Appartement Chalet des Ecourts

Appartement
Appartement Chalet des Ecourts
7,4

• Ligging t.o.v. pistes5,3

We hebben een aantal aanbieders voor Chalet des Ecourts voor je op een rij gezet:

14 reviews over Appartement Chalet des Ecourts in het Nederlands

• Ligging t.o.v. pistes6

Echt frans appartement, niet groot, heel basic ingericht maar wel compleet en met een mooi uitzicht. Harde bedden met dekens...ja echt dekens.... Geen toiletrolhouder en de douche mag je zelf hoog zien te houden terwijl je je haren wast. Het appartement was keurig schoon bij aankomst. Vriendelijk personeel bij de receptie. Handige broodjesservice. Het wordt tijd voor een renovatie van het hele complex. Let op dat je voor alles bij moet betalen, lakens, handdoeken en evt eindschoonmaak.

Gereisd met vrienden in maart 2017

Waar maak je mee dat je vanaf de sofa in je woonkamer uitkijkt op de Alpen in al hun schoonheid?! Fantastisch mooi uitzicht! Leuk appartement. Bedden: een bankbed in de woonkamer en een twijfelaar in de slaapkamer, niks mis mee. Het complex is eenvoudig: klein zwembad maar oké. Wifiruimte met banken bij de receptie. Verder veel informatie over de vele mogelijkheden in de omgeving bij de receptie. Onze jongens van 14 en 12 vonden het klimbos op de weg naar Sorlins supergaaf. Uitstapje naar St Croix de la Fer was ook prachtig. La Chal en Sorlins hebben een paar leuke winkeltjes. Kortom: wij hadden een prima week hier!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

We hebben twee goede weken gehad in de Franse Alpen, in een appartement van Goélía. Het personeel bij de receptie was erg vriendelijk, één van hen sprak Nederlands en met beide heren kon er ook prima in het Engels gesproken worden. Het huisje zag er netjes uit, we hadden een 4-persoons huisje, dat was prima voor ons tweeën (voor 4 mensen is het wel wat aan de kleine kant). De keuken was voorzien van alle benodigdheden (elektrische kookplaat, vaatwasser). Het enige minpuntje was het gebrek aan een stang aan de muur boven het bad waar de douchekop aan kan hangen. Je moet de douchekop dus zelf vasthouden, of gewoon lekker in bad gaan ;) De huisjes bestaan uit 5 appartementen, met balkon of terras met uitzocht op de tegenoverliggende berg (mooi om lopend te beklimmen). Het park zit op de beklimming van de Croix de Fer, in het volgende dorpje St. Sorlin d'Arves (ong, 4 km bergop), zijn stoeltjesliften om hogerop te komen. Boodschappen hebben we gedaan in St. Jean de Maurienne (Carrefour).

Gereisd met partner in juli 2015

Somber en slecht ingericht

Louise
1-12-2013
  • Ligging t.o.v. pistes6

Een tweepersoonsbed met de breedte van een twijfelaar:1.30 cm een bankbed met een hobbel in het midden waardoor het amper beslaapbaar is. Verder minimaal ingericht met de allergoedkoopste huisraad die er te vinden is. Uitzicht mooi maar pistes ver dus alles met de skibus( die wel heel regelmatig rijdt). Als je er met twee personen zit net te doen, want amper kastruimte. Het zwembad is aardig, maar slecht onderhouden met supergladde tegels in de gangen, ondanks 'normaal' lopen twee keer keihard gevallen. Nee, dit was voor ons de laatste keer in een Franse residence, uiteindelijk betaal je hoofdprijs voor een matige accomodatie.

Gereisd met partner in februari 2013

Typisch Frans chaletje

Linda
4-8-2013
  • Ligging t.o.v. pistes4
  • Ligging t.o.v. pistes4

Als je lang en/of breed gebouwd bent moet je hier niet naar toe: het tweepersoonsbed is een kort twijfelaartje, de bedbank in de kamer is een gedrocht met bobbels en hobbels. De inrichting is matig, de gebruikelijke keukenuitrusting van het goedkoopste soort. Uitzicht geweldig, rust ook. Pistes ver, maar er is een bus. Tikje afgeleefd hok en geen centimeter ruimte te veel. Als je er met twee personen bent wel te doen. Tegels bij het zwembad levensgevaarlijk glad !

