Camping L'International

Met jonge kinderen

Een slapeloze drama.

Jo
17-8-2018

Ik herken mijn ervaring met deze camping absoluut niet met de reviews van 2017. We dachten bij aankomst dat we op de verkeerde camping waren.

De camping ligt dicht bij een drukke doorgaande weg en dit hoor je goed als je in je tent ligt te slapen. Er waren geen snacks te koop en voor drank en ijs was er vaak niemand aanwezig bij de receptie. Ook voor je brood 's morgens moest ik vaak meerdere keren naar de receptie lopen. Je kan vanaf de camping in de rivier komen, maar je kan niet gezellig aan de rivier liggen/zitten. 's Nachts was er geen licht in het toiletgebouw. Aan feestende jeugd, een huis 40m van de camping vandaan, werd niets ondernomen door de campingeigenaar. Hij lijkt heel vriendelijk totdat er iets gebeurt wat hem niet zint en dan komt zijn ware aard naar boven. Wij zijn na 6 nachten slecht slapen vertrokken en de Nederlanders die daar stonden waren allen zeker niet van plan om naar deze camping terug te keren.

fantastiche vakantie plaats!!

gilberte
29-6-2017

Camping international is een zalige camping. Het was er heerlijk vertoeven. De eigenaars zijn heel sympathieke mensen die ook veel tips geven. De mobilhome was in prima staat. Prachtig gelegen aan de ardeche. Wij komen zeker nog terug. Koppel uit Westerlo

Ideaal voor een gezin met (kleine) kinderen.

Anne en Koen
21-9-2016

3 weken gekampeerd in juli/aug met 2 kindjes van 3 en 5. Een fijne kleinschalige en overzichtelijke camping. Perfect zwembad voor jong en oud. Voldoende lig en zit mogelijkheden bij het zwembad, schoon en regelmatig controle van Edwin (eigenaar). Camping ligt aan de rivier waar je heerlijk kunt vissen, zwemmen, kanovaren (en kijken naar kanovaarders), dobberen en met het vlot kunt spelen. Binnen 900 meter meerdere plekken langs de rivier waar je zo heen loopt en lekker kunt zitten, zwemmen, dammetjes bouwen ed. Isla Coule Douce is ook erg leuk. Super mooi gelegen in de bocht van de rotsen, groot strand, veel te zien, zwembaden, speelattributen en een terras waar je heerlijk kunt eten. Veel mooie pittoreske plaatsjes (op 2 km (mooi nieuw aangelegd fietspad daar naartoe) Ruoms waar je o.a. lekker kunt eten) in de nabije omgeving om te bekijken en dichtbij Valon Pont D'Arc. Edwin is een hele prettige man, onze kinderen waren gek van hem (en andersom). Het toiletgebouw is echt nog een wat ouder Frans gebouw, maar altijd schoon en heel rustig (2 normale toiletten) en warme douches.

Echt een aanrader, wij hebben enorm genoten en komen graag weer in de toekomst. Edwin heeft ook erg leuke tips in de omgeving om te bekijken en op een dag te combineren. Hij stippelt graag een route voor zijn gasten uit.

edwin , de campingeigenaar, eigenaar-uitbater, 24-11-2016

erg bedankt ,anne en koen voor jullie oprechtheid , jullie vriendelijkheid en gezelligheid , jullie waren heel aangename gasten ,en wij hopen jullie dan ook op een zekere dag terug te mogen begroeten.

Wat die twee rakkertjes betreft , ja ik vind hen inderdaad twee heel leuke kinderen , ik heb vaak gelachen met hun gekke toeren en hun uitleg over bepaalde situaties , echt grappig , ja ik ben ook maar een gevoelige grootvader,en er is niets leuker dan spontane en enthoesiaste kinderen

Als van rust maar toch ook van gezelligheid houdt is dit een zeer leuke camping.

Eigenaar Edwin (spreekt zowel Frans als Nederlands) zorgt voor een fantastische sfeer, voor zowel jong als oud. Hij organiseert veel (vooral voor gezinnen), is altijd in voor een gezellig praatje en als er iets geregeld moet worden schiet hij direct te hulp. Zwembad prima voor het aantal campinggasten en op loopafstand van een heerlijk strandje waar overigens ook een zwembad met groot terras is. Wij hebben hier 5 dagen gestaan en hebben ons prima vermaakt!

edwin , campingeigenaar, eigenaar-uitbater, 24-11-2016
bedant voor jullie reaktie , voor ons een fijn gevoel dat jullie het naar de zin hebben gehad , is voor ons heel belangrijk , omdat wij heel goed beseffen dat een geslaagde vakantie heel belangrijk is , als je daarna weer een jaar aan de slag moet , hopelijk mogen wij jullie nog eens welkom heten in de toekomst

