Camping La Gravouse

Weer vandaag4°-2°
Camping La Gravouse
9,8

Laatste review

Een prachtige plek in de Drôme. Rustige aire naturelle camping in de natuur waarvan je prachtig kunt wandelen direct vanaf de camping (sluit aan op de GR). De eigenaren Cécile en Hervé zijn erg hartelijk en we hebben genoten van de heerlijke maaltijden bereid door Cécile en de gezelligheid.

Voor de natuurliefhebbers: er zijn hier veel orchideeën te vinden.

Voor kinderen ook een fijn terrein, er is een zwembad op de camping en er zijn fossielen te vinden in de beek die langs de camping loopt (staat meestal leeg). Ook jongeren vermaken zich hier prima.

Wij komen hier al jaren, een heerlijke plek om te onthaasten!

Kenmerken
Huisdieren toegestaan
Restaurant
Speeltuin

35 reviews over Camping La Gravouse in het Nederlands

Voor de natuurliefhebbers: er zijn hier veel orchideeën te vinden.

Wij komen hier al jaren, een heerlijke plek om te onthaasten!

Geweldig!

Bridget,
11-8-2017

Wij zijn net terug van 2,5 wk op la gravouse. Een parel! Zeer vriendelijke eigenaren. Herve is altijd in voor een praatje en kan veel vertellen over de omgeving. Cecile is een uitstekend kokkin die heerlijke maaltijden bereid voor de gasten. Dochters helpen ook leuk mee. Ver weg van de bewoonde wereld, maar dat is ook de charme. .

De camping ligt in de middle of nowhere, ongeveer een kwartier rijden vanaf Buis-les-Baronnies.

Plaatsen op de camping variëren; dicht bij het zwembad (met ruime plaatsen en genoeg bomen voor schaduw), plaatsen verdeeld over enkele terrassen, of onder de bomen achter op de camping. Ze zijn over het algemeen ruim, maar het verschilt wat betreft zon/schaduw.(Er zijn ook plaatsen die geen stroomvoorziening hebben)

Op de camping heerst een relaxte sfeer. Tijdens ons verblijf waren alle leeftijdsgroepen vertegenwoordigd; gezinnen, pubers, studenten en ouderen. De eigenaar kent leuke wandelroutes in de omgeving, er is een zwembad op de camping, er is wifi rondom het terras, en je kunt op het terras een drankje bestellen of 's avonds mee eten samen met de andere gasten.

Genoeg te doen in de omgeving; wandelen in o.a. Poët en Percip waar de lavendel in juli/aug. nog volop bloeit, fossielen zoeken in de beek onder aan de camping, uit eten in Buis-les-Baronnies en natuurlijk naar de Mont Ventoux!

Iets verder weg zijn leuke markten in Vaison-la-Romaine en Nyons.

Enige "jammere" is dat het 's avonds wel erg snel afkoelt, maar dat kun je op deze hoogte verwachten;) Fijne 3 weken doorgebracht op deze camping!

Terrassencamping aan doodlopende weg

Moleman
21-8-2016

Terrassencamping aan doodlopende weg, na 10km over een prachtige maar wel zeer smalle bergweg, bereik de je camping. Eerst dan nog wel een paar honderd meter over een hobbelige onverharde weg. Wij waren met een grote caravan, maar hiervoor is de camping absoluut niet geschikt! Deze moest door de eigenaar, vanwege een steil grindpad en dichte bebossing met een bobcat op zijn plaats gezet worden. Pfff, je caravan aan een ander toevertrouwen doe ik toch niet graag... We stonden bovenaan de camping met een mooi uitzicht en hadden als eerste het ochtendzonnetje. Zodra deze onder ging was het wel direct fris, maar wel lekker slapen dus.

Het sanitair op zich was wel schoon maar je moet niet omhoog kijken, overal stof/spinnenwebben maar waarschijnlijk hoort dit bij rustiek kamperen.

Het afval en eventueel chemisch toilet moet je buiten de camping zien kwijt te raken.

Klein zwembad zonder stoelen of ligbedden, maar hiervoor is toch nauwelijks ruimte. De temperatuur van het water was wel behoorlijk fris.

Er is een restaurant aanwezig en broodjesservice. We hebben deelgenomen aan de gezamenlijk BBQ, dit was erg goed georganiseerd en lekker.

Het dorp Buis de Baronnies is sfeervol en voorzien van de nodige winkels.

De markt is ook heel gezellig hier.

a

Erg leuke camping

Sander
16-8-2016

We hebben hier een fijne tijd gehad. De camping is goed, maar de uitstekende reviews wil ik toch wat relativeren.

De beheerders maken de camping wat mij betreft. Herve en Cecile zijn leuke mensen. Herve heeft goede tips over de omgeving en Cecile kan lekker koken. Ook de dochters helpen leuk mee.

Eten in het restaurant is een aanrader. niet alleen om het eten, maar ook omdat dit een hele leuke manier is om je medekampeerders te leren kennen. De prijs van het eten is misschien wat hoog, maar daarvoor krijg je een compleet maal.

