Géén boekingskosten

Pension Le Chateau d'Oz

FrankrijkRhône - AlpsOz-en-Oisans

We hebben de beste aanbieders voor Pension Le Chateau d'Oz voor je op een rij gezet:

9.2FenomenaalScore uit 13 reviews
+9/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

9.2FenomenaalScore uit 13 reviews
  • 8.9Ligging t.o.v. pistes

Pension info

Meer pension info

13 Reviews over Le Chateau d'Oz

• 10Wim03-03-2017

Beste uitvalsbasis voor fietsen in de Alpen

Op zoek naar de beste standplaats voor een fietsvakantie in de buurt van Alpe d'Huez? Niet verder zoeken, maar deze boeken. Comfortabele, grote appartementen met een (eet)keuken, één of twee slaapkamers en een badkamer in het grootste huis van het dorp ("le Chateau"). Schoon en van alle gemakken voorzien. Zelf koken is mogelijk, maar éénmaal eten bij gastvrouw Gill en je bent verkocht. Haar keuken verdient een Michelin ster. Op donderdag wordt niet gekookt, maar kun je terecht op de avondmarkt in het dorp, waar ook al op "Michelin" niveau gegeten kan worden bij de stand van Auberge La Cure met hun Nederlandse eigenaren. Vergeet ook niet een kijkje te nemen bij de producten van de Goodwin Brewery uit Bourg d'Oisans. Een paar Engelsen die Frankrijk leren bier drinken.... Le Chateau d'Oz is ook de perfecte uitvalsbasis voor cyclosportieve evenementen als La Marmotte, La Vaujany, Grandfondo Les Deux Alpes en de EDF Alpe d'Huez triathlons en duathlon. Voor deze evenementen is vroeg boeken aan te raden. In de achtertuin van het chateau ligt de Col du Sabot, de "geheimtip" van deze omgeving. Vele malen mooier (en zwaarder) dan de Alpe d'Huez. Le chateau d'Oz is een absolute aanrader! Uitbaters Gill en Andy zijn Engels en staan altijd klaar voor hun gasten. Speciale wensen op gebied van voeding zijn altijd mogelijk. Informatie over de omgeving met fiets- of wandelroutes is in ruime mate beschikbaar. Je fiets staat veilig in een afgesloten schuur en via gastheer Andy kan eventueel ook een huurfiets van uitstekende kwaliteit geregeld worden. Le Chateau d'Oz ligt temidden van een scala aan Alpencols: Glandon, Croix de Fer, Galibier, Madeleine, Ornon, La Morte, Luitel, Chamrousse, Deux Alpes, Sarennes, la Berarde, Sabot en nog veel meer.

• 10Dimitri Kokken19-02-2016

Perfecte B&B, Super behulpzame uitbaters/staf

Ik zou niet kunnen zeggen wat er Niet goed was, oh ja, misschien het eten de avond van aankomst...iets "too English" voor onze groep...kip met bonen in rode saus en broccoli. Maar, de dagen erna was het eten echt prima...geen 5* restaurant natuurlijk, maar zeer goed klaargemaakte "dagelijkse kost". Ook zeer aangenaam was het feit dat de kinderen eerst aten en een uurtje of zo later was het aan de ouders om op hun gemak te eten. Goed idee.

Andy (uitbater) heeft ons 2 maal geholpen met het plaatsen van de sneeuwkettingen...bij hem duurde het 5', bij mij zouden dat er 50' geweest zijn!

Gill (uitbaatster) is de koningin van de cake! Elke dag heerlijk versgebakken cake. En haar andere kookkunsten zijn ook niet te onderschatten.

Martine & Anthony (de "seizoenshelpers dit jaar) : zeer vriendelijk, altijd daar om te helpen.

All in all : niets op aan te merken. We hadden een beetje schrik dat de Château iets te ver van de skipistes zou zijn, maar dat is niet zo. 7' naar boven rijden, that's it.

Een Echte aanrader dus!

• 9Wim Dorssers10-10-2013

Perfecte locatie voor Alpen fietsvakantie

Chateau d'Oz is de perfecte locatie voor een fietsvakantie in de Alpen. Veel beroemde cols liggen binnen bereik van dit geweldige logeeradres. De appartementen zijn zeer ruim, schoon, goed onderhouden en redelijke van prijs. Gastvrijheid lijkt Andy en Gill aangeboren te zijn en de kookkunsten van Gill verdienen in mijn ogen een Michelin ster. Absolute aanrader!

