Camping Les Platanes

8.7Fantastisch

Frankrijk, Rhône - Alps, Rosières (Ardeche)

8.7Fantastisch

• 8.7Staat v/h sanitair
  • 7.9Eetgelegenheden

Meer camping info

24 reviews over Camping Les Platanes

• 8Marcel09-08-2014

Rustige, eenvoudige camping

Relatief kleine camping, waar voornamelijk Fransen komen. Wij waren de enige Nederlanders. We werden allerhartelijkst ontvangen door Sebastien en kregen een welkomstdrankje aangeboden. Wij hadden een stacaravan gehuurd en deze was de beste die wij ooit hebben gehad: schoon, ruim, frisse en hippe inrichting, zeer goede bedden en airco. Wij betaalden voor twee weken € 1475,-. Naast het zwembad is er verder niets te doen om de camping. Vrijwel elke avond is er wel live-muziek wat tot na 0:00 uur soms door gaat. Het restaurant is erg eenvoudig qua kaart. Prijzen zijn schappelijk, pizza's heerlijk! Wil je de Ardèche verkennen en een goedekope, maar zeer goede caravan, dan is Les Platanes een goede keus! Vriendelijk personeel. Bij de rotonde richting de camping ligt een Intermarché met een zeer goedkope benzinepomp! Handig: je komt er altijd langs als je weggaat en weer teruggkomt. Kortom: relatief eenvoudig en rustige camping! Een absolute aanrader!

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 9Cottyn Hans13-08-2013

Mooie camping, prijs waardig

Wij waren hier met ons gezin met 3 kinderen (9,6,4) voor een week, en twas echt zalig. Wij hadden een mooie standplaats voor onze tent (ca210m²) en met voldoende schaduw. Bij aankomst waren we zeer goed en vriendelijk ontvangen op de receptie.De eetgelegenheid was prima, pizza's en andere kleine gerechten zoals slaatjes, entrecote, enz... . Om de 2 dagen was er een thema avond met een aangepast menu, bv mossel friet, balletjes met tomatensaus enz.... Het zwembad was groter dan ik dacht te zien hebben op de foto, het is ruim en nooit te druk, wat goed is voor de kleinsten. Enig minpunt is misschien het sanitair, geen wc bril en geen toiletpapier aanwezig en van mij mocht het ipv 3 keer per dag , wel 4 a 5 keer gereingd worden per dag, maar moesten de kampeerders er ook een beetje meer zorg voor dragen zou het al beter zijn. Het is vooral een Frans - Belgische camping.

• 7Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

• 9Paul26-05-2013

Heerlijke camping

In de zomer van 2012 was ik hier (weduwnaar) met mijn 3 kinderen van 13, 11 en 7. Ik had pas kort van tevoren geboekt, maar we hadden een prachtig plekje aan de rand met zicht op het het riviertje La Baume dat op ca 20 meter lag en waarin de kinderen soms een duik maakten of gingen vissen met hun schepnetje. Het (Franse) personeel was beleefd en vriendelijk, zodat we ons zeer welkom voelden. Er waren voornamelijk Fransen en Belgen op de camping en we zijn maar één Nederlands stel tegengekomen. Als ik en nadeel moet bedenken dan is het dat BBQ op vuur niet mag. Voor de rest zou ik er zo weer naartoe gaan ware het niet dat ik liever niet twee keer naar een zelfde camping ga;).

• 8Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

• 9kramer20-09-2012

Ultiem: rust, ruimte en rust

In het voor- en naseizoen komen wij hier meestal met onze camper. Het zicht vanuit de ruime staanplaatsen is bijna overal geweldig. De schoonheid van de omgeving is betoverend. De camping ligt prachtig gelegen tussen de robuuste kliffen langs het riviertje 'Ardeche' nabij Rosieres en supermarkten zoals 'Intermarche' en 'Lidl' zijn goed te bereiken (4km). In het voorjaar kan dit riviertje echter ontaarden in een woeste rivier. s' Nachts zijn er vaak bosuilen te horen. Overdag zie je misschien adelaars, spechten, vossen, egels, eekhoorns, slangen en talloze insecten. De camping wordt steeds meer gemoderniseerd, maar heeft -wat ons betreft- nog steeds het karakter van een camping met 'de Franse slag' . Als je dus houdt van de natuur en rust en ruimte zoekt, dan kun je het beste in het voor- of naseizoen een bezoek brengen aan deze prachtige camping (waar men je naam kent). Minne en Anneke (monsieul Kramer)

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2012

• 8Fam Peka29-08-2009

Wij komen hier zeker nog eens terug

Zeer prettige camping, zowel voor oudere als voor de jongeren. Mooi en SCHOON toiletgebouw en zwembad

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2009

1 tip over Camping Les Platanes

• Paul, 26-05-2013 Rapporteren

Zorg voor correcte zwembroeken (geen boxers) als je in het zwembad wilt zwemmen. Breng daarnaast beslist een keer een bezoek aan Balazuc (20 minuten rijden geloof ik).

0 vragen over Camping Les Platanes

Camping Les Platanes info