Camping Détente et Clapotis

FrankrijkRhône - AlpsMontferrat

We hebben een aantal aanbieders voor Camping Détente et Clapotis voor je op een rij gezet:

7.3GoedScore uit 13 reviews
+4/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

7.3GoedScore uit 13 reviews
  • 6.1Staat v/h sanitair
  • 6.3Eetgelegenheden

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping infoTonen op kaart

12 Reviews over Détente et Clapotis

• 8Marloes24-08-2021

Heerlijke vakantie gehad.

Dit jaar laat vakantie geboekt. Door eerdere reviews hadden we wel onze twijfels bij deze camping, maar het is ons alles mee gevallen en we hebben een heerlijke vakantie gehad. Ligging direct aan Lac Paladru, helder water en lekkere temp. Je kunt aan het meer liggen op het gras, in de zon of schaduw. Wel is er idd modder wanneer je in het meer wilt gaan en er liggen stenen in het meer. Dit is opgelost met met 2 stroken vlakke stenen zodat je op blote voeten het meer in kan. Waterschoenen zijn prettig hier.Er is een restaurant bij de camping waar je prima kunt eten en je zit tevens lekker aan het meer. Ook kun je hier een bootje huren of een sup. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Er is genoeg te doen in de omgeving, wandelen, fietsen, klimpark, kanoën van riviertje, pretpark Wallibi. Het sanitair is prima en vergelijkbaar met andere campings in Frankrijk. Gasten Frans/ NL, wisselend qua verblijf, vaste staanplaats tot campers.

• 9Thijs03-08-2021

Heel goed!

We zijn met jonge kinderen gegaan. De camping is prachtig gelegen aan het meer, heerlijk om in te zwemmen. Verder hadden we ruime campeerplaatsen en goed privesanitair. Brood kun je bestellen op de camping en dit wordt aan de tent bezorgd. Zwembad (binnen en buiten) is een goede aanvulling!

• 4Paul27-08-2020

Bepaald niet enthousiast

Vanwege COVID-19 camping geboekt met privé sanitair. Er zijn op de camping nieuwere toiletgebouwen die prima voor elkaar zijn. Wij stonden vooraan en kregen de sleutel van een oud gebouw waar de tegels in de douche van de muren gesprongen waren en de schimmel op de kitranden zat. Kleding haken hingen los. Op de niet afsluitbare toegangsdeur hing een damestoilet bordje, waardoor onduidelijk was dat het een privésanitair betrof. Het strandje bij het meer is openbaar terrein. Veel badgasten gebruikten het "privé-sanitairgebouw" waardoor het smerig was. Er liep zelfs ongedierte rond. Eén douche werd door mannen zelfs als urinoir gebruikt. Licht schakelt 's-avonds automatisch na 5 minuten uit. Zit je in het donker op het toilet! Zwembad op zich goed, maar door zandbak er naast veel zand in zwembad. Kampwinkel? lettelrijk 3 plankjes met spullen. Kortom, niet onze camping!

• 2Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair
  • 8Renee06-09-2019

Mooie, complete camping

Mooie camping, zwembad gaat om 19.00 dicht. Club aan de andere kant van de weg kan overlast veroorzaken. Grote plekken, genoeg sanitair. Spreken Engels bij de receptie. Zijn zeer behulpzaam bij de receptie. Jammer genoeg waren de meeste Nederlanders al vertrokken toen wij kwamen

• 7Eetgelegenheden
  • 8Douwe6321-08-2019

Mooie camping aan prachtig blauw meer

Mooie camping met groene weide aan een prachtig groot blauw meer. Met ook nog een lekker zwembad met ligbedjes. In eenvoudig restaurantje prima eten. Plaatsen niet allen even groot, zowel schaduw en zon. Op plaatsen weinig privacy. Redelijke WiFi. Ideale camping voor zowel gezinnen met (jongere) kinderen als rustzoekers. Enkele fiets- en wandelroutes in omgeving. Sanitair is voor Franse begrippen redelijk goed. Maar verwacht bv geen toiletbrillen. Met beter sanitair zou dit een topcamping zijn.

• 7Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair
  • 8Wendy10-08-2018

Plezierige verrassing! Een erg fijne tijd gehad!

