Camping Aluna Vacances (Glamping)

7.5Goed

Frankrijk, Rhône - Alps, Ruoms / Sampzon (Ardèche)

7.5Goed

• 6.8Eetgelegenheden
  • 7Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Aluna Vacances (Glamping) voor je op een rij gezet:

Meer camping info

Camping Aluna Vacances zorgt voor een leuke vakantie voor kinderen van alle leeftijden. Voor de kleinere kinderen zijn er leuke en creatieve activiteiten, voor de tieners is er een disco. De shows zijn leuk voor het hele gezin. Het sanitair is goed verzorgd en het restaurant een gezellige plek. Ga zeker eens naar de markt in Ruoms.

391 reviews over Camping Aluna Vacances (Glamping)

• 6Marcel07-08-2020

Aardig, maar niet weer

Camping bevindt zich in een mooie omgeving. Genoeg te bekijken binnen 20 km. Stacaravan via Roan was op zich prima, behalve de zeer krappe douchecabine (echt nog nooit zoiets gezien)en het beroerde matras. Dit staat niet in verhouding tot de prijs die je betaalt. Airco was een uitkomst! Personeel op camping was erg vriendelijk. Het was niet druk waardoor er voldoende ruimte bij het zwembad was. Als het vol is wordt dat een ander verhaal. O ja, als je het fijn vindt om vanaf 19.30 tot 23.30 het geblèr van de ‘presentator’ en de animatie te beluisteren zit je goed op deze camping, erg irritant! WiFi bij het zwembad is goed, maar als je iets verderaf bent waardeloos. Instabiel, traag en dat terwijl je er apart voor moet betalen. Al met al een redelijke camping maar absoluut geen 5-sterren waard.

• 6Eetgelegenheden

• 8Kim31-07-2020

Mooie camping

Mooie camping, top mobile home via Roan, Hanneke en Ben vanuit Roan daar aanwezig staan altijd voor je klaar. Prachtig zwembad, jammer dat je daar niet mag eten en drinken, hoort toch een beetje bij het vakantie gevoel. Strakke zwemahorts verplicht. Animatie is er veel en dat is goed geregeld (wel veel in het Frans). In de omgeving genoeg te doen, maar door Corona hebben wij dit niet gedaan. Supermarkt en afhaal dichtbij. Afhaal op camping niet geweldig. Wij miste alleen zee of meer dichtbij. Er is een rivier maar dit is betaald dus 1 x gedaan. Qua Corona was alles goed te doen en t was niet druk.hygiene bij zwembad wc matig.. zo overal wel heel netjes. Mooie camping ik zou er vooral naartoe gaan met kinderen boven de 10 jaar. Ruoms is een leuke dorp waar je lekker kunt eten op verschillende plekken.

• 6Eetgelegenheden

• 7Familie Willems30-07-2020

Plus- en minpunten

Camping is wat ons betreft echt niet 5 sterren waardig. De omgeving is prachtig, als ook t zwembad. Alhoewel wij ons wel afvragen hoe het zal zijn bij volle bezetting van het park. De animatie is in het Fans, maar de Nederlandse pubers die daar zin in hebben treffen elkaar s avonds op her verlichte voetbalveld en vermaken zichzelf. Onze staanplaats op veld H was lekker groot met als nadeel wel het veel te harde geluid van de naastgelegen camping. Het sanitair is prima, maar niet bijzonder schoon en bijv ook niet eens een afvalbakje per toilet en wasruimte. Plus de Wifi verbinding is heel slecht en dan moet je er nog dik voof betalen ook. Het strandje boven Ruoms richting Chauzon (bij site de Gens) is betaald maar wel rustiger dan bij de Pont d'Arche en je kunt er van de rotsen in de rivier springen. Wij hebben een fijne vakantie gehad, maar we zouden deze camping niet per se aanbevelen. Leuker is het om direct aan de Ardeche te staan.

• 2019
    9Nicolien Eising20-08-2019

Mooie, complete camping met prachtige omgeving!

Prachtige camping vooral gericht op stacaravans. Weinig kampeerplekken. Wij hadden een prima plek vlakbij het zwembad en het 'centrum'. De stacaravan via touroperator was ook prima, inclusief loungebank wat wij echt een meerwaarde vonden. De camping biedt in principe alles, mooi zwembad, vriendelijke bediening, prima afhaalmenu en leuke animatie in de avond. Van de kinderanimatie hebben onze kinderen geen gebruik gemaakt, maar zag er ook goed uit. De omgeving is echt prachtig! Ruoms, Balazuc, Kanoen en de watervallen van Sadautet zijn echt een aanrader. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 7Erik14-08-2019

Leuke camping

Mooie camping met prachtig zwembad. Animatie ‘s avonds was wel leuk, verder beetje matig. Cocktails (met alcohol) niet te drinken, jammer, maar het restaurant is daarentegen prima. Supermarkt veel te klein voor deze camping, weinig variatie in brood. Maar iets verderop meerdere grote supermarkten, dus geen probleem. Veel mobile homes waardoor wij geen camping gevoel hadden, geen idee wie er naast ons stond. Verder een leuke week gehad.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Lisa08-08-2019