De camping ligt aan het einde van een smalle, slingerende doodlopende weg van 11km. Hierdoor duurt het wel wat lang voordat je ergens anders bent.

De plekken zijn niet te klein, maar je staat nog steeds dichtbij de andere tenten, en er zijn veel plekken die overdag vol in de zon staan. Door de heuvels vallen er ook een aantal plekken juist snel in de schaduw wat het 's ochtends en 's avonds wel koud kan maken.

Er zijn veel kinderen op de camping, en die hebben een kleine zwembak en wat speeltuigen. Kinderen hebben eigenlijk meer niet nodig. Hierdoor is het wel wat druk op momenten voor stellen zonder kinderen.

Het sanitair is voldoende, maar meer ook niet. Dit kan echt beter. Extra watertappunten en een eventueel extra toilet iets verder op de camping is wat mij betreft wenselijk. Het sanitair zelf is schoon, maar de spinnenwebben hangen van het plafond.

camping kan ik zeker aanraden, maar verwacht niet de 9 of 10 van de andere reviewers.

Heerlijke plek om bij te komen

Khyd
8-8-2016

Heel leuke kleine camping, rond de dertig plaatsen. Eigenaren zijn superaardig, koken heerlijk en staan altijd klaar met raad en tips wanneer je erom vraagt. De sfeer op de camping was erg goed toen wij er waren. Er was een gemêleerd publiek, variërend van gezinnen met jonge kinderen, gezinnen met pubers tot stellen, zowel jong als oud. Het eten op de camping vonden wij erg lekker en heeft een goede prijs/ kwaliteitverhouding. Je wordt aan lange tafels met de andere gasten gezet wat wij erg gezellig vonden. Onze kinderen hebben zich heel goed vermaakt in het zwembad, op de paar speeltoestellen en met de andere kinderen.

Wij vinden dit een absolute aanrader als je van rustiek kamperen houdt!

Heerlijke camping met veel rust

Hans en Jans
19-7-2016

La Gravouse is een mooie rustige camping met ruime plaatsen.

Het zwembad geeft op warme dagen heerlijke verkoeling. De kookkunsten van Cecile zijn uit de kunst zijn zeker zeker een aanrader. Met medegasten heerlijk genieten van heerlijk eten en drinken.

De inspanning van Cecile en Hervé om het iedereen naar de zin te maken hebben wij zeer gewaardeerd. Wij zullen hier zeker nog een keer terug komen.

rustiek, ja maar ...

Dimitri Franckaert
21-8-2015

een prachtige setting, vriendelijke uitbaters, mooie plaatsen ,lekker eten ,alles uit de andere recensies klopt, echter zo rustiek is het ook weer niet indien er Nederlandse kinderen ter plaatse zijn die nogal houden van luidruchtige spelletjes na 22 uur en schreeuwerige discussies met hun ouders niet uit de weg gaan

de uitbaters hebben zelfs een avondklok ingeroepen wegens klachten van nog andere campinggasten en buren en hebben alle Nederlandse ouders moeten samenroepen om eindelijk eens de verantwoordelijkheid over hun kinderen te nemen (oa kinderen van 3-5 jaar die zonder begeleiding gingen zwemmen, kinderen die de plaatselijke appelbomen gebruikten als zwembadspeeltjes en naar elkaars hoofd begonnen gooien, schreeuwen en brullen ... )

een tip voor de Belgen : spreek hen er gewoon op aan, die kinderen zijn blijkbaar niet gewend aan weerwerk van volwassenen en staan met open mond naar je te kijken, hun ouders bekijken je wel vies nadien maar wie maalt daar om

Leuke, rustige camping!

Remon
14-8-2015

Bij aankomst werden we vriendelijk onthaald. De eigenaar met zijn vrouw zijn hartelijke mensen die graag willen helpen. De camping is mooi en goed verzorgd. Het sanitair gebouw is ruim en schoon! De plaatsen zijn groot, zeker de plaatsen die verder op de berg liggen. Er zijn enkele plaatsen die iets hoger liggen, daar heb ik veel privacy en rust. Op die plekken komt er niemand langs de tent. Het zwembad is lekker en je kunt er goed bij liggen. In de zomervakantie is de camping een familie camping, dan kan er dus ook meer geluidsoverlast zijn door schreeuwende kinderen.

Camping La Gravouse ligt prachtig tussen de bergen, aan een doodlopende weg van 13 km lang (richting het dorpje Poët-en-Percip). De eigenaren (Hervé en Cécile) zijn ontzettend vriendelijk en doen er alles aan om het de gasten naar hun zin te maken. Elke avond kun je mee eten en Cécile is een geweldige kok. Als je een keer ergens anders wilt eten, dan is Buis-les-Baronnies een goed alternatief (reken hiervoor dus wel een kwartiertje rijden). Voor de kinderen is het een heerlijke camping, aangezien er veel andere kinderen zijn om mee te spelen. Verder is het veilig, want het ligt erg afgelegen. Mooie omgeving om te wandelen, hardlopen en fietsen.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Gravouse in Poët en Percip , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Gravouse zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.