Camping Le Solitaire du Lac

42 reviews over Camping Le Solitaire du Lac in het Nederlands

Mooi!

Jaap
28-7-2018

De eigenaren van de camping doen hun best om Engels te spreken. Er zijn veel plekken met schaduw. Naar het meer is het ongeveer 100 meter lopen. Er is geen strandje, maar het meer is wel een mooie gelegenheid om een duik in te nemen. Het sanitair is schoon, en word regelmatig schoon gemaakt. Ik raad aan om fietsen mee te nemen, fietsen naar Annecy gaat namelijk sneller dan met de auto (in hoogseizoen). Er staat 's ochtends al een file, en het fietspad is veilig. Het fietspad gaat rond het meer, met een prachtig uitzicht. Het fietspad ligt aan de camping.

Geweldig!!

Wil
4-7-2018

Prachtige camping met geweldige mobil homes.

Geweldig

Corrie Groen
19-8-2017

Leuke camping, niet al te grote plaatsen, maar verder helemaal goed, sanitair verouderd maar werd 2x per dag gereinigd, ook de vuilnisbakken werden 2x per dag geleegd. Winkeltje met lekker brood. Vanaf de camping loop je zo het meer in. Supermarkten dichtbij: Intermarché, Carrefour en Lidl (10 min. fietsen). Fietspad is super. De stad Annecy is erg druk, maar daar merk je op de camping niets van, om 23.00 uur was het stil!

Wij zijn een stel van 26 en 27 jaar. We zijn heel blij dat we op deze camping hebben gestaan, we hebben het hier 2 weken heel fijn gehad. Wat een prachtige omgeving rondom het meer van Annecy.

De camping is mooi gelegen in een groene en rustige omgeving met toegang tot het meer via een kort pad. Mooi uitzicht op de bergen vanuit de camping en vooral vanuit het meer. De camping ligt tussen de weilanden en een stuk bos, dus je kunt rondom de camping wandelen, vanzelf kom je dan een mooie pier tegen of een leuk plekje om te liggen aan het meer. De plaatsen achterin de camping (richting het meer) staan wat mooier/rustiger. Wij waren met een grote tent en hadden genoeg plaats, de plaatsen zijn ruim genoeg en afgeschermd met bomen. Fijn om hierdoor ook schaduw te hebben. Er is een groot weiland op de camping waar kinderen kunnen spelen (+ tafeltennistafel en speeltuintje). De camping is niet heel luxe, maar alles is aanwezig. Lekkere warme douches.

De weg rondom het meer is meestal redelijk druk, vooral richting Annecy. Als je de mogelijkheid hebt om fietsen mee te nemen van thuis is dat zeker een aanrader, veel fietspaden in de buurt waar je erg mooi over kunt fietsen.

Enkele tips om te doen:

- Heel leuk om het meer rond te fietsen (ongeveer 40 km). Als je geen fietsen van thuis bij je hebt: Bij Big Jump kun je fietsen huren, loopafstand van de camping. Spreken goed Engels en hebben fijne fietsen met toebehoren (helm, slot).

- Naar de berg Sambuy, met de stoeltjeslift omhoog en naar beneden wandelen. Ook zijn daar mogelijkheden tot activiteiten voor kinderen.

- Semnoz, met de auto kun je naar de top, daar kun je prachtig wandelen op de bergtop met weids uitzicht aan alle kanten.

- La Forclaz, ook mooi om te wandelen, met auto bereikbaar. Vervolgens kun je nog verder omhoog wandelen. Hier kun je onder andere ook paragliden of gezellig kijken hoe ze vanuit daar de lucht in gaan.

- Dagje Annecy, Chambery

- Veel strandjes (betaald en onbetaald) langs het meer. Je kunt er vaak ook waterfietsen huren.

- Vanuit de camping gaan wandelen langs het meer (rechterkant op), dan kom je langs leuke havendorpjes.

- Lekkere pizzakar op de camping.

Tijdens het fietsen veel campings gezien rondom het meer, maar dit is veruit de mooiste vonden wij en dan spreek ik vooral over de ligging. Andere campings vaak erg vol en langs drukke wegen en weinig hebben toegang toe het meer. Deze camping ligt ook net buiten de drukte. Voor de rest is er genoeg te doen op fiets en auto afstand. Meerdere supermarkten in de buurt (lidl, carrefour, superU, etc.). Eigenaren van de camping spreken goed Engels.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee! Camping en omgeving = aanrader!!

Geweldig hier!

Zuidenga
17-7-2017

Een gezellige en bedrijvige camping. Leuke plekken. Alles aanwezig of op korte afstand. Vriendelijk personeel. We hebben ontzettend genoten. En komen volgend jaar zeker terug.

Redelijke camping, matig sanitair.

