Camping Le Couriou

Camping Le Couriou
7,6

138 reviews over Camping Le Couriou in het Nederlands

Van half tot eind augustus 2017 een tent gehuurd. Wij hadden een tent helemaal onderaan de camping, nr. 4. Het was een heel rustig plekje en heel schaduwrijk. Dat was wel jammer. Hadden liever wat meer warmte gehad bij de tent. Tent is niets mis mee, alles erop en eraan. Alleen s' avonds wanneer het donker werd daalden alle krekels neer vanuit de bomen op ons platje voor de tent. Niet overdreven, er liepen en sprongen honderden van deze beesten tegen je benen en voeten. Echt te ranzig. Vliegen en wespen waren er trouwens ook in overvloed. Het zwembad was wel oké, wel een nadeel dat de glijbanen pas om 14.00 uur open gingen. Er liep een badmeester rond die jou verbood in shorts te zwemmen en op slippers te lopen, terwijl hij dat zelf wel deed, erg vreemd. De hygiëne en veiligheid in het zwembad was ver beneden pijl, pleisters die er vanaf het begin af aan op de grond liggen, betonranden die los liggen, voetenbad zonder water en natuurlijk de strakke zwembroek. Verder prima vakantie gehad.

Mooie camping en prachtige omgeving

Fam. gereisd in augustus 2017, 31-8-2017

In augustus 2 weken naar deze camping geweest. Een erg leuke mooie camping in een werkelijk prachtige omgeving! Camping ligt tussen de bergen en het uitzicht bij het zwembad is super. We hadden een tent gehuurd via touroperator en die is ons goed bevallen. De tenten staan verspreidt over de camping. Wij hadden het geluk een erg mooie plek te hebben, sommige plekken vonden we wat minder, maar smaken verschillen natuurlijk. Zwembad een dikke prima, onze kids van 7, 9 en 11 hebben zich daar erg goed vermaakt. De rest vd camping beviel ons ook erg goed. Bij de Lidl in Die kon je prima boodschappen doen, wel stukje rijden, maar ach, het uitzicht maakt alles goed. Sanitair ook schoon, lekker warm water bij het douchen en afwassen. Toiletten werden 2x per dag schoon gemaakt en het is ook aan de campinggast zelf om de boel schoon achter te laten na een bezoek. De omgeving is werkelijk schitterend! Overal waar je kijkt bergen, erg gaaf! De negatieve reacties op deze camping vinden wij onterecht, verdienen ze niet vinden wij. Een prima camping op een schitterende locatie!

Leuke camping op een prachtige plek

Richard, 29-8-2017

Camping is leuk. Onze meiden van 7 en 8 hadden veel vriendjes waar ze mee konden spelen.

De omgeving is mooi en konden we heerlijk verkennen. Met name de bergen en de rivier zijn leuk om te bezoeken.

Het is een camping met potentieel. Het eten, sanitair, toezicht zijn voor verbetering vatbaar.

Al met al hebben we een leuke vakantie gehad!

Prima camping, prachtige omgeving

Manon, 20-8-2017

Camping is een terrassencamping, er zijn geen veldjes met accomodaties of staplekken in een rondje maar je staat op een rijtje langs het slingerende weggetje dat langs alle voorzieningen geleid is. Sanitair was schoon en toereikend. Wij hadden een huurtent aan de voorzijde van de camping wat ons een fantastisch uitzicht op de omgeving gaf. S nachts reed er een bewaker in de rondte die de hangjeugd netjes in toom hield. Jammer was dat hij zn golfkarretje naast onze tent keerde daar werd ik weleens wakker van. Het zwembad was druk maar heerlijk en vaak nog wel een plekje te vinden. Voor elke leeftijd geschikt! De beheerder van de huurtenten was vriendelijk en behulpzaam en zuinig op zijn tenten, hij was dus wel strict in de regels die gelden voor het verhuur en oplevering maar dat zorgde er wel voor dat onze tent richting het einde van het seizoen er nog prima uitzag! Bakkertje op de camping was duur maar goed, restaurant was prima en supermarktje klein maar toereikend. Je kunt trouwens voor bakker en kleine boodschapjes ook in Recoubeau terecht. De omgeving is trouwens prachtig: de Drôme is ruig qua bergen afgewisseld met lavendel, zonnebloemenvelden en wijngaarden. Heerlijke vakantie gehad!

Het enige minpunt van ons bezoek aan uw camping was de is

Peter APPELDOORN, 17-8-2017

Het enige minpunt van ons bezoek aan uw camping was de stacaravan (108). Deze is sterk gedateerd en erg klein, een klein keukentje waarin het onmogelijk is om voor 4 personen te koken. Hier vind ik de prijs - kwaliteit verhouding zoek. Het bedlinnen voldoet niet, het gaat de hele tijd los en is synthetisch en daardoor erg warm en broeierig.

Voor de rest zijn we overal erg tevreden over!!!

Mooie camping

Essepes, 13-8-2017

Ook wij gingen met een naar gevoel naar de camping na alle berichten te hebben gelezen. Maar gelukkig viel het 100 procent mee. Zwembad was super. Jammer dat de glijbaan pas om 2 uur open ging. Restaurant was super en lief personeel die ook goed Engels spraken.. Bij de receptie zat zelfs een jongen uit België en sprak daardoor ook Nederlands. Super! De animatie vond ik wel echt een aanfluiting. Als er iets was georganiseerd was het niet echt goed bedacht en uitgevoerd en je zou in dat gebied zoveel leuke activiteiten kunnen regelen voor de kinderen maar werd niks mee gedaan. Vind wel dat er weinig personeel rond liep. Achter de bar en bij het pizza bakken en bij het zwembad stonden ze altijd alleen ,wat eigenlijk niet te doen was voor ze. Jammer want daar zouden ze zoveel meer uit kunnen halen .

Sanitair is verouderd maar wel schoon. De plekken waren super mooi en genieten van de mooie uitzichten. We hebben ons prima vermaakt.

Prima camping

Linda Amtink, 7-8-2017

Ligging camping mooi. Zwembad mooi, wel wat verouderd. Glijbanen van 14.00 - 19.00 uur open (dan badmeester aanwezig). Mooi verbouwd restaurant met fraai uitzicht, eten voor ons prima. Camping snachts niet afgesloten met poort/slagboom. Reservering via centrale fout gegaan bij hun, goed alternatief aangeboden gekregen. Sanitair prima. Babybadje aanwezig (erg handig), voor peuters geen apart sanitair. Overall prima camping. Nieuwe eigenaar heeft al veel gewijzigd.

Prima camping

GanW, 6-8-2017

Een mooie gemoedelijke camping in een prachtig gebied. Overdag genoeg plek bij het leuke zwembad waar onze kinderen (6 en 10 jaar) zich uitstekend hebben vermaakt. Wij hadden een keurige stacaravan die op een mooie locatie stond. Als je van een relaxt sfeertje houdt dan moet je hier zijn.

Vermaak georganisteerd vanuit de camping is er niet of nauwelijks en 'de badmeester' maakt er ook bepaald geen feestje van. Zoiets kan ook irritant zijn, maar toch kunnen ze er op dat vlak meer van maken.

In de avond was er af en toe een bandje en kon het gezellig rumoerig zijn door jongeren die bij het voetbalveldje aan het spelen waren.

De campingwinkel stelt niets voor. Voor boodschappen moet je naar Die (10 minuten rijden). Eten bij restaurant is goed, maar de NL snacks hebben ze niet. Personeel spreekt alleen Frans. In de omgeving (straal van 50km) is echt veel te doen! Kanoën, rodelen, bezoek aan prachtige waterval. Prima tijd gehad! Deze camping verdient niet al die negativiteit.

Gezellige niet te grote camping

Elfira, 3-8-2017

Ook wij we waren een beetje argwanend n.a.v. de negatieve recensies. Maar dit is volgens onze ervaringen onterecht! Stacaravan was niet de nieuwste maar heel schoon met alles wat je nodig hebt en een fijn terras met mooi afdak. Vriendelijk ontvangst in het Nederlands, erg mooi uitzicht vanuit het geweldiige zwembad (ook voor onze zoon van 16) en een lekker gegeten in het restaurant met ook hier een geweldig uitzicht. Sanitair was ook netjes en schoon er werd regelmatig schoon gemaakt. De omgeving is prachtig. Het enige wat leuk zou zijn geweest is als het bij een gezellig dorpje had gelegen met wat leuke terrasjes ..de auto of fiets heb je hier wel nodig.

Super!!

Hamer, 30-7-2017

Wij hebben twee weken een tent van touroperator gehuurd. Vlak voor vertrek zagen we de schrikbarende reacties hier op zoover. We gingen dus met gemengde gevoelens richting de camping. Eenmaal aangekomen.... Wauw! We vielen van de ene verbazing in de andere. Prachtige camping, prachtig zwembad, sanitair hele dikke vette prima, een rust van heb ik jou daar, en ruime plekken... Geen idee waar iedereen het over heeft. Niet terecht als je het ons vraagt. Het restaurant en het personeel daar vonden wij ook wat minder. Eten op zich prima, maar het personeel niet zo vriendelijk en omdat ze je niet begrijpen (praten ook geen engels) geen zin om je te helpen. Die indruk hadden wij... De tent van touroperator beviel echt super. Alles aanwezig en altijd was Thijs daar om te helpen wanneer nodig, vriendelijk als altijd. Verse broodjes, de franse zon. Heerlijk! We hebben echt enorm genoten. Voor herhaling vatbaar! :)

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Couriou in Recoubeau-Jansac, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Couriou zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Couriou scoort een 7.6 uit 10 op basis van 310 reviews.