Gereisd met partner in maart 2013

matig maar toch tevreden

stefan
4-3-2013
  • Ligging t.o.v. pistes3
  • Ligging t.o.v. pistes3

Het appartement ziet er netjes uit. Nadeel is dat je nog onder ouderwetse dekens slaapt en de douche kop moet vasthouden in je hand. De receptie heeft korte openingstijden. helaas is er bij de pistes geen ski depot. Je moet dus al je spullen mee nemen in de gratis pendel bus en daarna nog mee de berg op sleuren naar je appartement. Het skigebied is goed te doen. pistes zijn niet super breed maar wel goed te hanteren. Voor een lekkere middag apresski moet je niet in dit gebied zijn of voor een lekker avondje uit eten zul je een dorp verder moeten zijn.Voor de prijs kwaliteit verhouding kun je er niet veel van zeggen.

Gereisd met partner in Sat Feb 23 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

eindelijk aardige Fransen

Patrick Ulenberg
27-12-2010
  • Ligging t.o.v. pistes9
  • Ligging t.o.v. pistes9

Met wintersport rond Kerst 2010 in deze chalets geweest. Ruim opgezet. Ernstig nadeel: geen kasten om je spullen in op te bergen, het was een week 'uit de koffer' leven. Verder een fantastisch skigebied. De winkeltjes hebben een uitmuntende service. Men doet echt z'n best om een andere taal als Frans te spreken, en als ze er echt niet uitkomen, vragen ze heel beleefd of je misschien niet toch een heel klein beetje Frans verstaat.

Pistes zijn erg mooi en goed onderhouden. Verder het wekelijkse 'nuit de ski' is ook erg leuk. Skiën in op een verlichte piste met gratis glüwein en chocolademelk.

Absoluut voor nu en nog eens!

Gereisd met vrienden in december 2010
2008

Uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding!

Benjamin Taeymans
29-12-2008
  • Ligging t.o.v. pistes7
  • Ligging t.o.v. pistes7

Wij hadden een 2-kamer appartement met z'n drieën op het gelijkvloers en dat was ruim genoeg (dubbel bed in woonruimte en dubbel bed in aparte kamer). Alles was netjes, nieuw en verzorgd! De gratis skibus stopt om de 15min bijna voor de deur en brengt je in 10 minuutjes naar het skigebied. Het gratis zwembad + sauna zijn mooi meegenomen maar in het hoogseizoen is het er wel erg druk (veel spelende kinderen en enkel open tussen 16 en 19pm). Je kan ook elke dag brood bestellen aan de receptie waar het personeel touwens zeer vriendelijk en behulpzaam is. Ga hier niet naartoe als je op zoek bent naar een uitbundige après-ski want die is er NIET! Saint-Jean d'Arves is wel een gezellig en mooi gelegen authentiek bergdorp. Vergeet je sneeuwkettingen niet want die zijn onontbeerlijk om de steile parking op te rijden!

Gereisd met vrienden in december 2008

prima uitvalplaats voor wandelaars

verkaik
30-8-2008

Prima huisje/appartement, wel klein voor 6 personen maar zeker niet duur. helaas geen goede stoelen ook geen terras- stoel. en met douchen moet je zittend in het bad de douchekop vasthouden. wel is alles verder aanwezig en is het lekker rustig. verder een erg mooie omgeving en prachtige wandelroutes en in het plaatsje zelf kun je paardrijdend de bergen in zeker een aanrader.

Gereisd familie in Fri Aug 01 2008 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Mooi en ruim app

Jeroen
24-3-2008
  • Ligging t.o.v. pistes6

Mooi en ruim app.6pers,naar mijn idee max 4 pers.in woonkamer stond 1 2-pers bankstelletje,geen kledinghaakjes, warmwater was slecht na 1pers.gedouch't te hebben was het water koud,duurde erg lang 5uur voor dat het weer warm was,ook bij het zwembad een probleem met het warmwater en ook geen haakjes waar je een handdoek kwijt kan.Er rijd een pandelbusje tussen skiepiste en app.complex behalve sávonds en op zaterdag niet handig als je met bijv een bus-reis organisatie die kant opgaat.Als je verwend bent met de grote skiegebieden in Frankrijk valt dit gebied tegen,veel sleepliften, smalle pistes.Daar in tegen zijn de prijzen op de pistes of div rest. redelijk betaalbaar,en de mensen in de bediening erg gastvrij.Als je uit St.Jean d'Arves vertrekt met de stoeltjes lift heb je boven een sleeplift nodig om in de rest van het gebied te komen en daar staan meestal lange rijen +/- 30 Min

Gereisd met partner in maart 2008

Appartement info

• Aantal personen2 tot 4

• Balkon / terrasAanwezig
  • TemperatuurregelingCentrale Verwarming
  • Huishoudelijke apparatuurAfwasmachine, TV

• Overige servicesHanddoeken(service)

• SaunaAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Chalet des Ecourts in St. Jean d'Arves, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Chalet des Ecourts zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.