Géén boekingskosten

• 6.3Eetgelegenheden

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Camping Le Pilat is een kleinschalige camping in de Franse Rhônestreek. Ruime staanplaatsen zowel in de zon als schaduw. Er is een zwembad en vanuit de camping kun je mooie wandeltochten maken. Een keer per week is er een muziekavond. Voor uitstapjes is een auto hier wel handig. Le Pilat ligt in de natuur tussen de lavendel, bergen en riviertjes.

76 Reviews over Le Pilat

• 9Bobic30-08-2021

Camping Le Pilat is top!

Leuke camping in een mooie gebied. Sanitair is schoon, zwembad is top. Veel leuke dingen te doen in de omgeving. En de Mont Ventoux ligt om de hoek, wat wil je nog meer..?

• 8S. Nijenhuis24-08-2021

Leuke camping in een prachtige omgeving!

Afgelopen zaterdag teruggekomen van twee heerlijke weken op camping Le Pilat. Wij hebben als gezin genoten van de leuke, kleine camping in een prachtige omgeving. Onze kinderen (10 en 8 jaar) hebben genoten van het zwembad en de vele (Nederlandse) vriendjes en vriendinnetjes op de camping. Top omgeving voor mooie tochten op de racefiets.

• 8Matthijs24-08-2021

Mooie en ruime camping in prachtige omgeving

We stonden hier met eigen tent een dikke week in 2019 en 2020. De camping is mooi gelegen tussen de rotsachtige bergen van de Drôme. Staanplaatsen zijn ruim en mooi gelegen langs het lavendelveld of het riviertje.De camping beschikt over een mooi zwembad met ondiep gedeelte en een dieper zwembad. Ook heeft het een mooie glijbaan. Het viel meestal mee met de drukte. Hiernaast is er een klein en heel koud stuwmeertje. Het sanitairgebouw bij het zwembad is nieuw en schoon. Het gebouw midden op de camping is ouder, maar ook schoon. Wel verzamelen zich daar 's nachts veel insecten (vooral motten) die op het licht afkomen. De eigenaren en personeel zijn heel vriendelijk; wij herkennen het beeld uit de oudere reviews niet.De camping beschikt over een goede broodjesservice. We hebben niet gegeten in het restaurant, maar hebben wel een keer pizza besteld: klein en niet te eten. Bezienswaardigheden op minstens halfuur rijden.

• 5Eetgelegenheden
  • 9Chris & Yvon09-08-2020

Heerlijke camping, midden in prachtige omgeving!

Onlangs terug gekomen van een heerlijke vakantie op Camping le Pilat. Een rustige camping met een heerlijk zwembad en kabbelend riviertje. Hele ontspannen sfeer op de camping, prachtig uitzicht op de bergen en kamperend tussen de lavendelveldjes. Restaurantje eenvoudig maar voor ons prima voor een eenvoudige maaltijd. Enkele leuke tips in de omgeving:

• Gorges du toulourenc
    • Vaison de la romaine
    • Wandeling naar 'de roofvogels' (st May/ Remuzat)
    • Stadje Nyons, onder de brug kun je leuk aan de rivier liggen.
    • Richting Brette; mooi riviertje en prachtige route.

Voor fietsliefhebbers; direct in de mooie bergen met genoeg uitdagende colls, de Mont ventoux is als uitstapje ook goed te doen vonden wij.

• 8Lisette26-08-2019

Heerlijke vakantie

We hebben een heerlijke vakantie gehad. Bij aankomst kregen we een plek met veel grint. Volgens mij was dit eigenlijk een caravanplek. Het was niet mogelijk een andere plek te krijgen, dus we hebben hier onze tent opgezet. Uiteindelijk bleek dit ook prima te gaan. Het was een ruime plek met voldoende schaduw. Het uitzicht vanaf de camping was prachtig. Gieren die je boven de bergtoppen ziet rond vliegen. Ook vanaf een bedje bij het erg leuke zwembad kun je genieten van het uitzicht. Onze kinderen van 4 en 9 hadden snel een hoop vrienden en hebben zich uitstekend vermaakt. Het brood op de camping is heerlijk. Enkele andere verse producten zijn ook bij de receptie verkrijgbaar. Voor de rest van de boodschappen zijn we in Nyons geweest. Ongeveer 20 minuten rijden. De markt in Nyons op donderdag is leuk, maar een parkeerplek vinden is lastig. Op tijd gaan dus. Het nieuwe sanitair is prima. Het oude is ook echt oud en stinkt vaak.