• 9Hugo Schut24-06-2013

Heerlijke locatie en pension

Le Chateau d'Oz wordt gerund door een Engels stel, Andy en Jill, die al jaren ervaring hebben in Frankrijk. Ze zijn niet alleen flexibel maar kunnen ook geweldig koken. Wij zijn er met elf fietsers geweest en hebben ons echt verwend gevoeld: ontbijt, pastamaaltijd bij terugkomst en daarna nog een avondmaaltijd. De pastamaaltijd was al beter dan in welk restaurant dan ook. We zouden zeker weer terugkomen als we weer in de omgeving van de Glandon en de Alpe d'Huez willen fietsen. Ook al omdat het pension zelf zo mooi rustig ligt, net even weg uit de drukte van Bourg d'Oisans. Wil je niet bij hen eten, dan kun je er ook prima zelf koken (wij niet gedaan) of op 40 meter afstand eten in La Cure van een geweldige Vlaamse kok en zijn Nederlandse gastvrouw. Bedden heelijk schoon, matras wat kort (voor mij), uitzicht uit mijn kamer geweldig. In de winter vertrekt de skibus op veertig meter van het pension. Maar dat is voor mijn collega's, want ik houdt het bij fietsen.

• 9Sjouke Hietkamp09-06-2013

'Le Chateau d'Oz, uitmuntende service/kwaliteit'.

Met ons Alpe d'HuZes fietsteam een weekje verbleven in Le Chateau d'Oz waar de gastvrouw en gastheer (Gill en Andy) meer dan hun best deden om het ons naar de zin te maken. Hun vriendelijkheid en service was top. De kamers eenvoudig en zeer schoon en het eten (halfpension) was écht uitmuntend. Nog nooit zo meegemaakt. Hier kunnen vele restaurants en hotels niet aan tippen. Grote klasse!!!!

• 9Mtheun26-08-2012

Plekje om naar terug te keren!!

Heerlijke accommodatie: schoon, fris, ruim. Complete keuken uitrusting. Uitstekende wifi ontvangst. zeer behulpzame eigenaren: je kunt ze altijd wat vragen, maar ze respecteren je privacy. We hebben geen gebruik gemaakt van de ontbijt en dinerservice, maar wel elke dag vers stokbrood op de kamer. Heerlijk genieten van het geweldige uitzicht vanuit de kamers. Een echte aanrader!

• 9Ruud Timmermans22-08-2012

Prachtige plaats voor sport en rust

Prima accommodatie met een mooi uitzicht naar de bergen. Oz ligt centraal nabij de Glandon en Croix de fer, nar de andere kant op een redelijke afstand van Alpe Dhuez. Het personeel zijn de eigenaren en deze weten precies wat er gevraagd wordt. Men beschikt over een mooie lounge ruimte. De eetkamer is sober maar prima. Het ontbijt is op de engelse wijze. Tussen 15.00 en 17.00 is er een pasta maaltijd en 'savond diner. Kamers worden elke dag bijgehouden en extra handdoeken of andere benodigdheden is geen probleem. Er is een ruimte met tafeltennis en dart, onze kinderen hebben geen gebruik gemaakt hiervan omdat we elke dag onderweg waren.

• 8mark le vallee05-07-2012

nice location

friendly, obliging, helpful, excellent base for cycling the major climbs in area

• 10Deborah Hughes05-07-2012

Fantastic Place

The accommodation was very spacious and nice and clean. Gill and Andy are so friendly and it felt like being at home. The food was superb very tasty I could not wait to sit down every evening to taste the next meal. Gill and Andy joined us at the table which was nice as it was an opportunity to find out more about the area.

• 10Ligging t.o.v. pistes
  • 8Marielle18-06-2012

Rustige, ontspannen uitvalsbasis

Le Chateau d'Oz was onze uitvalsbasis voor een weekje fietsvakantie. Zeer geschikte locatie, omdat we onze fietsen overdekt konden stallen, veel ruimte hadden in ons appartement met terras, goede wireless internetverbinding, schone en nette kamers en vriendelijke/behulpzame gastheer en gastvrouw.

Pension Le Chateau d'Oz info

Het complex