Appartement Le Hameau de St. Francois

4.2Onvoldoende

• 3.5Inrichting
  • 4.8Hoeveelheid ruimte
  • 7.8Ligging t.o.v. pistes

We hebben een aantal aanbieders voor Le Hameau de St. Francois voor je op een rij gezet:

Appartement info

Meer appartement info
Tonen op kaart

71 reviews over Appartement Le Hameau de St. Francois

• 2019
    8Skifan Bert24-04-2019

Prima prijs-kwaliteit, wel erg gehorig.

Zoon & ik gingen nog een paar dagen skien. Bijvk. in mooi gebied, inclusief skipas & betaalbaar. Aan deze criteria voldoet Le Hameau! We betaalde voor verblijf iets meer dan prijs van skipas! Uiteraard alle vernietigende reviews gelezen en vooraf goed "gewapend" met oordopjes en extra schoonmaakspullen op reis. Bij aankomst was het appartement schoon & hebben serieus naar inventarislijst gekeken & punctueel de gebreken (viel erg mee: losse bankleuning en kapot deksel vuilnisemmer) gemeld. Er ontbraken flink wat glazen & 6e stoel. Bij vertrek netjes schoongemaakt en hebben € 300,- borg teruggekregen.Groot appartementencomplex met helaas houten vloeren. Daarom erg gehorig: een nacht oordopjes in. Van 2.00 tot 4.30u getuige feest Fransen. Met zijn 2e in een 6persoons appartement, alle ruimte & apparatuur werkte! Ruiten kapot deuren complex & alle deuren, ook van shops, hingen uit hun voegen. Skilift direct achter complex!

Gereisd met oudere kinderen in maart 2019

• 3Yannick11-03-2019

Niet boeken als je dit leest.

Niet boeken als je dit leest. We zagen al recencies over van alles wat niet klopt. Inventarislijst klopt niet, bedden waren vies, veel dingen waren kapot of gebroken. Douchkop moest je zelf vasthouden, geen douchgordijn, raling van gordijn lag ergens in een hoek en het gordijn ook. Stoeltjes waren gammenl en de bedden ook. Ook het servies was nog nat toen we arriveerden. Daarbij was er schimmel in de badkamer en lag er stof in vrijwel elk kastje. Ook waren kastdeuren kapot en zaten er gaten en vlekken in de muur. We wisten dat er lastig gedaan zou worden over de borg dus hebben we op de eerste dag al aangegeven wat er kapot en vies was. De reisleiding wist hier al van en adviseerde ons een lijstje op te stellen met alles wat kapot was. Het is best erg als dit al een voorkomend fenomeen is. Andere Nederlanders en Vlamingen die ik sprak hadden ook hetzelfde, veel vies, kapot. De apres-ski is ook heel slecht, skigebied was verder wel mooi.

• 7Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met vrienden in maart 2019

• 1Tim29-01-2019

Nooit meer. Nooit

Smerige kamers. Houden onterecht en doelbewust borg in.

• 6Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met vrienden in januari 2019

• Oude reviews

1Joeri09-04-2017

Goeie ligging, slechte accommodatie en service

Heb begin april met een groep studenten doorgebracht in de accommodatie, ben er niet over te spreken. Hoog bedrag van 100 euro borg per persoon moest vooraf betaald worden. Van dit bedrag zouden kosten door eventuele schade aan de inboedel worden afgetrokken. Deze inboedel was al echter zo incompleet dat, als we hun prijslijst zouden aanhouden, enkele duizenden​ euros borg de min in zouden schieten. Na anderhalf uur lang foto's maken van wat er niet mis was met de inboedel,, konden we meteen beginnen met genieten van een "ontspannende" massage door de Subwoofer van de Après Ski bar. Vervolgens werd er aan het eind van de week van iedere accommodatie geld ingehouden van onze borg door "geluidsoverlast". De eigenaar vond het namelijk een goed idee om ook appartementen te verhuren aan gezinnen (met kinderen) in hetzelfde complex. Klantvriendelijkheid en service zijn hier ver te zoeken, gelukkig zijn er genoeg mooie bergen om naartoe te vluchten.

