Chalet Le Clos du Pré

Heel mooie chalet

Marjan
10-4-2018
  • Ligging t.o.v. pistes7

Wij verbleven in chalet 33, chalet op de onderste rij. Wij moesten ca. 120 trappen doen om op de baan te geraken, wat lastig is, vooral met bagage. Maar het fantastische uitzicht, het grote en zonnige terras en de ruimte in de chalet compenseerden veel. Tip: voor 10 euro per week kun je ski’ s en schoenen bij skiset achterlaten in een verwarmde ruimte. De prijs / kwaliteit verhouding was zeer goed. Ondanks de trappen hadden wij een fantastische vakantie en raden wij dit chalet aan.
  • Ligging t.o.v. pistes2

Ligging chalets met sterk hoogte verschil dus met skischoenen en ski's een hele opgave om op de piste te komen. Geen wifi in chalet 31. Ruim chalet voor 6 personen

Oude reviews (archief)

Modern chalet met prachtig uitzicht

Braam
5-10-2016
  • Ligging t.o.v. pistes7

Oz en Oisans station is een echt wintersportdorp boven op de berg. Buiten het wintersportseizoen staan veel hotels en chalets leeg. Er is dan weinig tot geen bedrijvigheid. Dit vonden wij geen enkel probleem. Wij zoeken juist de rust en ruimte op. Chalet Chaleur op chaletpark Clos du Pre (nr.23) is een modern en van alle gemakken voorzien chalet. Eind 2015 geheel gemoderniseerd met o.a. een hele fijne moderne keuken en badkamers. Het uitzicht is fantastisch. Een prachtig uitzicht over de omliggende bergen. En volop het geluid van vogeltjes en krekels. We hadden ook prachtig zonnig najaarsweer. Het balkon heeft de hele dag zowel schaduw als zonplekken. Clos du Pre bestaat uit 33 chalets en is gebouwd in terrasvorm. Hierdoor is de aanlooptijd naar de skipiste of zoals voor ons naar de parkeerplaats nogal verschillend. Voor iedereen is dit natuurlijk verschillend wat zij acceptabel of te doen vinden.

Maar ook in de zomer zijn de chalets van Clos du Pre echt een aanrader vinden wij.

Niet voor de zomer!

Arie ter wiel
23-2-2016

In de zomer van 2014 hier geweest. Chalets zijn moeilijk te bereiken en liggen buiten het dorp. Het restaurant bij de chalets is in de zomer dicht! De wifi van het dorp doet het niet bij de chalets. Wel veel ruimte. Stik donker en dodelijk saai, 's-avonds.

Wat zeer storend is, dat je een borg van maar liefst 400 euro in contanten moet afgeven. Slaat nergens op.

In het dorp is in de zomer weinig te beleven, vanaf half augustus sluiten ze al weer. Een bakker is een paar uur open, verder wat sport zaken en een paar slechte restaurants. Een kleine peperdure supermarkt die zeer wisselend open is. Klein binnenzwembad, dat wel leuk is.

Je kan er wel erg leuk mountainbiken. Er rijdt een bus met aanhanger constant heen en weer. De bergen zijn echter totaal kaal gemaakt voor het winterseizoen. Er is geen natuur meer over. In de winter waarschijnlijk super om te skieen, in de zomer vreselijk om te zien. Geen zomer bestemming dit.

In Allemond, voet van de berg, een erg leuk buitenzwembad en goede bakker. Voor echte natuur met je een flink stuk rijden.

Opgelet!!! Niet alle chalets staan op de piste!!!!

Pascal Vermeulen
20-1-2014
  • Ligging t.o.v. pistes1

Er zijn ongeveer een dertig tal chalets . Van dit aantal staan er maar 4 chalets op de piste, nog eens 4 goed bereikbaar maar de rest ligt in een dal. De groene piste heeft bij vertrek geen aansluiting met de dichtst bijzijnde gondel, ook dit is een minpunt. Dit is toch een ander verhaal dan in de brochures. Wij hadden een chalet in de derde rang waarbij de afstand naar de piste niet alleen groot was maar ook zwaar omdat deze chalets in een dal liggen. De beklimming van de berg via trappen is niet eenvoudig en niet te onderschatten. Het belemmerde ons om in de middag nog te skieën. Ook bij aankomst en vertrek kan de wagen niet tot aan de chalet. Alles moet dus te voet verplaatst worden. Hou hier wel rekening mee.

Voor de rest wil ik wel beamen dat de chalets ruim en mooi zijn en dat het uitzicht ook goed meevalt.

Schitterende locatie

erik8299
15-1-2014
  • Ligging t.o.v. pistes8

Chalet type 3, huisnr 4! Hele mooie locatie en via de piste skient te bereiken. Grote woning, 6 slaapkamers en 3 badkamers. Rustig dorpje, maar ideaal voor families en schitterend ski gebied. Een aanrader. Apres ski wat minder.

mooi chalet vlakbij piste

coby van vliet
12-1-2014
  • Ligging t.o.v. pistes9

chalet le Clos du Pré type 3 nr. 20 ligt vlakbij de sleeplift. Zo kun je bij voldoende sneeuw gemakkelijk bij de gondel komen.

Chalet ligt mooi tegen de berg aan maar deze ligging vraagt wel om een goede mobiliteit. Ook omdat je met de auto niet bij de woning kan komen bij in- en uitladen van de bagage. De woning is ruim genoeg maar er zijn helaas maar twee tweepersoons bankjes en dat is wat weinig met 9 personen.

Jammer dat de woning erg gehorig is. Boven kraken de houten vloeren heel erg, vooral op de overloop.

De inrichting is verder prima en compleet. Uitzicht is geweldig.

Wel goed om te weten is dat er in januari geen seconde zon komt op het balkon en dat was in onze week jammer omdat het de hele week erg zonnig was.

Super chalets dicht bij piste

Familie
6-3-2012
  • Ligging t.o.v. pistes9

Authentiek chalet dicht bij de pistes in een super gebied. Van groen tot (mega) zwart (Tunnel), alles te vinden in dit gebied.

Ook voor wandelaars zeer geschikt.

Gezellige chalets en fantastisch skien

Monique
23-1-2012
  • Ligging t.o.v. pistes10

Fantastisch skien maar liefst 200 km aan pistes! Niet druk bij de liften dus geen gedrang :)

De chalet was knus en van alle gemakken voorzien. Auto konden we kwijt in de grote parkeergarage vlakbij de chalets en met trapjes ga je naar je huisje toe. De chalets liggen op een helling waardoor je een prachtig uitzicht hebt vanuit de woonkamer. We hebben hier een heerlijke en sportieve vakantie gehad!

Direct aan de piste.

rowme76
16-12-2010
  • Ligging t.o.v. pistes9

mooi appartement veel ruimte, we zijn er met 10 man geweest. In het dorp is niet heel veel tedoen. eten kan je er wel goed. het is geen apresski dorp. Lekker rustig.

Het ski gebied hoort bij alps dúez, dat is super.

Wel een aanrader, we gaan 8 januari weer.

We hebben een aantal aanbieders voor Le Clos du Pré voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Chalet Le Clos du Pré in Oz-en-Oisans, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Chalet Le Clos du Pré zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Chalet Le Clos du Pré scoort een 7.81 uit 10 op basis van 30 reviews.