Camping Les Dômes de Miage - Nature & Lodge

9.4Fenomenaal

Frankrijk, Rhône - Alps, St. Gervais-les-Bains (Haute Savoie)

9.4Fenomenaal

• 8.5Staat v/h sanitair

Meer camping info

Camping Les Dômes de Miage - Nature & Lodge is gelegen in de Franse regio Rhône-Alpes. Vanaf je ruime campingplaats heb je een prachtig uitzicht. Er is geen animatie, maar er is wel een leuke speeltuin en een klein beekje. Ook kun je voetballen op het sportveld of spelmateriaal lenen bij de receptie. In de omgeving maak je de mooiste wandelingen.

191 reviews over Camping Les Dômes de Miage - Nature & Lodge

• 2019
    9Tentharing26-07-2019

Zeer de moeite waard

Alle lof hieronder over uitzicht, onderhoud terrein, prettige sfeer (sportief publiek; zonneweitje met ligstoelen, groentetuin, books which travel; en géén zwembad of animatie, ), hygiëne van sanitair, oplettende en toegewijde gastheer / gastvrouw zijn helemaal waar. Niks aan toe te voegen. Daarom tips over dingen die minder prettig zijn: 1. het w.c. blok zonder afsluitende deur precies om de hoek van de aanrechten, waar afgewassen wordt. Geluiden over en weer te horen. Onsmakelijk en onbegrijpelijk om dit zo aan te leggen. 2. Twee wastafelruimtes om tanden te poetsen: verouderd (brrr, die houten planchetten), te dicht op elkaar en nergens een muurhaak om je tas aan op te hangen. 3.dak boven afwasaanrechten hangt zo hoog, dat het nergens toe dient als het (hard) regent. Tip: plaats veel lager een extra (doorzichtig glazen) afdak. 4.de bestrating bij aanrechten / trap huurhuis: verzakt en struikelblok. met regen staat er veel water in.

Gereisd met partner in juli 2019

• 10Tommie06-02-2019

Fantastische vakantie met prachtig uitzich

Geweldig mooie camping. De eigenaar is enorm begaan en zoekt samen met je het beste plekje uit. Er is een heerlijke ligweide met uitzicht op de toppen. Je ziet vanaf de camping aan 2 kanten de bergen. 1 kant met sneeuw erop. Er loopt watertje langs de camping waar de kinderen heerlijk in kunnen spelen. Wat hebben ze zich daar vermaakt. Je loopt vanaf de camping naar jet dorpje waar veeel te vinden is. Ook kun je vanaf het dorp een treintje nemen richting de bergen. Prachtige trip en daar boven aangekomen kun je weer kiezen voor verschillende routes. Tip, pak de train vanaf het startpunt dan ben je in de zomer met topdrukte verzekerd van een plekje. Het is druk. Bij de camping kunnen ze wel vertellen waar het startpunt is. Leuk speeltuintje. Sanitair is prima!

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 2018
    9Marcia10-08-2018

Fijne camping in een prachtige omgeving

3 Heerlijke vakantieweken doorgebracht op deze fijne, relaxte camping. Ruime, zonnige plek en het uitzicht is prachtig, welke kant je ook op kijkt. Vriendelijke campingeigenaars die goed Engels spreken. Bij de receptie is informatie over de omgeving te verkrijgen, wat eerste levensbehoeften, ijsjes en 's morgens, na opgave, vers brood. De camping trekt voornamelijk rustig, sportief publiek. Geen (kinder)animatie maar wel een leuke uitdagende speeltuin, sportvelden met spelmateriaal wat geleend kan worden en een klein beekje waarin het leuk dammetjes bouwen is. Op 500m. van de camping is een sportpark met tennisbanen, zwembad en overdekte ijsbaan. Sanitaire voorzieningen zijn schoon en ruim voldoende aanwezig. De douchecabines zijn wat gedateerd, maar de douches lekker warm. De omgeving is fenomenaal en leent zich om actief bezig te zijn. Wij hebben prachtige wandelingen gemaakt!

Gereisd met partner in juli 2018

• Oude reviews

9Fam. Houtman11-08-2017

Topcamping

Vriendelijke beheerder die uitstekend engels spreekt. Camping en sanitair worden keurig bijgehouden. Rustige camping bedoeld voor wandelaars en fietsers. Grote ruime plaatsen zowel met als zonder schaduw. We komen hier zeker nog eens terug.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 10Henk Zwijnenburg07-08-2017

Voor ons was dit de beste camping ooit

Prachtig gelegen vertrekpunt voor schitterende wandelingen, geweldige gastvrouw en gastheer, ruime plaatsen, veel open (speel)ruimte, prettig en sportief kampeerpubliek, steps, fietsjes, tafeltennisbatjes en ander speelmateriaal gratis te gebruiken, beekje waarbij (en waarin) de kinderen zichzelf vermaken (dammen bouwen, met zelfgemaakte bootjes varen), keurige sanitaire voorzieningen. Geen georganiseerd vertier, geen zwembad.

Gereisd met partner in juli 2017

• 9Harriet05-08-2017

Schitterende camping, mooie grote plaatsen met een prachtig uitzicht op de bergen rondom. Staat van het sanitair overall, uitstekend, schoon met genoeg toiletten en douches met warm water en vloerverwarming!

Gereisd met partner in juli 2017

• 7Joflo31-07-2017

Mooie ligging met ruime plaatsen.