Gereisd met vrienden in april 2017

• 2Erik Beem09-04-2017

Vies appartement, alles kapot, waardeloos

Om 9 uur werd ons belooft dat we er om 11 uur in konden, dat werd 5 uur. Het duurde zo lang omdat er nog schoongemaakt moest worden maar het was ronduit smerig toen we er in konden. Bedbodems, stoelen, deuren, vaatwasser, lampen, skikast, verwarming, dit alles werkte niet goed of was kapot. Er waren geen afwasborstel, wcborstel, dweil, doekjes zodat we dat allemaal moesten aanschaffen. Er was elke nacht tot 2 a 3 uur 's nachts keiharde muziek van de plaatselijke bar, en er werd geklaagd voor geluidsoverlast door andere bewoners, ook was er schade aangericht door anderen en daarvan kregen wij, geheel onterecht, de schuld omdat het niet aan te tonen was wie het precies waren. Hierdoor raakten we een deel van onze borg kwijt. Er waren twee dingen positief: genoeg warm water en de locatie, de rest was ronduit abominabel. Absoluut af te raden.

Gereisd met vrienden in april 2017

• 2Beike31-03-2017

Heel schoon appartement en vriendelijk personeel.

Tot zo ver de grap. Jezus wat een slecht appartement. Bij aankomst zat de kauwgom nog op het bed en de haren lagen nog in het bad. De halve inventaris mistte en de keuken in mijn studentenhuis is vaak nog schoner. Er moest een belachelijk hoge borg van 600,- per persoon betaald worden waar wij uiteindelijk ruim de helft niet van terug gezien hebben. Waarvoor deze borg werd ingehouden? Geen idee. Personeel spreekt slecht Engels en wanneer je een meningsverschil hebt spreken ze ineens helemaal geen Engels meer. Door de beveiliging wordt je een oor aan genaaid waar je bij staat en het maakt schijnbaar ook niet uit hoe schoon je de kamer wel niet aflevert, je borg wordt toch wel ingehouden. Een erg goedkoop appartement maar dat betaal je uiteindelijk met je ingehouden borg ruimschoots terug. Schande!

• 7Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met vrienden in maart 2017

• 8Bram15-03-2016

Prima appartement

4 maart met de studievereniging (84 mensen) richting St Francois Longchamp gereden. €300 borg per kamer (6 personen) moeten betalen. Eenmaal het appartement gezien vonden wij het prima. Enkele dingen missen zoals de houder voor de douchekop en wij hadden een kapotte stoel, maar als je dit gewoon goed aangeeft bij de inventarisatielijst is het geen probleem. Opzich niet heel veel ruimte voor 6 personen, maar het is te doen. In de slaapkamer met stapelbed is nog genoeg ruimte om nog een matras neer te leggen, van de bedbank uit de woonkamer. Meteen aan de piste wat natuurlijk fantastisch is, enige geluidsoverlast gehad van de yeti, maar is wel doorheen te slapen. Uiteindelijk van de €300 borg, €25 niet teruggekregen omdat wij als studievereniging als geheel schade hadden gemaakt in de gang.... Toch echt een prima vakantie gehad, en is echt niet zo slecht als in onderstaande reviews wordt geuit.

Gereisd met vrienden in maart 2016

• 1Dana02-02-2016

Helemaal naar

Op het eerste gezicht lijkt dit een prima complex. Van de buitenkant ziet het er prima uit en het ligt naast de piste. Om 17 uur pas naar binnen mogen is wat aan de late kant, maar oké, prima, na een eerste dag boarden met topcondities neem je het maar voor lief. Als je vervolgens twee uur moet wachten in de kou, omdat je er nog niet in mag, begint het toch wat vervelend te worden op z'n zachts gezegd.

Eindelijk aangekomen in de kamer, blijkt er van alles kapot en alle glazen en bestek zijn ronduit smerig. Omdat je helemaal gaar bent na een nacht in een bus en een dag op de piste lig je redelijk vroeg in bed. Slapen wordt je echter niet gegund, omdat je pal boven de Yeti bar slaapt. Nouja, oke, kan ik nog enigszins mee leven, is het niet dat we de volgende dag een geluidsoverlastwaarschuwing krijgen. Vanaf nu moet het om 22 uur stil zijn. Waarom weten we nog steeds niet, want er slapen alleen maar studenten op dat moment. Als we niet stil genoeg zijn, wordt de borg van 600 euro per kamer ingetrokken. Waar borg natuurlijk helemaal niet voor bedoeld is. We proberen het niet te veel de pret te laten drukken, maar dat doet het natuurlijk wel een beetje.