• 8I11-08-2019

Een aanrader!

Wij verbleven op deze camping met onze kids in de leeftijd van 0-13. Heerlijke camping. Schoon sanitair, zeer schoon leuk zwembad. Personeel vriendelijk en gastvrij. Plekken zijn groot. Leuk riviertje langs de camping. In de omgeving genoeg te doen. Mooie natuur. Kortom echt een aanrader!

• 8Engelina Eilert10-08-2019

Prachtige ligging!

De camping ligt aan de weg naar Bourdeaux. De ligging is erg mooi! Aan een klein riviertje met prachtig uitzicht op de bergen! Het is een kleinschalige en kindvriendelijke camping. Het zwembad is prima, ook het ronde 'cold' whirlpoolbad konden wij erg waarderen! Wij hadden een plekje aan de rivier. Sommige plekken hebben veel schaduw, andere weer veel minder. De omgeving is prachtig, zoals richting Bourdeaux en Saou. En natuurlijk de Gorges St. May richting Remuzat. Nyons is een gezellig plaatsje met meerdere supermarkten.

• 8Eetgelegenheden
  • 8Marjan20-08-2018

Heerlijke plek in de natuur

Mooi gelegen camping, tussen de bergen en riviertjes. Rustige camping, om 22.00 uur is het nagenoeg stil op de camping. Kleinschalig met over het algemeen grote plekken met zon en en schaduw, waar ook onze ruime de Waard met bijzet tent prima kon staan. Sanitair wordt goed bijgehouden, mede kampeerders doen dit af en toe niet (dat weet je als je naar een camping gaat). Aardige eigenaren, spreken diverse talen. Prima basis voorzieningen bij de receptie (brood en het hoognodige mocht je iets vergeten zijn). Om in de omgeving iets te ondernemen ben je wel gauw een uur onderweg. Maar daardoor zit je wel midden in de natuur. Veel vaste of terugkomende gasten. Klein riviertje met poelletje op de camping, leuk voor de kinderen. Kortom een relaxte vakantie of een relaxte kleinschalige camping, zonder animatie, maar wel met wandeltochten en 1 muziekavond per week.

• 8Eetgelegenheden

Viviane et Joel CLEMENT, gerant, 22-10-2018

Merci pour votre avis qui nous encourage à continuer Au plaisir de vous accueillir de nouveau dans notre camping

• 7van Gorkum19-08-2018

Eén keer was prima.

Midden in de natuur, als je daar liefhebber van bent kan het niet op. Eigenaren vriendelijk, zwembad prima, jammer dat de glijbaan defect was. De camping ligt nogal afgelegen waar door de wifi en 3G bijna niet functioneerden, soms een zege soms irritant. De doorgaande weg langs de camping geeft geen overlast. Nadeel de camping komt rommelig over en het sanitair mag wel iets beter onderhouden worden. Eetgelegenheid typisch frans niet veel van verwachten.

• 6Staat v/h sanitair
  • 7Geert17-08-2018

Heerlijke rustige groene camping

Sanitair wel schoon, maar toiletgebouw kon schoner, bomvol ongedierte en spinnenwebben, een keertje met de ragebol zou wonderen doen. WiFi ,4g en telefoonbereik is dramatisch. De ligging is wat afgelegen maar de rust die je er voor terugkrijgt is geweldig. Erg ruime kampeerplaatsen in een mooie groene omgeving. Zwembad ook dik in orde. Kortom een aanrader!

• 6Staat v/h sanitair

Viviane et Joel CLEMENT, gerant, 22-10-2018

Merci pour votre avis. Nous tiendrons compte de votre remarque. Au plaisir de vous accueillir de nouveau dans notre camping

Camping Le Pilat info

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkNiet beschikbaar