Camping Aluna Vacances (Glamping)

Camping Aluna Vacances (Glamping)
7,9

Camping Aluna Vacances zorgt voor een leuke vakantie voor kinderen van alle leeftijden. Voor de kleinere kinderen zijn er leuke en creatieve activiteiten, voor de tieners is er een disco. De shows zijn leuk voor het hele gezin. Het sanitair is goed verzorgd en het restaurant een gezellige plek. Ga zeker eens naar de markt in Ruoms.

We hebben een aantal aanbieders voor Aluna Vacances (Glamping) voor je op een rij gezet:

Contact

280 reviews over Camping Aluna Vacances (Glamping) in het Nederlands

Prachtige camping

Baukje
26-6-2019

Wij hebben hier een heerlijke vakantie gehad. Mooie en nette camping. Prachtig aangelegd zwembad. Wij waren in het voorseizoen dus was nog lekker rustig. Vond wel weinig schaduwplekken. Waren geen parasols bij het zwembad. Lijkt me in het hoogseizoen lastig om een schaduwplek te krijgen. Kleine supermarkt met elke ochtend vers brood. Wij hebben niet in het restaurant op de camping gegeten maar gebruik gemaakt van de afhaalmaaltijden. Die waren prima. Vlakbij een grote supermarkt. Mooie omgeving, Ruoms is een gezellig plaatsje. Kortom een heerlijke vakantie gehad. Tip: huur een mobile home van touroperator. Mooie plekken op de camping en mensen van touroperator te plaatse op de camping.

Rustig in het naseizoen

GB
17-9-2018

Camping met 400 plaatsen, in naseizoen (september) heel erg rustig. Erg veel plek in het zwembad, animatie echter niet aanwezig, maar dit was netjes door de touroperator vooraf aangegeven en niet gemist. In de weekenden nog wel wat Franse bezoekers die de camping nog een beetje voller maken. Laatste nacht wel veel herrie van bezoekers, ondanks de stilte door de weeks bleek er veel geluid te zijn, waar door de camping op dat mo,ent niet echt naar gekeken werd. Hierdoor nacht voor vertrek erg onrustig, helaas!

Gereisd Met partner in september 2018

Schitterend!

Fam. Schmkrs
6-9-2018

Prima camping met prachtig buiten- en binnenbad. Camping in de eerste week van september heerlijk rustig (dit in tegenstelling tot andere reviews)! Het is geen camping voor caravans of vouwwagens. Vrijwel alleen stacaravans, die overigens prachtig zijn. Met onze kids van 3,5 en 0,5 jaar heerlijk genoten! Ardèche is gewoon op en top vakantie! Volgend jaar weer! NB: supermarkt prima en van alle basic camping spullen voorzien, vers brood in de ochtend! Restaurant is oké, iets aan de prijs....

Gereisd Met jonge kinderen in Sat Sep 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Niet voor ons geschikt

Willem
23-8-2018

Dit is geen camping voor een caravan en tent Kampeerder. Wij stonden op een plek met veel steen en schuin. Na 1 dag weer vertrokken. We kregen als geld terug, dat was heel netjes. Camping hoofdzakelijk met Sta-caravans dicht op elkaar.

Voor herhaling vatbaar

Brigitte
18-8-2018

Prima camping onze zoon van 18 wil volgend jaar weer dat zeg genoeg denk ik.Het enige minpunt was dat onze mobile home helaas volop in de zon stond wat niet zo prettig was maar verder is het een hele schaduwrijke camping . Zeker voor herhaling vatbaar.