Gezellige sfeer

Fam. Kok
30-8-2015

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad op deze kleine camping bij Edwin en Yolanthe. De camping zelf is netjes en goed onderhouden. Het sanitair is in z'n geheel aan vervanging toe. Wat volgens mij ook op de planning staat. Overdag genoeg te beleven. Kano tocht, onder begeleiding van Edwin. Berg wandeling onder begeleiding van Edwin is prachtig. Verder is het strandje Isla Cool douce een heerlijke plek om te liggen en van de rotsen te springen. Of lekker op het terras zitten genieten. 's Avonds een BBQ avond of een muziek avond, gewoon gezellig. Het mooiste was dat echt alle kinderen van de camping samen speelden, niemand uitgezonderd. Wij zagen onze zoon en dochter 's avonds laat weer terug komen met een lacht op het gezicht. Kortom: Geweldige sfeer op deze camping.

edwin , de campingeigenaar, eigenaar-uitbater, 24-11-2016
bedankt voor de positieve reaktie , en fijn dat jullie een fijne vakantie hadden bij ons , dat is voor ons het voornaamste. Het sanitair gebouw is inderdaad een beetje verouderd , maar drie keer daags gepoetst , en 1ruime douche en 1 toilet beschikbaar per 2 gezinnen , hetgeen een ongelooflijke luxe is voor een camping,altijd een douche of toilet beschikbaar , lekker schoon en fris,maar wij gaan eraan werken om te vernieuwen en te verbeteren

leuke gezellige kleine camping

samdaan
11-8-2015

We zijn 2 weken op de camping geweest; gezellig , kleinschalig. aanvankelijk merendeel nederlands, later omgedraaid. Goed naar de zin gehad; Edwin & Jolande zijn super !!! Hebben het zelf erg druk met de diverse activiteiten op en rondom de camping....minpunt : het sanitair moet beter...

Verder prima tijd beleefd! Mooie uitvalsbasis om actief en cultuur met elkaar te combineren

edwin en Yolande, eigenaar-uitbater, 24-11-2016

bedankt voor jullie verblijf bij ons , en bedankt voor jullie opmerkingen

wij nemen nota om het sanitair te moderniseren , en wij zijn vooral blij dat jullie een fijne vakantie hadden , bedankt ook voor de personnlijke complimenten

Heerlijke ontspannende vakantie!

Laurina
29-9-2014

Het was een zeer aangename vakantie, wij waren hier in september waardoor het wat rustiger was op de camping maar dat konden we wel appreciëren.

Wij logeerde in een bungalow, deze zijn inderdaad iets verouderd maar nog steeds heel degelijk en meer dan genoeg comfort. We hebben ook gebruik gemaakt van de douches in het sanitaire blok, deze waren steeds zeer proper. De uitbaters zijn ook zeer vriendelijk en ze stonden altijd klaar voor jou als je vragen had.

De camping ligt wel naast een drukkere weg maar omdat wij buiten het hoogseizoen er verbleven, viel dat goed mee en hadden we er eigenlijk geen last van. Het zwembad was ook zeer leuk, als je vroeg of ze de jacuzzi wilden aanzetten deden ze dat ook met plezier. We hebben ook een kanotocht gedaan en dat is zeker een aanrader vooral als je van Lanas vertrekt ( 11km) daar heb je glijbanen, veel stroomversnellingen. Je kan ook altijd vragen stellen over leuke uitstapjes.

We komen zeker terug volgend jaar maar dan is in het hoogseizoen!

edwin en Yolande campinguitbaters, eigenaar-uitbater, 26-11-2016
dez bungalows zijn inderdaad ouder , maar ook goedkoper , zelfs voor 5 personen ,goedkoper om te huren dan een mobile-home 4 personen . Anderzijds , is alles ruimer in de bugalows , de badkamer en wc zijn groter , de leefruimte is groter en de slaapkamers zijn groter , en de bedden breder ,90 cm Maar zij zijn eenvoudiger , er is geen zithoek , maar zij zijn heel goed geisoleerd en lekker fris binnen in de warme zomermaanden , en zij hebben een klein overdekt terrasje , voor gezinnen met 2 of 3 kinderen en eventueel een hond , ideaal , en ruim confortabel genoeg de weg waarvan je spreekt ligt op ruim honderd meter , en is s' nachts heel rustig , dus dit kan zeker geen probleem geven , wij hebben zelf in elk van onze logementen minstens één nacht geslapen om de voor-en nadelen te kennen , en je hoort in de bungalow niets , zelfs niet overdag , maar bedankt voor de opmerkingen

Ook de tweede keer weer leuk

Simone
15-8-2014

De kinderen wilden heel graag terug naar deze camping dus de keus was snel gemaakt. Ook nu weer een heerlijke vakantie gehad in een mobilhome. De camping is klein dus ook overzichtelijk voor de kids.

