Camping Peyrochesterster

6.9Voldoende

Frankrijk, Rhône - Alps, Ruoms / Sampzon (Ardèche)

6.9Voldoende

82 reviews over Camping Peyroche

• 2019
    6Remeeus30-10-2019

Ruime,matige camping.

De camping is redelijk ruim opgezet en wij hadden een behoorlijk grote plek. Camping ligt aan de Ardèche maar daar heb je verder niets aan omdat het erg ondiep en niet echt uitnodigend is om in te vertoeven. Wij gingen even verderop( ca `10/15 min van de camping)naar de rivier de Labeaume waar er zeer mooi, helder en diep maar koud water was. rond middag uur ook erg druk met mensen uit de omgeving. De camping zelf was qua eet gelegenheden voor ons erg matig en verschrikkelijk duur. (4 porties patat met kip nuggets 38 euro...) Verder hebben wij 's nachts vrijwel niet geslapen door het vele lawaai van de vooral jongeren die uit het nabij gelegen dorpje kwamen na het stappen. Wij zullen hier niet terugkeren.

• 3Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 2018
    7pascalle de wit12-08-2018

super voor pubera!

Wij kwamen voor een paar nachtjes na een vakantie in Spanje in Le Pyroche aan. Onze eerste indruk was niet zo goed. We kwamen van een drukke , super luxe camping in Spanje in deze simpele basic camping. Onze dochter van 16 was nog minder enthousiast! Maar na een paar uur kwam er al een groep jongeren vragen of ze mee wilde, en na 1 dag waren we allemaal volledig bijgedraaid! Wat een rust! Wat een prachtige omgeving! Mijn dochter vermaakte zich perfect met een grote groep nederlandse kinderen en wij genoten van de rust rn prachtige omgeving. Ook in de buurt voldoende leuke en sportieve dingen ye ondernemen! Wij vonden het een heerlijke afsluiter van de vakantie! En je ziet wel; het hoeft voor een puber niet lux en groot te zijn....Als er maar de juiste mensen zijn!

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 8Anita12-08-2018

Een leuke camping!

Leuke camping in een prachtige omgeving. Erg leuk voor tieners. In de buurt van le baume waarin je heerlijk kon zwemmen en van rotsen kon springen. Het eten op de camping was ook goed. Wij zaten langs het vliegveldje op een zeer ruime kampeerplaats. Van de vliegtuigjes hadden wij geen last. Tijdens de zware regenval waren de beheerders druk doende om mensen te helpen waar het kon. Een fijne camping!

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• Oude reviews

9Coby05-09-2017

Geweldig

Een simpele camping aan rivier de Ardèche. Geen zwembad maar dat mis je niet Ardèche is niet diep maar je kan wel dobberen met je luchtbed. Verderop heb je rivier de Labeaume dieper mooi helder water kinderen springen van rotsen visjes in water. Douches en toilet schoon het is ook hoe de gasten het achterlaten ben je schoon dan blijft het schoon. Vliegvelden ja daar gaan wat kleine vliegtuigjes de lucht maar wij storen ons daar niet aan het is ook niet de hele dag. Receptie super aardig spreken Duits Engels je komt er wel uit met ze. Ze informeren je over alles. De bar is simpel gaat laat open maar pech je komt er voor het mooie weer en omgeving. Sommige plekken minder schaduw maar met een zonnescherm of partytent zoals wij hadden heb je ook schaduw. Douches zijn op tijden druk ga je wat later sta je heerlijk alleen. Overal zijn simpele oplossingen voor. Soms zijn Fransen wat drukker maar ja die eten later als het koeler is het kan behoorlijk heet zijn en dan eet je ook wat later.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 9Rob19-08-2017

Leuke camping in mooie omgevingEen redelijk rustig

Een redelijk rustige camping met vriendelijk, meertalig personeel en een prachtige omgeving. Schoon sanitair, toiletpapier aanwezig in WC's en voldoende afwasplaatsen. We hadden een grote kampeerplaats van ca 144m2 op ca. 100 meter van de Ardeche. Op de camping is een groot speelveld voor volleybal, voetbal en badminton. De Ardeche zelf was om doorheen te waden, het water stond niet zo hoog. Op ca. 10 minuten lopen was het riviertje Labeaume. Hier kun je zwemmen en van de rotsen afspringen. Hier kwamen ook veel mensen van buiten de camping. Aanrader: een stukje vliegen (vliegveldje zit naast de camping), Het vliegveld geeft overdag wel bijgeluiden van opstijgende kleine vliegtuigjes, maar wij vonden dit niet hinderlijk. Diverse supermarkten in de buurt.
    Ruoms is een leuk toeristisch plaatsje met voldoende eetgelegenheden. Avondmarkt in Valon Pont d'Arc was leuk, maar erg druk. Het plaatsje Labeaume is erg mooi. Eten op de camping is niet bijzonder, maar wel goed. Er worden muziekavonden georganiseerd op het overdekte terras en dat is gezellig. Een kampwinkel is niet op de camping aanwezig, maar op ca. 400 meter lopen is een winkeltje. Hier kan je brood kopen, een Nederlandse krant, maar ook wijn, kaas en diverse regionale producten. Wat ons betreft heeft de camping een prima prijs/kwaliteit-verhouding.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 4Willemsen14-08-2017

Wat een hel!

