Appartement Le Hameau de St. Francois

Appartement Le Hameau de St. Francois
4,3

Onvoldoende

• Ligging t.o.v. pistes8,0

We hebben een aantal aanbieders voor Le Hameau de St. Francois voor je op een rij gezet:

44 reviews over Appartement Le Hameau de St. Francois in het Nederlands

• Ligging t.o.v. pistes8

Heb begin april met een groep studenten doorgebracht in de accommodatie, ben er niet over te spreken. Hoog bedrag van 100 euro borg per persoon moest vooraf betaald worden. Van dit bedrag zouden kosten door eventuele schade aan de inboedel worden afgetrokken. Deze inboedel was al echter zo incompleet dat, als we hun prijslijst zouden aanhouden, enkele duizenden​ euros borg de min in zouden schieten. Na anderhalf uur lang foto's maken van wat er niet mis was met de inboedel,, konden we meteen beginnen met genieten van een "ontspannende" massage door de Subwoofer van de Après Ski bar. Vervolgens werd er aan het eind van de week van iedere accommodatie geld ingehouden van onze borg door "geluidsoverlast". De eigenaar vond het namelijk een goed idee om ook appartementen te verhuren aan gezinnen (met kinderen) in hetzelfde complex. Klantvriendelijkheid en service zijn hier ver te zoeken, gelukkig zijn er genoeg mooie bergen om naartoe te vluchten.

Vies appartement, alles kapot, waardeloos

Erik Beem
9-4-2017
  • Ligging t.o.v. pistes8

Om 9 uur werd ons belooft dat we er om 11 uur in konden, dat werd 5 uur. Het duurde zo lang omdat er nog schoongemaakt moest worden maar het was ronduit smerig toen we er in konden. Bedbodems, stoelen, deuren, vaatwasser, lampen, skikast, verwarming, dit alles werkte niet goed of was kapot. Er waren geen afwasborstel, wcborstel, dweil, doekjes zodat we dat allemaal moesten aanschaffen. Er was elke nacht tot 2 a 3 uur 's nachts keiharde muziek van de plaatselijke bar, en er werd geklaagd voor geluidsoverlast door andere bewoners, ook was er schade aangericht door anderen en daarvan kregen wij, geheel onterecht, de schuld omdat het niet aan te tonen was wie het precies waren. Hierdoor raakten we een deel van onze borg kwijt. Er waren twee dingen positief: genoeg warm water en de locatie, de rest was ronduit abominabel.

Absoluut af te raden.

• Ligging t.o.v. pistes7

Tot zo ver de grap. Jezus wat een slecht appartement. Bij aankomst zat de kauwgom nog op het bed en de haren lagen nog in het bad. De halve inventaris mistte en de keuken in mijn studentenhuis is vaak nog schoner. Er moest een belachelijk hoge borg van 600,- per persoon betaald worden waar wij uiteindelijk ruim de helft niet van terug gezien hebben. Waarvoor deze borg werd ingehouden? Geen idee. Personeel spreekt slecht Engels en wanneer je een meningsverschil hebt spreken ze ineens helemaal geen Engels meer. Door de beveiliging wordt je een oor aan genaaid waar je bij staat en het maakt schijnbaar ook niet uit hoe schoon je de kamer wel niet aflevert, je borg wordt toch wel ingehouden. Een erg goedkoop appartement maar dat betaal je uiteindelijk met je ingehouden borg ruimschoots terug. Schande!

Oude reviews (archief)

Prima appartement

Bram
15-3-2016
  • Ligging t.o.v. pistes10

4 maart met de studievereniging (84 mensen) richting St Francois Longchamp gereden. €300 borg per kamer (6 personen) moeten betalen. Eenmaal het appartement gezien vonden wij het prima. Enkele dingen missen zoals de houder voor de douchekop en wij hadden een kapotte stoel, maar als je dit gewoon goed aangeeft bij de inventarisatielijst is het geen probleem. Opzich niet heel veel ruimte voor 6 personen, maar het is te doen. In de slaapkamer met stapelbed is nog genoeg ruimte om nog een matras neer te leggen, van de bedbank uit de woonkamer. Meteen aan de piste wat natuurlijk fantastisch is, enige geluidsoverlast gehad van de yeti, maar is wel doorheen te slapen. Uiteindelijk van de €300 borg, €25 niet teruggekregen omdat wij als studievereniging als geheel schade hadden gemaakt in de gang.... Toch echt een prima vakantie gehad, en is echt niet zo slecht als in onderstaande reviews wordt geuit.

