Tijdelijk €25 aanbetaling

RCN La Bastide en Ardèche

We hebben de beste aanbieders voor Camping RCN La Bastide en Ardèche voor je op een rij gezet:

8.2FantastischScore uit 806 reviews
+202

8.2FantastischScore uit 806 reviews
  • 7.3Staat v/h sanitair
  • 7.6Eetgelegenheden

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Camping RCN La Bastide en Ardèche in Ruoms (Frankrijk) ligt in een meander van de rivier de Ardèche. Een vrolijke familiecamping waar altijd wat te doen is, zonder dat het te druk of luidruchtig wordt. Je verblijft hier in een nette mobilehome of op een ruime, schaduwrijke kampeerplaats. Een aanrader in de buurt is de markt van Ruoms.

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

806 Reviews over RCN La Bastide en Ardèche

• 8Erik en Ann20-09-2022

Verdraagzaam goed!

Afgegaan op eerdere reacties van klanten naar hier gekomen. Aangezien het hier gaat over een 5 camping, ben ik wel teleurgesteld in het sanitair.! Ik kan begrijpen dat, volgens de bezetting, een sanitairgebouw gesloten wordt. Maar dat er geen warm water ter beschikking wordt gesteld voor de vaatwas is toch niet gebruikelijk. Tevens vindt ik voor de talrijke plaatsen dat er weinig douche zijn en geen stopcontact voorzien zijn aan de privé lavabo's. Als ik een vergelijk maak met andere 5 campings dan is mijn mening zeker te bekijken. Voor de rest alles goed georganiseerd, vriendelijk personeel, mooie grote plaatsen, en rustige omgeving. Ik zal het niet nalaten om hier terug te komen!

• 8fam. Middelkamp29-08-2022

Gewoon een mooie camping

Mooie en gezellige camping met veel faciliteiten, waarbij je toch geen gevoel van massaliteit ervaart. Leuk zwembad. Daarnaast wandel je vanaf de camping zo de rivier de Ardeche in. Langs de camping loopt weliswaar een drukke weg, maar daar heb je echt geen last van. Aandachtspunt: de douches zijn schoon en netjes, maar het sanitairgebouw wordt verder niet heel goed schoongemaakt (overal spinnenwebben). Daarbij is de waterdruk en de temperatuur van de douches niet geweldig. In het kleinere toiletgebouw kon je je eigenlijk helemaal niet douchen.
    Op de camping staan alleen Nederlanders (en een enkele Vlaming). Dit in combinatie met het massatoerisme (van vooral Nederlanders) in deze regio, maakt dat het buitenland-gevoel wat beperkt is. Je moet bijvoorbeeld file-rijdend naar de supermarkt in het dorp, waar je vervolgens driekwart Nederlanders tegenkomt. De natuur in de regio maakt dit echter helemaal goed. Prachtig!

• 7van Goor24-08-2022

Eerste keer Frankrijk prima camping

Huisje was zgan en van alle gemakken voorzien. Staan niet te dicht op elkaar maar wel gezellig in een cirkel. Het aangrenzende meer is heerlijk. Leuk om met een band van de stroomversnelling te gaan. Zwembad was aan de kleine kant voor het aantal vakantiegangers en ook de ligbedden zijn dan niet voldoende. Toezicht is alleen bij glijbaan en men kijkt alleen op de telefoon en niet naar de kinderen. Wanneer er een onweersbui in de lucht hangt mag men wel iets sneller het zwembad sluiten. Restaurant prima en vriendelijk personeel welke Nederlands of Engels spreekt. Winkeltje heeft voldoende stokbrood rest van assortiment mag wel wat uitgebreider. Er zit wel een supermarkt dichtbij. Camping plaatsen vonden wij vrij dicht op elkaar op sommige gedeelten.En tja de weg. Persoonlijk geen last van gehad maar er wordt wel getoeterd vroeg in de ochtend en het is best een drukke weg. Omgeving mooi en 10 min rijden een super gaaf klimpark.

• 8Edwin de man24-08-2022

Super camping.

Super camping met zwembad 3 glijbanen en een mooie rivier. S ochtends lekker vers brood. Mooi en schoon sanitair. In de rivier heerlijk vissen en winkels op ca 10 mijn rijden. Heerlijke week gehad. Min punt dat mensen hun Handdoek al op bedjes leggen bij zwembad en dan vervolgens pas in de middag teug komen. Tip voor de camping,zorg voor toezicht dat dit niet gebeurt

• 7Fam van Beers17-08-2022

Leuke camping!

