is op de camping, zeker wanneer je op de hoofdstraat staat. Daarnaast viel ons op dat er geen aparte plekken zijn voor doortrekkers, deze worden gewoon geplaatst op plekken die een nacht vrij staan. Hierdoor vonden wij het ongezellig als je om de zoveel dagen weer andere mensen naast je hebt staan. Zeker wanneer het een hele grote camper is met alleen een luifel, is toch minder gezellig dan een caravan met voortent, travelsleeper of tent.

Wat wij van deze camping weer geleerd hebben is dat onze voorkeur uit gaat naar een camping met doodlopende straten en een camping waar geen honden mogen komen (dit was wel aangegeven, maar hebben wij overheen gelezen bij het boeken).

Al met al hebben wij een prima verblijf gehad op Le Solitaire du Lac.

Gereisd met partner in augustus 2016

• 8Fijne, rustige camping vlakbij het meer16-08-2016

Heerlijke camping in prachtige omgeving

Fijne camping, niet al te grote plaatsen maar dat is wel vaker het geval in hele toeristische gebieden. Elke plek heeft wel een boom voor schaduw. Geen zwembad, maar de meeste mensen gaan overdag toch op pad, of naar het meer wat op maar een paar honderd meter lopen ligt. Wij liepen meestal nog iets verder, naar het bewaakte zandstrand van St. Jorioz. Ook prima te doen vanaf de camping. Geen animatie, dus heerlijk rustig 's avonds. Sanitair is netjes, maar een echt warme douche is niet gelukt deze vakantie. Ook mini-sanitair voor de kleintjes. Lekkere pizza's en patatjes te koop bij een vaste 'food-truck' busje op de camping.

• 7Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 8Martine15-08-2016

Mooie rustige camping

Leuke,rustige camping. Veel plekken met schaduw. Aan de kant van het weiland of bij toiletgebouw wel iets meer zon. Veel te doen in de omgeving. Ligging camping super,500 m van weg en aan het meer. Drukte rond Annecy was wisselend; er zijn sluiproutes. Supermarkten dichtbij, ook pinmogelijkheden in het stadje. Zwemmen vanaf camping lastig met kinderen, dan kun je beter paar minuutjes lopen. Camping is aan meerkant open zodat je er via weggetje naar toe kunt lopen. camping is zeker een aanrader wanneer je niet teveel eisen hebt. Wij hebben genoten, hadden graag nog iets langer gebleven.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 7marco13-08-2016

fijne camping

Heerlijk aan het meer gelegen gezinscamping. Rustige camping zonder veel toeters en bellen. Kleine winkel aanwezig. Heerlijke hamburgers met friet. En lekkere pizza's. Mooi centraal gelegen voor bezoekjes aan bezienswaardigheden en steden. Ook genoeg activiteiten in de buurt. Heel vriendelijk en behulpzaam personeel.

Gereisd met partner in juli 2016

• 8E.04-08-2016

Super

Het is een mooie camping met mooie plaatsen en een schoon sanitair. Ook de ligging van de camping is super. Het ligt aan het mooie schone meer en natuurlijk ligt het niet al te ver van het mooie Annecy.

Wat ik een nadeel vind, is dat bij het sanitair de mannen en de vrouwen niet gescheiden zijn. Helaas, zijn er niet echt leuke plaatsjes op loopafstand en aangezien wij het leuk vinden om 's avonds ff naar een plaatsje te gaan en een ijsje te eten, is dat jammer.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 8Arjen02-08-2016

Geweldige camping, prima ligging, schoon sanitair.

Een erg leuke, middel grote camping op een geweldige locatie. Medewerkers van de receptie ontvingen ons vriendelijk en waren erg behulpzaam wat vragen die wij hadden over de omgeving en het helpen bij het huren van een fiets. Sanitair is goed schoon en wordt 2x per dag grondig schoongemaakt. Ligging is ideaal, dicht bij supermarkten, 8km van Annecy en aan het meer!! Tips: rondje fietsen rond het meer van Annecy, waterval en grot bezoeken in omgeving. Ik zelf ben een wielrenner en in de nabije omgeving zijn leuke colletjes om te beklimmen.

Camping is een aanrader!

• 9Staat v/h sanitair