Géén boekingskosten

Camping Le Solitaire du Lac

FrankrijkRhône - AlpsSt. Jorioz (Haute Savoie)
8.1FantastischScore uit 51 reviews

Meer camping info

51 Reviews over Le Solitaire du Lac

• 7Lies30-08-2021

Gemoedelijke camping

Gemoedelijke camping aan het meer. Fijn dat je direct vanaf de camping in het meer kan. Smalle paadjes op de camping waardoor het lastig kan zijn om bv met een caravan te rijden. De ondergrond van de plekken was erg hobbelig, waarschijnlijk vanwege het slechte weer dat er was geweest. We stonden vlakbij een lantaarnpaal, het leek wel een bouwlamp. Douches waren regelmatig koud, chemisch toilet leegmaken in de open lucht zodat je kan meegenieten als andere mensen de tank legen. Toiletten zonder toiletbril. Helaas was er geen Nederlandse jeugd in de leeftijd van onze kinderen (15 en 13 jaar) toen wij op de camping waren. Eigenlijk alleen maar Franse gasten. Mogelijkheid om eten af te halen, de keuze is beperkt maar het was wel lekker. Vriendelijke receptie. Fietsverhuur was prima geregeld op de camping. De omgeving is echt prachtig, alleen wel heel erg druk in het hoogseizoen.

• 6Staat v/h sanitair
  • 8Familie Hoekstra24-08-2021

Mooie rustige camping

Wij hebben de 1e 2 weken van augustus op de camping geweest. We verbleven in een grand lodge die keurig was. Schoon, ruim en alles aanwezig. De camping is overzichtelijk en niet heel groot. Een mooie ligging aan het meer, maar verwacht niet te veel van het strandje. In de omgeving zijn ook erg mooie alternatieven. Er is geen restaurant of bar aanwezig, wel een kantine. In de tijd wij er waren waren er veel Fransen en maar weinig Nederlanders. Als ik dit had geweten was ik misschien wel voor een andere camping gegaan. Desondanks toch een erg fijne tijd gehad.De omgeving is prachtig. Om te fietsen, wandelen, hardlopen etc er is genoeg te doen. Gorges du fier is mooi, annecy is prachtig, col de foclas is een mooi uitdaging, rodelen etc.Al met al een mooie camping die absoluut niet massaal is.

• 8Marijke10-08-2021

Een rustige prima camping direct aan het meer

Een prachtige ligging direct aan het heldere meer is het grote pluspunt van deze verder vrij eenvoudige camping. Aan het meer is een groot veld om op te zonnen, sporten, picknicken etc.. door veel bomen is het zicht op het meer vanaf de camping minder, maar op twee minuten lopen is een gemeentestrandje waar je ook fijn kunt zitten. Daar kun je ook waterfietsen etc.. huren. Wij vonden het een heerlijke plek om vakantie te vieren met onze oudere kinderen, omdat we een sportief gezin zijn.. racefietsen, fietsen rond het meer, bergwandelen, leuke dorpen, prachtige natuur, hardlopen, werkelijk alles is te doen vanaf de camping, of op een klein stukje rijden. Rond het meer is het wel druk en toeristisch in het hoogseizoen. Maar dat komt natuurlijk omdat het zo’n mooie omgeving is. De andere kant van het meer is iets rustiger. Maar daar meteen diep water. Voor zwemmen met strandjes zit je beter aan de zuid en west kant van het meer.

• 6Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair
  • 8Familie kuiper19-09-2020

Heerlijk

Heerlijke camping aan het meer van annecy ,zo uit de tent lekker zwemmen Op loopafstand ,dorpjes in de buurt

• 5Eetgelegenheden
  • 10Hans10-08-2020

volgend jaar zijn we er weer.

mooie camping, fijne medewerkers. prachtige omgeving. wij hadden een Mobilhome gehuurd. deze was helemaal tip top. zeer schoon en compleet ingericht. wij vonden de bedden goed slapen ( grand large, dus grote bedden). fijn dat er een eigen toegang was naar het meer, je kunt daar heerlijk liggen. bomen genoeg.

• 10Eetgelegenheden
  • 8Arjan06-08-2019

Prima camping goed en schoon sanitair

Goede en goedkope camping, goed en schoon sanitair, camping direct aan het meer, fantastische omgeving, neem fietsen mee als dat mogelijk is om het meer ligt een mooi fietspad (40 kilometer), annecy per fiets op 7 kilometer, in de omgeving veel te doen. Geen zwembad wel sportterrein

• 9Staat v/h sanitair
  • 7Marjolein11-10-2018

Ideale camping aan het meer

Grote en nette camping gelegen aan het meer. De plaatsen zijn groot. Weinig Nederlanders op de camping, wel veel kinderen.

• 5Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair
  • 9Jaap28-07-2018

Mooi!

De eigenaren van de camping doen hun best om Engels te spreken. Er zijn veel plekken met schaduw. Naar het meer is het ongeveer 100 meter lopen. Er is geen strandje, maar het meer is wel een mooie gelegenheid om een duik in te nemen. Het sanitair is schoon, en word regelmatig schoon gemaakt. Ik raad aan om fietsen mee te nemen, fietsen naar Annecy gaat namelijk sneller dan met de auto (in hoogseizoen). Er staat 's ochtends al een file, en het fietspad is veilig. Het fietspad gaat rond het meer, met een prachtig uitzicht. Het fietspad ligt aan de camping.

• 6Eetgelegenheden
  • 9Wil04-07-2018

Geweldig!!

Prachtige camping met geweldige mobil homes.

• 9Eetgelegenheden
  • 8Corrie Groen19-08-2017

Geweldig

Leuke camping, niet al te grote plaatsen, maar verder helemaal goed, sanitair verouderd maar werd 2x per dag gereinigd, ook de vuilnisbakken werden 2x per dag geleegd. Winkeltje met lekker brood. Vanaf de camping loop je zo het meer in. Supermarkten dichtbij: Intermarché, Carrefour en Lidl (10 min. fietsen). Fietspad is super. De stad Annecy is erg druk, maar daar merk je op de camping niets van, om 23.00 uur was het stil!

Camping Le Solitaire du Lac info

Camping-informatie