Leuke middelgrote camping, heerlijk aan de rivier. Onze plek was ruim maar dat is niet op alle plekken zo. Meeste plekken hebben wel wat schaduw wat ook wel erg welkom was met temperaturen rond de 40graden. Nadeel is de weg, aan die kant (op zich zijn daar de ruimste plekken) hoor je de weg best goed, vooral als ze daar snachts toeterend voorbij komen. De animatie is vooral gericht op jonge kinderen. Sanitair is prima maar niet overdadig luxe. Schoonmaak is goed geregeld. Restaurant is vrij simpel maar oké. Jammer van de wespen, waar niets aan gedaan werd. Wij hebben een fijne vakantie gehad met 2 kinderen van 10 en 18 jaar

• 6Eetgelegenheden
  • 4Leonie13-08-2022

Huisje prima, de rest flop

Geen 5 sterren camping, veel artikelen zijn op, restaurant en bar gedeelte wordt niet schoongemaakt. Personeel ziet je niet zitten, menu kaart zeer beperkt. Zwembad is slecht, niet schoongemaakt, voetenbadje ligt de hele week al zand en rommel in. Wordt niet vernieuwd of uitgespoten. Vloer bij zwembad zorgt ervoor dat je na de vakantie naar de pedicure moet. Veel te weinig ligbedjes en parasols. Mensen moeten op een harde stenen vloer zitten. Personeel zwembad zit alleen bij de glijbaan en niet bij het grote bad. Meeste mensen vertrekken ook eerder. Het strand is zeer klein, geen toezicht. Animatie is redelijk. Ons huisje is prima, wel moet je een airco hebben want met 39 graden is het niet uit te houden. Al met al geen plek waar wij weer naar toe zullen terug keren en behoorlijk jammer van het geld

• 5Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden
  • 4WVA09-08-2022

Blauwalg in de Ardeche!

We zouden een paar nachten staan. Prachtige camping, veel schaduw, nette toiletgebouwen etc. Echter half juli 2022 (vreemd dat hier niemand wat over schrijft in de reviews) door de extreme hitte: Blauwalg in de Ardeche! Daar kan de camping niets aan doen maar het waarschuwen mag echt een stuk beter. Met een advies niet te zwemmen wat op zijn kop hing op een klein bordje aan de paal bij het strandje. Bij de receptie hadden ze ons ook mogen waarschuwen. Onze kinderen misten dit bordje en vlogen meteen de Ardeche in bij aankomst met bijna 40 graden... De Camping kan niets aan blauwalg doen, maar als we met deze temperaturen niet de Ardeche in kunnen... We gaan niet als sardientjes in een vol Zwembad liggen. Meteen volgende dag spullen weer ingepakt en doorgereisd.

• 4Eetgelegenheden
  • 7Liset06-08-2022

Fijne camping, vreselijke weg...

We waren er 2 weken met onze tent. De plekken zijn mooi, maarrr... alle plekken links van het grote sanitair (te zien op hun plattegrond) raad ik af vanwege geluidsoverlast van de weg. Gesproken met de eigenaar en die vertelde dat de Fransen aldaar het massatoerisme vreselijk vinden, gevolg: om 5.00 uur kwamen de eerste vrachtwagens toeterend langs. Ook fietsers en automobilisten met raampje open kwamen scheldend voorbij. Daarbij was het overige verkeersgeluid ook zeer overheersend. Vooral 's nachts. Sanitair was top en de horeca oke. Prima zwembad. Tip voor de animatie; haal de wedstrijden eruit. Voor de kleintjes is dit heel frusterend. Gewoon ontspannen kleuren of een vossenjacht is veel fijner! Aanrader: boek een kanotocht die start vanaf de camping en voert door de Pont d- Arc.

• 7Henk04-08-2022

Geen 5 sterren waard

Facilteiten genoeg maar 5 sterren is het niet waard. Toiletgebouw: plafond vol spinnenrag, lampen stuk, niet altijd warm water. Er wordt schoongemaakt op de piekuren en dan is er soms geen wc papier bij de wc's die open zijn. Internetverbinding is prima. De vloer naast het zwembad is niet schoon. Hogedrukreiniger doet wonderen. Een rek om je slippers in te zetten zou handig zijn. De rivier is erg aangenaam ondanks de lage waterstand. Brood is er genoeg, er is genoeg te doen voor kinderen, honden uilaat plaats en de Wi-Fi is prima. Prima camping maar kan wat aandacht gebruiken en is zeker geen 5 sterren camping.

• 6Staat v/h sanitair
  • 9Wiebe de Jong03-08-2022

Mooie, nette en gezellige camping op prachtlocatie

Deze camping bied alles: gezelligheid, rust, plezier voor jong en oud, mooi zwembad met 2 leuke glijbanen en niet te massaal.

Het zwembad: was mede door hitte erg populair. Eind middag altijd een disco. Op de strandbedden worden ‘s ochtends vaak al handdoeken gelegd terwijl men eerst nog iets anders gaat doen. Hier zou meer toezicht plaats kunnen vinden.

Organiseren: Elke avond werd iets georganiseerd: miniavondmarkt tot live muziek (welke erg okay was voor een camping).

Rivier: Door warmte lager water, maar voldoende om lekker in te dobberen. Je kan uitwijken naar de prachtige nabije omgeving om in diepere stukken van de rivier te duiken.

Stacaravan (Cerisier):ruim, netjes + grote veranda. Veel ruimte tussen caravans zonder gezelligheid te verliezen.

Winkel: alle basisbenodigdheden + grote supermarkt op 5 min rijden.

Animatie: leuk en vriendelijk team! programma zou meer belicht mogen worden.

Camping RCN La Bastide en Ardèche info

• WasmachineBeschikbaar

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkNiet beschikbaar