Camping Le Pilat

• 6.8Eetgelegenheden
  • 7.2Staat v/h sanitair

Camping Info

Meer campinginfo

Camping Le Pilat is een kleinschalige camping in de Franse Rhônestreek. Ruime staanplaatsen zowel in de zon als schaduw. Er is een zwembad en vanuit de camping kun je mooie wandeltochten maken. Een keer per week is er een muziekavond. Voor uitstapjes is een auto hier wel handig. Le Pilat ligt in de natuur tussen de lavendel, bergen en riviertjes.

72 reviews over Camping Le Pilat

• 8Lisette26-08-2019

Heerlijke vakantie

We hebben een heerlijke vakantie gehad. Bij aankomst kregen we een plek met veel grint. Volgens mij was dit eigenlijk een caravanplek. Het was niet mogelijk een andere plek te krijgen, dus we hebben hier onze tent opgezet. Uiteindelijk bleek dit ook prima te gaan. Het was een ruime plek met voldoende schaduw. Het uitzicht vanaf de camping was prachtig. Gieren die je boven de bergtoppen ziet rond vliegen. Ook vanaf een bedje bij het erg leuke zwembad kun je genieten van het uitzicht. Onze kinderen van 4 en 9 hadden snel een hoop vrienden en hebben zich uitstekend vermaakt. Het brood op de camping is heerlijk. Enkele andere verse producten zijn ook bij de receptie verkrijgbaar. Voor de rest van de boodschappen zijn we in Nyons geweest. Ongeveer 20 minuten rijden. De markt in Nyons op donderdag is leuk, maar een parkeerplek vinden is lastig. Op tijd gaan dus. Het nieuwe sanitair is prima. Het oude is ook echt oud en stinkt vaak.

• 7Staat v/h sanitair

• 8I11-08-2019

Een aanrader!

Wij verbleven op deze camping met onze kids in de leeftijd van 0-13. Heerlijke camping. Schoon sanitair, zeer schoon leuk zwembad. Personeel vriendelijk en gastvrij. Plekken zijn groot. Leuk riviertje langs de camping. In de omgeving genoeg te doen. Mooie natuur. Kortom echt een aanrader!

• 8Engelina Eilert10-08-2019

Prachtige ligging!

De camping ligt aan de weg naar Bourdeaux. De ligging is erg mooi! Aan een klein riviertje met prachtig uitzicht op de bergen! Het is een kleinschalige en kindvriendelijke camping. Het zwembad is prima, ook het ronde 'cold' whirlpoolbad konden wij erg waarderen! Wij hadden een plekje aan de rivier. Sommige plekken hebben veel schaduw, andere weer veel minder. De omgeving is prachtig, zoals richting Bourdeaux en Saou. En natuurlijk de Gorges St. May richting Remuzat. Nyons is een gezellig plaatsje met meerdere supermarkten.

• 2018
    8Marjan20-08-2018

Heerlijke plek in de natuur

Mooi gelegen camping, tussen de bergen en riviertjes. Rustige camping, om 22.00 uur is het nagenoeg stil op de camping. Kleinschalig met over het algemeen grote plekken met zon en en schaduw, waar ook onze ruime de Waard met bijzet tent prima kon staan. Sanitair wordt goed bijgehouden, mede kampeerders doen dit af en toe niet (dat weet je als je naar een camping gaat). Aardige eigenaren, spreken diverse talen. Prima basis voorzieningen bij de receptie (brood en het hoognodige mocht je iets vergeten zijn). Om in de omgeving iets te ondernemen ben je wel gauw een uur onderweg. Maar daardoor zit je wel midden in de natuur. Veel vaste of terugkomende gasten. Klein riviertje met poelletje op de camping, leuk voor de kinderen. Kortom een relaxte vakantie of een relaxte kleinschalige camping, zonder animatie, maar wel met wandeltochten en 1 muziekavond per week.

• 7Staat v/h sanitair

Viviane et Joel CLEMENT, gerant, 22-10-2018

Merci pour votre avis qui nous encourage à continuer Au plaisir de vous accueillir de nouveau dans notre camping

Met oudere kinderen

• 7van Gorkum19-08-2018

Eén keer was prima.