Tegen het einde van de week, krijgen we inderdaad een brief onder onze deur: 450 euro boete vanwege: noise. Gelukkig konden we het nog "terugverdienen" als we de laatste avond super stil waren.

Als we de zaterdag erop het appartement uitmoeten, moeten we eerst zorgen dat alles netjes is voor 8 uur 's ochtends. Dat we alles spic en span moet, blijkt als er een verschrikkelijk onaardig mens van de receptie onze kamers komt inspecteren. Ze komt rond een uur of 9 eindelijk een check doen. Dan blijken er nog een paar minuscule dingen verkeerd te zijn: I'll be back in 10 minutes. Nou, mooi niet. We hebben tot half 12 gewacht en zijn haar toen maar gaan opzoeken ergens anders in het appartement.

Kortom, prima locatie en redelijke accommodatie als ze wat zouden opknappen, alleen ga er alsjeblieft niet heen met dit management, want je wordt gruwelijk opgelicht.

Gereisd met vrienden in januari 2016

• 1Danny02-02-2016

Echt verschrikkelijk

Allereerst konden we pas rond 8u savonds het appartement in. Kwamen gelukkig pas 8u sochtends aan. Bij binnekomst was alles vies en kapot. Ook klopte de inventarisatielijst voor geen kant. Er stonden zelfs dingen op die ze niet hadden. Het appartement leek met de week schoner te worden terwijl wij erin zaten, zo vies was het. Verder was het personeel heel erg onvriendelijk. We durfden niet eens meer iets te vragen. Verder moesten we in een 'studentengebouw' boven een apres ski bar om 10u stil zijn anders gingen ze dreigen met het inhouden van borg. Dat was maar 450 euro. Als je een nachtje thuis wilde blijven werd je letterlijk je bed uit gedreund door het geluid, maar wij moesten maar stil zijn. Naderhand gelukkig alle borg terug gekregen. Echt nooit meer

• 1Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met vrienden in januari 2016

• 7Harry16-03-2015

Wat mag je verwachten van een goedkopere lokatie

Samen met mijn vriend heb ik acht onvergetelijke dagen doorgebracht in deze appartementen. Voor vier personen wat aan de kleine kant. Schoonmaak goed. Inventaris niet volledig maar na overleg met de receptie alles geregeld. Oplevering van het appartement zonder problemen. Vroeg in de ochtend de sleutels in de bus en de lakens in een container. Geen controles, dus het geheel verliep soepel. Je moet van wat rumoer van jongeren houden en denken ik ben ook jong geweest. Heerlijk dat er zo gelachen en gezongen wordt. De hit "leeft de oude houthakker nog" bij mij niet bekend, maar het deuntje gonst nog steeds in mijn hoofd. Kortom voor de rust moet je hier niet naar toe, maar verder goed en gezellig vertoeven in St.Francois Longchamp. Prachtig weer, mooie pistes en puike sneeuw en bovendien Jil en Robyn, vriendelijk en behulpzaam. Harry

Gereisd met vrienden in maart 2015

1 tip over Appartement Le Hameau de St. Francois

• Gerben Eskes, 16-02-2014

Wanneer mogelijk, neem de boodschappen van thuis mee. (Vooral als student) zorg je er zo voor dat je wintersport betaalbaar blijft.

0 vragen over Appartement Le Hameau de St. Francois

Appartement Le Hameau de St. Francois info

• Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap
    • Aantal personen5 tot 6

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk

• Betaalde wifiGehele hotel

• Balkon / terrasAanwezig
    • KeukenKitchenette
    • Huishoudelijke apparatuurAfwasmachine, Magnetron, TV

• ReceptieAanwezig
    • Op het terreinOpslag voor ski benodigdheden

• ParkeermogelijkhedenParkeergarage, Parkeerplaats

• WintersportSkiën