Mooie camping met ruim zwembad en goede animatie

Witjes
15-8-2018

Ruime camping op bergkant van Ruoms. Met auto naar Ruoms en naar de rivier. Beiden niet op loopafstand. Animatie veelzijdig en proffesioneel gevonden, we waren een week nl colourrun, musicalshow, professionele dans, poolparty, kinderdisco met leuke muziek niet de basis liedjes. Geluidsniveau wel erg hard. Rondom de avond animatie voldoende ruimte om drankjes te doen. Zwembad overzichtelijk, kinderen 6-9-11 jaar hebben zich goed vermaakt. Campingwinkel heeft goede basis. Caravan was schoon, voldoende ruimte om de caravan (terrasachtig waardoor je niet op je buren aan de achterzijde staat), grote eigen vlonder. Ardeche is mooi gebied. Nadeel: niet op loopafstand van rivier en centrum

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2018

Mooie maar door entertainment luidruchtige camping

Fam. Giesen
14-8-2018

Aluna Vacances is een middelgrote camping die grotendeels bestaat uit mobile homes. Camping is op een berg gelegen (dus verschil in hoogte) en door de relatief grote bomen is er voldoende schaduw bij je plaatsen. Gedurende het hoogseizoen is er de hele dag entertainment. Dit zowel op het grote podium als in het zwembad. Daarbij staat het volume op standje Frans, wat betekent eigenlijk veel(s) te hard. Geluid van entertainment (tot 23.00 / 23.45 uur) is dan ook zeer goed waarneembaar in en bij je mobile home.

Zwembaden zijn erg mooi en worden goed onderhouden. Typisch Hollandse traditie van handdoekje leggen komt elke ochtend om 10.00 uur voor. Deze worden wisselend (ligt aan de badmeester) bij langdurig niet gebruik verwijderd.

Restaurant en snackbars zijn prima en hanteren normale campingprijzen (denk aan 1,80 voor 1 bolletje ijs).

Al met al zeker 5 sterren waard. Enig minpunt is oprecht de (te) zeer luide entertainment.

Zeer fijne camping voor oudere jeugd!

Kim
13-8-2018

Zeer fijne camping. Netjes onderhouden, ruime plekken. Wij hadden een mobilhome aan de rand van het plein waar het Aluna festival jaarlijks plaatsvindt. Zeer ruime plek met een gigantisch terras. Caravan netjes en schoon. 2e badkamer was erg prettig. Airco erg fijn, en onmisbaar in de hitte. Alle voorzieningen aanwezig op het park. Nette bediening. De avonden op de Plaza waren druk bezocht. Je moet iets langer wachten op je drankje. Zwembad was vrij koud, maar de temperaturen waren zo hoog dat dit wel lekker was om even af te koelen. Na een paar dagen was het water een stuk warmer door de aanhoudende hitte ( 35-38 graden). Voor de jeugd is er genoeg te doen. De oudere jeugd mag na de disco chillen op een terrein naast het park. Er is toezicht. Er werd ons zelfs gevraagd hoe laat onze kids naar huis moesten en werden netjes thuisgebracht. Omgeving erg mooi! Al met al een zeer fijne vakantie gehad

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2018

Mooie camping, goede animatie en heerlijk zwembad

Fam. de Jong
8-8-2018

Heerlijke camping. De accommodatie was in keurige staat. Netjes schoongemaakt en in ons geval voorzien van alle gemakken. We stonden op een erg rustige plek aan de rand van het bos; eigenlijk de hele dag beschut tegen de hete zon. 's Avonds was er wel geluid van de shows maar daar hadden we geen last van. Mooi ruim zwembad, goed overzicht door de badmeesters die streng optreden. De animatie was goed, leuke gevarieerde shows. De terrassen zaten steeds goed vol, het kon soms even wat langer duren voordat de drankjes werden geserveerd (volle dienbladen geen probleem). Voor de oudste kinderen waren er op maandag, woensdag en vrijdag discoavonden waar ze het erg naar hun zin hebben gehad. Leuke groepen met pubers die zich prima hebben gedragen. Deze camping is een absolute aanrader. In de omgeving zijn er diverse leuke plaatsen te bezoeken zoals zeker Aven d'Orgnac. Ook kanovaren op de Ardèche moet je gedaan hebben bij de Pont d'Arc.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2018

Nette camping

N
7-8-2018

Fijne camping, wel erg luidruchtig vooral in de middag en avonden. Vriendelijk personeel en super zwembad.

Gereisd Met vrienden in Sun Jul 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurTV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Overige servicesWasserette

• Autovrij parkJa

• TennisbaanAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Aluna Vacances (Glamping) in Ruoms / Sampzon (Ardèche), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Aluna Vacances (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.