'S avonds heerlijk rustig. Het hoge zoover-cijfer komt niet door de luxe, want er is wel wat achterstallig onderhoud, maar het is wel schoon en netjes. Het cijfer komt door de sfeer die eigenaren Edwin en Yolande creeeren met hun gastvrijheid en persoonlijke aandacht voor iedereen. 's Avonds loopt Edwin ook altijd nog een rondje over de camping, als mensen na 22u nog lawaai maken worden ze daar zeker op aangesproken. Een paar keer per week worden er leuke avondjes georganiseerd, disco, bingo, BBQ en dat soort dingen. 1x per week komt de pizza-kar op de camping waar ter plekke verse pizza's worden gemaakt, superlekker en supermakkelijk! Camping ligt aan de Ardeche met een leuk vlot eroverheen, kunnen kids zich lang mee vermaken. Een kanotocht met Edwin moet je ook gedaan hebben!

edwin en yolande, eigenaar-uitbater, 26-11-2016
bedankt voor de reactie , en voor ons een heel fijn gevoel om te weten dat jullie elke keer weer een superfijne vakantie hebben , zowel jullie als de kids en inderdaad er zijn nog dingen te verbeteren , maar geen enkele camping is volmaakt , wij doen ons best , om elk jaar te investeren , te vernieuwen en te moderniseren en ook te repareren en soms is er wel iets wat niet inorde is , je hebt er ook geen idee van wat er allemaal stuk gaat en pijtig genoeg vernield wordt en soms is het moeilijk om alles bij te houden , vooral in het hoogseizoen , maar wij doen ons best , beloofd om ook volgend jaar weer te verbeteren

Heerlijke kleinschalige camping

robenhellavanlith
18-9-2013

Deze camping met zijn ontzettend aardige campingeigenaren zou ik willen aanraden aan gezinnen met kinderen tot 12 jaar. Wat een gemoedelijke sfeer. Het enige wat wij misten was een voetbalveldje. Voor onze oudste (14) was het nabij gelegen strand van la isla cool douce de beste plek. Voor ons was alles heerlijk, de kanotocht geregeld via Edwin, de leuke plaatsjes en de prachtige omgeving. Het zwembad op de camping is altijd gezellig en nooit te druk. Kortom een aanrader.

edwin en Yolande, eigenaar-uitbater, 26-11-2016
hartelijk bedankt voor jullie positieve reactie , en hopelijk tot een volgende keer voor een leuke , ontspannende en aangename vakantie in de Ardeche

Leuke, gezellige kleinschalige camping

Patrick
8-9-2013

De camping bestaat uit twee delen, een deel bungalowpark en een ander deel mobilhome's aan de buitenzijde en staplekken voor caravans/tenten aan de binnenzijde. Wij gingen dit jaar voor het eerst met een caravan op reis en mede door deze camping is ons dat zeer goed bevallen. Er zijn goede ruime staplaatsen met veel of weinig schaduw, keuze bij boeking. Het zwembad is t.o.v. het aantal bezoekers groot genoeg, bijna altijd ligstoelen of stoelen vrij. De sanitaire voorzieningen zijn verouderd maar worden 3 x daags schoongemaakt. De eigenaar Edwin (met zijn vrouw Jolande) maakt door zijn activiteiten, vriendelijkheid en behulpzaamheid van deze camping echt een topcamping. Aanraders zijn de begeleide wandeling, kano'en, bingo en de gezellige maandagavond met Paella of BBQ. De rivier is met een steile trap te bereiken. Voor vissers vele mogelijkheden, voorn, sneep, barbeel, grondeling, zonnebaars en karper gevangen. Voor de ieder wat wils! Geen grootschaligheid maar familiaire gezelligheid!

edwin en Yolande, eigenaar-uitbater, 26-11-2016
bedankt voor jullie boodschap , ik kan mij jullie nog heel goed herinneren , vooral de vissers capaciteiten van Mr Bouw , die erin slaage om op de middag , vanop het vlot midden op de rivier 4 grote karpers boven te halen ook jullie twee kinderen , dochter en zoon , heel leuke kinderen , jullie waren en heel aangenaam gezin , en het deed ons plezier jullie te mogen ontmoeten , en te weten dat julie een leuke vakantie hadden , misschien tot een volgende keer

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L'International in Pradons (Ardeche), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L'International zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.