Een echt Franse camping die charme mist en te groot is geworden voor zijn faciliteiten. Om 7 uur 's ochtends gaan de eerste vliegtuigen op zo'n 200 m hemelsbreed van je tent toeren staan maken om hun motoren te testen. De hele dag door stijgen en landen er pleziervliegtuigen direct naast de camping. De camping is een onrustige camping. Met een beetje geluk is het tussen 4 en 6 's ochtends stil. Maar voor die tijd zijn er gezelschappen die tot ver na middernacht tafelen, pubers die bij het toiletgebouw en de tafeltennistafels luid praten en muziek luisteren, en dan hoor je ook nog de feesten in Ruoms luid en duidelijk aan de andere kant van de rivier Ardèche.

Rond 7 uur worden de toiletblokken schoongemaakt. Tegelijkertijd. Moet je omstreeks dat moment naar het toilet, dan heb je pech en krijg je nog een snauw toe van de schoonmakers ook. Het schoonmaken gebeurt met een hogedrukreiniger die losjes overal overheen wordt gehaald; er komt geen schoonmaakmiddel bij kijken. De wc-brillen worden vervolgens met hetzelfde doekje ged Er waren daardoor aardig wat mensen met buikgriepklachten op de camping (overal hoorde je kotsende mensen). Het schoonmaken gebeurt 2 keer per dag, rond 7 uur dus, en rond 15 uur. Gegarandeerd dat er bij de dameswc's in het grotere toiletblok tussen 11 en 15 uur geen wc-papier meer te vinden is. Er zijn 7 douches per sekse, incl. 1 invalidendouche, in het grote blok, dat door bijna iedereen op de camping gebruikt wordt. In het kleine en oudere blok zijn nog 3 douches. Er is geen familieruimte en de douches zijn erg klein. Tussen 16.30 en 21.30 uur staat er een rij bij zowel de heren als dames. Iedereen wil douchen na een dag zwemmen. Er zijn 4 wasmachines, waarvan 1 defect. Voor 4 euro kregen we enkel een muntje voor machine 1 en 3, die continu in gebruik waren. Mensen zetten hun tas met vuil wasgoed in de lange rij voor de machine. Na 2 dagen hadden we nog steeds geen was kunnen doen. De camping grenst aan de Ardèche. Jammer is dat er niet een goede afgang/pad naar die rivier is gemaakt. Je glibbert weg op een steile zanderige helling met boomwortels voor je beland in de rivier zelf. Het pad naar rivier Labeaume is een minuut of 7 lopen. Maar dat is met kleine kinderen, tassen met water en eten en luchtbedden in een hittegolf behoorlijk pittig. Dit strandje is wel erg leuk en wordt ook erg goed bezocht door de lokale bevolking, waardoor het ontzettend druk kan zijn. Er liggen vaak kapotte bierflesjes, dus pas op je voeten. Tussen alle kinderen op hun luchtbedden staan volwassen mannen te vissen, met hun haakjes akelig dicht in de buurt van die kinderen en luchtbedden. We huurden een koelkast van de camping. Voor 70 euro hadden we voor 2 weken een kleine koelkast. We moesten hier zelf nog achteraan, want ze waren het vergeten. Er wordt niet standaard een pallet oid bij geleverd opdat de koelkast stabiel staat op de ongelijke grond. De koelkast werd overdag absoluut niet koud. Nu zaten we ook in een hittegolf, maar toch. Onze medicijnen hielden we dus niet koud en we hebben heel wat eten na een dag in de koelkast toch nog moeten weggooien omdat het bedorven was. De receptie gaf de hittegolf de schuld en wilde verder niet meedenken over hoe we de medicijnen koud konden houden. Toen we boos werden over het tekort aan wc-papier, de lange rijen bij het douchen, de wasmachines, de koelkast, kregen we te horen dat de hitte naar ons hoofd gestegen was. En daar moesten we het maar mee doen. Bij het afwassen is er geen stop, dus neem een vierkante afwasteil mee. Tot slot: je moet om naar de camping te komen door het centre ville van Ruoms. Dat betekent dat je daar iedere keer weer (heen en terug) in de file staat voor een minuut of 10, De Super U in Ruoms was megadruk: ook hier sta je in de file voor de rotonde, op het parkeerterrein en in de winkel met je karretje.

