Sorteren

Reviews over Poët en Percip

Top plek, heerlijk eten en hartelijke ontvangst!

Marieke
    28-8-2018

Een prachtige plek in de Drôme. Rustige aire naturelle camping in de natuur waarvan je prachtig kunt wandelen direct vanaf de camping (sluit aan op de GR). De eigenaren Cécile en Hervé zijn erg hartelijk en we hebben genoten van de heerlijke maaltijden bereid door Cécile en de gezelligheid.

Voor de natuurliefhebbers: er zijn hier veel orchideeën te vinden.

Voor kinderen ook een fijn terrein, er is een zwembad op de camping en er zijn fossielen te vinden in de beek die langs de camping loopt (staat meestal leeg). Ook jongeren vermaken zich hier prima.

Wij komen hier al jaren, een heerlijke plek om te onthaasten!

Geweldig!

Bridget
    11-8-2017

Wij zijn net terug van 2,5 wk op la gravouse. Een parel! Zeer vriendelijke eigenaren. Herve is altijd in voor een praatje en kan veel vertellen over de omgeving. Cecile is een uitstekend kokkin die heerlijke maaltijden bereid voor de gasten. Dochters helpen ook leuk mee. Ver weg van de bewoonde wereld, maar dat is ook de charme. .

Rustig gelegen camping in een prachtige omgeving.

A'liek
    28-12-2016

De camping ligt in de middle of nowhere, ongeveer een kwartier rijden vanaf Buis-les-Baronnies.

Plaatsen op de camping variëren; dicht bij het zwembad (met ruime plaatsen en genoeg bomen voor schaduw), plaatsen verdeeld over enkele terrassen, of onder de bomen achter op de camping. Ze zijn over het algemeen ruim, maar het verschilt wat betreft zon/schaduw.(Er zijn ook plaatsen die geen stroomvoorziening hebben)

Op de camping heerst een relaxte sfeer. Tijdens ons verblijf waren alle leeftijdsgroepen vertegenwoordigd; gezinnen, pubers, studenten en ouderen. De eigenaar kent leuke wandelroutes in de omgeving, er is een zwembad op de camping, er is wifi rondom het terras, en je kunt op het terras een drankje bestellen of 's avonds mee eten samen met de andere gasten.

Genoeg te doen in de omgeving; wandelen in o.a. Poët en Percip waar de lavendel in juli/aug. nog volop bloeit, fossielen zoeken in de beek onder aan de camping, uit eten in Buis-les-Baronnies en natuurlijk naar de Mont Ventoux!

Iets verder weg zijn leuke markten in Vaison-la-Romaine en Nyons.

Enige "jammere" is dat het 's avonds wel erg snel afkoelt, maar dat kun je op deze hoogte verwachten;) Fijne 3 weken doorgebracht op deze camping!

Terrassencamping aan doodlopende weg

Moleman
    21-8-2016

Terrassencamping aan doodlopende weg, na 10km over een prachtige maar wel zeer smalle bergweg, bereik de je camping. Eerst dan nog wel een paar honderd meter over een hobbelige onverharde weg. Wij waren met een grote caravan, maar hiervoor is de camping absoluut niet geschikt! Deze moest door de eigenaar, vanwege een steil grindpad en dichte bebossing met een bobcat op zijn plaats gezet worden. Pfff, je caravan aan een ander toevertrouwen doe ik toch niet graag... We stonden bovenaan de camping met een mooi uitzicht en hadden als eerste het ochtendzonnetje. Zodra deze onder ging was het wel direct fris, maar wel lekker slapen dus.

Het sanitair op zich was wel schoon maar je moet niet omhoog kijken, overal stof/spinnenwebben maar waarschijnlijk hoort dit bij rustiek kamperen.

Het afval en eventueel chemisch toilet moet je buiten de camping zien kwijt te raken.

Klein zwembad zonder stoelen of ligbedden, maar hiervoor is toch nauwelijks ruimte. De temperatuur van het water was wel behoorlijk fris.

Er is een restaurant aanwezig en broodjesservice. We hebben deelgenomen aan de gezamenlijk BBQ, dit was erg goed georganiseerd en lekker.

Het dorp Buis de Baronnies is sfeervol en voorzien van de nodige winkels.

De markt is ook heel gezellig hier.

a

Erg leuke camping

Sander
    16-8-2016

We hebben hier een fijne tijd gehad. De camping is goed, maar de uitstekende reviews wil ik toch wat relativeren.

De beheerders maken de camping wat mij betreft. Herve en Cecile zijn leuke mensen. Herve heeft goede tips over de omgeving en Cecile kan lekker koken. Ook de dochters helpen leuk mee.

Eten in het restaurant is een aanrader. niet alleen om het eten, maar ook omdat dit een hele leuke manier is om je medekampeerders te leren kennen. De prijs van het eten is misschien wat hoog, maar daarvoor krijg je een compleet maal.

De camping ligt aan het einde van een smalle, slingerende doodlopende weg van 11km. Hierdoor duurt het wel wat lang voordat je ergens anders bent.

De plekken zijn niet te klein, maar je staat nog steeds dichtbij de andere tenten, en er zijn veel plekken die overdag vol in de zon staan. Door de heuvels vallen er ook een aantal plekken juist snel in de schaduw wat het 's ochtends en 's avonds wel koud kan maken.

Er zijn veel kinderen op de camping, en die hebben een kleine zwembak en wat speeltuigen. Kinderen hebben eigenlijk meer niet nodig. Hierdoor is het wel wat druk op momenten voor stellen zonder kinderen.

Het sanitair is voldoende, maar meer ook niet. Dit kan echt beter. Extra watertappunten en een eventueel extra toilet iets verder op de camping is wat mij betreft wenselijk. Het sanitair zelf is schoon, maar de spinnenwebben hangen van het plafond.

camping kan ik zeker aanraden, maar verwacht niet de 9 of 10 van de andere reviewers.

Poët en Percip scoort een 8,8 uit 10, op basis van 8 reviews