Midden in de natuur, als je daar liefhebber van bent kan het niet op. Eigenaren vriendelijk, zwembad prima, jammer dat de glijbaan defect was. De camping ligt nogal afgelegen waar door de wifi en 3G bijna niet functioneerden, soms een zege soms irritant. De doorgaande weg langs de camping geeft geen overlast. Nadeel de camping komt rommelig over en het sanitair mag wel iets beter onderhouden worden. Eetgelegenheid typisch frans niet veel van verwachten.

• 7Geert17-08-2018

Heerlijke rustige groene camping

Sanitair wel schoon, maar toiletgebouw kon schoner, bomvol ongedierte en spinnenwebben, een keertje met de ragebol zou wonderen doen. WiFi ,4g en telefoonbereik is dramatisch. De ligging is wat afgelegen maar de rust die je er voor terugkrijgt is geweldig. Erg ruime kampeerplaatsen in een mooie groene omgeving. Zwembad ook dik in orde. Kortom een aanrader!

Viviane et Joel CLEMENT, gerant, 22-10-2018

Merci pour votre avis. Nous tiendrons compte de votre remarque. Au plaisir de vous accueillir de nouveau dans notre camping

• 8fam. de Waal15-08-2018

Zeker nog een keer

We hebben een fijne tijd gehad op le Pilat. Vriendelijke eigenaren, mooie plekken en een fijn zwembad met veel ligbedden dus eigenlijk altijd plek. Het nieuwe sanitair gebouw is prima en waar vindt je in Frankrijk toiletten met een wc bril ? De omgeving was ook prachtig al hebben we niet veel gedaan door het warme weer. Naar de camping toe wordt je er bij Valence sud afgestuurd en deze route is ondanks een eerder negatief bericht prima te rijden met de caravan. Het rijdt niet snel maar met 5 kwartier ben je bij de camping terwijl als je bij Montelimar eraf gaat ook nog een uur moet rijden. De laatste week nam het aantal Franse gezinnen met oudere kinderen toe wat wel meer onrust en lawaai op de camping en in het zwembad gaf en het verhaal van de vos die schoenen steelt gaat er niet in bij ons. Feit is wel dat wij 3 verschillende schoenen uit onze tent kwijt waren. Maar desondanks komen wij zeker een keer terug!

Viviane et Joel CLEMENT, gerant, 22-10-2018

Merci pour votre avis Au plaisir de vous accueillir de nouveau dans notre camping

• 7Ykh13-08-2018

Geslaagde vakantie

Rustige, relaxte en kindvriendelijke camping. Mobile home was als nieuw (en met een vaatwasser!). Ruime plaatsen voor tent/caravan. Behulpzame eigenaren. Mooi zwembad. Aanrader!

• 8Loes Wijkman11-08-2018

Fantastisch, volgend jaar weer!!!

Ontzettend leuke, kindvriendelijke camping. Leuke Franse eigenaren. We komen zeker weer!

Viviane et Joel CLEMENT, gerant, 22-10-2018

Merci pour votre avis chaleureux et serons heureux de vous accueillir de nouveau dans notre camping

• 9carina vd Sluis21-02-2018

Vriendelijke, mooie camping van een familie

Een erg fijne gemoedelijke camping met een prachtig zwembad. Mooie plaatsen in eht lavendelveld en aan de andere kant van de receptie mooie plaatsen onder de bomen. Leuk maar klein riviertje. Gewoon echt een fijne relaxte camping!!

• 9Staat v/h sanitair

16 tips over Camping Le Pilat

• Gerard Rademakers, 23-06-2012

Zoek een plek bij de lavendelvelden.

• Paul , 04-08-2013

Er is een mogelijkheid om te eten op de camping maar het is niet echt heel bijzonder. Wel heel erg goed was restaurant Le Tex in Nyons, met een gevarieerde kaart en heerlijke kip met bbq saus!!

• An, 21-08-2013

Nyons, hele leuke markt en fijn en gezellig stadje St May Remuzat Gorges de L'Eygues Vaison la Romaine Route van Saint Ferreol naar Bourdeaux, prachtige gorges

15 vragen over Camping Le Pilat

• Debora, 25-09-2019

Weg langs camping

Hoe druk is de weg langs de camping? Heb je er last van in een mobile home?

• Marijn, 17-07-2019

Heb je ook gratis wifi op de camping?

• stefanie, 01-03-2018

Savannah

hallo, voor de periode wanneer wij kunnen is er nog een type Savannah beschikbaar. Kan iemand mij meer vertellen over dit type (groot, privacy en ligging). we zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen (2 en 5). alvast bedankt

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig