Géén boekingskosten

• 7.8Eetgelegenheden

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Terrassencamping Camping Le Couriou (Recoubeau-Jansac) is een kleinschalige camping met Nederlandse eigenaren. Toch vind je hier een zwembad met glijbanen, voetbalkooi en een terras met uitzicht. Verwacht hier geen modern sanitair. Je verblijft hier tussen de bergen en bij de rivier. Trek eropuit in de omgeving wanneer je houdt van natuur.

595 Reviews over Le Couriou

• 9Dragt16-09-2022

Heerlijke camping.

We hebben een heerlijke tijd gehad op deze camping. De Nederlandse beheerders doen er alles aan om het je naar de zin te maken. Ja, de camping heeft wat achterstallig onderhoud maar dat weegt niet op tegen de voordelen., er word wel steeds geprobeerd wat op te knappen en dit najaar word het zwembad opgeknapt. Het is een super fijn zwembad met uitzicht op de bergen.Wij waren er in september en was het rustig op de camping. We hebben lekker gegeten in het restaurant. Schoon sanitair.Mooie omgeving. Je kunt ook fijn wandelen met de honden buiten de camping via de achteruitgang. Echt een aanrader.

• 9Janse04-09-2022

Heerlijke gemoedelijke sfeer en zeer gastvrij

Heerlijke gemoedelijke camping met zeer gastvrije en behulpzame beheerders. Mooie ruime plaatsen en schoon sanitair . De voorganger maakt het vies maar er werd zeker 3 keer per dag schoongemaakt. Heerlijke zwembaden . En een goed restaurant (wel van te voren reserveren) er komen nu hier voor de 2e keer maar zeker niet voor de laatste keer !! Omgeving is heel mooi berg rijke omgeving met hele mooie uitzichten . Een echte Franse 4 sterren camping met een Nederlandse tint !!

• 9Eetgelegenheden
  • 8Spijkers01-09-2022

Fijne en leuke camping voor gezinnen!

We verbleven in een mobile home premium voor 4 personen met airco. Ideaal bij warme dagen. Het huisje was van de noodzakelijke gemakken voorzien.

De medewerkers zijn erg vriendelijk en behulpzaam en zorgen voor een goed verblijf. Ze helpen je ook bij boekingen voor uitjes als je de Franse taal niet machtig bent en hebben ook leuke tips.

De ligging van de camping is goed voor uitjes en boodschappen. Je hebt wel de auto nodig, maar de uitvalswegen zijn prima!

Kinderen (ook tieners) kunnen zich goed vermalen bij het centraal gelegen multisportveldje en het grote zwembad met glijbanen. De camping is een echte aanrader voor gezinnen met kinderen!

Een klein puntje van kritiek is het matras van het 2-persoonsbed en de hoofdkussentjes, maar het is maar net wat je van thuis gewend bent ;-). Het zwembad kan wel een poetsbeurt gebruiken.

Eten en drinken bij de camping is goed. De pizza's zijn superlekker! Prachtig uitzicht vanaf het terras!

• 6Cor Wagenaar20-08-2022

Gemoedelijke camping

Net terug van 2 weken op deze camping. Een geweldige sfeer op deze mooie terrassen camping. Mooie ruime plaatsen met schaduw. Om dingen te bezoeken zit je altijd wel minimaal 3 kwartier in de auto. Verse broodjes worden afgebakken op de camping. De animatie is 1 activiteit per dag iedere week hetzelfde. De camping heeft behoorlijk wat achterstallig onderhoud. De wegen op de camping zitten vol kuilen en gaten. Bij het zwembad veel kapotte tegels en stukken beton weg. Op een dag was het zwembad water groen.... was snel opgelost. Het sanitair is echt armoedig en wordt mondjes maat schoon gemaakt. Met een doekje nooit met een hoge druk reiniger. Vaak geen toiletpapier. De sfeer was echt goed en onze jongens van 11, 13 en 14 jaar hadden veel contact met andere kinderen. Na 23 uur is het rustig op de camping

• 4Staat v/h sanitair
  • 9Teddy20-08-2022

Heerlijke camping!

Erg leuke camping, niet te groot, gezellige sfeer, leuk zwembad. Vriendelijk, nederlands sprekend personeel. Geen lawaai in de avond/nacht. Veel kinderen in alle leeftijden. Mijn tieners hadden binnen no-time vrienden. Lekker eten op de camping met mooi uitzicht. Plekken verschillen in grootte en (zon)ligging. Wifi sterkte verschilt ook per plek. Wij hadden een heerlijke stacaravan aan de rand van de camping.