Eduard Bruinink.
3-10-2016

We waren hier in het voorjaar, dus heel rustig, geweldige uitvalsbasis voor de omgeving, vriendelijke receptie, helaas geen restaurant. Grappig is hier wel dat je als je water nodig hebt als camper je er voor moet betalen. Ruime plekken en je kan staan waar je wilt.

Besteen camping om nog eens terug te komen.

Krappe camping, sanitair verouderd

Fam. Burggraaf
21-8-2016

Camping ligt op loopafstand van het meer en het gemeentestrand van Saint Jorioz. Hier kunnen de kinderen leuk zwemmen.

Plekken op de camping zijn krap en de auto's moeten bij de plekken geparkeerd worden. In het hoogseizoen dus erg vol en soms lastig om de auto van de camping te rijden.

Sanitairgebouw is erg verouderd met spoelbakken voor chemisch toilet bij de afwasplekken. Geen wc-brillen en geen toiletpapier in de wc's zelf. Toilet wordt 's ochtends met de hogedrukreiniger schoongemaakt en daarna niet drooggemaakt dus daarna is het een erg natte boel.

Bij de receptie zijn ze vriendelijk en behulpzaam. De camping is, ook in het hoogseizoen, niet duur.

Annecy en de verdere omgeving van de camping zijn erg de moeite waard maar een volgende keer zouden we deze camping niet meer uitkiezen, met name vanwege de krappe plekken en het tegenvallende sanitair.

Schone, nette camping zonder poespas

René
18-8-2016

Wij hebben ons verblijf (30-07 t/m 10-08) als prettig ervaren. Het sanitair was uitstekend, de 'oude' douches waren altijd voorzien van warm water. De 'nieuwe' douches waren wat minder warm wanneer het drukker was maar nog altijd goed te doen. De toiletten werden 2x per 24 uur gepoetst. De camping ligt direct aan het meer echter ga je hier niet met je handdoek liggen, dit doe je wel 200m verder op. Loop je weer 200m verder dan kom je een aangelegd strand tegen. Hier moet je wel betalen. Wat ook positief was is het 'campingwinkeltje', hier waren de basisbehoefte verkrijgbaar voor eten/drinken/ontbijt/alcohol en snacks.

Wat wij minder vonden is de indeling van de camping, het waren 4 parallellen straten met tussenstraatjes. Waardoor er altijd wel verkeer is op de camping, zeker wanneer je op de hoofdstraat staat. Daarnaast viel ons op dat er geen aparte plekken zijn voor doortrekkers, deze worden gewoon geplaatst op plekken die een nacht vrij staan. Hierdoor vonden wij het ongezellig als je om de zoveel dagen weer andere mensen naast je hebt staan. Zeker wanneer het een hele grote camper is met alleen een luifel, is toch minder gezellig dan een caravan met voortent, travelsleeper of tent.

Wat wij van deze camping weer geleerd hebben is dat onze voorkeur uit gaat naar een camping met doodlopende straten en een camping waar geen honden mogen komen (dit was wel aangegeven, maar hebben wij overheen gelezen bij het boeken).

Al met al hebben wij een prima verblijf gehad op Le Solitaire du Lac.

Heerlijke camping in prachtige omgeving

Fijne, rustige camping vlakbij het meer
16-8-2016

Fijne camping, niet al te grote plaatsen maar dat is wel vaker het geval in hele toeristische gebieden. Elke plek heeft wel een boom voor schaduw. Geen zwembad, maar de meeste mensen gaan overdag toch op pad, of naar het meer wat op maar een paar honderd meter lopen ligt. Wij liepen meestal nog iets verder, naar het bewaakte zandstrand van St. Jorioz. Ook prima te doen vanaf de camping. Geen animatie, dus heerlijk rustig 's avonds. Sanitair is netjes, maar een echt warme douche is niet gelukt deze vakantie. Ook mini-sanitair voor de kleintjes. Lekkere pizza's en patatjes te koop bij een vaste 'food-truck' busje op de camping.

Mooie rustige camping

Martine
15-8-2016

Leuke,rustige camping. Veel plekken met schaduw. Aan de kant van het weiland of bij toiletgebouw wel iets meer zon. Veel te doen in de omgeving. Ligging camping super,500 m van weg en aan het meer. Drukte rond Annecy was wisselend; er zijn sluiproutes. Supermarkten dichtbij, ook pinmogelijkheden in het stadje. Zwemmen vanaf camping lastig met kinderen, dan kun je beter paar minuutjes lopen. Camping is aan meerkant open zodat je er via weggetje naar toe kunt lopen. camping is zeker een aanrader wanneer je niet teveel eisen hebt. Wij hebben genoten, hadden graag nog iets langer gebleven.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Solitaire du Lac in St. Jorioz (Haute Savoie), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Solitaire du Lac zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.