We hebben een heerlijke vakantie gehad met onze 4 kinderen (4, 7, 15 en 16). De camping ligt pal aan het erg prettige meer Lac Paladru. Schoon, helder en lekker warm water. Tevens heeft de camping een leuk zwembadje, waardoor we op een dag geregeld wisselden van zwembad naar meer. Het meer is, tegen betaling, ook toegankelijk voor gebruikers van buiten de camping (lokalen) Er was veel bedrijvigheid en een goede sfeer. Restaurant was ook goed, je kon de pizza's en de friet ook mee naar je plek nemen. Er staan veel Nederlanders op de camping, daar moet je van houden op vakantie. Wij vonden het wel gezellig, ook voor de kinderen. Boodschappen zijn op 15/20 min te vinden (Lidl/Carrefour etc). Grootste minpunten van de camping; Ligt wat verder weg van de En zoals eerder aangegeven de temp.wisselingen in douche en wastafel zijn onacceptabel en zelfs gevaarlijk te noemen. Dat het water even koud wordt dat kan, maar kokend is levenslink!!

• 6Staat v/h sanitair
  • 8marcel smeets06-08-2018

Fraaie camping aan meer

Deze camping ligt mooi tussen de heuvels aan het meer van paladru dat helder water heeft en in juli een temperatuur van ca. 25gr. Verder een mooi zwembad en restaurant met groot terras aan het meer, en af en toe is er live-muziek. Sanitairgebouwen zijn ok en voldoende capaciteit, echter de temperatuur van de douches is slecht regelbaar waardoor je afwisselend ijskoud of gloeiend heet water krijgt, dit is absoluut niet acceptabel. Voor de rest een prima camping met vriendelijk personeel, alles wordt goed onderhouden.

• 5Staat v/h sanitair
  • 8S05-08-2018

Fijne camping aan heerlijk meer

Prettige camping direct aan heerlijk meer, ruim ‘strand’ (gras), met kiezels bij her water Vriendelijk personeel, ook Engels sprekend. Volledig ingerichte tent/chalet voor 6 personen (‘ridders uit her jaar 1000 ‘) op ruim stuk grond midden op de camping. Als enige minpunten: geen parasol bij de tent en overdag veel te heet, wel opgelost door steeds in de schaduw van de bomen rondom te gaan zitten. En de gehuurde bbq was veel te duur voor het gammele ding dat we ervoor kregen, kan je er beter zelf 1 kopen voor de duur vd vakantie. Voetbal- en basketbalveldje aanwezig, en ook tennisbaan en pingpongtafel. Zwembad wat klein maar kinderen hebben zich goed vermaakt, helaas wel tenen opengehaald aan scherpe randjes van de putjes. In omgeving genoeg te doen met voor ons als hoogtepunt een canyoning tocht bij de Furon (Grenoble).

• 9Sacha07-08-2017

Fantastisch, rustig maar niet saai.

Fijne camping, door de (zeer vriendelijke) nieuwe eigenaar helemaal opgeknapt. Wij zijn hier 3 weken gebleven. De camping is overzichtelijk, rustig maar niet saai. De kinderen (3, 8 en 10 jaar) hebben zich prima vermaakt in het zwembad en het meer, er is ook een voetbalveld, volleybalveld, strand, trampolines, klein speeltuintje en een restaurant met prima eten. Er is wel wat aan animatie in het restaurant 's avonds, maar om 23 uur is het stil op de camping. Overdag is er de mogelijkheid om activiteiten te volgen als suppen, yoga, jeu des boules, kinderanimatie met knutselen, alles zonder geluidsoverlast overigens ;-) Wij hebben heerlijk weer gehad, wel weinig wind om te surfen. In de avond koelt het voldoende af om lekker te kunnen slapen. De toiletgebouwen worden voldoende schoon gehouden, zijn ruim van opzet en ook voor minder valide mensen goed toegankelijk, ook is er een toilet en wasbakken speciaal voor kinderen. De kampeerplekken zijn ruim of zelfs groot te noemen. De eigenaar staat altijd open om tips te geven voor uitjes of restaurants. Er waren met name Franse, een aantal Nederlandse/Belgische/Duitse families.

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair
  • 8Karin30-07-2017

Mooie camping aan meer

2 nachten hier verbleven, zonder reservering. Voor begin juli erg rustig. Het vernieuwde sanitair, in betonlook, er mooi. Het zwemgedeelte is afgezet in het meer, badmeester aanwezig. Broodbestelling bij de receptie en afhalen bij de bar. Te kort gebleven om een oordeel te geven over de omgeving. Voor boodschappen een stukje rijden. Lidl op ongeveer 13km.

• 9Staat v/h sanitair

Sport entertainment

• SaunaBeschikbaar (1)
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiene

• Prive sanitair mogelijkBeschikbaar