De camping heeft een hele mooie ligging met een super uitzicht op de bergen. De plaatsen zijn vrij ruim en het gras heel goed bijgehouden. Je kunt er brood bestellen en wat spulletjes kopen bij de receptie. Het wc gebouw (1stuk) is bij de douches wat verouderd maar bij de wc's erg netjes. De relax weide is mooi en fijn als je in de zon of schaduw wil zitten en dat niet hebt op je plek. Enige minpunt voor ons was dat we bij aankomst de keuze kregen uit 4 plaatsen die we eigenlijk niet wilde, toen we om andere opties vroegen en lege plaatsen ter sprake brachten (als alternatief) werd dat niet gewaardeerd en we moesten kiezen uit de eerder aangegeven plaatsen.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 4Linda Van Nimmen14-06-2017

Wat een uitzicht !

Loakatie was super! Magnifiek uitzicht. Sanitair was ietje minder.

• 4Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2017

• 10Wim & Karin29-05-2017

supermooie camping op perfect terrein

Op een uitgestrekt vlak en perfect onderhouden terrein met zicht op het Mont Blanc massief ligt deze camping als een pareltje te wachten ontdekt te worden! Een ruisende beek, een groene weide met zonnestoelen, verse broodjes als ontbijt, volop zon, zicht op para-penters en op bergen met een sneeuwdakje - en vanaf elk plekje op de camping heb je een ander zicht op de omgeving. De zonsondergang kleurt de bergen elke avond weer anders. Enthousiaste en zeer hulpvaardige eigenaar-beheerders heten je persoonlijk welkom en kunnen je alles vertellen over de omgeving of een bestemming voor een dagtocht. Terecht heeft deze camping al menige prijs gewonnen!

Gereisd met partner in juli 2016

• 9Margriet11-02-2017

Geweldig

Wat een uitzicht! Leuke speeltuin, de kinderen hadden veel vriendjes en vriendinnetjes. Neem de bergbahn card voor gezinnen (99 euro) voor 6 dagen. Heb je er zo uit!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

12 tips over Camping Les Dômes de Miage - Nature & Lodge

• Kim de Smit, 08-10-2013 Rapporteren

Wij vonden het fijn om een plaats te hebben die toch ook wat schaduw had omdat het er in de middag behoorlijk warm kon worden. Deze plaats had ook als voordeel dat het dicht bij de speeltuin en sanitair blok was. Neem wel voldoende verlengsnoer mee, minimaal 25m, omdat je hier wel een stuk vanaf kan zitten.

• kristiaan Jansen, 08-10-2013 Rapporteren

Ga eind juni begin jullie. Dan is het nog lekker rustig en erg mooi.

• Janneke Boxman, 05-07-2014 Rapporteren

Vraag in de zomer naar de Summerpas. Dan kan je met flinke korting gebruik maken van de treinen en kabelbanen in de omgeving van de Mont Blanc en naar de Mont Blanc zelf. Verkrijgbaar in Chamonix.

4 vragen over Camping Les Dômes de Miage - Nature & Lodge

• Anna, 16-07-2013 Rapporteren

wel of niet reserveren?

Hallo, wie heeft er ervaring met reserveren op deze camping? Krijg je waar je om vraagt, b.v. rustig plekje, schaduwplek of moet je dat maar afwachten? Heb ik goed begrepen dat het 50 euro kost? En kun je in de directe omgeving van de camping een beetje fietsen met gewone fietsen die wel 3x8 versnellingen hebben?

Bedankt!

Chris Van Dijk, 18-07-2013

We hadden gereserveerd, maar kregen de vrije keuze uit meerdere plaatsen.aan de reservering waren geen kosten verbonden, wel werd een aanbetaling gevraagd. De fietsvraag kan ik helaas niet beantwoorden.

• Klaas, 24-06-2012 Rapporteren

koude nachten?

hallo, is het mogelijk 's avonds nog voor de tent te zitten? hoe is de temperatuur in de avond / nacht?

fke, 28-07-2012

tot 21.00 uur (in juli) gaat het meestal wel. Het kan 's nachts wel afkoelen tot zo'n 5 graden.

Sommige avonden hebben wij wel tot 23.00 uur buiten gezeten, maar dat kan lang niet altijd

• Bootsman Kees., 25-07-2011 Rapporteren

wie weet de route n en moet ik reserveren??

wij wilden in september 2 weken op deze camping gaan staan, Nu is onze vraag . wat is de beste route om daar te komen via duitsland en liefst niet zo veel klimmen . en moet ik dan nog reseveren in die tijd?. B.V.B hartelijk dank.

Ivo, 05-08-2012

Hallo Kees,

Wij zijn vanuit onze woonplaats Almelo via Duitsland door het Ruhrgebied en Luxemburg (waar we overnacht hebben) naar de camping gereden. Laatste stuk door het moet je wel erg klimmen de camping ligt op ongeveer 1000 meter hoog. Mijn navigatie wilde mij over een stijl smal weggetje sturen waar je niet met de caravan mag komen. Wij zijn daarna door het dorp naar de camping gereden.

Wij hebben niet gereserveerd en hadden nog geluk dat er plaats was (we zaten in het hoofdseizoen. Ik zou gewoon een dag van te voren bellen of er plaats is.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

M.vr.gr. Ivo

Camping Les Dômes de Miage - Nature & Lodge info