Camping Le Chassezac

Camping Le Chassezac
8,6

Laatste review

Wij hadden de camping voor 1 week geboekt via Camping Contact. Na deze week zouden we aansluiten bij mijn zwager en zijn vrouw en dochter op een andere, uitgebreidere, camping. Na de camping van mijn zwager te hebben bezocht kwamen we al snel tot de conclusie dat we beter nog 1 week konden bijboeken op camping Le Chassezac Heerlijk vertoeven op topplaatsen in een bosrijke omgeving met veel schaduw, zeer leuke sfeer, altijd behulpzame leiding en medewerkers, leuk restaurant met goed afwisselend eten.

Kortom, wil je de drukte van de Ardeche afwisselen met een rustige omgeving en heb je aan een zwembad genoeg, zoek je heel gedegen en schoon sanitair en zijn de kinderen niet veeleisend, dan is camping Le Chassezac een zeer goede keus!

Kenmerken
Huisdieren toegestaan
Restaurant
Speeltuin

8 reviews over Camping Le Chassezac in het Nederlands

Geinteresserde leiding, grote plaats en rust!

Kees Veerman
9-8-2015

Supermooie en rustige camping

Cindy
20-8-2014

Héél mooie camping met fantastische ligging. Héél gemoedelijke sfeer, geen Nederlanders. Alles aanwezig voor een fantastische vakantie. Overal héél vriendelijk werknemers, mooie ruime staanplaatsen. Wij komen alvast terug!

Fantastische vakantie gehad

C Bruurs
4-12-2013

Om 7:00 uur 's-ochtends aangekomen in de Ardeche, bij de camping die wij aanvankelijk in januari al geboekt hadden (niet Le Chassezac). Zeer slecht en onfatsoenlijk behandeld. Er voor gekozen om een andere camping te zoeken. Let wel: het was hoogseizoen, midden in de Ardeche, dus dat werd een uitdaging. Om 15.00 uur Camping Le Chassezac gevonden en wat werden we vriendelijke ontvangen, TOP! Na bekomen te zijn van alle emoties van de dag, eerst voor 1 week geboekt. Later bijgeboekt en zijn ruim 2 weken gebleven. Een rustige camping, met voornamelijk Fransen. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Zwembad is goed te doen, met ligbedden. Sanitair in goede staat. Aan het riviertje de Chassezac, lekker zwemmen en stroomversnellingen.

De Camping is klein maar gezellig.

Weinig Nederlanders wat het eigenlijk toch wel leuker maakt.

Geen gehuil van irritante Nederlandse kinderen.

Wel de geur van de Barbeques van de franse gezinnen die de hele dag aan staat. We zijn regelmatig uitgenodigd door de super vriendelijke gastvrije franse campinggasten om een een hapje te eten of te drinken.

Eten in het restaurant is te doen maar het is niet heel erg goed.

Pizza maken dat kunnen ze wel erg goed!

Zwembad voldoet voor de frisse duik op een warme dag maar meer is het ook eigenlijk niet.

Sanitair is netjes, wel te weinig douches waardoor je vroeg moet opstaan om niet in de rij te staan.

Camping winkel is maar een stelling, De Super U zit erg dichtbij dus daarom ook overbodig.

De Bar is super gezellig, Franse animatie.

Elke avond is er wel een activiteit. Erg leuk!

Aan het eind van de camping is een rivier (Chassezac) waar je lekker dammen kunt bouwen. Erg leuk voor kinderen maar stiekem ook voor ons :)

rust, ruimte en frans

camp holland
11-8-2012

een prima camping, mooie grote plekken , allemaal in de schaduw.

Wel een franse camping , animatie ook frans en doet geen moeite om nederlanders erbij te betrekken , maar als je er met genoeg nederlanders aan mee doet , is het juist leuk.

Een superkok in het restaurant, hij doet alles voor zijn straatkinderen in nepal.

Een nadeel de rivier bij de camping is kouder , als op andere plekken.

Echte Franse camping

Familie van der Logt
9-8-2011

Camping Chassezac in Ruoms is een eenvoudige camping met veel Fransen. Vriendelijk personeel (spreken Engels en reageren op mail), eenvoudig restaurant (pizza'sen dagmenu) , sanitair redelijk verouderd maar afdoende. Mooie schaduwrijke plekken in lange rijen. Mooie ligging aan de beek. Zwembad klein en diep, dus niet geschikt voor kleine kinderen. Speeltuimtje is beperkt. Zwembad tussen de middag gesloten!? Er wordt volop gebarbecued tussen de middag en 's-avonds.

Animatie is beperkt en Frans getint, jeu de boule, disco, karaoke. Prima uivalbasis voor Gorge de Chassezac en Ardeche. Voor ons gezin met 3 kleine kinderenden was het een prima vakantieplek in het hoogseizoen.

Eenvoudige leuke camping

Richard
5-8-2011

Le chassezac is een leuke eenvoudige camping aan het riviertje de chassezac.

De camping wordt voornamelijk bevolkt door fransen (80%).

Hierdoor is er geen animatie voor nederlandse kinderen.

De camping ligt vlak bij de ardeche en dus in een prachtige omgeving (en toeristisch) en biedt veel mogelijkheden voor uitstapjes.

Het sanitair was ook in het hoogseizoen altijd schoon.

De staat van het sanitair is wisselend. Er is een nieuw gedeelte en een oud gedeelte.

Met name bij het oude gedeelte haalden nog maar weinig deurposten de vloer omdat de onderste 10 cm weggerot waren.

Er is een zwembad, maar geen kinderbad. oppassen dus met kleine kinderen.

Al met al een leuke eenvoudige camping waar het aardig vertoeven is.

gezellige camping

Kathy Sintobin
6-7-2011

Deze camping is een 2 sterrencamping. Dit is er niet aan te zien. De accomodaties zijn netjes ; het sanitair gebouw wordt 3x per dag gepoetst en is dan ook netjes. Het enige minpunt hieraan is het ontbreken van plastic bril op de toiletten.

De beschikbare kampeerplaatsen zijn ruim, met voldoende schaduw en met voldoende waterpunten en electriciteit. Er is de mogelijkheid om chalets, rolwagens, stacaravans en tenten te huren aan deftige prijzen. Er is een zwembad, met ligstoelen, weliswaar zonder kinderbad. Er is ook directe toegang tot de rivier, de Chasseac, een zijrivier van de Ardèche. Ietjes verderop loopt de Chassezac in de Ardèche. In het hoogseizoen is er ook animatie en mogelijkheid tot paardrijden, kayak, wandeltochten....

Een aanrader voor wie een rustige camping zoekt aan een deftige prijs.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Chassezac in Ruoms / Sampzon (Ardèche), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Chassezac zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.