• 9Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden
  • 4AnnemiekH14-08-2022

Complete teleurstelling

Ik heb deze camping voor 2 weken gereserveerd en betaald maar we zijn maar een nacht gebleven. Ik vond de gereserveerde plek alles behalve, zoals vooraf besproken, rustig, en ligging echt afgrijselijk. Weinig privacy, armoedig sanitair en wegdek, door terrassen galmde alle camping geluiden en “natuurlijk” durf ik deze camping ook niet te noemen, meer gedateerd en “elk oppervlakte is optimaal benut”. Receptie is wel zeer vriendelijk. Als je op zoek bent naar een redelijk luxe camping met ruime natuurlijke plekken en rust & privacy zou ik deze camping niet aanbevelen.

• 3Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden
  • 9Dees13-08-2022

Fijne vakantie op een prachtige plek

Ruime plaats voor ons met caravan+bijzettent. Auto paste ruim op de plaats. Medewerkers waren allemaal behulpzaam en probeerden zo goed mogelijk te helpen. Sanitair was schoon, water van de douches altijd warm. Afwaswater was ook altijd warm, had iets minder warm gemogen; was niet in te stellen en ik brandde er bijna mijn handen aan. De weg op de camping is hobbelig, maar niet storend daar je maar met 5 km/uur mag rijden. Het zwembad was netjes. Daar was niet altijd toezicht, maar misten we niet omdat we toch zelf de kinderen in de gaten moeten houden. Als tip zou een toilet binnen het zwembadgedeelte fijn zijn. Ook al staat het sanitairgebouw niet ver van het zwembad, het voelt toch een beetje vervelend om met je bikini over het campinggebied te lopen. Lekkere broodjes/croissant dagelijks vers af te halen, waren nog warm! Restaurant serveert eenvoudig, maar lekker eten tegen een vriendelijke prijs. Goede uitvalsbasis activiteiten.

• 9Simone11-08-2022

Heerlijke vakantie

Na 4 jaar weer terug op Le Couriou, altijd spannend of een camping na zoveel jaar nog net zo leuk is. Maar het heeft zijn verwachtingen meer dan waargemaakt. Wat was het weer heerlijk relaxt en de sfeer op de camping is echt fantastisch. Het sanitair kan wel een upgrade gebruiken en mag ook wel iets vaker schoongemaakt worden. Daarnaast begint het zwembad ook wat gebreken te vertonen evenals de weg van de camping. Echter weegt dit niet op tegen de ontspannen sfeer en de gezelligheid!

• 10Eetgelegenheden
  • 7Janine08-08-2022

Mooie ligging, veel te doen in de omgeving

De camping is zeer mooi gelegen, met prachtig uitzicht over de bergen. Er zijn veel leuke uitstapjes te maken in de omgeving en het plaatsje Die, wat vlakbij ligt is erg mooi! Het zwembad is uitgebreid en ruim, leuke glijbanen. De staat van het sanitair is echter slecht, alsof we terug gingen in de tijd. Toiletten zonder bril, alles buiten zonder muur eromheen, koude douches. Voor ons was de camping net iets te onrustig, met name in de avonduren. Maar dat is een kwestie van smaak.

• 5Staat v/h sanitair
  • 7Arjan07-08-2022

Mooie camping voor gezinnen met kleine kinderen

In Januari gebeld met de camping of er ook oudere jongeren (+16) komen op de camping! Toen waren er al diverse boekingen! Waar ze zijn begin augustus is de vraag! Niet rondom het zwembad en de voetbalkooi! Jammer! Verder zeer mooie camping! Voor de dorpjes, wandelingen in de bergen, badderen in de Drome moet je wel altijd met de auto erop uit! Camping ligt wat dat betreft enigszins afgelegen! Wij staan met onze caravan op een plek dicht bij de receptie en restaurant! Het verbaasde ons dat op zaterdag en ook zondag de bar om 22.00 uur gewoon dicht is! In de omgeving van de receptie is er om 22.30 al een serene rust! Dit zijn we niet echt gewend tijdens de “grote” vakantie! Sanitair is dan misschien verouderd maar wel schoon en goed te doen! Er is altijd warm water onder de douche! Overdag wel veel lawaai van kleine kinderen! Zijn we wrs al ontgroeid! Wij zijn immers met een puber op pad! Kortom; mooie schone camping maar niet voor 16+

Camping Le Couriou info

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkNiet beschikbaar