Camping La Briance

• 8.8Staat v/h sanitair

Meer camping info

6 reviews over Camping La Briance

• 9Marije23-08-2019

Fantastische eco camping met super mooie ligging

We waren van plan een paar dagen te blijven, maar we kwamen maar niet weg.. prachtige eco terrassen camping. Wordt door de eigenaar zeer zorgvuldig onderhouden. Hij is ook zeer duidelijk wat wel en niet wenselijk is. Deels droogtoiletten! Mooie sfeervolle gemeenschapsruimte waar gebruik gemaakt mag worden van de keuken als bv het weer wat minder is of voor wie licht bepakt reist. Fijne grote (familie) douches. Afval wordt tot in de details gescheiden en iedere dag weggebracht. Leuk zwembad(je) gevuld met natuurwater (wordt wel licht gechloreerd) met een prachtig uitzicht. Vanuit de camping kan je zo alle kanten op wegwandelen zonder drukke wegen tegen te komen. Kinderen moeten op het zwembad na zichzelf vermaken, maar als ze genoeg hebben aan een uitdagende natuurlijke omgeving is dit een klein paradijs op aarde.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 2017
      8Iwan14-08-2017

Leuke basic camping

Camping heeft verschillende plekken, veelal onder bomen dus let er op dat het onder die bomen soms wat fris kan zijn. De eigenaar is niet echt een prater maar wel vriendelijk. Sanitair is erg simpel maar wel schoon. Gemeenschappelijke koelkast en kookruimte. Erg leuk is dat het dorpje met (goede) restaurants, wijnbar, bakker, traiteur en supermarkt(je) op loopafstand liggen. Mooie bergen in de directe omgeving met wandelroutes.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2017

• Oude reviews

8Corrie24-06-2016

Vraiment Aire naturelle

Schaduwrijke plekken onder truffeleiken of meer zon op de weide. Hellend terrein. Camping eigenaar Maurice is sympathiek en houdt eenvoudig sanitair goed schoon. Zwembad tijdelijk niet in gebruik wegens lekkage. Mooie omgeving met veel wandelmogelijkheden.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2016

• 9C. Romeijnders26-08-2013

heerlijke simpele camping in prachtige omgeving

leuke camping op een heuvel met schaduwrijke plaatsen. Als je onderaan staat, een behoorlijke klim naar het toiletgebouw en zwembad. Prima voorzieningen, wel alleen lauw water bij het douchen/ afwassen. Saou is een heel leuk frans dorp met een hele goede bakker (nergen zo'n lekkere croissants gegeten) en twee fantastische restaurants en een bierbrouwerij. Hele mooie omgeving, veel te zien en prachtig natuurschoon. Wij kwamen helemaal tot rust!

Gereisd met partner in augustus 2013

• 8Wim22-08-2010

Rustige kleine camping op schitterende locatie

La Briance heeft ons aangenaam verrast. De camping ligt op een helling. De meeste plekken zijn onder kleine eikenbomen, dus veel schaduw. Het sanitairgebouw werd goed schoon gehouden door de vriendelijke eigenaar Maurice (die overigens ook Duits spreekt). Er zijn 3 toiletten en 2 binnendouches. Buiten zijn nog twee extra douches die vooral gebruikt worden na het zwemmen. Verder nog twee washokjes met een wastafel en spiegel. In het toiletgebouw ook een ruimte met een vriezer (zelf koelementen invriezen) en een koelkast voor gemeenschappelijk gebruik. Zelfs gratis draadloos internet, op korte afstand van het toiletgebouw.

Verder een schoon zwembad met een adembenemend uitzicht (zie foto's). Het schilderachtige dorpje Saou ligt op 2 minuten lopen van de camping. Hier een bakker, kleine Proxi (buurtsuper), restaurant, postkantoor. En een mobiele pizzabakker die in de zomer een paar avonden per week in dorp staat. Qua sfeer lijkt het op camping de Roos vonden wij.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

• 8M & J04-05-2009

Prachtige omgeving, heerlijke no-nonsense camping

Geen overdadige luxe, maar alle voorzieningen zijn er. Zwembad met prachtig uitzicht over de omgeving in het bovenste gedeelte van de camping. voor kinderen geen speeltoestellen. Ruime plekken, veel schaduw. Dorp op loopafstand met alle benodigde voorzieningen (bakker, winkel, café, restaurant etc.) Mooie wandelingen in de buurt mogelijk. Geen animatie (godzijdank) of georganiseerde activiteiten. Af en toe komt er een groep "kletteraars" die in de omgeving gaan klimmen. Met de viering van 14 juillet werd de camping tijdelijk overspoeld met bezoekers van het festival in het dorp. Daarna keerde de rust weder.

Gereisd met partner in juli 2007

1 tip over Camping La Briance

• C. Romeijnders, 26-08-2013

de markt op zaterdag is echt leuk in Saou. Prachtige wandelingen in het bos vlakbij. Richting bordeaux; leuke plekken om in de rivier te zwemmen. Op donderdag de markt in Nyons is ook erg leuk om te bezoeken, prachtige weg er naar toe, heerlijke olijfolie gekocht!

0 vragen over Camping La Briance

Nog geen informatie beschikbaar over Camping La Briance