Camping Les Iles

89 reviews over Camping Les Iles

• 2019
    8Familie Visser30-01-2019

Prachtige ligging

De ligging van deze camping is uniek. Vanaf veel plekken heb je een prachtig uitzicht op de Mont Blanc. De camping zelf is prima, verwacht geen luxe, de sfeer op de camping is goed. We hebben een paar keer pizza gehaald in het restaurant van de camping en die waren heerlijk. De toiletgebouwen waren wel aan een opknapbeurt toe, al hebben wij hier geen gebruik van gemaakt want we verbleven in een stacaravan van touroperator. Wat de camping echt een ideale plek maakt voor vakantie met je gezin is de ligging aan het meer van Passy. Een heel schoon strand, met prachtig uitzicht, een eettentje en een mooie grote speeltuin. Grote supermarkten in de buurt en goede uitvalbasis voor uitstapjes (Chamonix, Annecy, Albertville, etc). Als de camping investeert in een mooiere speeltuin op de camping zelf en beter sanitair wordt het een toplocatie

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 2018
    8Arjen Vader14-09-2018

Leuke camping in een prachtige omgeving

Les Iles is een mooie camping met veel bomen en dus schaduw. Het uitzicht op de Mont Blanc, alleen zichtbaar bij de ingang van de camping dus niet op de kampeerplekken, is echt fantastisch en alleen al daarom zou je als bergliefhebber hier eens naar toe moeten. Geen zwembad maar dat merk je aan de prijs en met het meer dichtbij hebben onze kinderen zich prima vermaakt.

De speeltuin stelt niet veel voor, restaurant is prima en het sanitair helaas niet best. Over het algemeen wel schoon maar deels verouderd en het nieuwe sanitair doet erg goedkoop aan en is over het algemeen erg druk. Regelmatig wachten voor douche, afwas en toilet dus. We zijn gewend aan wat kleinere campings met wat persoonlijk aandacht en het was duidelijk te merken dat het hier om een camping gaat die onder de vlag van "Tohapi" valt. Alles gaat via de computer. Overigens was het personeel wel ontzettend vriendelijk en behulpzaam.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 8Bert06-08-2018

Geweldige vakantie gehad!

Geen zwembad maar wel een prachtig en heerlijk groot meer om te zwemmen en te vissen met elke dag zicht op de Mont Blanc. Om het meer mooie wandelpaden (ideaal voor hardlopers) en crosspaden (mountainbikers). Bij het meer ook een mooi park aangelegd met volleybalveld, jeux de boulesbaan etc., maar ook toiletgebouwen (keurig!) en restaurantje, EHBO post. Weinig entertainment voor kinderen op de camping, maar bij mooi weer elke dag zwemmen of uitstapjes maken. Receptie spreekt meestal redelijk Engels. Camping mooi georganiseerd. Mooie uitvalbasis voor dagtochtjes naar Morzine/Avoriaz, Annecy, Charmonix (Mont Blanc/Aiguille de Midi), Cirque du Fer a Cheval etc. Bij het restaurantje kun je prima baguettes en croissants bestellen voor de volgende dag, niks mis mee. Je kunt lekker eten bij het restaurantje, maar ook lekker op terrasje een biertje drinken. Sanitair op de camping kan ik niet beoordelen, want we hadden een stacaravan.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2018

• 9Ingrid Me16-03-2018

Prachtig ik kom hier zeker terug.

Rustige camping aan een prachtig meer, waar 'savonds veel gezelligheid is. Wi-fi in de stacaravans en die werkt prima. Dichtbij alle bezienswaardigheden, zoals kabelbanen, treintjes de bergen op. Vlakbij Zwitserland, er is zoveel te zien en te doen, dat ik aan twee weken niet genoeg had, ik kom hier zeker terug! Ik was met de honden en die kon je aan de rechterkant van het meer prima uitlaten. Het restaurant van de camping was goed, hier kon je een betaalbare maaltijd eten, maar ook in het restaurant links van het meer was het lekker eten. Grote Intermarche lag op 2 km van de camping, hier kun je echt alles kopen. Verder is er voor iedereen wat te doen of je nu jong of oud bent, het is hier echt genieten van het mooie uitzicht, de rustige natuur en de leuke wateractiviteiten rondom het meer.

Alleen gereisd in juni 2017

• Oude reviews

8JvH23-09-2017

Prachtig

Het uitzicht op de Mont Blanc was echt prachtig! Lekker zwemmen in het meer met op de achtergrond deze berg was heerlijk! Alleen beetje jammer dat het weer niet helemaal mee zat.

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in juli 2017

• 7Ine28-08-2017

Prima camping met een geweldige ligging

De ligging van de camping is geweldig. Aan een mooi meer waar actief gesport wordt. Rondom het meer veel activiteiten; klimmen, volleybal, groot opblaasspeeltoestel, trampolines. Mooi uitzicht vanuit het meer op de besneeuwde Mont Blanc en andere bergen. 20min rijden naar Chamonix (mooie stad, maar erg duur, wel rodelbaan en vele gondels aanwezig). Gondel naar Mont Blanc erg prijzig, 60 euro p.p. Wel super mooi. Speeltuin op de camping is minimaal. 1 springkussen, 1 tafeltennis tafel, 1 kleine glijbaan. Minimale animatie aanwezig. Geen supermarkt. Wel verse broodjes af te halen iedere ochtend. Klein, prima restaurant aanwezig. In augustus 75% Fransen en 25% Nederlanders aanwezig. Stacaravan gehuurd. Deze zijn erg netjes. Sanitair van de camping is matig. Kortom; prima camping met een erg mooi meer. Super ligging om mooie uitstapjes te maken in de omgeving.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8Marieke Wolbert16-08-2017

Super prijs kwaliteit verhouding!

