Chalet Le Clos du Pré

30 reviews over Chalet Le Clos du Pré

• 2018
    9Marjan10-04-2018

Heel mooie chalet

Wij verbleven in chalet 33, chalet op de onderste rij. Wij moesten ca. 120 trappen doen om op de baan te geraken, wat lastig is, vooral met bagage. Maar het fantastische uitzicht, het grote en zonnige terras en de ruimte in de chalet compenseerden veel. Tip: voor 10 euro per week kun je ski’ s en schoenen bij skiset achterlaten in een verwarmde ruimte. De prijs / kwaliteit verhouding was zeer goed. Ondanks de trappen hadden wij een fantastische vakantie en raden wij dit chalet aan.

• 7Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met vrienden in april 2018

• Oude reviews

7Arie10-02-2017

Chalets liggen nogal verspreid over het park.

Ligging chalets met sterk hoogte verschil dus met skischoenen en ski's een hele opgave om op de piste te komen. Geen wifi in chalet 31. Ruim chalet voor 6 personen

• 2Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met vrienden in januari 2017

• 8Braam05-10-2016

Modern chalet met prachtig uitzicht

Oz en Oisans station is een echt wintersportdorp boven op de berg. Buiten het wintersportseizoen staan veel hotels en chalets leeg. Er is dan weinig tot geen bedrijvigheid. Dit vonden wij geen enkel probleem. Wij zoeken juist de rust en ruimte op. Chalet Chaleur op chaletpark Clos du Pre (nr.23) is een modern en van alle gemakken voorzien chalet. Eind 2015 geheel gemoderniseerd met o.a. een hele fijne moderne keuken en badkamers. Het uitzicht is fantastisch. Een prachtig uitzicht over de omliggende bergen. En volop het geluid van vogeltjes en krekels. We hadden ook prachtig zonnig najaarsweer. Het balkon heeft de hele dag zowel schaduw als zonplekken. Clos du Pre bestaat uit 33 chalets en is gebouwd in terrasvorm. Hierdoor is de aanlooptijd naar de skipiste of zoals voor ons naar de parkeerplaats nogal verschillend. Voor iedereen is dit natuurlijk verschillend wat zij acceptabel of te doen vinden. Maar ook in de zomer zijn de chalets van Clos du Pre echt een aanrader vinden wij.

• 7Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met partner in september 2016

• 6Arie ter wiel23-02-2016

Niet voor de zomer!

In de zomer van 2014 hier geweest. Chalets zijn moeilijk te bereiken en liggen buiten het dorp. Het restaurant bij de chalets is in de zomer dicht! De wifi van het dorp doet het niet bij de chalets. Wel veel ruimte. Stik donker en dodelijk saai, 's-avonds. Wat zeer storend is, dat je een borg van maar liefst 400 euro in contanten moet afgeven. Slaat nergens op.

In het dorp is in de zomer weinig te beleven, vanaf half augustus sluiten ze al weer. Een bakker is een paar uur open, verder wat sport zaken en een paar slechte restaurants. Een kleine peperdure supermarkt die zeer wisselend open is. Klein binnenzwembad, dat wel leuk is. Je kan er wel erg leuk mountainbiken. Er rijdt een bus met aanhanger constant heen en weer. De bergen zijn echter totaal kaal gemaakt voor het winterseizoen. Er is geen natuur meer over. In de winter waarschijnlijk super om te skieen, in de zomer vreselijk om te zien. Geen zomer bestemming dit.

In Allemond, voet van de berg, een erg leuk buitenzwembad en goede bakker. Voor echte natuur met je een flink stuk rijden.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2014

• 3Pascal Vermeulen20-01-2014

Opgelet!!! Niet alle chalets staan op de piste!!!!

Er zijn ongeveer een dertig tal chalets . Van dit aantal staan er maar 4 chalets op de piste, nog eens 4 goed bereikbaar maar de rest ligt in een dal. De groene piste heeft bij vertrek geen aansluiting met de dichtst bijzijnde gondel, ook dit is een minpunt. Dit is toch een ander verhaal dan in de brochures. Wij hadden een chalet in de derde rang waarbij de afstand naar de piste niet alleen groot was maar ook zwaar omdat deze chalets in een dal liggen. De beklimming van de berg via trappen is niet eenvoudig en niet te onderschatten. Het belemmerde ons om in de middag nog te skieën. Ook bij aankomst en vertrek kan de wagen niet tot aan de chalet. Alles moet dus te voet verplaatst worden. Hou hier wel rekening mee.

Voor de rest wil ik wel beamen dat de chalets ruim en mooi zijn en dat het uitzicht ook goed meevalt.

• 1Ligging t.o.v. pistes

Gereisd in januari 2014

• 8erik829915-01-2014

Schitterende locatie

Chalet type 3, huisnr 4! Hele mooie locatie en via de piste skient te bereiken. Grote woning, 6 slaapkamers en 3 badkamers. Rustig dorpje, maar ideaal voor families en schitterend ski gebied. Een aanrader. Apres ski wat minder.

• 8Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met vrienden in januari 2014

• 8coby van vliet12-01-2014

mooi chalet vlakbij piste

chalet le Clos du Pré type 3 nr. 20 ligt vlakbij de sleeplift. Zo kun je bij voldoende sneeuw gemakkelijk bij de gondel komen. Chalet ligt mooi tegen de berg aan maar deze ligging vraagt wel om een goede mobiliteit. Ook omdat je met de auto niet bij de woning kan komen bij in- en uitladen van de bagage. De woning is ruim genoeg maar er zijn helaas maar twee tweepersoons bankjes en dat is wat weinig met 9 personen. Jammer dat de woning erg gehorig is. Boven kraken de houten vloeren heel erg, vooral op de overloop. De inrichting is verder prima en compleet. Uitzicht is geweldig. Wel goed om te weten is dat er in januari geen seconde zon komt op het balkon en dat was in onze week jammer omdat het de hele week erg zonnig was.

Gereisd met vrienden in januari 2014

• 9Familie 06-03-2012

Super chalets dicht bij piste

Authentiek chalet dicht bij de pistes in een super gebied. Van groen tot (mega) zwart (Tunnel), alles te vinden in dit gebied. Ook voor wandelaars zeer geschikt.

Gereisd met oudere kinderen in februari 2012

• 10Monique23-01-2012

Gezellige chalets en fantastisch skien

Fantastisch skien maar liefst 200 km aan pistes! Niet druk bij de liften dus geen gedrang :) De chalet was knus en van alle gemakken voorzien. Auto konden we kwijt in de grote parkeergarage vlakbij de chalets en met trapjes ga je naar je huisje toe. De chalets liggen op een helling waardoor je een prachtig uitzicht hebt vanuit de woonkamer. We hebben hier een heerlijke en sportieve vakantie gehad!

• 10Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met oudere kinderen in januari 2012

• 8rowme7616-12-2010

Direct aan de piste.

mooi appartement veel ruimte, we zijn er met 10 man geweest. In het dorp is niet heel veel tedoen. eten kan je er wel goed. het is geen apresski dorp. Lekker rustig. Het ski gebied hoort bij alps dúez, dat is super.

Wel een aanrader, we gaan 8 januari weer.

Gereisd met vrienden in maart 2010

Chalet Le Clos du Pré info