2 reviews over Camping Le Signal in het Nederlands

Rustige camping met zeer vriendelijke eigenaren.

Fam. de Bruin
3-5-2018

Le Signal is een rustige camping die een beetje weggestopt ligt in Nantua. Ligt mooi naast een steile berghelling en vanuit je tent kun je de berghellingen verderop bekijken. Wij waren er helaas met zeer slecht weer en hadden een kapotte tent bij een vorige camping bij het vuilnis gezet maar de eigenaren hebben voor ons een yurt opgezet. Met veldbedjes. Gratis en voor niets. Op de camping is weliswaar geen zwembad maar het ligt vlakbij het meer van Nantua (we hebben er niet gezwommen in verband met het weer). Wel is er een binnen speelruimte voor kinderen, kun je kinderfietsjes gebruiken, is er een buiten speelplaats en kun je gebruik maken van de tennisbaan. Grottes du Cerdon is een aanrader en zwemmen in bergmeertjes in de omgeving. Camping heeft wat oud sanitair maar dit wordt netjes onderhouden. Je kunt er alleen ontbijten, geen diner maar eens per week komt de patatboer langs en dan komt het hele dorp eten!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2017

Kan tot een fantastische camping uitgroeien

Ineke Soetermeer
12-8-2016

Houd je van sport, dan is dit je plek. Gelegen vlakbij het Meer van Nantua (volop watersport) en tussen de gemeentelijke sportvelden (voetbal, rugby, basketbalkooi) en op de camping zelf 4 hardcourt tennisbanen. Ontvangst meer dan vriendelijk, eigenaars zeer toegankelijk. Redelijk ruime plekken met hoge heggen ertussen, soms gedeeltelijk verhard voor camper of caravan. Interessante huurmogelijkheden zoals boomhutten. Klein restaurant. Verkoop van schepijs. 's Morgens zelf brood halen bij de bakker. Wifi (half uur per dag gratis) alleen bij receptie en terras, van wankele kwaliteit. Omgeving geeft veel ontdekkingsmogelijkheden: Bureau de Tourisme in Nantua zeer behulpzaam. Wij zijn na drie nachten weggegaan omdat we de staat van het sanitair verschrikkelijk vonden. Met 2 urinoirs en 4 hurktoiletten was de stank er altijd te snijden (slechts 2 zittoiletten), wastafels waren eigenlijk nooit fris en douches die bediend worden met een kettinkje, dat is wel heel gedateerd. Hierop is ook het lage cijfer voor kindvriendelijkheid gebaseerd. Daar stuur je je kind liever niet in. Het aardige jonge stel is nog aan het opbouwen. Met een investering in het sanitair en de schoonmaak wordt dit een heel leuke camping.

Gereisd Met partner in juli 2016

• Warme douchesAanwezig
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig

• Autovrij parkJa

• TennisbaanAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Signal in Nantua, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Signal zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.