Camping Le Couriou

Camping Le Couriou
7,9

11 tips over Camping Le Couriou

j.housheer, 19-8-2016

Wil je gaan kanoën (beslist een aanrader, reserveren maandagavond op de camping bij Arco Adventure) neem dus waterschoentjes of gympen mee.

-Onze nike's, asics zagen er na het kanoën en waterbezoeken top uit!

-boek je tocht een of twee dagen na regen dan is het alleen maar kanoën!

Steye, 3-8-2016
@Mark, bedankt voor tip over Aubergerie, we hebben er heerlijk gegeten, wel reserveren van tevoren. Nog een culinaire tip: in Luc de Diois tegenover het postkantoor zit Relais du Clapse: vooral bezocht door locals die vanaf half negen aanschuiven. Buiten op terras (helaas wel plastic stoelen) wordt door kokkin met eigen kruidentuintje heerlijk eten geserveerd. Zelfs de kip voor ons zoontje was heerlijk aangemaakt. Ook hier wel even reserveren van tevoren, is alleen op maandag gesloten
Mark, 25-6-2016

Voor fatsoenlijke supermarkten rijd je even naar het leuke (hippie) plaatsje Die. Daar zijn een SuperU, Intermarche en een Lidl

Gratis Wifi bij alle Tourist Information locaties in de omgeving

En ga vooral naar Le Vallon de Combeau (voorbij Châtillon-en-Diois) voor prachtige wandelingen in de bergen. Rijd tot je niet verder kan en loop de (witte) grindweg op tot het einde en dan verder. Echt prachtig!

Mark, 25-6-2016

Op culinair gebied hebben wij helaas niet heel veel bijzondere adressen kunnen vinden, maar DEZE willen we je toch zeker niet onthouden....

Aubergerie in Barnave (3km van de camping) http://www.laubergerie.com/

Authentiek restaurantje met een prima kaart en lekker eten. Let op: in het voorseizoen alleen in de weekenden (vr-zo) open.

Daarnaast voor de ijsliefhebbers een MUST-GO:

Glaces du Diouis (7,5km van de camping richting Die aan de linkerzijde)http://glacesdudiois.wix.com/glaces-du-diois

Nijpels, 17-8-2014
Het stadje Crest, de Col de Rousset, Le Clapse, de ijsboerderij, zwemmen in de Drome bij de Pont de Quart zijn de moeite waard. Daarnaast scahf een paar flessen Clairette de Die aan, een plaatselijke mousserende iets zoete maar lekkere witte wijn! Verder vind je in Die een Lidl, Intermarché,een Office de Tourisme die goede informatie geeft en goede Wifi heeft.
lukasensusanne, 3-8-2014

De Drome is op loopafstand

Bezichtigen waard: Die, Pontaix, Saillans, Valence ,Chatillon du Dios, Crest.

Col de Rousset en Gorges de Gats zijn ook aanraders

In Die op rue de Nouvelle zit een Nederlandse friettent, erg gezellig, je kan er patat en frikandellen bijv. krijgen

Ook leuk om de Cave van Jaillance te bezoeken met een Nederlandse gids, deze is in die gevestigd, tegenover de Intermache

Angela, 31-7-2014

Als je een mobilhome hebt geboekt, hou er dan rekening mee dat de matrassen kei hard zijn. Misschien iets meenemen om zachter te slapen.

Een wandeltocht die je kan boeken via de camping door de bergen, de waterval, klimpark en canoen. Erg leuk!.

familie van kampen, 30-7-2014
Gorges de ombleze, en dan erheen via de binnendoor weg.
Helma, 1-7-2014
Koelkast huur is mogelijk. Veel activiteiten in de nabije omgeving en in het hoogseizoen op de camping. Prachtige uitzichten.
miranda61, 27-6-2013
De rode wijn die we dronken op de camping was van Domaine de Maupas (Gamay). We vonden de wijn zo lekker dat we bij deze wijnboer wijn hebben gekocht. Ook kochten we daar Clairette de Die (witte wijn met bubbels). De wijnboer is gevestigd aan de weg richting Chatillon en Diois.