Helemaal naar

Dana
2-2-2016
  • Ligging t.o.v. pistes8

Op het eerste gezicht lijkt dit een prima complex. Van de buitenkant ziet het er prima uit en het ligt naast de piste. Om 17 uur pas naar binnen mogen is wat aan de late kant, maar oké, prima, na een eerste dag boarden met topcondities neem je het maar voor lief. Als je vervolgens twee uur moet wachten in de kou, omdat je er nog niet in mag, begint het toch wat vervelend te worden op z'n zachts gezegd.

Eindelijk aangekomen in de kamer, blijkt er van alles kapot en alle glazen en bestek zijn ronduit smerig. Omdat je helemaal gaar bent na een nacht in een bus en een dag op de piste lig je redelijk vroeg in bed. Slapen wordt je echter niet gegund, omdat je pal boven de Yeti bar slaapt. Nouja, oke, kan ik nog enigszins mee leven, is het niet dat we de volgende dag een geluidsoverlastwaarschuwing krijgen. Vanaf nu moet het om 22 uur stil zijn. Waarom weten we nog steeds niet, want er slapen alleen maar studenten op dat moment. Als we niet stil genoeg zijn, wordt de borg van 600 euro per kamer ingetrokken. Waar borg natuurlijk helemaal niet voor bedoeld is. We proberen het niet te veel de pret te laten drukken, maar dat doet het natuurlijk wel een beetje.

Tegen het einde van de week, krijgen we inderdaad een brief onder onze deur: 450 euro boete vanwege: noise. Gelukkig konden we het nog "terugverdienen" als we de laatste avond super stil waren.

Als we de zaterdag erop het appartement uitmoeten, moeten we eerst zorgen dat alles netjes is voor 8 uur 's ochtends. Dat we alles spic en span moet, blijkt als er een verschrikkelijk onaardig mens van de receptie onze kamers komt inspecteren. Ze komt rond een uur of 9 eindelijk een check doen. Dan blijken er nog een paar minuscule dingen verkeerd te zijn: I'll be back in 10 minutes. Nou, mooi niet. We hebben tot half 12 gewacht en zijn haar toen maar gaan opzoeken ergens anders in het appartement.

Kortom, prima locatie en redelijke accommodatie als ze wat zouden opknappen, alleen ga er alsjeblieft niet heen met dit management, want je wordt gruwelijk opgelicht.

Echt verschrikkelijk

Danny
2-2-2016
  • Ligging t.o.v. pistes1

Allereerst konden we pas rond 8u savonds het appartement in. Kwamen gelukkig pas 8u sochtends aan. Bij binnekomst was alles vies en kapot. Ook klopte de inventarisatielijst voor geen kant. Er stonden zelfs dingen op die ze niet hadden. Het appartement leek met de week schoner te worden terwijl wij erin zaten, zo vies was het. Verder was het personeel heel erg onvriendelijk. We durfden niet eens meer iets te vragen. Verder moesten we in een 'studentengebouw' boven een apres ski bar om 10u stil zijn anders gingen ze dreigen met het inhouden van borg. Dat was maar 450 euro. Als je een nachtje thuis wilde blijven werd je letterlijk je bed uit gedreund door het geluid, maar wij moesten maar stil zijn. Naderhand gelukkig alle borg terug gekregen. Echt nooit meer