• 4Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 4Rik11-08-2017

Waarschijnlijk nooit meer

Wij waren hier in het verleden wel eens geweest en nu een jaar of twee later nog een keer. Is zeer waarschijnlijk voor het laatst. De camping is te luidruchtig. Veel muziek bij de tenten en gisteravond tot 00:16 knetterharde disco muziek. Nota bene door de camping georganiseerd! Daarmee vergal je het kampeerplezier van anderen.

• 3Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 7Vincent01-08-2017

Erg goede, simpele camping, maar...

Peyroche is een leuke camping met veel Nederlanders en Fransen door elkaar. De rivier de beaume is echt geweldig! Stroom versnellingen, spring rotsen en mooi helder water. Er zijn veel oudere tieners op de camping, die het heel erg fijn vinden om met luide muziek de tafeltennistafels te claimen. Daarnaast (vermoed ik) dat deze zelfde categorie het voor elkaar krijgt om 's-nachts gezellig aan de rivier een biertje te drinken, vervolgens al die bierflessen lekker te laten liggen op de rotsen. Buiten dat het er niet uitziet is het ook nog eens hartstikke gevaarlijk. Ik heb net nog een kapot flesje bier ban de bodem van de rivier gehaald, tientallen scherpe stukken glas op de bodem van de rivier waar iedereen met of zonder waterschoenen doorheen kan lopen.

Al met al is het een geweldige plek, maar wij komen dankzij asociale met bierflessen gooiende mede kampeerders hier niet weer.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9gezin met jeugd23-07-2017

Goede leuke camping, voor gezinnen met jeugd!

Leuke basic camping waar veel Fransen en Nederlanders komen. Voor de oudere jeugd een geweldige camping, overdag zwemmen bij de rivier en s'avonds kampvuur maken bij de rivier.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 6Willeke van de maat17-07-2017

Franse camping, weinig sfeer

Echte Franse camping, wel heel prima sanitair maar weinig sfeer , aankleding . Geen zwembad en alleen basis voorzieningen . Wij zijn geen luxe kampeerders maar joude. Wel van wat sfeer, dat het er gezellig uitziet . 27 jaar geleden gewest. Toen basic maar sfeervol , rustique . Nu alleen veel groter geworden zonder extras . Jammer. Op zich lekker rustig maar wel veel bijgeluiden van het vliegveld 😒 En muziek uit de omgeving. Weinig Nederlandse jeugd .

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

9 tips over Camping Peyroche

• Marco, 15-01-2014

Op de camping kan je ook een kano huren, zeer handig. Ook liggen er bij de receptie de marktlijsten. Op 3 minuten- net buiten de camping- loopafstand kan je broodjes, brood of croissants kopen, tevens je krantje, wijn en wat levensmiddelen. Voor vragen is de receptiekamer erg handig, Spreken goed Engels.

• adridekker, 31-07-2013

Eten in Labeaume bij de bistro op het pleintje bij de kerk. Slechts keuze uit 2 borden (soorten kaas/vlees of groentegerechtjes) of een dagmenu, maar geweldig lekker! Ook in Ruoms bij La Treille hebben we lekker gegeten.

• Carin van Bockxmeer, 17-08-2012

De vallons pont d árc ligt op 30 min rijden met de auto. In Ruom leuke markten een paar keer in de week.

13 vragen over Camping Peyroche

• Femke Smit, 04-11-2018

Aan rivier

Ligt de camping nou wel of niet direct aan de rivier en hoelang is het lopen naar het dorp

• Jolan, 07-12-2016

Tieners uit Nederland

Zijn er op deze camping veel Nederlandse tieners tussen 12 en 18 jaar? Of toch meer jonge kinderen?

Erik, 11-02-2017

Er zijn genoeg tieners. Sterker nog, er lopen jonge mensen rond op zoek naar tieners om samen op het kiezelstrand bij La Beaume (onder de brug) een kampvuurtje te stoken en gezellig samen te hangen.

• marco, 31-07-2016

honden

Mag onze hond in de rivier zwemmen bij de camping en op het strand bij de rotsen.

marco, 09-08-2016

Bedank voor uw reactie wij gaan zondag gr marco

Erik, 04-08-2016

ja, dat kan (en mag). Ben net terug en heb verschillende honden gebruik zien maken van de rivier de La Beaume en l'Ardeche

Camping Peyroche info

• Aantal sterrensterster