Camping Municipal du Point Vert

8.2Fantastisch

Frankrijk, Rhône - Alps, Serrières-de-Briord (Ain)

8.2Fantastisch

• 7.7Staat v/h sanitair

Camping Info

Meer campinginfo

9 reviews over Camping Municipal du Point Vert

• 2017
      8Bert en Jeanette van der Meeer20-08-2017

Prima doorgangscamping.

Sanitair matig, wel veel toiletten en douches, maar niet allemaal open. Prachtig uitzicht en goede ligging voor de heen of terugweg naar het zuiden / naar huis. Ontvangst zeer vriendelijk, goede prijs-kwaliteitverhouding.

• Oude reviews

8wouter nijs02-08-2010

Familiale camping

Familiale sfeer, goedkoop en alles inclusief in de prijs. De camping is rustig wat het de moeite maakt voor kinderen tot 12 jaar. Je hebt uitzicht op de Rhone die op die plaats heel breed is. Lyon is op een uur rijden. Tennisterreinen die amper bezet zijn met uitzicht op de Rhone. Er is een winkel op de camping met enkel het hoogstnodige. Er is wel een zeer grote Carrefour op 10 km. Mogelijkheid tot watersporten in de “point de loisir”, vlak naast de camping. O.a. windsurfen (16eu/u), Catamaran, Kayak,… Ook mogelijkheid tot canyoning (vraag naar de informatie aan de balie) in de buurt. Eerste twee dagen was er veel wind op de camping; beter dat je dan niet vlak aan de Rhone zit. Het geluid van de cementfabriek is niet storend, maar bij rustig weer ’s nachts inderdaad merkbaar. Het zwembad is 14 meter en voldoende om er in te zwemmen. Ik kan me wel inbeelden dat er niet te veel volk mag zijn om het gezellig te houden. Dagelijkse animatie voor kleinere kinderen is prima.

Met jonge kinderen

• 9F.P. de al Rie20-09-2009

Rustige en leuke camping Met geweldige beheerders

Mooie ligging en grote plaatsen, sanitair gedateerd maar wordt aan gewerkt.Helft seizoenplaatsen en mobilhomes.Jammer van de cementfabriek aan de overkant licht gezoem hoorbaar.Voor de rest niets dan lof. Wat een geweldige mensen Nelly en Cristian niets is teveel en altijd vriendelijk, maak je niet vaak mee.

Nelly en Cristian bedankt voor de fijne vakantie

Fam de la Rie en Fam Hermsen

Met oudere kinderen

• 9elma06-05-2008

Heerlijke camping, grote plaatsen. Geen touristische drukte, goed om je frans op te halen. Waterfietsen, tennisbanen gratis. Goede sfeer. Komen zeker weer terug!! (moet van de kinderen)

• 8Jan Habraken09-01-2008

Enthousiaste en vriendelijke beheerder, mooi strand, prima aan te rijden vanuit Nederland. Erg leuk voor oudere jeugd. Bezetting is half Frans en Half Nederlands.

• 8Hans en Ellemarie27-08-2007

Gids 2006 een 7,9 waardering. Een absoluut verdiend cijfer. Camping du Point Vert is een gezellige familiecamping voor jong en oud. Nelly en Christian zijn erg vriendelijk en hulpvaardig. De kampeerplaatsen zijn ruim en door de populieren is er ook altijd schaduw te vinden. Er is een kleine winkel waar brood besteld kan worden voor de volgende ochtend. Alle activiteiten zijn gratis zoals waterfietsen, tennissen, mountainbiken, zwemmen en tafeltennis. Direkt naast de camping is een goed restaurant aan het strand. In het dorp zijn heerlijke pizza's te verkrijgen deze kunnen op de camping besteld worden. De mobile-homes zijn modern en van alle gemakken voorzien. Voor info
      mag u ons mailen wij beantwoorden graag uw vragen in het Nederlands.

• 10Ymte en Shirley08-08-2007

De camping zag er erg verzorgd uit. Nelly en Chriastian (camping eigenaren) zijn de meest aardige Franse mensen die ik ben tegen gekomen. De camping is absoluut niet rommelig!!! En wat betreft de discoavonden: De muziek mocht tot maximaal 2 uur 's nachts doorgaan, maar van 3 disco-avonden is helemaal niets van waar. Op de zaterdagen is er disco en ter afsluiting van een kinderkamp was er dit jaar een disco. Van de 2,5 weken dat wij (Shirley en Ymte) er waren was er absoluut geen geluidsoverlast! Sanitair werd elke ochtend met zeer veel zorgvuldigheid schoongemaakt. En wat betreft de activiteiten: fietsen zijn gratis te gebruiken, tennisbanen idem dito en waterfietsen ook gratis. Er was genoeg te doen voor de kinderen. De animatiemedewerker Leonie was 2 weken zelf aan het genieten van een vakantie, vandaar wat minder georganiseerd. De camping is een aanrader!! Mooie omgeving en rustige sfeer op de camping. Ervaar het zelf!!

• 9Staat v/h sanitair

• 8Gerry en Agnita van der Horst08-08-2007

Mooie camping gelegen aan de Rhône. Uitzicht is mooi. Mobile homes zijn zeer netjes. Plaatsen zijn ruim. Veel watersportmogelijkheden zoals o.a. vissen, waterfietsen, kanoën etc. Voldoende activiteiten georganiseerd. Veel nederlanders en veel gezelligheid aanwezig. Bezienswaardigheden in omgeving: Lyon, Cirque de Saint Même (watervallen), route de bugey, grotten de la Balme, Chamonix (Mont Blanc, 2 uur afstand). Vakantie was echt top!

• 6c koning14-07-2007

rommelige camping met ook mobil-homes gelegen aan een verbreding van de Rhone. De campingbaas en zijn vrouw zijn uiterst vriendelijke en behulpzaam.Er wordt veel(te veel) georgniseerd) Klein zwembad met veel nederlanders. Naast de camping is een mooi strand met bas-nautiqe en een prima restaurant. Groot min-punt is wel het geluid van de drie disco-avonden die tot diep in de nacht over de camping schalt.Jammer daar dit een schaduw legt over een op zich zelf aardige camping. De directe omgeving stel niet veel voor behoudens de bergkant. Lyon is een fraaie stad

0 tips over Camping Municipal du Point Vert

0 vragen over Camping Municipal du Point Vert