Prima ontvangst in het Engels, douche en afwas water gratis. Loop afstand van het heldere en niet drukke meer. Wij waren met kinderen van 4 en 6 jaar. Ze hebben zich goed vermaakt bij het meer, de waterval in Luzier en bij een rodelbaan met wat kleine attracties in Chamonix. Ene kampeer plek was groter dan de andere maar je betaald evenveel. Maar je kunt aangeven als je een andere plek wilt. Sanitair wordt 2x pd schoongemaakt. Ziet er allemaal prima uit. Wij zaten met onze tent tegen het spoor aan. Af en toe een korte trein komt er langs maar geen last van gehad. Schaduwrijke plaatsen, ene plaats heeft meer schaduw dan de andere. Wij vonden het prettig onder de bomen. Rustige en relaxte camping. Vlakbij grote supermarkt en mountain store (dechatlon). Animatie is allemaal Frans daar hebben onze kinderen geen gebruik van gemaakt. Prima camping voor een nog mooiere prijs!

• 9Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8Liloo19-07-2017

Mooi

Heerlijje camping vlakbij meertje, schaduwtijke plekken. Bij het meertje fantastische uitzicht op de mont blanc. Lekker weer gehad, rond de 26 graden.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 8A29-08-2016

Mooie camping

Sanitair was redelijk schoon Minpunt was wel dat alles werd schoongemaakt met een hogedruk spuit, maar alles werd nat achtergelaten, niet erg netjes. Wc's waren sochtends vaak wat goor, maar dit ligt aan de gasten zelf.

Camping ligt vlak aan de snelweg en treinspoor. Treinspoor heb je snachts weinig last van maar snelweg is aanwezig.

Campingpersoneel erg vriendelijk, de meesten spraken engels

Het meertje is geweldig. Veel spelletjes voor kinderen (springkussens in het water, bootje varen, trampolines, klimpark). Het meer heeft een stukje zandstrand, de rest is gras en stenen op de bodem van het meer. Het is een camping voor de actieve familie.

Er waren grote plekken voor tenten en caravans waar de auto bij kon staan. beschut onder de bomen

Wij hebben het verblijf als zeer prettig ervaren

*Tip: de Chamonix-Mont Blanc Multipass, te verkrijgen bij elke kabelbaan in Chamonix. Met deze pas kun je onbeperkt met alle kabelbanen omhoog, behalve de Aguile du Midi.

Gereisd met partner in augustus 2016

• 7T. Klapwijk20-08-2016

Kan ermee door

Redelijk eenvoudige camping in prachtige omgeving. Schoonmaken sanitair kan veel beter, schoonmaakbeurten werden zelfs overgeslagen! Veel verschillende kampeerplaatsen. Bestel GEEN brood op de camping, maar haal in de buurt (supermarkt of boulangerie, keuze genoeg). In de omgeving is veel te doen, maar reken op hoge prijzen, met name in de toeristische gebieden.

• 5Staat v/h sanitair
    • 2Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

8 tips over Camping Les Iles

• B Reuvers, 12-08-2013 Rapporteren

Een stacaravan is op deze camping voor een ouder stel zonder kinderen prima te doen. De omgeving is prachtig en kan prima worden verkend met -gehuurde- fietsen of met de auto.

• kurtenwendy, 11-09-2013 Rapporteren
    • le lac vert
    • casade d'arpanas
    • aquille du midi.. wees verstandig haal op voorhand een multipass... ga 's morgens vroeg naar de lift anders is het zeer lang aanschuiven.. probeer ok anders een tocht half weg zijn er verschillende.. wel opletten met de kleinsten voor oorpijn ( druk) en hoogteziekte
    • col du joly
    • train de montevers ( ook te doen met multipass) opletten zeer veel trappen naar beneden en boven en toegankelijk voor de hond
    • vergeet niet brood te bestellen voor 17 u -chamonix

• Rubert, 01-09-2013 Rapporteren

Goeie uitvalsbasis voor leuke tochten rond het Mt Blanc masief. Aanrader is met de kabelbaan naar Plan d'aguille, vervolgens lopend naar montevers en met het treintje weer terug.

3 vragen over Camping Les Iles

• Brigit, 02-07-2017 Rapporteren

reserveren

Is het verstandig om deze camping te reserveren voor de eerste weken van augustus?

• ingrid_me, 28-07-2016 Rapporteren

WIFI bij je caravan?

Is er wifi ontvangst bij de stacaravans vd touroperator Vacan Soleil?

• Inge, 21-01-2013 Rapporteren

vacansoleil waikiki

Wij huren deze zomer een stacaravan waikiki van vacansoleil. Iemand ervaring mee? Plaats? Is de animatie nederlandstalig? Alvast bedankt!

Camping Les Iles info

• Aantal campingplaatsen50 tot 200