Hele mooie camping

Wij stonden op een staanplaats met een vouwwagen en verbleven hier 2 weken. De plaats zelf had veel steen waardoor je er met gewone haringen niet in kwam. Dus een aanrader is om rotsharingen te gebruiken i.p.v. gewone haringen. Verder geen last gehad van de harde ondergrond. De medewerkers zijn heel vriendelijk en kunnen goed Engels. Het animatieteam is een leuk team waarvan er 3 Nederlanders waren wat wel fijn is als je nog jonge kinderen hebt. De shows s’avonds zitten goed in elkaar en zijn zowel voor jong als oud. Supermooi en netjes zwembad, niks over te klagen. Het sanitair is erg netjes en wordt 5x per dag schoongemaakt. Supermarkt is op 5 min afstand (S’ochtends heel druk dus aanrader is om rond 15-16 uur te gaan)

• 8S03-08-2019

Aanrader!

Zeer nette camping, met goede animatie en vriendelijk personeel. Centraal gelegen in de Ardeche, dus leuke uitstapjes (kanoe, dorpjes, markten) allemaal binnen max. 30 min. te bereiken. Mooi, groot zwembad met speels binnenbad en voldoende ligbedden (ook in de schaduw). Goed campingrestaurant, afhaal en supermarkt voor brood (Super U op 5 min). Zeer netjes en schoon; restaurant, terras, bar alles schoon en de vriendelijkheid van al het personeel vonden wij opvallend positief. De Nederlanders van de animatie deden hun best om ook de NL overal bij te betrekken. Geen cash geld nodig, je betaalt met contactloos pin of met een bandje waarop je geld kunt zetten. Voor kinderen erg handig. Onze meiden van 12 en 16 hebben zich prima vermaakt. Mooie ligging van de stacaravans van touroperator aan de rand van de camping.

• 7Sabrina03-08-2019

Door omstandigheden nooit meer.

Op zich een hele mooie camping, mooie ligging en leuke animatie. Alles is goed onderhouden en schoon. Er is veel te doen op de camping en omgeving. Zeker voor tieners is dit een geweldige plek door de tiener hand-out en club voor alle leeftijden.

Tijdens onze vakantie is er een Nederlandse jongen van 12 knock out geslagen door een Franse man van 30+ omdat hij in het water sprong en een klein kind wat spetters op haar kreeg. Het antwoord van management was dat hij maar niet had moeten springen en de politie heeft de man gewoon laten lopen na aangifte. De jongen is zelfs voor behandeling naar het ziekenhuis gegaan. Erg teleurstellend en belachelijk hoe deze mensen voor hun ‘eigen’ volk opkomen. Door deze reden daarom ook, voor mij nooit meer.

• 5JS03-08-2019

Weinig sfeervol en zaken niet op orde

Slechte en dure Wi-Fi verbinding Droog vlees en pizza’s die grotendeels bestaan uit kaas mobile home niet schoon genoeg. Airco koelde maar op 1 temperatuur De douche pingelde van te koud naar te warm. De doucheslang zat los, parasolvoet was defect en buitentafel was wankel. Alles is vervangen (piepstrategie) Alleen hele kleine frisdrank- en wijnglazen, vieze oude pannen Verplichte polsbandjes en alleen cashless betalen. Oplaadautomaat werkte niet. Alleen opladen bij de receptie. Refund van je cashless tegoed is omslachtig (onderdeel verdienmodel?) Weggetjes op de camping zijn steil en hebben een slecht wegdek Huisdieren toegestaan… Animatie soms van een tenenkrommende kwaliteit, wat het dan ook nog wel weer leuk maakte ☺ Overall vonden wij de camping weinig sfeervol en rommelig overkomen (kwestie van smaak). Weinig planten en natuurlijke materialen, open sfeerloze ruimtes in bar gedeelte en op camping.

• 3Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8R Smulders02-08-2019

Leuke camping voor kinderen tot jaar of 14

Leuke middelgrote camping.

Kinderen vermaken zich prima hier in en rondom het zwembad, ook een mooi voetbal en basketbal veld zijn aanwezig en s'avonds verlicht.

Ontvangst uitermate vriendelijk!

Bij de receptie en bij de winkeltjes, bar en restaurant zijn alle medewerkers erg gericht op gastvrij heid en doen alle moeite voor je.

Zwembad ruim en voldoende ligbedjes.

Omgeving leent zich uitstekend voor leuke uitsapjes zoals kanoën, mooie oude dorpjes etc.

2 nadelen kunnen vinden:

1. het zeer verplichte 'ballenknijper' verplichting in het zwembad waar irritant goed op gelet word.
    1. De mobiele internetverbinding is hier ronduit slecht, plaatsen waar je wel bereik hebt en 10 cm verder heel je verbinding weg.. Je kan wifi 'kopen' maar ook dat is niet van wat je hier gewend bent ( of we zijn gewoonweg te verwend in Nederland) en ronduit duur ( circa 8 euro p.d)

Maar zeker voor kinderen die zwemdima's hebben een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

Camping Aluna Vacances (Glamping) info