Camping Les Lavandes

31 reviews over Camping Les Lavandes in het Nederlands

Een fantastische rustige camping

Roelien Boter-Smit,
31-7-2018

Een fantastische camping! Heerlijk rustig, super schoon sanitair (dat werd meerder keren per dag bijgehouden), een fijn zwembad en in de buurt een lavendelveld.

Mooie en unieke plekken onder de bomen, en volop privacy. Regine ontvangt je heel gastvrij en houdt (zonder opdringerig te zijn) in de gaten of je het naar je zin hebt. Bovendien geeft ze tips voor de supermarkt en voor leuke stadjes in de omgeving.

Er is een broodservice, wasmachine en evt een vriezer.

Gereisd met partner in juli 2018

Prachtige fluistercamping voor stiltezoekers

Basset en Frederiek,
17-8-2017

Wij hebben enorm genoten van: de rust, de stilte, de sfeer, de lavendelgeur, het schitterende panorama vanuit het zwembad, het schone sanitair, het mooie weer, de grote plekken, het riviertje verderop, de wandelingen en het contact met de eigenaren en kampeerders.

Deze camping is echt niet geschikt voor ouders met kinderen.

Gereisd met partner in augustus 2017

Een oase van intieme fijne rust

Joris & Tamara,
3-8-2017

Hierbij onze top punten van deze camping en omgeving:

- in augustus prachtig weer en door de vele bomen op de camping ook voldoende schaduw plekken!

- heerlijk afkoelen in het zwembad met fenomenaal uitzicht

- veel privacy op je eigen plek. Iedereen is zijn eigen ding aan het doen, zonder dat dit onpersoonlijk of ongezellig aanvoelt, want elkaar opzoeken mag ook.

- dorpjes, kroegjes, supermarkt en eetgelegenheid op 5 tot 10 minuten rijden.

- riviertje met zwempoeltjes vlakbij waar je goed kan chillen en lekker kan afkoelen.

- heeeeeeeel veel verschillende (korte, lange, rustige, uitdagende) wandelingen in de nabije omgeving.

- wat voor jullie nog wel even goed is om te weten (wat wij erg fijn vonden overigens) is de stilte op de camping. Er wordt van je verwacht dat je op zachte toon spreekt en chillt. Deze camping is dan ook minder toegankelijk voor mensen met (drukkere) kinderen. Er is GEEN vertier (dus er is geen animatie, winkeltje, terrasje, snack etc)

Gereisd met partner in augustus 2017

Heerlijk!!

Hannah Freud,
30-7-2017

Als je een mooie plek zoekt zonder verdere poespas, is Les Lavandes zeer aan te bevelen! Regina de charmante campinghoudster zorgt met strenge hand voor de rust en reinheid. Prachtig gelegen in een eikenbosje op een berg, naast de lavendel.

Gereisd met partner in juli 2017

De omgeving is ideaal om uitstappen te doen, prachtig zwembad en heel charmante eigenaars waar je altijd terecht kan als je info nodig hebt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Genoten van de rust, ruimte en Regine...

Fred en Margreet Calter,
14-7-2017

Deze camping wordt bezield geleidt door Regine. Pittig maar hartelijk. Uit eigen ervaring weet ik dat het nodig is om duidelijk te zijn als je ondernemer bent. En Regine is duidelijk. En praktisch. Voor ons niets mis mee, heerlijke gesprekken met haar gevoerd...

De camping is er één voor rustzoekers. De plaatsen zijn niet afgebakend en bevinden zich in de schaduw van de groepjes Amerikaanse eiken. Tussen de groepjes eiken door vallen zonnige plekken. Het terrein heeft daardoor een lieflijke en natuurlijke uitstraling.

Gezinnen worden niet geweerd maar horen niet tot de doelgroep. Er zijn dan ook geen voorzieningen voor kinderen. Het sanitair en het kleine zwembad zijn niet luxueus maar brandschoon. En het uitzicht vanuit het zwembad op de vulkaantoppen, de falaises en de ruïne van Soyans is weergaloos! Mijn man en ik zoeken geen luxe dus voor ons was deze camping helemaal goed. We stonden aan de rand van het lavendelveld zodat we de hele dag konden genieten van de geur van de lavendel, de vele vlinders, de zwaluwen en roofvogels en het uitzicht op de bergtoppen. Ook genoten we met de hond van het riviertje dat in de nabijheid van de camping ligt en waar we elke dag verkoeling zochten na het wandelen of een autorit. Wij hebben (door onze lieve maar terughoudende hond) minder van de omgeving gezien maar er is voldoende cultuur te snuiven en elke dag zijn er meerdere markten in de omgeving. De sfeer is hier al wat provencaals.

We zijn 10 dagen op Les Lavandes geweest. En we konden ons met moeite losscheuren om weer huiswaarts te gaan. Wij hebben er een geliefde vakantieplek bij en komen zeker terug!

Gereisd met partner in juli 2017

Fluistercamping

Regine (en Henk)
2-9-2016

Zeer rustige camping. Er waren alleen Nederlandse kampeerders. Prachtig in de natuur gelegen. Lekkere warme gratis douche. De wc's zijn voor verbetering vatbaar. Geen wc-papier/geen wc-bril. De kampeerplaatsen zijn kris kras door elkaar. Niet afgebakend. 1/2 uur lopen van snelstromende beek (leuk voor de hond). Broodjesservice. Heerlijk fris zwembad. Jammer dat er geen ligstoelen en parasols bij staan. Zou gezelligger zijn. Er zijn bijna geen kinderen op de camping. Er is een zandbakje en een pingpongtafel. Als je je aan de normale regels houd dan is de uitbaatster heel aardig. Zij probeert de rust die er heerst te handhaven. Dus alleen geschikt voor mensen die ook van rust houden...

PS. wij hebben veel last gehad van de wind (Mistral). Soms leek het wel storm.

Gereisd met partner in augustus 2016

Een heerlijke plek!!!!!

Sanne en familie
5-8-2016

Voor ons is dit een fantastische camping. Rust, ruimte, zwembad met fantastisch uitzicht over de vallei. Voelt als pure luxe. De eigenaresse is top. Zij zorgt ervoor dat de camping is zoals hij is. Schoon, rustig en niet te vol. Een top mens. We zijn nu 3 keer hier geweest en zullen zeker terugkomen!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Heerlijk rustig

Jannie
7-9-2015

Wij hebben heerlijk genoten van de rust op deze camping. Prima sanitair (niet nieuw wel schoon) met kinderen is de camping minder geschikt. Zij mogen niet spelen in het zwembad en er is ook geen speeltuintje of iets dergelijks

Gereisd met partner in juli 2015

Superstil

jeroen
25-8-2015

Camping Les Lavandes is een mooie aire naturelle, die met zorg bestierd wordt door Regine en haar man Daniel. Tussen 22.00 en 8.00 is het stil. Zo niet, dan krijg je dat te horen! Prima dus, er is geen animatie maar wel een fijn zwembad, broodservice, kraakhelder sanitair en de meest bijzondere campinguitbaatster van Frankrijk. Wij komen er graag, je komt hier echt tot rust, geen wifi en ook amper bereik met je telefoon. Mooie lavendelvelden, prachtige uitzichten, de Drome nabij en ook volop wandelgelegenheden. Voor ons een pareltje.

Gereisd met partner in augustus 2015

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQNiet toegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Lavandes in Soyans (Drome), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Lavandes zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.