• Ligging t.o.v. pistes10

Samen met mijn vriend heb ik acht onvergetelijke dagen doorgebracht in deze appartementen. Voor vier personen wat aan de kleine kant. Schoonmaak goed. Inventaris niet volledig maar na overleg met de receptie alles geregeld. Oplevering van het appartement zonder problemen. Vroeg in de ochtend de sleutels in de bus en de lakens in een container. Geen controles, dus het geheel verliep soepel. Je moet van wat rumoer van jongeren houden en denken ik ben ook jong geweest. Heerlijk dat er zo gelachen en gezongen wordt. De hit "leeft de oude houthakker nog" bij mij niet bekend, maar het deuntje gonst nog steeds in mijn hoofd. Kortom voor de rust moet je hier niet naar toe, maar verder goed en gezellig vertoeven in St.Francois Longchamp. Prachtig weer, mooie pistes en puike sneeuw en bovendien Jil en Robyn, vriendelijk en behulpzaam.

Harry

Rijp voor Red mijn vakantie

Loes
  • Ligging t.o.v. pistes8

Met een groepsreis was dit appartement voor ons geboekt. Op de plaatjes leek het mooi en goed, echter was niets minder waar.

We openden de deur van het appartement en konden onze ogen niet geloven; bijna alles was vies en kapot! Bij de receptie zijn ze allerminst vriendelijk en behulpzaam. Er is ons meermaals beloofd dat ze langs zouden komen om de vaatwasser te repareren, terwijl ze niet zijn geweest. Toen ze eindelijk langskwamen hebben ze ons ontstopper gegeven om de boel zelf te doen en waren ze gelijk weer weg.

Bij het uitchecken houden ze onterecht borg in. Ze verzinnen dingen waar je bij staat. Toen wij netjes aangaven met de baas te willen praten werden er dingen naar het hoofd geslingerd wat absoluut niet door de beugel kan en ze dreigden de politie te bellen. Bij het verlaten van de receptie werden we breed uitgelachen door de hoteleigenaar en zijn staf.

Ik dacht dat je dit alleen op televisie zo ziet, maar ik heb het aan den lijve ondervonden. Dit nooit weer!

Dit nooit weer

Schummi
  • Ligging t.o.v. pistes6

De eerste indruk aan de buitenkant viel heel erg mee. Redelijk dicht bij een lift en supermarkt. Echter eenmaal binnen viel alles wat we tegenkwamen tegen. We konden "door de schoonmaak" pas 's avonds in de kamer. Eenmaal binnen leek het alsof er helemaal niks schoon gemaakt was. Verder lagen er verwarmingen van muur en bijna niks werkte (microwave koelkast e.d.). Er moest een lijst worden opgesteld van alles wat niet naar behoren functioneerde. Deze bleken aan het einde van het verblijf niks waard en er werd gewoon borg in gehouden voor de kapotte apparaten. Als je dan in discussie gaat met het personeel wordt er gedreigd met het bellen van de politie en word je in het Frans flink uitgescholden. Kortom een ervaring die ten zeerste af te raden is. Het was een prima skigebied, maar deze accommodatie is echt een zwarte vlek over de hele vakantie! nooit weer!

Keer om en ren weg nu je nog kan

Jappie
  • Ligging t.o.v. pistes6

De appartementen worden opgeleverd zoals de vorige bewoners het achterlaten: vies, goor en smerig. Onderhoud wordt niet gepleegd en als je vervolgens netjes aangeeft dat je afvoer verstopt is en zodoende niet kunt koken en schoonmaken staat de hotelstaf je met dooie vissenogen vanachter de receptie aan te gluren. Na 3 dagen wachten kwam er eindelijk iemand langs en het zou geregeld worden: 2 flessen gootsteenontstopper met de prachtige woorden: succes ermee. Vervolgens bij het uitchecken een hoop gedoe en geld moeten toeleggen omdat de vaatwasser stuk was (wat we al hadden aangegeven). De hotelstaf schroomde zich niet om mensen van mijn groep onheus te bejegenen, smadelijk te lachen en zich ronduit onbeschoft, abject en infaam te gedragen.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Le Hameau de St. Francois in St. Francois Longchamp, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Le Hameau de St. Francois zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Appartement Le Hameau de St. Francois scoort een 4.29 uit 10 op basis van 68 reviews.